De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

De boeren in Nebraska en Michigan beginnen zich te roeren. Geen lowpay labor meer wegens deportations, geen funds meer want bevrozen en minder afnemers buiten US.

In de FT staat vandaag dat de EU aan't kijken is naar tarieven/bans op Services. Daar heeft de USA een handelssurplus met de EU. Dat zou wel behoorlijk pijn kunnen doen bij de techbro's. Of bij de grote streamingplatformen. Of bij de banken.

Maar dat is nog op middellange termijn. Als er escalatie komt van Trump zal eerst nog goederen getarget worden.
Denk: chemicals, Boeing & big pharma

Dat zou wel behoorlijk pijn kunnen doen bij de techbro's. Of bij de grote streamingplatformen. Of bij de banken.

Je vergeet nog "de consumenten", wij dus. Want hetzelfde argument dat wij aanhalen om te wijzen op Trump zijn stupiditeit, geldt natuurlijk ook voor ons: tarriffs worden gewoon naar de consument doorgerekend. Dus ineens worden onze Netflix, Apple Cloud, OneDrive, MS365, enz...enz... allemaal 20% duurder of zo. Daar zou ik toch ook niet blij van worden.

Je vergeet nog "de consumenten", wij dus. Want hetzelfde argument dat wij aanhalen om te wijzen op Trump zijn stupiditeit, geldt natuurlijk ook voor ons: tarriffs worden gewoon naar de consument doorgerekend. Dus ineens worden onze Netflix, Apple Cloud, OneDrive, MS365, enz...enz... allemaal 20% duurder of zo. Daar zou ik toch ook niet blij van worden.
Ik zou mij daar nu is geen hol van aantrekken, reden temeer om netflix the cancelen. Er zijn Europese alternatieven genoeg voor cloudoplossingen en open source office paketten.
Een klein beetje aanpassen en het is al gefixt.. Ik heb alles al overgezet naar Proton, er is libreOffice..
Als we daardoor de VS serieus veel geld kosten, kan ik daar alleen maar gelukkig van worden. Hun efkes duidelijk maken dat wij ons niet laten doen.

Als we daarmee de techbro's ne kloot afdraaien en een stimulans geven voor het creëren van een Europese versie van sociale media en streaming, fine for me!

Hell, ik zou veel geld betalen voor een goeie europese cloudservice.

"People are committing violence. They are firebombing Tesla dealerships. They're shooting guns into stores. They're threatening people," Musk told Baier. "Why? What's happening, it seems to me, is they're being fed propaganda by the far left, and they believe it."

"The president has made it clear, we are going to go after them. The ones providing the money. The ones pushing the lies and propaganda, we're going after them," Musk claimed. "I think there's some real evil out there. We have to overcome it."

"Freedom of speech". Behalve als je kritiek hebt op Tesla. Nu geen zorgen, alleen als het om 'lies and propaganda'* gaat natuurlijk.

*gedefinieerd, uiteraard volledig zonder enige bias, door Musk zelf.

Onze goede vriend Musk komt met de bemerking dat 15% van het personeel ontslaan ; " Dat is dus zo goed als niemand"

Ik kan mij inbeelden dat je zaken wilt herbekijken. Ik kan mij inbeelden dat je wil besparen. Maar het is beter om die zaken goed te bekijken en 1 jaar langer te nemen dan hals over kop gewoon wat koppen buiten te zwieren.
En 15% eruit vind ik nu niet echt zo goed als niemand. Al kan dat gerust in zijn hoofd zo zijn.

Kan mij moeilijk inbeelden dat als iemand zijn loon met 15% zakt of stijgt dat die gaat zeggen ach dat is insignificant.
Laat gewoon zien hoe los van de realiteit hij staat in mijn ogen...

In de FT staat vandaag dat de EU aan't kijken is naar tarieven/bans op Services. Daar heeft de USA een handelssurplus met de EU. Dat zou wel behoorlijk pijn kunnen doen bij de techbro's. Of bij de grote streamingplatformen. Of bij de banken.

Maar dat is nog op middellange termijn. Als er escalatie komt van Trump zal eerst nog goederen getarget worden.
Denk: chemicals, Boeing & big pharma
Link?

Nog een interessante opmerking gezien op internet van een Vlaming die al lang in de VS vertoeft:

"Het grote nieuws is de algehele lafheid en gelatenheid en het falen van zowat alle instituties om dwars te gaan liggen."

En dat doet me denken aan WO II waar de bureaucratie bleef doorwerken onder totalitair regime en beleid uitvoerde dat uiteindelijk miljoenen naar de slachtbank bracht (zij het aan het front, zij het in de kampen). Soms was er sprake van verzet. En zelfs onder de daders waren er mogelijkheden om bevelen niet op te volgen. Maar veel meer "doodgewone mensen" deden wel wat hen werd opgedragen (cfr. Reserve-Polizei-Bataillon 101).

Toch wel verwerpelijk hoe de VS Groenland en Denemarken behandelt. Op een normale manier zaken doen, gaat dat niet meer? Vraag me af hoe de Denen zullen omgaan met heel deze kwestie.

Begrijpelijk. Ik neem ook altijd alles letterlijk. /S

Nee, dat heeft een universiteitsopleiding, is vice-president van een land dat dat gebied wil annexeren, maar beschikt niet over de meest elementaire basiskennis ervan... :lol:

Begrijpelijk. Ik neem ook altijd alles letterlijk. /S

Nee, dat heeft een universiteitsopleiding, is vice-president van een land dat dat gebied wil annexeren, maar beschikt niet over de meest elementaire basiskennis ervan... :laugh:
Jammer dat will tura gestopt is. Hij kon voor deze jongens eens zijn hit hopeloos herschreven hebben naar wereldvreemd.

Trump begint aan het charmeoffensief met de canadezen. Terugdraaien van zijn tariffs gaat ie weer als een win zien.

Terug
Bovenaan