De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Puur vanuit USA perspectief, is het zo slecht wat ze doen?
Hebben ze veel aan Europa als partner? Want vanuit de navo hebben we inderdaad wel geprofiteerd. Wij geld voor health care, de amerikanen niet want dat steekt in hun leger, maar wij genieten wel van hun bescherming?

Ik keur het niet goed, maar kan het voor de usa niet "positief" zijn om de band met rusland te verbeteren (los van het etische), en europa hun eigen boontjes laten doppen?

Ik spreek dus los van het dicatorieel gedrag, het schurkenstaat gedrag en de onetische manier.

Begrijp mijn bericht niet verkeerd, absoluut geen sympathie voor die zot in het witte huis, maar amerika is momenteel nog steeds een wereldmacht. Wat hebben die er aan als europa hun karretje er aan hangt? Ik vermoed dat ze dit doen omdat in projecties naar de toekomst toe USA + EU misschien niet op kan tegen een blok Rusland/China ?

Maar dat USA + Rusland wel groter is dan China en China + EU gaat toch nooit een blok worden.
Ik neem aan dat je het hier hebt over militair? Want het gaat een beetje over de twee.
Maar het is een foute voorstelling dat wij geld voor health care hebben, en de Amerikanen niet, omdat zij ons militair moeten beschermen. Het is ook een foute voorstelling dat de VS een groot leger heeft door onze politiek. En het is een foute voorstelling dat een groot leger (of een oorlog) automatisch slecht is voor de economie.

Als je het hebt over het militaire, kan dat niet losstaan van het ethische. Militair is de band met Rusland belangrijk en is het goed om die aan te halen, maar tegelijk pleegt Rusland oorlogsmisdaden die je zelf veroordeelt. Dan kun je moelijk het los zien van het ethische, dan is dat gewoon een onbetrouwbare partner op dat vlak. Op andere vlakken ook, want Rusland heeft ook al bewezen dat ze 1. infiltreren in je eigen politiek om daar de verkiezingen te beïnvloeden en 2. andere dingen zeggen dan ze doen als het aankomt op militaire operaties of internationale steun. Ook daar is het bijna onmoogelijk om de banden aan te halen, en ook om het ethische los te koppelen.

Dan moet je al zeggen dat de VS alle internationale verdragen overboord moet gooien, alle ethiek moet vergeten en dat dan twee sterke dictators de handen in elkaar kunnen slaan. Maar de geschiedenis leert ons ook hoe dat afloopt, en dat is nooit positief. Dus ook op dàt vlak zijn ze een onbetrouwbare partner. Dus veel Amerikanen vragen zich inderdaad af wat hier de bedoeling van is, en niet alleen of dit "wel zo slecht" is, eerder of er ook een goéie kant aan zit.

Screens van het hele Signal gesprek.
Hoe gaan ze zoiets nog ontkennen? Oa Ratcliffe en Gabbard gisteren onder eed in de hoorzitting :')

Hier een rechtstreekse link naar de screenshots, want ik zie dat het artikel een plusartikel is als je je gratis artikels opgebruikt hebt:

je kan het cijfertje voor /original.jpg veranderen tussen 01 en 17

Dat argument is een achterhaald excuus.
Aha. Waarom?

Wat is de alternatieve uitleg: dat de VS 50% burgers heeft die exact hetzelfde willen als de democraten en 50% die exact hetzelfde willen als de republikeinen?

Zelfs in Belgie met zoveel opties, ga jij akkoord met 100% van de standpunten van de partij waarop je stemt?

Aha. Waarom?

Wat is de alternatieve uitleg: dat de VS 50% burgers heeft die exact hetzelfde willen als de democraten en 50% die exact hetzelfde willen als de republikeinen?

Zelfs in Belgie met zoveel opties, ga jij akkoord met 100% van de standpunten van de partij waarop je stemt?

Hij heeft dat toch aangegeven? In de Republikeinse primaries heeft Trump o-ver-weldigend gewonnen, met 70%.
En als je anti-Biden/Harris bent en niet pro-Trump, dan ga je niet stemmen.

Als er volgend jaar een verkiezing in Belgie zou zijn tussen Tom van Grieken en Jos D'haese, zou ik ook gewoon niet gaan stemmen bv.

Hoe gaan ze zoiets nog ontkennen? Oa Ratcliffe en Gabbard gisteren onder eed in de hoorzitting :')

Hier een rechtstreekse link naar de screenshots, want ik zie dat het artikel een plusartikel is als je je gratis artikels opgebruikt hebt:

Die nummertjes veranderen werkt niet...

Die nummertjes veranderen werkt niet...
Oei, spijtig. Dit is in elk geval de belangrijkste dan:
original.jpg

The Hegseth text then continued:

• “1410: More F-18s LAUNCH (2nd strike package)”
  • “1415: Strike Drones on Target (THIS IS WHEN THE FIRST BOMBS WILL DEFINITELY DROP, pending earlier ‘Trigger Based’ targets)”
  • “1536 F-18 2nd Strike Starts – also, first sea-based Tomahawks launched.”
  • “MORE TO FOLLOW (per timeline)”
  • “We are currently clean on OPSEC”—that is, operational security.
  • “Godspeed to our Warriors.”

"We are currently clean on OPSEC" HAHAHAHAH.

"Godspeed to our Warriors".

Waarom ligt het lot van de wereld in de handen van retarded cringelords zoals Hegseth en Musk, etc. Die zatlap denkt dat hij in een of andere shitty actiefilm meespeelt. Holy fuck dit is echt de domste tijdlijn.
(En het verbaast me eigenlijk dat er geen "DEUS VULT!" op volgde.)

Ben benieuwd hoe ver men zal gaan om de journalist (Jeffrey Goldberg) te leven zuur te maken. Straks wordt die nog het land uitgezet ofzo :unsure:

Hij heeft dat toch aangegeven? In de Republikeinse primaries heeft Trump o-ver-weldigend gewonnen, met 70%.
Tijdens zijn campagne heeft ie het volgens mij niet gehad over het annexeren van Groenland, het schofferen van alle internationale partners en Rusland volledig hun zin geven.

Als het vandaag opnieuw verkiezingen zijn en je krijgt hetzelfde resultaat, dan sta je al wat sterker om die conclusies te trekken.

En dan nog is het-geschat- 'maar' 35% van de stemmers die Trump verkiezen, en niet 50%+ zoals aangegeven in het origine bericht waar ik op reageerde.
En als je anti-Biden/Harris bent en niet pro-Trump, dan ga je niet stemmen.
? Hoezo ? Je hebt maar 2 keuzes. En van die 2 zal er toch eentje zijn die je voorkeur heeft.
Als er volgend jaar een verkiezing in Belgie zou zijn tussen Tom van Grieken en Jos D'haese, zou ik ook gewoon niet gaan stemmen bv.
Jij misschien niet, anderen weer wel. En dat wil niet zeggen dat die stemmers volledig met Tom or Jos hun partij standpunten akkoord gaan.

? Hoezo ? Je hebt maar 2 keuzes. En van die 2 zal er toch eentje zijn die je voorkeur heeft.
Nope. Er zijn veel mensen die simpelweg niet zijn gaan stemmen omdat ze anti-Biden/Harris waren, bvb. omwille van de situatie in Palestina. Mede dankzij deze groep hebben we nu een Trump presidentschap, dat eigenlijk nog eens zoveel erger is dan waar deze mensen eigenlijk voor strijden.

Hier zouden we toch een stand moeten maken als eu zijnde je komt niet aan groenland, gebeurd er dan conflict mat Amerika so be it als je dat nu gaat laten begaan komen er echt donkere tijden aan .
De trieste wereld gaat gewoon verder draaien hoor.
Net zoals na vorig spannend verhaal:
Bush: ik wil Irak binnen vallen
UN: wij hebben da liever niet
Bush: ik doe het toch
UN: *kijkt toe met broek af*
Beide partijen geven een draai aan de waarheid om gezichtsverlies te milderen en het passeert.
Hoe harder de UN zou geroepen hebben toen, hoe meer het zijn onmacht in de verf zou gezet hebben. Dat is nu niet anders.
Zelfde geldt voor Rutte in feite, wij kunnen ook geen economische druk zetten op de US zonder onszelf pijn te doen. Hij zal daar niet op aansturen, dat is niet goed voor zijn politieke carriere.

Nog goeike dees, excuus indien repost 😆
Tesla commercial

Hier is het volledig te lezen: https://archive.is/vxMUQ

Gezien de bewijzen heeft het niet veel zin om te ontkennen dat het gebeurd is zeker, dus dan maar verklaren dat er helemaal niets classified aan was. Blijven minimaliseren, iedereen schermt voor elkaar, en terwijl de journalist in diskrediet brengen. Easy. Hier komt sowieso niets van en binnen een paar dagen wordt er al niet meer over gesproken en zit iedereen nog op dezelfde stoel.

Met dat verschil dat je ipv Tom Van Grieken in een voorverkiezing ook kon kiezen voor bv. Bart De Wever of Lode Vereeck, maar een overweldigende meerderheid toch voor Van Grieken kiest die in de vorige verkiezing het parlement in brand gestoken had, zegt dat hij gewonnen was en eigenlijk toch eerste minister is.

Om dan te zeggen 'we hadden geen keuze' is nogal stevige ontwijking van verantwoordelijkheid.

@zantas , je bent niet gaan stemmen vorig jaar :p

Trump begint ook al namen te vergeten van naasten.
Iemand nog een idee hoe Biden aangevallen en bekritiseerd werd?

En neen, is ook niet de eerste keer dat Trump de laatste maanden namen vergeet.

And the shitshow continues, blijkbaar heeft der spiegel paswoorden en telnrs. van Walz, Gabbart en Jegseth online gevonden.
LinkedIn, Instagram, Dropbox, enz.

edit : en nog wat..
Als al die shit zomaar publiek staat heb ik echt wel schrik hoeveel info echte spionnen toegang toe hebben.

"Uit een analyse van WIRED blijkt dat het account de namen van honderden persoonlijke en professionele medewerkers van Waltz onthulde, waaronder journalisten, militaire officieren, lobbyisten en anderen – informatie die een buitenlandse inlichtingendienst of andere actoren voor allerlei doeleinden zouden kunnen gebruiken, zeggen experts."

Laatst bewerkt:
Tjah, als de belangijkste kwalificatie om een positie te krijgen in de top van de Amerikaanse overheid "ja knikker" zijn is, dan krijg je een hoop niet competente mensen op super belangrijke plaatsen.

Beetje een "peter principle" on steroids, voor de overheid van de zogezegd belangrijkste/grootste democratische natie ter wereld...

Bijna alle naaste medewerkers van Trump in zijn administratie zijn bevorderd tot ver boven hun capaciteit...Domweg omdat capaciteit geen kwalificatievoorwaarde meer lijkt te zijn...enkel hielenlikkerij.

Scary voor de grootste nucleaire macht op deze aardkloot...
En bij de tweede grootste nucleaire macht is het al geen haar beter...

Terug
Bovenaan