De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Man man die Hegseth, wat een kwal. Gewoon die journalist aanvallen alsof die zoiets verzonnen zou hebben. Nu gaat die journalist een hoop bagger over zich heen krijgen vanuit het MAGA kamp, het is echt schrijnend om te zien.
Ondertussen is de enige in de Trump administratie die niet helemaal gek lijkt te zijn Marco Rubio.

Die journalist heeft natuurlijk correct gehandeld door de chatgroep te verlaten. Als hij dat niet zou doen, zouden de gevolgen voor hem groot kunnen zijn. Helaas is de Trump administratie zo misdadig dat de gevolgen voor hem nu ook al groot zouden kunnen zijn.
Inderdaad Marco Rubio lijkt pij de enige decent guy.

Goei stukje van Jon Stewart over de hypocrisie in de Free Speech approach van Vance, Musk en vooral Trump.

Ik vraag me toch af hoe een @AgeofAI of @kay-gell oordelen over dit soort zaken, want zij hebben in het verleden toch meermaals kritisch geweest over links dat free speech inperkt wegens "woke", waarbij criticasters de mond gesnoerd zou worden of zelfs hun job kwijtspeelden.
Ik tag jullie omdat ik me jullie het meest herinner alszijnde vokaal over dit soort zaken.
Is dit een tit-for-tat operatie en daardoor "geoorloofd", gaat het precies niet een beetje verder en begint het niet gevaarlijk op een hellend vlak te lijken?
Ik hoor oprecht graag jullie mening hierover.

Mijn houding daarop is zoals ze altijd is geweest.
Iedereen moet altijd alles kunnen zeggen wat ze willen, dus nee dit kan ook niet.

Mijn houding daarop is zoals ze altijd is geweest.
Iedereen moet altijd alles kunnen zeggen wat ze willen, dus nee dit kan ook niet.

Denk je dat het nog erger gaat worden?

En wat betreft die Rubio-discussie, zoals StevenFM zegt, dat wordt gewoon een yes-mannetje. Waarom zou die buitengewerkt worden, die zal altijd het opperhoofd na papegaaien.

Seriously wtf... Die zijn daar toch echt compleet de weg kwijt.

Een goed boek die werkelijkheid geworden is 1984 echt een aanrader om te lezen, gewoon beangstigend om te zien hoe Amerika aan het worden is.

Seriously wtf... Die zijn daar toch echt compleet de weg kwijt.

Dat hoort blijkbaar bij repressieve regimes.
Noord-Korea & Iran bijvoorbeeld, beiden met wetten over hoe je haar wel of niet mag geknipt zijn.

edit:
dan komt een mens zo'n wikipedia pagina tegen, haha, ik deel het dan maar

Een goed boek die werkelijkheid geworden is 1984 echt een aanrader om te lezen, gewoon beangstigend om te zien hoe Amerika aan het worden is.
Met betrekking tot de gelijkenissen met 1984 las ik al een tijdje geleden ergens de uitspraak (ik parafraseer): '1984 diende als een waarschuwing, niet als een handleiding'

Live het senate panel over die security breach aan het bekijken, en hier gaan toch koppen rollen.
Het panel spreekt van een "mindboggling" mistake, in die chat is zelfs de naam van een actieve CIA agent verschenen.
Ze zitten er héél beteuterd bij alvast.

Ook altijd omdat de ondervoorzitter van het nationale security panel een democraat is, en eentje met haar op zijn tanden zo te horen (Mark R Warner).

Geen idee, ik volg het eerlijk gezegd zo nauw niet.
Er is mij ff té veel nieuws om het kaf van het koren te scheiden.
Dit he, iedere dag komt er wel iets anders controversieels uit. Een mens kan dat niet allemaal aan. Ik kijk ook meer naar de grote lijnen dan over ieder statement verontwaardigd te blijven doen.

Dit gaat over het afbrokkelen van basisnormen: van competentie, professionaliteit, fatsoen. Als dit geen verontwaardiging veroorzaakt in de VS, als dit niet resulteert in echte consequenties, dan hebben ze geaccepteerd dat chaos, roekeloosheid en emoji-oorlogvoering de nieuwe norm zijn.
Hoe bedoel je? Daar heeft meer dan 50% van de stemmers toch voor gekozen?
Het is toch niet dat zijn gebrek aan professionaliteit of fatsoen nu pas opgedoken is?
Dat was net zijn aantrekkingskracht voor velen.

Kerel zonder ruggengraat, zal gewoon een yes-mannetje worden in de Trump administratie.
Stel je bent vrij normaal en Trump kiest jou als minister van buitenlandse zaken in zijn kabinet.
Hoe gedraag je je om de langetermijn belangen van uw land (volgens uw persoonlijke overtuiging) zo goed mogelijk te dienen?

Door principieel telkens luidop niet akkoord te gaan, binnen de kortste keren ontslagen te worden, en vervangen te worden door 1 of andere complete gek?
Of door yes-man te zijn, en uw politiek kruit pas te proberen gebruiken bij toekomstige sleutelmomenten of zaken waarop je concrete invloed hebt?

Hoe bedoel je? Daar heeft meer dan 50% van de stemmers toch voor gekozen?
Het is toch niet dat zijn gebrek aan professionaliteit of fatsoen nu pas opgedoken is?
Dat was net zijn aantrekkingskracht voor velen.
In een land met maar 2 partijen is het logisch dat niet elke Trump stemmer voor trump ziin policies is. Veel stemmers zijn gewoon tegen Biden zijn politiek. Of zijn voorstander van Republikeins gedachtengoed zonder de extreme Trump standpunten.

Live het senate panel over die security breach aan het bekijken, en hier gaan toch koppen rollen.
Het panel spreekt van een "mindboggling" mistake, in die chat is zelfs de naam van een actieve CIA agent verschenen.
Ze zitten er héél beteuterd bij alvast.

Ook altijd omdat de ondervoorzitter van het nationale security panel een democraat is, en eentje met haar op zijn tanden zo te horen (Mark R Warner).

Het is echt beschamend.

Terug
Bovenaan