De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Is typisch ginder.

En als je je telefoon niet ontgrendeld mag je gelijk op de eerstvolgende vlucht terug.
Dat is zeker niet standaard, 9 keer op 10 gebeurt er niks of niet veel. Maar af en toe pikt men er iemand uit en dan werk je beter mee.

Ze hebben nog nooit gevraagd aan mij om mijn telefoon te ontgrendelen maar ...

Zo moest ik ooit wel eens volledig naakt (exclusief mijn onderbroek die mocht in aanhouden) achter een gordijn moeten staan. Ik was namelijk uitgekozen voor een grondige controle. En ja zeker na 9/11 waren ze wel af en toe veel strenger.

Een vraag die wij ons hier ook vaak stelden :
Het is vooral interessant de commentaren te zien, die hem benadrukken dat er wel degelijk al serieus wat protesten zijn.

Een vraag die wij ons hier ook vaak stelden :
Het is vooral interessant de commentaren te zien, die hem benadrukken dat er wel degelijk al serieus wat protesten zijn.
Dat is ook wat ik gehoord heb. Wel degelijk wat protesten, maar het wordt vakkundig uit de media gehouden waardoor het niet echt traction krijgt.

Dat is ook wat ik gehoord heb. Wel degelijk wat protesten, maar het wordt vakkundig uit de media gehouden waardoor het niet echt traction krijgt.

Lijkt me wat vreemd toch, je hebt daar voldoende media die allesbehalve pro-Trump zijn, allerlei Late Night shows die heel kritisch zijn, etc.

Lijkt me wat vreemd toch, je hebt daar voldoende media die allesbehalve pro-Trump zijn, allerlei Late Night shows die heel kritisch zijn, etc.

Heb het filmpje niet bekeken, maar zijn de grotere protesten in de VS de voorbije jaren niet vooral aangewakkerd (en verspreid op grote schaal) door middel van social media?
Ik denk bv. aan BLM.

He who controls the algorithm controls the world.

Iets wat ik me ook afvraag dezer dagen, hoe verzwakt is het national security apparaat na ongeveer 60 dagen Trump,
meer specifiek dan rond terrorisme?

Als er een vroeger al een haat was in moslimkringen voor de VS, moet deze in de laatste 2 maand toch x2 zijn gegaan door al de gebeurtenissen:

1) Blijvende backing van Israel in de ganse Palestine situatie.
2) Recente Houthi strikes.

Andere policy changes die volgens mij grote ripple effects gaan hebben:

- Dismantling van USAID, wegvallen van humanitaire hulp in vele landen, instigator voor nieuw terrorisme.
- Met USAID weg, belangrijke operationele front/vinger aan de pols die wegvalt voor CIA.
- DOGE cuts in general, moeilijk te zeggen hoe groot de schade is in verschillende layers van het domestic & foreign intelligence apparatus.
- Full-on? operationele (& budget?) focus op fentanyl, migrant deportaties en ICE raids, die focus verleggen.

Denk dat menig terrorisme cell wel hernieuwde motivatie heeft gevonden dit jaar 🤔

Laatst bewerkt:
Als je met bovenstaande dan ook nog eens in rekening brengt wie de nieuwe bazen zijn van de FBI en de National Intelligence Agency, krijg je toch ook gelijk een stuk minder vertrouwen in hun capaciteiten om het te voorkomen.

Tariffs will bring back jobs to the US!!

Lockheed Martin offers jobs in Canada if Ottawa commits to full order of F35.

:laugh:
Benieuwd hoe lang de fratsen van Trump gaan blijven duren als ie de Blackrock’s van deze wereld begint geld te kosten doordat het ene na het andere land begint af te zien van LHM orders, uiteindelijk zijn presidenten toch maar poppetjes van de campaign funders

Inderdaad. En iedereen heeft een smartphone waarmee ze de meest idiote dingen filmen; waarom worden we niet overspoeld met filmpjes?

Om over de democraten nog maar te zwijgen: ze hebben nog nooit zoveel munitie gehad dus waar wachten ze op?

Benieuwd hoe lang de fratsen van Trump gaan blijven duren als ie de Blackrock’s van deze wereld begint geld te kosten doordat het ene na het andere land begint af te zien van LHM orders, uiteindelijk zijn presidenten toch maar poppetjes van de campaign funders
In feite valt het nog allemaal mee op de beurzen, ze staan nog altijd hoger dan een jaar geleden en de S&P500 staat op het niveau van oktober vorig jaar. Dat de beurzen nu wat minder doen is ook normaal na al de stijgingen van de voorbije jaren.

Sinds wanneer is Musk president?
Sinds dag 1. Hoe hij klaarblijkelijk kan doen, laten en beslissen wat hij wil. Ervoor kan zorgen dat mensen die specifiek zijn winkels vandaliseren als terroristen zullen berecht worden. Toegang heeft tot privégegevens van Amerikanen waar geen enkele privaat persoon toegang zou tot mogen hebben. En nu zonder probleem toegang krijgt tot militaire informatie.

Trump is niet meer dan een handpop die een beetje mag gaan staan roepen in de spotlight.

Terug
Bovenaan