Pieterjan94
Well-known member
Goed maar is wel Sanders toen dis misschien niet representatief. Al hoop ik van wel...
Vance wou op vakantieweekendje, maar kon zijn resort niet in wegens de vele protesten.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goed maar is wel Sanders toen dis misschien niet representatief. Al hoop ik van wel...
Vance wou op vakantieweekendje, maar kon zijn resort niet in wegens de vele protesten.
Ik kan me niet ontdoen van het gevoel dat Zelensky gelyncht is en met voorbedachte rade . . . .
Door het zelf te negeren. Pek en veren, riek en schop!Hoe kun je oppositie voeren als uw tegenstander alle wetten, nomen en waarden negeert?
Ik denk dat ze vooral aan het wachten zijn tot de steun van Trump binnen zijn eigen rangen wankel wordt. Hij is een veel te polarizerend figuur, zo lang zijn achterban nog altijd achter hem staat (en als ik zo eens de commentsecties van pakweg een Washington Post bekijk, lijkt dat het geval te zijn) heeft het weinig zin om een felle oppositie op poten te zetten. Dat geeft hem alleen maar meer krediet en meer geloofwaardigheid nu.Ik denk dat ze de psychologische schok van november nog altijd niet boven gekomen zijn? Gezien de snelheid waar Trump II mee van start is gegaan, denk ik dat de urgentie van een massale oppositiebeweging groter dan ooit is maar ze lijken dit inderdaad maar niet te kunnen opstarten. Zou er dan toch ergens een triggermoment kunnen komen?
Die Innere Migration zag je ook in nazi-Duitsland, maar daar waren de gevolgen van openlijk protest tegen het Hitler-regime wel een pak serieuzer dan de gevolgen van openlijk protest tegen Trump. Het is niet dat die concentratiekampen heeft geopend voor politiek onbetrouwbaren en politieke knokploegen in dienst heeft.Je zou wel meer straatprotesten verwachten. Ik vrees dat dat een teken is dat velen in zichzelf aan het keren zijn ter zelfbescherming. Innerlijke emigratie, zoals we dat ook in Rusland zien.
De strijd lijkt verloren, we hebben maar 1 leven, dan proberen we het te negeren, sluiten we ons af van wat er gebeurt in de maatschappij, en proberen we verder gewoon ons leven te leiden.
Dat is helaas heel herkenbaar, ik zie het ook in mijn omgeving, ik zie het ook bij mezelf. Ik zie wat er allemaal gebeurt met lede ogen aan, en ik kán het mij niet allemaal aantrekken want ik loop tegenwoordig rond met tonnen stress en angst voor waar we naartoe aan het gaan zijn. En je hebt het gevoel van complete machteloosheid om er iets aan te veranderen. Dan is het een zeer begrijpelijk verdedigingsmechanisme om je er gewoon voor af te sluiten.
Alleen is dat natuurlijk een gigantisch gevaar, want hoe meer mensen dat doen, hoe meer vrijgeleide je de machthebbers geeft om te doen wat ze willen, en hoe slechter het zal worden. Want we hebben wél agency, zeker als groep, zeker in de democratie die we voorlopig nog altijd hebben. In de VS zullen mensen moeten opstaan om anderen in groten getale te mobiliseren, om hen uit hun innerlijk ballingschap te trekken, maar het is aan elk van ons om ons steentje te blijven bijdragen. Al is het maar met posts op een Belgisch forum.
Maar het is een oneerlijke strijd. Het regime van Trump zet doelbewust in op dat interne ballingschap. Ze veranderen en provoceren zo veel, zo snel, dat mensen mentaal zodanig overladen worden dat ze enkel nog kunnen copen door de knop uit te zetten. Gecombineerd met het feit dat je tegelijk een grote groep hebt die alle leugens en propaganda wel effectief slikken als goddelijk mana, of steunen omdat ze er persoonlijk gewin in zien.
Sowieso is het in welvarende landen een pak moeilijk om mensen op straat te krijgen, aangezien mensen veel te verliezen hebben. Alhoewel mijn indruk van Amerikanen nu doorgaans wel was dat ze protesteren bijna als een leuke uitstap zien, maar dat was misschien eerder een bepaalde progressieve populatie (universiteitsstad).Je zou wel meer straatprotesten verwachten. Ik vrees dat dat een teken is dat velen in zichzelf aan het keren zijn ter zelfbescherming. Innerlijke emigratie, zoals we dat ook in Rusland zien.
De strijd lijkt verloren, we hebben maar 1 leven, dan proberen we het te negeren, sluiten we ons af van wat er gebeurt in de maatschappij, en proberen we verder gewoon ons leven te leiden.
Dat is helaas heel herkenbaar, ik zie het ook in mijn omgeving, ik zie het ook bij mezelf. Ik zie wat er allemaal gebeurt met lede ogen aan, en ik kán het mij niet allemaal aantrekken want ik loop tegenwoordig rond met tonnen stress en angst voor waar we naartoe aan het gaan zijn. En je hebt het gevoel van complete machteloosheid om er iets aan te veranderen. Dan is het een zeer begrijpelijk verdedigingsmechanisme om je er gewoon voor af te sluiten.
Alleen is dat natuurlijk een gigantisch gevaar, want hoe meer mensen dat doen, hoe meer vrijgeleide je de machthebbers geeft om te doen wat ze willen, en hoe slechter het zal worden. Want we hebben wél agency, zeker als groep, zeker in de democratie die we voorlopig nog altijd hebben. In de VS zullen mensen moeten opstaan om anderen in groten getale te mobiliseren, om hen uit hun innerlijk ballingschap te trekken, maar het is aan elk van ons om ons steentje te blijven bijdragen. Al is het maar met posts op een Belgisch forum.
Maar het is een oneerlijke strijd. Het regime van Trump zet doelbewust in op dat interne ballingschap. Ze veranderen en provoceren zo veel, zo snel, dat mensen mentaal zodanig overladen worden dat ze enkel nog kunnen copen door de knop uit te zetten. Gecombineerd met het feit dat je tegelijk een grote groep hebt die alle leugens en propaganda wel effectief slikken als goddelijk mana, of steunen omdat ze er persoonlijk gewin in zien.
Is het misschien iets te kort door de bocht om te stellen dat een antivaxxer de facto tegen alle vaccinaties is? Je hebt die in gradaties: mensen die zich terechte vragen stellen over de snelheid waarmee het covidvaccin werd uitgerold tot mensen die met een aluminiumhoedje paraderen en stellen dat je met vaccins een chip ingeplant krijgt waarmee de Reptilian Overlords je dwingen tot transgenderacceptatie.En antivaxxer Kennedy zegt dat een mazelenprik een goed idee is. Ik denk dat de windhaan op onze kerk minder vaak van richting verandert.
Is het misschien iets te kort door de bocht om te stellen dat een antivaxxer de facto tegen alle vaccinaties is? Je hebt die in gradaties: mensen die zich terechte vragen stellen over de snelheid waarmee het covidvaccin werd uitgerold tot mensen die met een aluminiumhoedje paraderen en stellen dat je met vaccins een chip ingeplant krijgt waarmee de Reptilian Overlords je dwingen tot transgenderacceptatie.
Verdiende nu wel geld door mee te doen met de hele anti-vaccintatielobby, dus misschien is het meer opportunisme dan overtuiging.Kennedy has said that he is not against vaccines but wants them to be more thoroughly tested and investigated.[194][195] In Thimerosal: Let the Science Speak (2015), he writes that he does not see himself as anti-vaccine: "People who advocate for safer vaccines should not be marginalized or denounced as anti-vaccine. I am pro-vaccine. I had all six of my children vaccinated. I believe that vaccines have saved the lives of hundreds of millions of humans over the past century and that broad vaccine coverage is critical to public health. But I want our vaccines to be as safe as possible."[196] But in July 2023, Kennedy said, "There's no vaccine that is safe and effective."[197][198]
Is het misschien iets te kort door de bocht om te stellen dat een antivaxxer de facto tegen alle vaccinaties is? Je hebt die in gradaties: mensen die zich terechte vragen stellen over de snelheid waarmee het covidvaccin werd uitgerold tot mensen die met een aluminiumhoedje paraderen en stellen dat je met vaccins een chip ingeplant krijgt waarmee de Reptilian Overlords je dwingen tot transgenderacceptatie.
![]()
Robert F. Kennedy Jr. - Wikipedia
en.wikipedia.org
Het stukje "anti-vaccine advocacy and conspiracy theories on public health" is relevant. Draait effectief wel eens met de wind:
Verdiende nu wel geld door mee te doen met de hele anti-vaccintatielobby, dus misschien is het meer opportunisme dan overtuiging.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/LGBTQ_chemicals_conspiracy_theory.The idea of a link between atrazine and sexual development was later revived by American environmental lawyer and anti-vaccine activist Robert F. Kennedy Jr., during his 2024 presidential campaign. In various podcast appearances, Kennedy claimed that atrazine contamination was causing widespread delayed puberty or precocious puberty in the Midwest, and speculated that it was causing "sexual confusion" and "gender confusion" in children.[16] Kennedy's theory was criticized in various popular media outlets.[5][17]
Is het misschien iets te kort door de bocht om te stellen dat een antivaxxer de facto tegen alle vaccinaties is?
Miljardairs zijn altijd de grote winnaars bij dalende beurzen. Die behouden - in tegenstelling tot de gemiddelde werknemer - genoeg koopkracht om aan lagere prijzen aandelen op te kopen. Ik heb niet het idee dat de 1% rijken een dalende beurs als negatief ervaart.Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de miljardairs ook massas geld gaan beginnen verliezen door dalende beurzen, mensen die besparen op aankopen, wereldwijde markten die zich wegtrekken van US products. Zou hun steun nog zo groot zijn?
Klopt..en iedereen kan trouwens winnen bij een dalende beurs. Dat heet shortsellenMiljardairs zijn altijd de grote winnaars bij dalende beurzen. Die behouden - in tegenstelling tot de gemiddelde werknemer - genoeg koopkracht om aan lagere prijzen aandelen op te kopen. Ik heb niet het idee dat de 1% rijken een dalende beurs als negatief ervaart.
.