De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Er is een oneven aantal rechters, het is dus altijd in iemand's voordeel gestacked. Ik ken niets van de aanstellingsprocedures maar het feit dat er niet meer heisa rond is vermoed dat ik het wel nog steeds allemaal legaal gebeurd zal zijn. Ik lees dat er 6 rechters zijn die voor die immuniteit waren en 3 tegen, da's meer dan dan degene die hij persoonlijk benoemd heeft wat er toch op zou kunnen wijzen dat er wel degelijk juridische argumenten voor zijn.

Er was wel behoorlijk wat heisa rond maar natuurlijk verloopt alles legaal. Dat betwist niemand. Het afbreken van de democratie in hongarije, het model voor project 2025, was ook legaal. Men kan alles zodanig interpreteren en beetje bij beetje verleggen, wetten zodanig aanpassen, dat uiteindelijk zelfs de meest gruwelijke misdaden legaal worden.

Dit is het meest conservatieve gerechtshof in moderne geschiedenis. Er zijn nog maar 3 democraten, de rest volgt maga partijlijn. Allen volgden dus gewoon de partijlijn. Duidt dus eerder op het tegenovergestelde, dat juridische argumenten er weinig mee te maken hebben.

We dreigen in een boy who cried wolf situatie terecht te komen op dat vlak.
We zien wat er aan het gebeuren is, en dan zouden we pas mogen waarschuwen nadat het effectief gebeurd en te laat is? Dat is alsof we pas mogen waarschuwen voor de klimaatverandering, op het moment dat de dijken breken. Alsof we op de weermodellen al een week zien dat er een orkaan gaat passeren, maar pas de mensen gaat waarschuwen nadat hij overgetrokken is.

Trump beweert nu dat hij Zelensky geen dictator genoemd heeft. Hij kan zich dat niet herinneren.

Ofwel weet hij écht niet meer wat hij gezegd heeft. Ofwel weet hij het wel en is hij een heel land aan het gaslighten.
Ik weet niet wat meer zorgwekkender is.

Er was wel behoorlijk wat heisa rond maar natuurlijk verloopt alles legaal. Dat betwist niemand. Het afbreken van de democratie in hongarije, het model voor project 2025, was ook legaal. Men kan alles zodanig interpreteren en beetje bij beetje verleggen, wetten zodanig aanpassen, dat uiteindelijk zelfs de meest gruwelijke misdaden legaal worden.

Dit is het meest conservatieve gerechtshof in moderne geschiedenis. Er zijn nog maar 3 democraten, de rest volgt maga partijlijn. Allen volgden dus gewoon de partijlijn. Duidt dus eerder op het tegenovergestelde, dat juridische argumenten er weinig mee te maken hebben.
Maar hoe bepaal je dat? Wat wil dat zeggen de MAGA partijlijn volgen? Volgen die 3 democraten dan ook de partijlijn of nemen die het wel serieus?

Het uitbreiden van executive powers en immuniteit voor de president stond al lang op de MAGA wishlist en alle 6 stemden volgens hun partij. Dus wat moet je bepalen? ze volgen gewoon de lijn. Klaar en duidelijk.

De democraten willen geen zonnekoning dus idd cynisch zou je kunnen stellen dat ook die stemden volgens hun partijlijn. Ik weet dat je daarmee probeert te pivoteren naar het "both sides" argument maar als je eerlijk bent met jezelf zal je wel beseffen hoe lek dat is. Het is duidelijk welke partij tracht democratie te beschermen en dat ze niet gelijk is aan de partij die letterlijk een draaiboek volgt om deze te ondergraven en daar al jaren succesvol mee bezig is.

We zien wat er aan het gebeuren is, en dan zouden we pas mogen waarschuwen nadat het effectief gebeurd en te laat is? Dat is alsof we pas mogen waarschuwen voor de klimaatverandering, op het moment dat de dijken breken. Alsof we op de weermodellen al een week zien dat er een orkaan gaat passeren, maar pas de mensen gaat waarschuwen nadat hij overgetrokken is.
Het is triest inderdaad. Als het ene uiterste van het spectrum is "heel de wereld effectief samenwerken tegen klimaatverandering" en het andere uiterste "WOIII met nukes enal" dan hebben we de laatste 3 jaar traag richting dat laatste gewerkt. Nu er al wordt gepraat is er kans dat we terug traag richting midden gaan bewegen. Of we ooit zelfs maar over dat midden gaan geraken? Lijkt me straf. De Europese morele vinger maakt niet veel indruk, wanneer de VS synchroon meezwaaide maakte het ook niet echt indruk op de rest, de invloed hierop van jou en ik is al helemaal nihil en een extra kleur vuilniszak zal ook niet helpen.
Yep

Laatst bewerkt:
3 pagina's aan discussie daarover in het Oekraine topic. Laten we niet in twee topics hierover op hetzelfde moment beginnen, want er wordt daar reeds om de minuut gepost door 10 man.

En eigenlijk beginnen we ook wel wat geconditioneerd te worden.

Een paar dagen geleden alle transgender personen ontslagen uit het leger, Maakt niet uit of ze goed (of zelfs excellent) waren in hun job, God heeft maar twee geslachten voorzien, al de rest hebben geen bestaansrecht en al helemaal geen recht op werk...

Zelfs nog niet zien passeren in de discussie hier!

Kan iet meer veel schrijven dan "ziek".

In principe zou een rechter toch altijd politiek neutraal moeten handelen? Enkel de feiten en de wet zouden mogen van tel zijn.
Er stinkt toch iets aan heel dat systeem in de VS.
Nee, integendeel. Geen enkele rechter kan politiek neutraal handelen, als je neutraliteit wilt, moet je een computer neerzetten. Rechters zijn er net om te interpreteren, om context al dan niet te laten doorwegen.

Natuurlijk niet 1 interpretatie, daarom stel je meerdere Justices aan. En die moeten wel degelijk een link hebben met het volk, daarom worden ze benoemd door verkozenen. Maar los staan van ‘hypes’ en snelle swings, zodat je een standvastig beleid hebt dat niet verandert bij elke swing naar links of rechts, én rechters die daarna niet onder druk te zetten zijn. beide de reden voor de vaste benoeming.

Ik zou zelfs zeggen dat icm het Congres dat wisselt halverwege de termijn van de president, het een gebalanceerd systeem is dat redelijk stabiel blijft ondanks een gepolariseerd stelsel. Als het niet wordt verkracht.

Misselijk makende en beschamende televisie, als er iemand WW 3 kan of zal veroorzaken zal dat eerder Trump zijn dan Zelensky.
Trump en Putin, een dictator in wording "bevriend" met een dictator...
Trump gaat proberen om een derde termijn te krijgen(lees : afdwingen of erger), wat momenteel wettelijk niet kan maar denk je dat iemand die de bestorming van het Capitool aangestuurd heeft zich daar zorgen over maakt?

Laatst bewerkt:
Het zoveelste dieptepunt na ongeveer een maand (?) als zittende president. Wat een trieste tijden. Gelukkig kunnen ze wel weer uit plastieken rietjes drinken :crazy: .

Ik kan me vergissen maar had Oekraïne niet in 1994 in ruil voor vrijheid en onafhankelijkheid haar kernwapens opgegeven?
Met de belofte van de USA dat ze deze onafhankelijkheid zouden steunen, vrijwaren en beschermen?

Ik kan me vergissen maar had Oekraïne niet in 1994 in ruil voor vrijheid en onafhankelijkheid haar kernwapens opgegeven?
Met de belofte van de USA dat ze deze onafhankelijkheid zouden steunen, vrijwaren en beschermen?

Een belofte van USA. Denk dat 1 roebel nog meer waard is dezer dagen.

Ik zie nu pas het fragment van die 'journalist' in the Oval Office die op de man af aan Zelensky vraagt waarom hij geen kostuum heeft aangetrokken, en heel die Trump Administration die er vrolijk om ligt te lachen terwijl er aan het front in Oekraïne zoveel mensen sneuvelen. Wat een niveau. Ik denk niet dat ze dieper kunnen zakken dan dit?

Heel die episode toont gewoon nog maar eens aan dat Trump geen leider is, laat staan een wereldleider.
Europa moet nu alleen verder!

Ik zie nu pas het fragment van die 'journalist' in the Oval Office die op de man af aan Zelensky vraagt waarom hij geen kostuum heeft aangetrokken, en heel die Trump Administration die er vrolijk om ligt te lachen terwijl er aan het front in Oekraïne zoveel mensen sneuvelen. Wat een niveau. Ik denk niet dat ze dieper kunnen zakken dan dit?

Dat zou de man zijn van Marjorie Taylor Greene, lees ik.

De vriend van MTG en 'reporter' bij het extreem-rechtse Real America’s Voice, pro-Trump media

Dat was een verdrag dat niemand ze ging aanvallen, het was geen verdrag dat alle ondertekenaars militair gingen helpen als Oekraïne ging aangevallen worden. Da’s een verdrag dat enkel Rusland niet gevolgd heeft.

Terug
Bovenaan