Er is een oneven aantal rechters, het is dus altijd in iemand's voordeel gestacked. Ik ken niets van de aanstellingsprocedures maar het feit dat er niet meer heisa rond is vermoed dat ik het wel nog steeds allemaal legaal gebeurd zal zijn. Ik lees dat er 6 rechters zijn die voor die immuniteit waren en 3 tegen, da's meer dan dan degene die hij persoonlijk benoemd heeft wat er toch op zou kunnen wijzen dat er wel degelijk juridische argumenten voor zijn.
Er was wel behoorlijk wat heisa rond maar natuurlijk verloopt alles legaal. Dat betwist niemand. Het afbreken van de democratie in hongarije, het model voor project 2025, was ook legaal. Men kan alles zodanig interpreteren en beetje bij beetje verleggen, wetten zodanig aanpassen, dat uiteindelijk zelfs de meest gruwelijke misdaden legaal worden.
Dit is het meest conservatieve gerechtshof in moderne geschiedenis. Er zijn nog maar 3 democraten, de rest volgt maga partijlijn. Allen volgden dus gewoon de partijlijn. Duidt dus eerder op het tegenovergestelde, dat juridische argumenten er weinig mee te maken hebben.
.