De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Wat verwachten jullie dat de Democraten precies doen?

Ja, ze zouden een duidelijkere koers kunnen varen, met een duidelijk boegbeeld. Dat is al enkele jaren nodig. Maar wat gaat het op dit moment uitmaken? Ze hebben geen meerderheid, en de Republikeinen blijven als 1 blok achter Trump staan ongeacht wat hij doet. De komende twee jaar staan de Democraten daardoor vrij machteloos.

De Republikeinen spelen het spel intussen ook niet meer volgens de democratische spelregels, dus zelfs al herpakt de Democratische partij zich dan zie ik het heel somber in over 2 en over 4 jaar. Je kan niet winnen van een machthebber die lak heeft aan de democratie en de rechtsstaat met democratische middelen. Zeker niet in een maatschappij waar de helft van de bevolking leeft in een volstrekte alternatieve realiteit en enkel nog nieuws binnenkrijgt of gelooft van desinformatiekanalen en -bronnen.

Amerika zoals we het kenden is echt gedaan hoor. Dit wordt gewoon een rijker en machtiger Rusland, waar de komende maanden en jaren de oppositie steeds meer monddood zal gemaakt worden. De Democraten mogen zich herpakken zoveel ze willen, als zij zich aan de spelregels houdeb en de Republikeinen niet, is het voor lange tijd game-over voor de Democraten.

Laat ons hopen dat mensen in Europa het licht zien, en gaan voor een sterker én democratischer Europa. Al zie ik het zeer somber in, want ook hier leven al te veel mensen in een realiteit opgetrokken uit pure desinformatie en haat.
https://www.politico.com/news/2024/...re-will-be-a-new-american-revolution-00166583

Enige waar je nog op kan hopen(??) is een nieuwe Amerikaanse burgeroorlog.

https://www.politico.com/news/2024/...re-will-be-a-new-american-revolution-00166583

Enige waar je nog op kan hopen(??) is een nieuwe Amerikaanse burgeroorlog.

Je verwart hier revolutie met burgeroorlog.
De revolutie in Amerika was de onafhankelijkheid van het Verenigd Koninkrijk.
De burgeroorlog was tegen de zuidelijke staten die zich wouden afscheiden, in de praktijk vooral omwille van de slavernij (al beweren zij tegenwoordig graag wat anders, "state's rights"-b.s.).

Zo tussen de soep en de patatten: naar verluidt is Musk daar vele afdelingen volledig aan het opdoeken - stel nu eens dat daar geen protesten of grote neveneffecten ontstaan, is dat een realistische verwachting of is het een kwestie van tijd alvorens de effecten duidelijk worden?

Ik zou blij zijn als ze in Belgie zo ook eens met de grove borstel door al die ambtenarij zouden gaan.
De effecten (of juist niet) zouden snel duidelijk worden.
Een paar berichtjes in de media van "slachtoffers" die voor de camera getrokken worden, en that's it I guess.

Weet je nog hoeveel mensen Musk bij Twitter had buiten gesmeten.
Zelfs sponsors etc... er stond geen enkele rem op.
Het zou het einde van de firma worden.
Niks van gemerkt hoor.

Ik zou blij zijn als ze in Belgie zo ook eens met de grove borstel door al die ambtenarij zouden gaan.
Een paar berichtjes in de media van anekdotische consternatie en that's it I guess.
Inderdaad, een authoriteir regime is veel efficienter. Geen wetgevende macht nodig, geen rechtbanken nodig, veel andere diensten kunnen geschrapt worden. Meer geld dat naar de zakken van de grote leiders kan gaan.

Dat er moet gesnoeid worden ok. Maar als ge overdrijft met snoeien op een te korte tijd dan krijgt ge een overheid die niet meer werkt. En misschien ook onrust door al dat volk dat plots geen werk meer heeft.

Een paar berichtjes in de media van "slachtoffers" die voor de camera getrokken worden, en that's it I guess.

Niks van gemerkt hoor.
Dat hebben ze gedaan bij de Vlaamse overheid. Resultaat: een pak meer werkdruk, burnouts en veel geld verspild aan dure consultants en uiteindelijk nog meer personeel moeten aantrekken.

We doen het met 1.400 mensen minder en we besparen 75 miljoen euro per jaar. Dat was toch wat de Vlaamse regering enkele jaren geleden voorspiegelde. De regering-Jambon schrapte bijna 1.400 jobs. Dat zou volgens de minister-president tot een “slanke, performante, burgergerichte en toegankelijke overheid leiden”.

Het tegendeel blijkt waar, oordelen de auditeurs van het Rekenhof, die de besparingsoperatie tegen het licht hielden. De uitbestedingskosten stegen van 449 miljoen naar 612 miljoen euro. En sommige overheidsdiensten moesten toch extra mensen aanwerven, omdat ze er tal van taken bijkregen. Het resultaat is dat er ondanks de besparingen eind 2022 weer meer ambtenaren aan de slag waren dan in 2019: van 29.011 ging het naar 29.119.

Nog een pijnlijke vaststelling: veel diensten én mensen kreunen onder de afvloeiingen, met als gevolg meer werkdruk en burn-outs. “Er is sprake van een toename van de werkdruk, werkstress en burn-out”. Het Rekenhof besluit dat de besparing gebeurde zonder veel in- en doorzicht: “De beoogde ambities voor een slanke, burgergerichte overheid zijn niet gestructureerd, maar eerder ad hoc en beperkt behaald.”

Inderdaad, een authoriteir regime is veel efficienter. Geen wetgevende macht nodig, geen rechtbanken nodig, veel andere diensten kunnen geschrapt worden. Meer geld dat naar de zakken van de grote leiders kan gaan.
Mensen die omgaan met kernwapens, kernenergie, kernafval, .. allemaal niet nodig. What can go wrong?

Ja idd die hadden ze ook al ontslagen

Dat hebben ze gedaan bij de Vlaamse overheid. Resultaat: een pak meer werkdruk, burnouts en veel geld verspild aan dure consultants en uiteindelijk nog meer personeel moeten aantrekken.

Als ik de verhalen van mijn madam hoor is er nog heel veel vet af te snijden hoor: mensen die na 11u niets meer te doen hebben, mensen die na 2j documentatie maken (als enige job) nog geen A4 bij elkaar hebben, ...
En die in burn-out zijn deden sowieso al geen klop.
Zo heeft ze een collega die meer afwezig is als aanwezig en die ze dan na 2j contractueel nog eens vastbenoemen ook :rofl:
En sinds corona is het nog erger: weigeren naar kantoor te komen, onbereikbaar zijn bij thuiswerk, vergaderingen weigeren tijdens verplichte uren aanwezigheid wegens priveverplichtingen waar ze geen verlof voor nemen (maar ook niet inhalen) zodat ze dat allemaal kunnen opsparen, ..
Nu er zijn ook consultants die geen klop doen

Ze ergert er zich blauw aan

Helaas pindakaas wordt niets aan gedaan

GkNXeobXkAA2KUM

Laatst bewerkt:

Niks van gemerkt hoor.

Gemengde gevoelens/vermoedens - het zal idd mogelijk zijn om fors te besparen, echter heb ik wel mijn twijfels om de Twitter methode te gebruiken - iets dat hoofdzakelijk IT is en ook niet dramatisch is indien het niet werkt VS real life dienstverlening en tal van andere zaken ..

Niet perse dat, ge kunt dat geld ook gebruiken voor vb. meer gevangenissen te bouwen. Iets wat in Belgie al decenia een probleem is en we moeten ook niet doen alsof ons dat niet stoort. Idem voor te weinig politie op straat. Zie naar Brussel. Dat zie ik nog niet gebeuren in Bejing.

Niet perse dat, ge kunt dat geld ook gebruiken voor vb. meer gevangenissen te bouwen. Iets wat in Belgie al decenia een probleem is en we moeten ook niet doen alsof ons dat niet stoort. Idem voor te weinig politie op straat. Zie naar Brussel. Dat zie ik nog niet gebeuren in Bejing.
Ik zie ook niet gebeuren in Bejing dat er iemand op een forum wat kan shitposten over het beleid van de overheid.

Niks van gemerkt hoor.

Ja, X werkt geweldig en is er alleen maar op vooruit gegaan.

Oh, wait, 72% in waarde gedaald op amper 2 jaar tijd. Als dat de vooruitzichten zijn voor de Amerikaanse overheid, amai dan.

Oh, wait, 72% in waarde gedaald op amper 2 jaar tijd. Als dat de vooruitzichten zijn voor de Amerikaanse overheid, amai dan.

Is een discussie dat eerder in het Twitter/X topic past dan hier.
Maar nu we toch bezig zijn:
Je kan toch niet ontkennen dat X even goed werkt als een paar jaar terug vanuit het standpunt van de gebruiker? Met wat, 80% minder werkvolk aan de knoppen? (voornamelijk ingenieurs, moderatie gebeurde/gebeurt via externe partners)
Als dat geen masterclass is in efficientie.

Dat het een tijdje veel minder waard was dan de 44 miljard dat Musk ervoor gaf, lag aan 2 zaken:
1) Musk heeft overbetaald voor het platform
2) Musk heeft veel grote adverteerders zoals Disney tegen de schenen geschopt (wat absoluut niets te maken had met het afslankingsproces binnen het bedrijf)

Intussen zou X trouwens weer evenveel waard zijn als de overnameprijs.
Vandaag via Bloomberg:

Elon Musk’s X is in talks to raise money from investors at a valuation of at least $44 billion. The money will be spent on initiatives such as payments and video products, and will help pay down some of the social media company’s huge debt load, according to people familiar with the matter.
If completed, the funding would indicate a remarkable turn of fortunes for X after Musk’s takeover and overhaul caused many users and advertisers to flee. A valuation of $44 billion would match the price Musk paid for the social network more than two years ago, when it was called Twitter."

Is een discussie dat eerder in het Twitter/X topic past dan hier.
Maar nu we toch bezig zijn:
Je kan toch niet ontkennen dat X even goed werkt als een paar jaar terug vanuit het standpunt van de gebruiker? Met wat, 80% minder werkvolk aan de knoppen? (voornamelijk ingenieurs, moderatie gebeurde/gebeurt via externe partners)
Als dat geen masterclass is in efficientie.

Dat het een tijdje veel minder waard was dan de 44 miljard dat Musk ervoor gaf, lag aan 2 zaken:
1) Musk heeft overbetaald voor het platform
2) Musk heeft veel grote adverteerders zoals Disney tegen de schenen geschopt (wat absoluut niets te maken had met het afslankingsproces binnen het bedrijf)

Intussen zou X trouwens weer evenveel waard zijn als de overnameprijs.
Vandaag via Bloomberg:

Elon Musk’s X is in talks to raise money from investors at a valuation of at least $44 billion. The money will be spent on initiatives such as payments and video products, and will help pay down some of the social media company’s huge debt load, according to people familiar with the matter.
If completed, the funding would indicate a remarkable turn of fortunes for X after Musk’s takeover and overhaul caused many users and advertisers to flee. A valuation of $44 billion would match the price Musk paid for the social network more than two years ago, when it was called Twitter."
Oh, wait, dat is dan dan +250% waardestijging op amper 2 maand tijd. Als dat de vooruitzichten zijn voor de Amerikaanse overheid, amai dan.

Minder gebruikers, minder gebruiksvriendelijk, meer foutieve informatie, meer bots, nietszeggende vinkjes, nee ik ben niet echt een fan van het nieuwe Twitter. Ik gebruikte het sowieso al beperkt maar nu eigenlijk helemaal niet meer.

Terug
Bovenaan