De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik zie ook weinig inhoud in de meeste andere posts hier.

Trump bad, dat is zowat het enige wat ik hier zie.

Ik deel gewoon mijn (hier op dit forum) onpopulaire visie, namelijk dat ik de meeste van zijn beslissingen totnogtoe volledig steun en heel blij ben met de gang van zaken.
Ik zie hier anders wel specifieke maatregelen waarop commentaar wordt gegeven, terwijl jij gewoon vaag blijft.

Ik deel gewoon mijn (hier op dit forum) onpopulaire visie, namelijk dat ik de meeste van zijn beslissingen totnogtoe volledig steun en heel blij ben met de gang van zaken.
Ik zie toch vooral héél weinig beslissingen die het leven van Joe Sixpack beter gaan maken. Wel integendeel eigenlijk.
Dus ik vraag me af waar die voor staan te juichen. Zolang ze blank zijn denken ze misschien geen slachtoffer te worden van de anti politiek maar dat kan hen nog eens zuur opbreken denk ik.

Hij is in al zijn speeches, waaronder die van het WEF vandaag, blijven hameren op het terugdringen van inflatie.
Hoezo de vuilbak in?

Geen idee of het zal lukken, dat zal van heel wat verschillende factoren afhangen. Op een deel daarvan heeft de executive branch rechtstreeks of onrechtstreeks een invloed, op een ander deel dan weer niet. Dat z'n hele tariffs plan niet zal helpen om dat doel te bereiken, daar kan ik inkomen.

Akkoord hoor.

Ik vind het idee achter het afschaffen van ius soli voor kinderen van illegalen en tijdelijke visa-houders een geweldig idee. Dat leidt namelijk tot enorm veel "misbruik". Zelf ken ik twee vrouwen (uit respectievelijk Z-Amerika en Afrika) die dat truukje hebben uitgehaald om hun kind Amerikaans staatsburgerschap te geven. Ik vind dat niet kunnen.

Alleen moet het inderdaad via de correcte weg gaan (aanpassing grondwet via 2/3 meerderheid), en niet via 1 of andere EO gesteund door een rechtse SCOTUS.

Maar dat is het weer exact.
Voor de verkiezingen: IK zal prijzen naar beneden brengen. IK zal ervoor zorgen dat inflatie gestopt wordt. Stem op MIJ en de prijzen zullen dalen.
Na de verkiezingen: ZIJ hebben ervoor gezorgd dat prijzen gestegen zijn, daar kan ik niets aan doen.

Classic Trump: Hij gaat alles oplossen maar als het niet lukt, ligt het altijd aan een ander, uiteraard nooit aan zichzelf. En als hij er een vraag over krijgt, snel over iets anders beginnen. Het is de schuld van de democraten en al de criminelen die zijn binnen gelaten.

Hier nog een voorbeeld van zijn interview met Hannity van 2 dagen geleden: https://www.mediaite.com/news/i-don...annity-cuts-in-5-times-to-get-to-the-economy/
Zelfs in een interview met zijn dikke vriend ontwijkt hij nog de vragen over de economie. Hoe zou dat toch komen?

Kan je hier ook nog even op antwoorden aub?

Het anti-Trump sentiment hier lijkt een vers hoogtepunt te hebben bereikt.

Nochtans doet hij exact wat hij beloofd heeft tijdens de campagne.
Ik juich pakweg 90% van zijn beslissingen toe.

Ja, er zitten een aantal zaken tussen die ook mijn wenkbrauwen doen fronsen. Maar dat weegt in mijn ogen niet op tegen al de rest.

Dat kan absoluut nog veranderen trouwens (ik ben geen MAGA-cultus fanboy die hem in alles zal verdedigen), ik spreek hier enkel over wat er totnogtoe is aangekondigd.

Wat mij betreft is het een ware verademing na jaren toekijken naar het versneld verval van het Westen onder leiding van de VS onder de vorige president en het hele apparaat erachter.
Nu nog oa. Starmer en Scholz (en hun partijen) buitenbonjouren en ook Europa kan stilaan weer beginnen dromen. Hoewel Europa terug op de rails krijgen een nog veel grotere uitdaging wordt...

Laat de negatieve comments maar komen :cheer:

Laat ons gerust weten met welke 90% je akkoord gaat, en met welke 10% niet. Het kan de discussie alleen maar bevorderen.

Je kan dan ook stellen dat je het voor 90% eens kan zijn met Hitler, enkel die 10% over het uitroeien van specifieke bevolkingsgroepen en het bezetten van heel Europa deden wel wat wenkbrauwen fronsen.

Trump is de ideale afleiding voor wat er allemaal achter de schermen gebeurt, hij spuwt zoveel onthutsende uitspraken dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Waar Musk mee bezig is, en Vance, dat is veel gevaarlijker voor de democratie dan opperbully Trump.

Wat Trump heel goed beheerst, is het simplificeren van een complex probleem om er dan met een oneliner een oplossing voor te suggereren. Dat doet hij met Gaza, met Oekraïne, met klimaat, met energie... En dat simplificeren doet hij het liefst door iemand te beschuldigen van de bestaande situatie.
En dat spreekt de goegemeente natuurlijk aan, wie houdt er nu niet van eenvoudige oplossingen? Drill, drill, een muur bouwen, oppakken en uitzetten, verhuizen en heropbouwen, heffingen = jobs, etc.

Maar "there are no simple solutions to complex problems".

Wat is er mis met veel executive orders te ondertekenen en hard te werken? Hij is trouwens verkozen natuurlijk is hij de grote man.

Hij laat gewoon zien dat hij direct zijn verkiezingsbeloftes aanpakt, niks mis mee.

Dat is mijn punt ook niet. Waar ik me aan erger is dat het 1 grote show is waarin hij zogezegd toont hoe "hard" hij aan het werken is en al zijn beloftes aan het waarmaken is. Alsof het reality tv is ofzo. En hij moet en zal in het middelpunt van de belangstelling staan, "kijk eens wat ik nu weer ondertekend heb, hoe goed ben ik zeg hoho".
Een normale president werkt minstens even hard, maar niet onder non-stop media coverage waarbij elk ondertekend velletje papier trots getoond wordt aan de aanwezige pers.

Komt ook nog bij dat veel van zijn executive orders er gewoon niet door komen wegens ongrondwettelijk, dus het is 1 grote schone schijn.

Het past weeral in de grote illusie Trump. Hij was bij de verkiezingen het stereotiepe beeld dat de lagere sociale klasse heeft van iemand die rijk en succesvol is. Hij is nu het stereotiepe beeld dat de lagere sociale klasse heeft van een president: "orders geven, zijn goesting doen / zijn wil is wet, hier en nu zonder discussie".

Hij gedraagt zich als een soort middeleeuwse koning die in zijn kasteel zit, omringd door narren, en die elk idee dat in hem opkomt in een executive order schrijft. Vanaf morgen geen papieren rietjes meer. Vanaf morgen moeten de boeren (/Canada) een cijns van 25% op graan (/import) betalen, enz. En het meest belangrijke is dat de onderdanen elk woord aan zijn lippen hangen, onder de indruk moeten zijn van elk idee, en geen kritiek durven geven.

Wat Trump heel goed beheerst, is het simplificeren van een complex probleem om er dan met een oneliner een oplossing voor te suggereren. Dat doet hij met Gaza, met Oekraïne, met klimaat, met energie... En dat simplificeren doet hij het liefst door iemand te beschuldigen van de bestaande situatie.
En dat spreekt de goegemeente natuurlijk aan, wie houdt er nu niet van eenvoudige oplossingen? Drill, drill, een muur bouwen, oppakken en uitzetten, verhuizen en heropbouwen, heffingen = jobs, etc.

Maar "there are no simple solutions to complex problems".

Dit is trouwens ook een eigenschap van fascisme, terzijde. "Direct action".

Je kan dan ook stellen dat je het voor 90% eens kan zijn met Hitler, enkel die 10% over het uitroeien van specifieke bevolkingsgroepen en het bezetten van heel Europa deden wel wat wenkbrauwen fronsen.

Trump is de ideale afleiding voor wat er allemaal achter de schermen gebeurt, hij spuwt zoveel onthutsende uitspraken dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Waar Musk mee bezig is, en Vance, dat is veel gevaarlijker voor de democratie dan opperbully Trump.
Inderdaad, Trump is gewoon een tijdelijke "tool" naar een volledige omschakeling van het systeem. Ik vraag me vooral af in hoeverre Project 2025 tot uitvoer zal gebracht worden. Ik kan me niet inbeelden dat het grote bevolkingsaandeel dat niet voor Trump gestemd heeft, zich hier zal bij neerleggen.

Trump komt op mij over als een 'old man yelling at a cloud'. Veel grootspraak, big dick energy. Knuppels in het hoenderhok. Stampen, briesen en zijn goesting willen krijgen ... tot zijn verbouwereerde doelwit toegeeft.

Waarom menen jullie dat ze hiermee problemen hebben? Ze bekijken dat vanuit Trump zijn point of view en gaan daar grotendeels mee akkoord.
De meeste leden die hier pro-Trump zijn, hebben zich ook al pro-Israel geuit en gaan evenmin akkoord met de termen als genocide e.d. dus die zien helemaal geen graten in de acties tegen het IG. Ook van die andere punten opgesomd tot dusver, dat ligt allemaal in het verlengde van wat er de afgelopen jaren gezegd is geweest (Oekraine/Rusland te duur, Mexicartels/war on drugs moet meer prio krijgen, etc)

Ik denk dat ze vooral stil zijn omdat er hier momenteel een grote groep anti-Trump is en ze op 20 verschillende mensen moeten reageren voor dezelfde zaken, en dat ze daar geen zin in hebben.

Als ik me niet vergis, zijn ze zich nu vooral aan het verkneukelen bij het aanschouwen van, zoals MAGA het omschrijft, die stroom aan Lefty/Leftist Tears.

Jullie zijn echt veel te naief als jullie denken dat de openlijke Trump lovers problemen hebben met wat we tot dusver gezien hebben. Ze zullen misschien niet alles 100% ondersteunen (zoals de crypto-boys niet opgezet zijn met Melania en Trump meme coins bv), maar over het algemeen blijven ze zeer positief. En elke belofte die nog niet is waargemaakt (goeikope eieren, stopzetten Oekraine oorlog) is de schuld van de Biden administratie waarvoor ze tijd nodig hebben omdat Biden het nog meer verneukt had dan ze dachten.
Ja en nee. Aanvankelijk zal men alles op de voorganger Biden afschuiven, maar dit heeft ook zijn limieten. Als de situatie binnen 1 à 2 jaar nog steeds niet beter of zelfs slechter is, kan ik me niet voorstellen dat het ja-knikken van de grote massa zal blijven duren. Als er iets is dat gevoelig ligt, is het wel de portemonnee. Hetzelfde zullen we zien in Rusland. Pas als de economie dermate hard getroffen wordt, dreigt Putin echt afgezet te worden.

Waarom ragen er mensen dat Musk de US Treasury op de blockhain wil zetten. Ik snap niet dat mensen hiervoor liggen te ragen, dat zorgt juist voor meer transparantie en minder corruptie.

Welke beslissingen vind jij dan zo geweldig? Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar :)

En jij woont in Amerika dan? Of op welke manier heeft wat Trump doet een positieve impact op Europa?

Kan je dat ook uitleggen? Op welke manier juist?
Op een publieke blockchain kan iedereen alle transacties en wijzigingen zien, dus als er fraude gebeurt kan het gemakkelijk opgespoord worden. Er kan ook niet meer gefoefeld worden met de data. (Behalve wanneer één partij >50% bezit van die blockchain mining power of de nodes)

Op een publieke blockchain kan iedereen alle transacties en wijzigingen zien, dus als er fraude gebeurt kan het gemakkelijk opgespoord worden. Er kan ook niet meer gefoefeld worden met de data. (Behalve wanneer één partij >50% bezit van die blockchain mining power of de nodes)

Maar waarom zou al die data publiekelijk beschikbaar moeten zijn? Dat gaat toch om heel veel private en betrouwelijke informatie? En daarmee zet je dat niet enkel beschikbaar voor de Amerikaanse burger maar voor iedereen wereldwijd?

Afin, ik weet er weinig vanaf maar dat is dan ook omdat @Balsaus niet meer doet dan een oneliner plaatsen ipv zoals de meesten hier als ze iets nieuw aanbrengen, een relevant artikel posten met meer informatie zodat de rest zich kan inlezen.

Dat is mijn punt ook niet. Waar ik me aan erger is dat het 1 grote show is waarin hij zogezegd toont hoe "hard" hij aan het werken is en al zijn beloftes aan het waarmaken is. Alsof het reality tv is ofzo. En hij moet en zal in het middelpunt van de belangstelling staan, "kijk eens wat ik nu weer ondertekend heb, hoe goed ben ik zeg hoho".
Waar gij u druk om maakt. Die mens is al 60 jaar een tv ster, dat gaat niet veranderen als hij president is. Dat is geen politieke discussie.

Ik persoonlijk ben wel benieuwd naar de pentagon audit. Het enige departement dat nog nooit een audit kunnen vervolledigen heeft.
Moest ik gokken of elon dit gaat overleven met zijn big balls onderzoeker dan twijfel ik echt.

Allezins blijf ik wel een beetje op mijn honger zitten wat betreft eerdere doorlichtingen van departementen. Langs democratische zijde moord en brand over de overreach maar geen commentaar of de fraude al dan niet gepleegd is. Langs republikeinse zijde is elke dollar die uitgegeven is aan een doel waar de naam DEI bevat of LGBTQ een totale verspilling van belastingsgeld en 100% fraude.
De politieke nieuwszenders berichten ook enkel maar wat hun partij als standpunt naar buiten wil brengen.

Ik wil gewoon weten of het nu effectief verspild geld is. Van een neutrale bron.
e.g.
Is dit nu waar of niet? en lol @elon zijn twitter handle :wtf:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan