De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Nog geen maand na zijn inauguratie en we zijn al aan het speculeren of de scheiding der machten in de VS gesrespecteerd zal worden of op de schop gaat. Gelukkig wordt de soep nooit zo heet gegeten als...
Vooralsnog worden veel executive orders gewoon door rechters tegengehouden hé.

Ben geen advocaat of expert grondwettelijk recht vd USA maar volgens mij is zo'n order ook veel minder 'duurzaam' dan een wet die langs Congress passeert.

Als die orders zo veel kunnen verwezenlijken, waarom maakten Biden en Obama en andere presidenten daar dan niet zo'n gebruik van?

Edit: net even gelezen. Een order is aanpassing hoe een bestaande wet geïnterpreteerd moet worden. Je kan daar wel iets of wat doen. Maar dat is toch minder diepgaand dan effectief een nieuwe wetgeving.

Trump bevrijdt de Amerikanen toch maar mooi van die ontploffende papieren rietjes. Wat een held toch.
Dat die rietjes bij hem ontploffen, bevestigt toch vooral hoe hard hij suckt.

Trump bevrijdt de Amerikanen toch maar mooi van die ontploffende papieren rietjes. Wat een held toch.

Bij dit soort filmpjes denk ik tegenwoordig dus echt dat het AI generated is, he. Maar dit is echt? :unsure:

In het algemeen vind ik het echt veelzeggend hoe vaak we de voorbije weken zo'n beeld gezien hebben: Trump in zijn kantoor of in zijn vliegtuig, omringd door pers, terwijl hij onzin uitkraamt en tientallen executive orders ondertekent met een dikke zwarte stift. Met dat gezicht van "ik ben de grote man, ik spreek wijsheid". Het narcisme dat er af druipt is echt tenenkrommend.

Volgens mij komt iemand als Poetin trouwens niet meer bij van het lachen de laatste tijd.

Ik heb dat ook wel altijd voor als ik een cola zero bestel en daarbij een papieren rietje krijg. Dan ligt een kwart van de cola op de toog omdat het 'ontploft' :unsure:

Ik heb echt maar nog nooit zo een kinderlijk gedrag gezien bij een andere president, hij rijd zijn land gewoon de verdoemenis in.

Maakt een regering die alleen maar de rijke bevoordeeld en de gewone man achter laat schandalig.

Nu was er geen DEI tijdens de halftime show van de Superbowl, was het weer niet goed.

Het lijkt alsof dat alleen maar telt voor de blanke man.

Trump werd ook uitgejouwd, maar er werd gejuich op gemonteerd, dat zijn echt Noord-Koreaanse toestanden. Alhoewel men daar de Grote Leider niet durft uit te jouwen, met gevaar voor eigen leven.

Bij dit soort filmpjes denk ik tegenwoordig dus echt dat het AI generated is, he. Maar dit is echt? :unsure:

In het algemeen vind ik het echt veelzeggend hoe vaak we de voorbije weken zo'n beeld gezien hebben: Trump in zijn kantoor of in zijn vliegtuig, omringd door pers, terwijl hij onzin uitkraamt en tientallen executive orders ondertekent met een dikke zwarte stift. Met dat gezicht van "ik ben de grote man, ik spreek wijsheid". Het narcisme dat er af druipt is echt tenenkrommend.

Volgens mij komt iemand als Poetin trouwens niet meer bij van het lachen de laatste tijd.
Wat is er mis met veel executive orders te ondertekenen en hard te werken? Hij is trouwens verkozen natuurlijk is hij de grote man.

Nu was er geen DEI tijdens de halftime show van de Superbowl, was het weer niet goed.

Het lijkt alsof dat alleen maar telt voor de blanke man.

Trump werd ook uitgejouwd, maar er werd gejuich op gemonteerd, dat zijn echt Noord-Koreaanse toestanden. Alhoewel men daar de Grote Leider niet durft uit te jouwen, met gevaar voor eigen leven.

De halftime show was te zwart. Een mengelmoes van zwart/LBGTQ+/vrouwen/blanke mannen ging teveel DEI zijn dus.....in het vervolg enkel blanke mannen laten optreden?

Uitjouwen of uitgejouwd worden is 1 ding, de rollen omkeren er een heksenjacht van maken...

Trump: “Misschien komt er ooit een dag dat Oekraïne tot Rusland zal behoren”​

Donald Trump heeft in een interview met Fox News het idee geopperd dat “Oekraïne op een dag Russisch zou kunnen zijn”. “Ofwel komt er een akkoord, ofwel niet. Misschien komt er een dag dat Oekraïne tot Rusland zal behoren. Misschien ook niet”, klonk het letterlijk.

:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:

Wat is er mis met veel executive orders te ondertekenen en hard te werken? Hij is trouwens verkozen natuurlijk is hij de grote man.

Grote staatshoofden tekenden constructieve zaken vanuit de luwte van de oval office, Trump bant papieren rietjes en transgenders met een spotlight op hem gericht, en maakt een show van het tekenen van dingen die variëren van discutabel tot moreel verwerpelijk. Als je niet ziet wat daar mis mee is...

Grote staatshoofden tekenden constructieve zaken vanuit de luwte van de oval office, uw held bant papieren rietjes en transgenders met een spotlight op hem gericht, en maakt een show van het tekenen van dingen die variëren van discutabel tot moreel verwerpelijk. Als je niet ziet wat daar mis mee is...
met een alcoholstift. Voor maximale zichtbaarheid.

Grote staatshoofden tekenden constructieve zaken vanuit de luwte van de oval office, uw held bant papieren rietjes en transgenders met een spotlight op hem gericht, en maakt een show van het tekenen van dingen die variëren van discutabel tot moreel verwerpelijk. Als je niet ziet wat daar mis mee is...
Hij laat gewoon zien dat hij direct zijn verkiezingsbeloftes aanpakt, niks mis mee.

Het anti-Trump sentiment hier lijkt een vers hoogtepunt te hebben bereikt.

Nochtans doet hij exact wat hij beloofd heeft tijdens de campagne.
Ik juich pakweg 90% van zijn beslissingen toe.

Ja, er zitten een aantal zaken tussen die ook mijn wenkbrauwen doen fronsen. Maar dat weegt in mijn ogen niet op tegen al de rest.

Dat kan absoluut nog veranderen trouwens (ik ben geen MAGA-cultus fanboy die hem in alles zal verdedigen), ik spreek hier enkel over wat er totnogtoe is aangekondigd.

Wat mij betreft is het een ware verademing na jaren toekijken naar het versneld verval van het Westen onder leiding van de VS onder de vorige president en het hele apparaat erachter.
Nu nog oa. Starmer en Scholz (en hun partijen) buitenbonjouren en ook Europa kan stilaan weer beginnen dromen. Hoewel Europa terug op de rails krijgen een nog veel grotere uitdaging wordt...

Laat de negatieve comments maar komen :cheer:

Jup het moreel verval van de USA is nu zienderogen aan het toenemen. Dictator voor een dag wordt dictator voor wat langer precies

Ja, er zitten een aantal zaken tussen die ook mijn wenkbrauwen doen fronsen. Maar dat weegt in mijn ogen niet op tegen al de rest.

Dat kan absoluut nog veranderen trouwens (ik ben geen MAGA-cultus fanboy die hem in alles zal verdedigen), ik spreek hier enkel over wat er totnogtoe is aangekondigd.

Wat mij betreft is het een ware verademing na jaren toekijken naar het versneld verval van het Westen onder leiding van de VS onder de vorige president en het hele apparaat erachter.
Nu nog oa. Starmer en Scholz (en hun partijen) buitenbonjouren en ook Europa kan stilaan weer beginnen dromen. Hoewel Europa terug op de rails krijgen een nog veel grotere uitdaging wordt...

Eerlijk gezegd zie ik hier geen inhoud en gewoon wat rage bait.

Eerlijk gezegd zie ik hier geen inhoud en gewoon wat rage bait.
Ik zie ook weinig inhoud in de meeste andere posts hier.

Trump bad, dat is zowat het enige wat ik hier zie.

Ik deel gewoon mijn (hier op dit forum) onpopulaire visie, namelijk dat ik de meeste van zijn beslissingen totnogtoe volledig steun en heel blij ben met de gang van zaken.

Wat vind je van het statement van JD Vance dat de juridische macht niets te zeggen zou mogen hebben over de President? Ga je akkoord dat de Scheiding der Machten op de schop moet en de President mag/kan doen wat hij wil?

Terug
Bovenaan