De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Geestelijke problemen weet ik zo niet maar dat Trump veel domme dingen zegt en doet is gewoon een gegeven. Dus scherp van geest omdat hij weet heeft van een van de grootste gebeurtenissen in recente amerikaanse geschiedenis en ze foutief kan aanhalen? Verdorie wat ligt die lat toch laag voor de president van de verenigde Staten tegenwoordig. 🥲

Hij mag dan wel krankzinnig zijn maar daarom is hij nog niet dement ofzo. Het enige dar hem blijkbaar nog afremt is wanneer hij en zijn miljardairsvriendjes geld beginnen te verliezen.

Ik had gehoopt dat veel van zijn acties konden verklaard worden door geestelijke problemen. Maar als ie dan zo snel kan reageren met historische gebeurtenissen, dan lijkt hij helaas toch nog wel scherp van geest.
zijn antwoord klopt zelf niet
=> why didn't you inform your allies
answer: why didn't you warn your enemy

dat + wat DaFreak zegt: dat is 1 van de grootste gebeurtenissen uit hun geschiedenis. 9/11 gaat hij waarschijnlijk ook nog niet vergeten zijn he.

Hen kennende hebben die in aanloop van die meeting met de Japanners daar grapjes over zitten maken of in het beste geval hebben ze hem gezegd om dat niet te vermelden en enkel de naam Pearl Harbour is blijven hangen. Beetje zoals Fawlty Towers met "don't mention the war". Maar idd. als je dit scherp van geest noemt, dan ligt je lat wel heel laag.

Hij mag dan wel krankzinnig zijn maar daarom is hij nog niet dement ofzo. Het enige dar hem blijkbaar nog afremt is wanneer hij en zijn miljardairsvriendjes geld beginnen te verliezen.

Hij is niet "krankzinnig" Hij is narcistisch.

Hij behandelt zijn job als president alsof het zijn eigen bedrijf is. In zijn eigen bedrijf kan hij zijn leveranciers uitwringen, iedereen die hem tegensteekt buitensmijten, alles simplistisch uittekenen want een ander moet het toch maar uitvoeren (Is het eindresultaat niet ok, "fired".), geld eruit halen voor zijn eigen pleziertjes, hij moest geen verantwoording afleggen dus wat hij ook zevert dat maakt niet uit.

Omdat hij vindt van zijn eigen dat hij zo'n goede zakenman is, heeft hij al die "gewoontes" gewoon meegepakt naar zijn president-job en gaat hij niet meer daarvan afstappen op zijn leeftijd. Iedereen die daarover kritiek durft daarover te leveren, is een leugenaar of een miserabel ventje. Want hoe kan hij anders dan zo'n goede zakenman geweest zijn? Dat kan niet anders dat de rest verkeerd is :p.

Met alle gevolgen van dien. :p

Imo is het echt niet nodig om allerlei labels op die man te plakken, of hij nu narcistisch is, dement of een klein pietje heeft, dat doet helemaal niks terzake. Het is toch gewoon voldoende om te stellen dat hij gewoon incompetent is om president te zijn.

een speculatie kan al eens, maar wij kunnen geen diagnoses stellen en zeker niet op basis van een paar krantenartikels
Imo is het echt niet nodig om allerlei labels op die man te plakken, of hij nu narcistisch is, dement of een klein pietje heeft, dat doet helemaal niks terzake. Het is toch gewoon voldoende om te stellen dat hij gewoon incompetent is om president te zijn.
Niet akkoord. Dementie bv is een duidelijke medische aandoening die bepaalde zaken in zijn gedrag kan verklaren en dat enkel maar erger zal worden indien hij het heeft. Gezien de evolutie van zijn gedrag de laatste maanden lijkt het mij duidelijk dat hij dit of iets gelijkaardigs heeft.
Narcisme is dan weer een psychische stoornis die o.a. zou verklaren waarom hij zijn naam overal op wil - zoals het Kennedy Center dat onlangs hernoemt werd naar Trump-Kennedy Center. Lijkt redelijk onschuldig, maar is zowat de enige logische verklaring waarom hij Groenland wil binnenvallen - hij wil zijn naam voor eeuwig verbinden met de grootste uitbreiding van de US in jaren.
Dus ja wat hij juist heeft is belangrijk - want ook al weten wij dat hij incompetent is om president te zijn, hij is en blijft het toch.

Niet akkoord. Dementie bv is een duidelijke medische aandoening die bepaalde zaken in zijn gedrag kan verklaren en dat enkel maar erger zal worden indien hij het heeft. Gezien de evolutie van zijn gedrag de laatste maanden lijkt het mij duidelijk dat hij dit of iets gelijkaardigs heeft.
Narcisme is dan weer een psychische stoornis die o.a. zou verklaren waarom hij zijn naam overal op wil - zoals het Kennedy Center dat onlangs hernoemt werd naar Trump-Kennedy Center. Lijkt redelijk onschuldig, maar is zowat de enige logische verklaring waarom hij Groenland wil binnenvallen - hij wil zijn naam voor eeuwig verbinden met de grootste uitbreiding van de US in jaren.
Dus ja wat hij juist heeft is belangrijk - want ook al weten wij dat hij incompetent is om president te zijn, hij is en blijft het toch.
Maar dat is het juist, wij kunnen op geen enkele manier een sluitende diagnose stellen dus is het gewoon gissen. Ik heb dan toch liever dat we spreken over zaken waar we wel zekerheid over hebben.

Zoals dit dus?

Beter dan dit kan het niet voor hem hé, 't is goud, hoe groter hoe beter en hoe groter de oplage hoe beter...

Maar dat is het juist, wij kunnen op geen enkele manier een sluitende diagnose stellen dus is het gewoon gissen. Ik heb dan toch liever dat we spreken over zaken waar we wel zekerheid over hebben.
Dit dus. Aan zijn incompetentie twijfel ik allesbehalve en ben allesbehalve een Trump-fan. Maar medische en/of psychische diagnoses kunnen we beter overlaten aan professionals. Van Biden hadden we indertijd ook niet graag dat er internetdiagnoses werden gesteld. Dan moet dat bij Trump ook niet.

Dit dus. Aan zijn incompetentie twijfel ik allesbehalve en ben allesbehalve een Trump-fan. Maar medische en/of psychische diagnoses kunnen we beter overlaten aan professionals. Van Biden hadden we indertijd ook niet graag dat er internetdiagnoses werden gesteld. Dan moet dat bij Trump ook niet.
Nochtans had de hele wereld er waarschijnlijk van geprofiteerd als de aftakeling van Biden minder geheim gehouden werd.

Ik zie niet in wat hier het probleem is hoor. Akkoord we hebben geen toegang tot de medische records van Trump, maar er is zoveel informatie waar we geen toegang tot hebben en waar wel over gediscussieerd mag worden. Wat is het verschil? Het gaat hier ook niet over een random celebrity waarover wat geroddeld wordt, het gaat over de leider van het machtigste land ter wereld. Zoals gezegd kan zijn medische/psychische toestand verklaren waarom hij zo geïnteresseerd is in Groenland. Lijkt me dus wel zeker een valabel discussiepunt.

Nochtans had de hele wereld er waarschijnlijk van geprofiteerd als de aftakeling van Biden minder geheim gehouden werd.

Ik zie niet in wat hier het probleem is hoor. Akkoord we hebben geen toegang tot de medische records van Trump, maar er is zoveel informatie waar we geen toegang tot hebben en waar wel over gediscussieerd mag worden. Wat is het verschil? Het gaat hier ook niet over een random celebrity waarover wat geroddeld wordt, het gaat over de leider van het machtigste land ter wereld. Zoals gezegd kan zijn medische/psychische toestand verklaren waarom hij zo geïnteresseerd is in Groenland. Lijkt me dus wel zeker een valabel discussiepunt.
Ja, akkoord dat het een discussiepunt mag zijn en in vraag mag gesteld worden. Mij gaat het vooral om mensen (niet perse op het forum maar in het algemeen) die stellen dat x of y dement is zonder iets te weten. Van Biden werd indertijd ook soms gewoon gesteld dat die seniel aan het worden was.

Jezus wat een lowlife is dat eigenlijk. Zelfs voor wie dood is kan hij nog geen deftig woord uitbrengen.
Het gaat natuurlijk om de persoon die het onderzoek heeft geleid waaruit bleek dat er Russische inmenging in de verkiezingen was en Trump een Russische asset is. 🤷‍♂️
Trouwens voorzichtig met die onrespectvolle taal of er komt geblaat in de feedback thread. :rolleyes:

Op dit forum blijven we WEL respectvol, dus we gaan niet op deze manier spreken over andere users
Het gaat natuurlijk om de persoon die het onderzoek heeft geleid waaruit bleek dat er Russische inmenging in de verkiezingen was en Trump een Russische asset is. 🤷‍♂️
Trouwens voorzichtig met die onrespectvolle taal of er komt geblaat in de feedback thread. :rolleyes:
Echt waar hé, heiliger dan de paus willen ze hier zijn.

wat een ongelooflijke klootzak die Trump, kunnen ze die member niet eens aanpakken die zichzelf naar hem heeft genoemd? tijd dat er tegenwind komt, je zou zo waar nog Iran beginnen steunen.

Terug
Bovenaan