De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Heeft Karoline Levitt nu écht gezegd dat de Donald Trump in de gelekte emails van gisteren een andere Donald Trump is, mogelijks een carpenter uit Delaware? :laugh:

Soms weet je niet meer of je naar een echte nieuwsbron of een satirekanaal aan het kijken bent.

Ben trouwens eens benieuwd of die verkeersleiders nu allemaal hun 10,000$ bonus hebben gekregen, zoals Trump er ergens had uitgeflapt op Truth social!

Ben trouwens eens benieuwd of die verkeersleiders nu allemaal hun 10,000$ bonus hebben gekregen, zoals Trump er ergens had uitgeflapt op Truth social!

Yep, nadat ie eerst alle Doge checks van 5000 dollar heeft uitbetaald en daarna de 2000$ refund met de winst van de tariffs.

Geluid aan Trump beëindigt historische Amerikaanse shutdown na 43 dagen

Tzal allemaal wat genuanceerder zijn en toeleveranciers voor de overheid en ondernemingen die het overheidspersoneel als klant hebben zullen wel het gevoeld hebben maar als ambtenaar 43 dagen verlof hebben en dan met terugwerkende kracht betaald worden lijkt me nu niet zo erg? Ik kan zelf wat verlof gebruiken....

Veel mensen in de VS die paycheck to paycheck leven. Als je er dan 2-3 mist, is het wel een probleem. Ik vermoed dat federale contractoren (bv. cafetaria personeel) ook geen backpay zullen krijgen.
ik vind dat nu toch wel een beetje een raar idee dat je niet begrijpt dat dit voor sommige mensen een probleem kan zijn. Ik bedoel, ook hier zijn genoeg mensen in schuldbemiddeling of leven van paycheck tot paycheck ondanks dat ze misschien een goed loon of een vaste job hebben. Ik heb nog bij Volvo Cars met vaste nacht gewerkt en daar waren koppels (dus beide een goed loon) die al in paniek sloegen als we een week economisch werkloos waren. Ik bedoel: ge had dan nog altijd een inkomen he, alleen wat minder en voor sommigen was dat al een ramp. 43 dagen zonder loon is best de moeite. Moesten wij geen vakantiegeld krijgen, zouden er ook wel veel niet op vakantie gaan en gewoon doorwerken, denk ik.

Wie had dat kunnen denken dat ze nu ambras beginnen zoeken onder elkaar? Trump, met een ego van hier tot daar en dromend van zijn gouden balzaal, maar geen nood ''want het is betaald door donateurs'' en dan de MAGA's ''de bosbranden in ons land werden aangestoken door Joodse laser vurende satellieten en aliens zijn demonen''.

Monthy Python is er niets tegen.

Wie gelooft in Trump '28 zit toch ook serieus aan de foute kruiden.

De mens wordt 80 volgend jaar. Als hij een 3e termijn doet, zou hij op het einde van zijn termijn 86 zijn. Na een jaar of 5 met seniele Biden gelachen te hebben, zou het wel ironisch zijn als hij hetzelfde pad op zou gaan. Zijn speeches van nu zijn ook gewoon random word slurs geworden. In zijn 1e termijn waren zijn speeches nog grappig en snappy. Nu is het gewoon wat word slur van een aftakelende oude man.

Ik kan mij moeilijk inbeelden hij er zelf zin in heeft. Kan me nog moeilijker inbeelden dat de GOP er zin in heeft. Kan met nog veel veel veel moeilijker inbeelden dat JD of een andere republikein zich laat verkiezen en zijn kak intrekt om Trump vanop de vice stoel naar president te duwen. Dus, neen, dat zal niet gebeuren. Het is politiek. Eens zijn collega's bloed ruiken, ligt hij eruit. Net zoals Biden ook - veel te laat - eruit geduwd is.

Dat het beleid nergens op slaat, who would have thought. Als je je omringt met incompetentie met de grote I en dan nog de ambtenarij purget, dan is het gewoon een kwestie van tijd voor het fout loopt.... Sommige dingen doet hij wel goed, en hadden vroeger gedaan moeten worden. Maar hoe hij zo open en bloot zijn zak vult in het midden Oosten, de FDA en consoorten kapot maakt, long-term zaken kapot maakt om short-term punten te scoren (zie al zijn tarief gedoe met farma bedrijven, al zijn 'vredesdeals', ...) en de begroting/shutdown en dito ambtenaar apparaat gebruikt als bully ding om de democraten een kloot af te trekken, etc etc. Niet alles is een transactie, Donald. Niet alles is iets waar de ene moet winnen ten koste van de andere, Donald.
Zijn toon m.b.t. een derde termijn is de laatste tijd toch serieus gemilderd al.

Eerst grootspraak, en dan TACO nadien. De wereld begint hem al te kennen.

Zijn toon m.b.t. een derde termijn is de laatste tijd toch serieus gemilderd al.

Eerst grootspraak, en dan TACO nadien. De wereld begint hem al te kennen.
Probleem bij hem is dat hij nog tig keer gaat/kan veranderen van mening. Dus het is afwachten tot het moment daar is en hopen dat hij tegen dan nog te weinig support heeft of volledig seniel is (alhoewel dat laatste geen garantie is dat MAGA hem niet meer steunt.)

"Possible, not plausible"

en

"Plausible deniability"

Standaard Donald Trump gedrag.

Heeft Karoline Levitt nu écht gezegd dat de Donald Trump in de gelekte emails van gisteren een andere Donald Trump is, mogelijks een carpenter uit Delaware? :laugh:

Soms weet je niet meer of je naar een echte nieuwsbron of een satirekanaal aan het kijken bent.

Benieuwd of wat nu aan het gebeuren is tussen Trump en MTG het begin van het einde is voor MAGA. En de smeerlapperij die hij vandaag op Truth Social over Massie geschreven heeft, lijkt hem ook absoluut niet in dank te worden afgenomen. Los van de immense hypocrisie wat betreft de inhoud (kappen op Massie die hertrouwde, nota bene nadat zijn vrouw, highschool sweetheart, gestorven is, terwijl hij zelf dat zelf drie keer gedaan heeft).

De huidige Maga coalitie lijkt inderdaad toch wat scheuren te vertonen. MTG die batshit is, maar ook een true believer als het op het hele Epstein gedoe aankomt (en het lijkt volgens de gelekte mails ook wel dat Trump en Epstein toch redelijk sterk betrokken waren)

Ook bv de pro en anti israel kampen trekken de messen: nadat Tucker Carlson neonazi Nick Fuentes op zijn podcast had lijkt Ben Shapiro te beseffen dat een deel van de MAGA aanhang helemaal niet zo'n grote fan is van Israel (en voor een aantal ook gewoon alle Joden) zoals hijzelf.

Verder lijkt de economische toestand voor veel gewone burgers niet te beteren en heerst er ook redelijk wat onvrede over de verhoogde gezondheidszorgkosten waarvan de schuld toch ook deels bij Trump en de Republikeinen wordt gelegd. Het lijkt me dat met het plooien van enkele Democratische senatoren om de shutdown te stoppen de Republikeinen het niet volledig gelukt is om alle schuld van zich af te wentelen.

Wel heel entertainend om te volgen allemaal ! Lethemfight.gif

'Grappig' ook hoe hij nu enkele tarieven verlaagt om de prijzen in de winkel te doen zakken. Stond hij bij het invoeren van die tarieven niet te roepen dat tarieven nooit door de Amerikanen betaald gingen worden?

Benieuwd of wat nu aan het gebeuren is tussen Trump en MTG het begin van het einde is voor MAGA. En de smeerlapperij die hij vandaag op Truth Social over Massie geschreven heeft, lijkt hem ook absoluut niet in dank te worden afgenomen. Los van de immense hypocrisie wat betreft de inhoud (kappen op Massie die hertrouwde, nota bene nadat zijn vrouw, highschool sweetheart, gestorven is, terwijl hij zelf dat zelf drie keer gedaan heeft).
Het siert MTG wel dat ze niet 180° draait i.v.m. de Epstein files.
Los daarvan blijft ze wel een gek mens met al die complottheorieën dat ze de wereld instuurde. Maar hey, het leverde haar stemmen en geld op, dus niet slecht gezien.

En Trump, tja. Die zet iedereen openlijk te kakken wanneer je tegen zijn (beer)kar rijdt.
Hopelijk komen er meer gematigde stemmen wanneer Trump alles verder de vernieling inrijdt (en zichzelf verrijkt). Maar laat ze ginder eerst maar eens stevig crashen zodat ze hun keuze voelen.

'Grappig' ook hoe hij nu enkele tarieven verlaagt om de prijzen in de winkel te doen zakken. Stond hij bij het invoeren van die tarieven niet te roepen dat tarieven nooit door de Amerikanen betaald gingen worden?

En de prijzen in de winkel gaan hierdoor niet zakken.

Dan kan hij achteraf misschien zeggen van. Ziet ge wel dat mijn tarrifs de prijzen niet hoger hebben gemaakt want ze zakken ook niet.

zelfverrijking zeg je?

Terug
Bovenaan