De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik vraag me wel af, stel dat Trump Panama binnenvalt "om zijn veiligheid te kunnen blijven garanderen wegens de Chinese inmenging en het niet langer behartigen van USA belangen" met nog wat extra leugens erbovenop, aan welke kant de EU/NAVO dan gaat staan. Want in feite doet Poetin in Ukraine niet veel anders dan datzelfde.

Ik denk niet dat hij dat gaat doen. En al zeker niet naar Groenland of Canada (wat hij ook nooit beweerd heeft welteverstaan).
Maar hoe rap zou de EU hun kar draaien richting Poetin en China als Trump total loss begint te gaan.

De EU/NAVO moet geen kant kiezen, dat zijn Amerikaanse belangen alleen en er is geen bedreiging voor de veiligheid van de alliantie. Het zal veroordeeld worden, en that's it.

Op welke manier dit de EU richting Poetin zou duwen, ontgaat me. Omdat onze grote vriend iets vreemd doet, gaan we niet plots naar onze vijand lopen he.

Ben benieuwd of er eigenlijk iemand hier Pro Trump is en mij kan uitleggen wat er zo goed is aan die vent
- Anti-woke
- Anti-migratie
- Eigen volk eerst
- Betere relaties met Poetin, Noord Korea, China...
- Spreekt de taal van het volk, en kan ook heel goed vertellen
- Pro free speech
- Pro crypto currency
- Zie zijn eerste reactie nadat hij ternauwernood aan de dood ontsnapte (kogel door oor)
- Gaat niet mee in de klimaatgekte en alle dure geforceerde "oplossingen" daarvoor
- Is voor deregularisatie om economische groei te stimuleren
- Anti politieke correctheid
- Zijn humor en persoonlijkheid (je komt niet zomaar in The Fresh Prince of Bell Air, The Simpsons...)
- Hoe hij met mensen omgaat (gaan werken in McDonalds etc en hoe dit werkelijk sympatiek over komt)
- Een harde werker, is bijna altijd bezig met zijn werk, tenzij op zijn golfterrein maar dat is zeer beperkt
- Straalt een sterke energie uit, lijkt wel 20h per dag toespraken te kunnen geven
- Moet niet continue teleprompters aflezen, is spontaan
- Veel sterker dan andere democratische kandidaten (Biden, Harris, Clinton...)
- Geen verdere escalatie van oorlogen onder zijn eerste presidentschap (situatie Oekraine stabiel, Israel stabiel...)
- Durft de Navo te forceren om hun correcte bijdrages te leveren zodat de veiligheid kan gegarandeerd blijven (is zr belangrijk)
- Het land was in behoorlijk goede conditie na 3 jaar Trump, dan sloeg covid toe maar de beurzen herstelden zich zeer snel onder Trump

Dat geloof je toch zelf allemaal niet? Ik heb nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen.

De man eist excuses van een bisschop omdat zij opriep om de zwakkeren in deze maatschappij te sparen, hoe durft zij te twijfelen aan de toorn van de Grote Leider, en zomaar Christelijke waarden te preken. Ongehoord!

Ik vind het eigenlijk doodeng dat mensen met deftige opleiding (dat heb je als je hier in België woont en school tot aan je 18 volgt) zo gebrainwashed kunnen worden door trump.

Wat zeg je daar zelfs op... :)
Zo'n post creëert een tweestrijd bij mezelf: aan de ene kant ben ik heel benieuwd naar welk persoon de realiteit op die manier ervaart en gelooft, hoe dat komt, en wat er misgelopen is in zijn/haar leven. Aan de andere kant word ik bijna misselijk en zou ik er alles aan doen om nooit ook maar een seconde in dezelfde ruimte als zo iemand te moeten doorbrengen. De enige manier dat ik zoiets voor mezelf een beetje kan plaatsen of vatten is er van uit gaan dat die persoon gewoon echt simpel is, that's it. Sommige van die uitspraken zijn voor mij anders on-mogelijk.

Wat zeg je daar zelfs op... :)
Zo'n post creëert een tweestrijd bij mezelf: aan de ene kant ben ik heel benieuwd naar welk persoon de realiteit op die manier ervaart en gelooft, hoe dat komt, en wat er misgelopen is in zijn/haar leven. Aan de andere kant word ik bijna misselijk en zou ik er alles aan doen om nooit ook maar een seconde in dezelfde ruimte als zo iemand te moeten doorbrengen. De enige manier dat ik zoiets voor mezelf een beetje kan plaatsen of vatten is er van uit gaan dat die persoon gewoon echt simpel is, that's it. Sommige van die uitspraken zijn voor mij anders on-mogelijk.

Intellectueel en moreel superioriteitsgevoel much?

- Anti-woke
- Anti-migratie
- Eigen volk eerst
- Pro free speech
- Pro crypto currency
- Zie zijn eerste reactie nadat hij ternauwernood aan de dood ontsnapte (kogel door oor)
- Gaat niet mee in de klimaatgekte en alle dure geforceerde "oplossingen" daarvoor
- Zijn humor en persoonlijkheid (je komt niet zomaar in The Fresh Prince of Bell Air, The Simpsons...)
- Hoe hij met mensen omgaat (gaan werken in McDonalds etc en hoe dit werkelijk sympatiek over komt)
- Een harde werker, is bijna altijd bezig met zijn werk, tenzij op zijn golfterrein maar dat is zeer beperkt
- Straalt een sterke energie uit, lijkt wel 20h per dag toespraken te kunnen geven
- Geen verdere escalatie van oorlogen onder zijn eerste presidentschap (situatie Oekraine stabiel, Israel stabiel...)
- Durft de Navo te forceren om hun correcte bijdrages te leveren zodat de veiligheid kan gegarandeerd blijven (is zr belangrijk)
- Het land was in behoorlijk goede conditie na 3 jaar Trump, dan sloeg covid toe maar de beurzen herstelden zich zeer snel onder Trump
Ge zijt niet mee hé.
Niet veel woorden aan vuil maken, maar ga er toch maar eentje onderuit halen, goede vriend Poetin....

Trump dreigt met extra sancties als Moskou niet onmiddellijk akkoord sluit met Kiev​

Nu hebben de republikeinen een nieuwe commissie opgericht om alles wat de vorige commissie die de capitoolbestorming heeft onderzocht te ontkrachten, en te gaan bewijzen dat het allemaal georchestreerd was door de FBI om Trump in discrediet te brengen...

Straks waarschijnlijk nog een commissie om te bewijzen dat die drones waar ze last van hadden eigenlijk Marsmannetjes waren, en ze daarom best zo snel mogelijk Mars gaan veroveren!

Redelijk van het paadje af...

- Anti-woke
- Anti-migratie
- Eigen volk eerst
Niet per sé goede dingen.
Met dictaturen, dus.
True, maar gebruikt die skill vooral om het volk voor te houden dat hij voor hen zal opkomen. Wat hij duidelijk niet van plan is. Elon, Bezos en Zuckerberg zagen hun gezamenlijke waarde sinds de herverkiezing alweer met 230 miljard stijgen.
- Pro free speech
De reden waarom Twitter en Facebook volop pagina's verwijderen en mensen bannen die niet in hun kraam passen. Het is enkel maar de freedom om hun speech te herhalen.

Freedom of speech staat ook lijnrecht tov zijn positie van anti-woke.
- Pro crypto currency
Geen meerwaarde voor de wereld. En zeker niet "voor het volk".
Symboliek. Geen policy.
Wetenschappelijke consensus afdoen als "klimaatgekte" is geen goed beleid.
Maar gaat import dan weer overregulariseren als wapen.
Alweer lijnrecht tov freedom of speech, tenzij je zijn retoriek aanhangt.
"het is ne grappige, dus 't zal wel ne goeie wereldleider zijn", zoiets?
Overkomen, idd. Terwijl het 100% gestage was, er geen gewone mensen bediend werden, en de normale staff van dat restaurant niet aanwezig was.
Straalt een sterke energie uit, lijkt wel 20h per dag toespraken te kunnen geven
Hij ziet er mij toch vooral een oude, vermoeide man uit. Of hij echt zo hard werkt, geen idee.
Ja, hij komt mij ook wel over alsof hij het allemaal ter plaatse staat te verzinnen.
Hij heeft verloren van Biden he.

Vraag is hoeveel invloed hij daar zelf op had.
Aangezien de VS ook wel de best verkopende oorlogswapenhandelaar is voor de NAVO, kan je daar ook andere motieven voor zoeken.
Allez, imo, als je claimt dat de wereld stabieler is onder Trump, en hij er door zijn diplomatisch talent voor zorgt dat conflicten niet escaleren, moet je dan een gigantisch wapenarsenaal opbouwen?
Onder Biden ging het allemaal nog veel beter.
Maar "bumbling old fool", "worst president ever", "criminal"

Veel van uw argumenten zijn gewoon symboliek, overkomen, stoer-doenerij, maar geen argumenten voor goed beleid.

Ben benieuwd of er eigenlijk iemand hier Pro Trump is en mij kan uitleggen wat er zo goed is aan die vent
Tis niet zozeer wat er goed is aan trump. Het is eerder "hoe is het zover gekomen dat je in de US en met uitbreiding de EU quasi 90% van de bevolking gepolariseerd hebt dat het niet uitmaakt hoe slecht de andere partij is". Met de media als extensie van de politieke partijen daar en ze daar niet vies zijn om overheidsinstituten te gebruiken om hun politieke tegenstanders te schaden is alles mogelijk.
De republikeinen zijn op oorlogspad en op zoek naar payback na de afgelopen 8 jaar. Dat stond letterlijk in de sterren geschreven. Als ge trump politiek wil kapot maken en je slaagt er niet in weet je dat dat zit eraan te komen.

Dus buckle up. Het gaat weer vier jaar outrage zijn.

Ondertussen hebben ze ook het hele Cyber Safety Review Board ontslagen. Zeer vreemde move want dat orgaan zat midden in een onderzoek naar de telecom hack door China Salt Typhoon.

Desondanks dat het ooit is opgericht door de Democraten was hier weinig politiek aan. In het huidige geopolitieke klimaat van cybersecurity een hele triestige zaak.

Tis niet zozeer wat er goed is aan trump. Het is eerder "hoe is het zover gekomen dat je in de US en met uitbreiding de EU quasi 90% van de bevolking gepolariseerd hebt dat het niet uitmaakt hoe slecht de andere partij is". Met de media als extensie van de politieke partijen daar en ze daar niet vies zijn om overheidsinstituten te gebruiken om hun politieke tegenstanders te schaden is alles mogelijk.
De republikeinen zijn op oorlogspad en op zoek naar payback na de afgelopen 8 jaar. Dat stond letterlijk in de sterren geschreven. Als ge trump politiek wil kapot maken en je slaagt er niet in weet je dat dat zit eraan te komen.

Dus buckle up. Het gaat weer vier jaar outrage zijn.
Dus ze willen ook payback na de eerste 4 jaren Trump? Vreemde jongens die republikeinen.

Dus ze willen ook payback na de eerste 4 jaren Trump? Vreemde jongens die republikeinen.
mueller rapport vergeten? Dat steekspelletje tussen de democraten en republikeinen is al een hele tijd bezig hoor.
Trump II gaat gevaarlijker zijn. Waar hij nog in de eerste termijn er letterlijk in het presidentschap ingerold is is hij nu wat meer gepokt en gemazeld. Je ziet dat het uitzetten van pionnen veel verder gaat dan in de eerste termijn.
En dan stel ik me de vraag of het wel tactisch een goede zet was om trump kapot te willen maken. De machtsverhoudingen in de US zijn daardoor volgens mij intern uitgehold. Je hebt nu de loyalisten die op post zitten en er gaat volgens mij weinig interne tegenwerking zijn wat je in 2016-2020 wel nog zag. Hoeveel mensen heeft hij toen niet de laan uitgestuurd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan