De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Begrijp ik eigenlijk goed dat mensen die "X" zijn, nu terug M of V worden en wie weet over 4 jaar terug "X" kunnen zijn, indien de nieuwe president daarvoor kiest? En hoe ziet het er nu uit voor transgenders? Na het besluit van Trump?
Zo begrijp ik het ook. Ook transgenders zullen nu M of V zijn voor de federale overheid, maar de meeste van hen identificeren zich sowieso als M (in geval van transmannen) of V (in geval van transvrouwen).

Zo begrijp ik het ook. Ook transgenders zullen nu M of V zijn voor de federale overheid, maar de meeste van hen identificeren zich sowieso als M (in geval van transmannen) of V (in geval van transvrouwen).
Op basis van die definitie lijkt het alsof ze terug met hun oorspronkelijk gender aangeduid worden en dat de geslachtsverandering juridisch ongedaan gemaakt moet worden. De definite kijkt naar de situatie zoals die was bij conceptie.

Ze krijgen het gender waarmee ze geboren waren ( of na de geboorte geregistreerd waren). Ongeacht van wat ze aan zichzelf veranderd hebben. Of hoe ze zich voelen.

Ze krijgen het gender waarmee ze geboren waren ( of na de geboorte geregistreerd waren). Ongeacht van wat ze aan zichzelf veranderd hebben. Of hoe ze zich voelen.
Op basis van die definitie lijkt het alsof ze terug met hun oorspronkelijk gender aangeduid worden en dat de geslachtsverandering juridisch ongedaan gemaakt moet worden. De definite kijkt naar de situatie zoals die was bij conceptie.
Hmmm, ik zie het nut er niet van in, maar zoals @KnightOfCydonia zei, de slinger slaat nu door naar de andere kant.

Trump zei dat de Europese Unie "een tekort van 350 miljoen dollar" heeft. "We gaan dus tarieven opleggen. Het is de enige manier waarop we dat geld terug gaan krijgen.

Dat voelt voor mij toch aan als een serieuze overreactie. Zo groot lijkt dat tekort nu toch ook niet om daarover te gaan klagen.

Deze morgen riep een Anglicaanse bisschop tijdens de viering Trump op om genade te tonen voor minderheden en immigranten.
Trump eist nu excuses van haar. :crazy:
Representative Mike Collins (Elected official from Georgia) voelt zich genoodzaakt om er een schep bovenop te doen en ze te deporteren.

Ondertussen heeft men op Reddit beslist om links naar X/Twitter en eventueel META (Facebook, Instagram) te bannen.

Boeiende tijden, dat wel.

Laatst bewerkt:
Deze morgen riep een Anglicaanse bisschop tijdens de viering Trump op om genade te tonen voor minderheden en immigranten.
Representative Mike Collins (Elected official from Georgia) voelt zich genoodzaakt om er een schep bovenop te doen en ze te deporteren.

Ondertussen heeft met op Reddit beslist om links naar X/Twitter en eventueel META (Facebook, Instagram) te bannen.

Je vraagt u dan toch wel af of Mike Collins ooit een bijbel heeft vastgehad.

Die reactie van die bisschop leek mij nu eenmaal 100% in lijn met het basisprincipe dat ze aanhangen... Het zou volledig uit karakter zijn indien die een preek had geleverd waarin die had opgeroepen tot die allemaal buiten te shotten.

@KnightOfCydonia

Interessante uiteenzetting wel. Ik had zelf altijd het idee dat XY vs XX grosso modo alles bepaalde.

In het Engels zijn gender en sex wel synoniemen in tegenstelling tot bij ons. Verwarring tussen die twee concepten blijft daar dus waarschijnlijk onvermijdelijk.

Je vraagt u dan toch wel af of Mike Collins ooit een bijbel heeft vastgehad.

Die reactie van die bisschop leek mij nu eenmaal 100% in lijn met het basisprincipe dat ze aanhangen... Het zou volledig uit karakter zijn indien die een preek had geleverd waarin die had opgeroepen tot die allemaal buiten te shotten.

Laten we hopen dat mensen als die bisschop de moed blijven vinden om te zeggen wat ze denken zonder schrik voor represailles.

Het is nog even afwachten om te zien in welke mate die deportaties effectief op gang komen, maar de geschiedenis leert ons dat je nooit mag denken dat je zelf ook niet aan de beurt kan komen.

Eerst de illegalen (destijds de Joden, indien we kijken naar Nazi Duitsland als extreem voorbeeld).
Daarna intellectuelen, LGBT's, bepaalde religieuzen, mensen met een beperking...
En uiteindelijk iedereen die ook maar durft kritiek te uiten op het regime.

Dat gebeurde destijds zeer gradueel, waardoor mensen dachten "niet erg want ik ben geen Jood", "niet erg want ik ben geen schrijver/professor/...", "niet erg want ik ben niet LGBT", m.a.w. als ik zwijg en me koest hou is er voor mij geen probleem. Tot je plots in een onomkeerbare situatie zit waarbij iedereen eraan kan hangen om een banale reden. Het huidige Rusland is daar een perfect voorbeeld van.

Ik hoop uiteraard echt niet dat het die richting uitgaat tijdens Trump II, maar het is na 2 dagen toch al redelijk drastisch, en we hebben nog 4 jaar om eventueel verder af te glijden.

Het is 350 miljard, dat verschil is iets waar de standaard we vaker last van heeft. De totale EU export is blijkbaar 6600 miljard, dus toch een 5% van onze volledige export wat nu ook weer niet niks is.

Maar zelfs over een tekort klagen is eigenlijk al een overreactie, tarieven gaan daar niet veel doen. Ze gaan een impact hebben op onze handel maar US inwoners en bedrijven die nu die producten invoeren gaan blijven willen dingen kopen, en net zoals wij ook niet veel capaciteit over hebben hebben om extra te produceren heeft de US dat momenteel ook niet. Als Trump wil dat de handelsbalans met de wereld in evenwicht komt gaat ie moeten zorgen dat de VS minder koopt.

@KnightOfCydonia

Interessante uiteenzetting wel. Ik had zelf altijd het idee dat XY vs XX grosso modo alles bepaalde.

In het Engels zijn gender en sex wel synoniemen in tegenstelling tot bij ons. Verwarring tussen die twee concepten blijft daar dus waarschijnlijk onvermijdelijk.
Dat klopt ook wel dat XX en XY dat bepaalt, maar dat XY systeem gaat enkel helemaal op bij zoogdieren. Als we alle flora en fauna bekijken wordt het een pak complexer en daar is het zoals KoC zegt de grootte van de voortplantingscel die de man/vrouw opdeling bepaalt.

Die grootte is maar heel uitzonderlijk gelijk en het verschil is meestal groot. De reden is waarschijnlijk dat er tijdens de evolutie een soort game of chicken is tussen de ouders. Beiden hebben er evenveel belang bij dat hun nakomelingen overleven maar voor beiden zou het beter zijn als de andere het meest moeite doet (zoals een eicel produceren). Echter, vanaf 1 van beide ouders iets meer moeite doet heeft die ouder het meeste te verliezen moesten de nakomelingen sterven aangezien ze al meer geïnvesteerd hebben waardoor ze de chicken game verliezen, de andere ouder kan goedkoper dan hen gewoon wegstappen. Dus vanaf er een miniem onevenwicht is tussen de bijdrage wordt dat onevenwicht typisch groter en gaat de ouder die begonnen is met een kleine inspanning een groot deel van de energetische kost betalen om de nakomelingen in leven te houden. Die ouder die energetisch de meeste inspanning doet (door middel van een grotere voortplantingscel) wordt in de biologie als vrouwelijk aangeduid.

Ondertussen heeft met op Reddit beslist om links naar X/Twitter en eventueel META (Facebook, Instagram) te bannen.

De polarisatie verhevigt inderdaad wel. Straks Democratischgezinde terreurcellen?

En ondertussen is Ross Albricht uit de gevangenis vrijgelaten na een presidential Pardon: https://www.reuters.com/world/us/tr...under-ulbricht-online-drug-scheme-2025-01-22/

Zelfs geen schijn van law en order meer? Ik snap de reden hierachter niet. Alles Bitcoin is goed nu dus maakt niet uit of je er een drugshandel mee opzet/faciliteert? Ruikt heel hard naar een quid pro quo want Albricht heeft ongetwijfeld miljoenen in crypto

Minstens $5+ Miljard.
En dat is enkel uit bitcoin die ooit gestolen waren, hij heeft er zowat zeker nog?
Er is een soort deal gemaakt waar hij eigenschap afstond om schulden te betalen, maar die zijn maar $183m.
Geen idee of de overschot terug naar hem gaat of niet. Zeker nu hij een pardon heeft gekregen zou dat wel eens kunnen.

"In 2021, Ulbricht's prosecutors and defense agreed that Ulbricht would relinquish any ownership of a newly discovered fund of 50,676 Bitcoin (worth nearly $5.35 billion in 2025) seized from a hacker in November 2021. The Bitcoin had been stolen from Silk Road in 2013, and Ulbricht had been unsuccessful in getting them back. The U.S. government traced and seized the stolen Bitcoin. Ulbricht and the government agreed the fund would be used to pay off Ulbricht's $183 million debt in his criminal case, while the Department of Justice would take custody of the Bitcoin."

Ik vraag me wel af, stel dat Trump Panama binnenvalt "om zijn veiligheid te kunnen blijven garanderen wegens de Chinese inmenging en het niet langer behartigen van USA belangen" met nog wat extra leugens erbovenop, aan welke kant de EU/NAVO dan gaat staan. Want in feite doet Poetin in Ukraine niet veel anders dan datzelfde.

Ik denk niet dat hij dat gaat doen. En al zeker niet naar Groenland of Canada (wat hij ook nooit beweerd heeft welteverstaan).
Maar hoe rap zou de EU hun kar draaien richting Poetin en China als Trump total loss begint te gaan.

De Mexicanen de schuld geven van de drugstrafiek, tegelijk een crimineel die dezelfde trafiek (+ wapenhandel, valse papieren, ...) faciliteerde vrijlaten EN de personen die hem achter slot en grendel lieten zetten idioten noemen.
De komende jaren gaan voor menig nuchter mens een zware mentale beproeving worden.

Ik vraag me wel af, stel dat Trump Panama binnenvalt "om zijn veiligheid te kunnen blijven garanderen wegens de Chinese inmenging en het niet langer behartigen van USA belangen" met nog wat extra leugens erbovenop, aan welke kant de EU/NAVO dan gaat staan. Want in feite doet Poetin in Ukraine niet veel anders dan datzelfde.

Ik denk niet dat hij dat gaat doen. En al zeker niet naar Groenland of Canada (wat hij ook nooit beweerd heeft welteverstaan).
Maar hoe rap zou de EU hun kar draaien richting Poetin en China als Trump total loss begint te gaan.
IK zie eerder een intern conflict ontstaan in de US wanneer Trump total loss begint te gaan tegen zijn eigen bevolking.
Tijdens zijn eerste ambtstermijn weigerde een hoge pief in rang toe te staan te schieten op een protestbeweging (was het BLM?).
Benieuwd wanneer er terug zo'n bevel komt en wat er dan gaat gebeuren.

Ik denk niet dat we ons kar gaan keren richting China of Poetin. Ik denk dat er dan meer geld gepompt gaat worden in eigen kracht. Ongeacht of dit dan lukt of niet. Maar naar China of Poetin overstappen ik denk het niet.

Blijkbaar is de VS Panama al eens binnengevallen, onder George HW Bush: https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_invasion_of_Panama

Volgens die Wikipedia-pagina werd die inval veroordeeld door het Europees Parlement.

Terug
Bovenaan