De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Nu dreigt hij met 200% tarieven op Europese alcohol.
Tijd om extra veel alcohol uit te voeren naar Canada en van daaruit kunnen ze het dan de grens oversmokkelen. (met geld onder tafel)

Update: Je kan hier mee lachen maar een praktijk voorbeeld: Na de brexit doet Ierland gouden zaakjes. De Britse winkels in België laten anno 2025 alles versturen vanuit ... juist ja ... Ierland.

Laatst bewerkt:
mooi test voor Von der Leyen om te zien hoe sterk ze in haar schoenen staat

ook wel sympa voor Macron die zo hard heeft liggen slijmen bij hem, toch vooral Frankrijk dat getroffen wordt hier (en in mindere mate Italië/Spanje)
Hoewel dit te verwachten was zal het toch weer zeer moeilijk zijn om hier een eensgezind antwoord vanuit de EU op te bieden.
Macron wordt in eigen land opgeknoopt als die tarieven opgelegd worden.

Straks een speech van Trump waarin hij uitlegt dat hij niet begrijpt waarom ze geen Champagne in de VS maken, ze kunnen die druiven toch makkelijk verhuizen, samen met de VW Wolfsburg fabriek. I really don't get it.

Veel Belgische bieren worden gewoon in Noord-Amerika gemaakt. Oa Duvel, Chouffe, alles van AB Inbev wat daar op de markt komt. Allemaal volgens Belgisch recept, maar gewoon in de VS gemaakt.

Feit.
En dat is zelfs niet per se hetzelfde product, trouwens. Stella Artois in het Verenigd Koninkrijk bevat bijvoorbeeld maar 4,6% alcohol, i.t.t. 5,2% bij ons - en proeft ook niet hetzelfde.

Als ik me niet vergis zijn de tariffs inderdaad ook enkel van toepassing op effectief ingevoerde goederen. Dus Stella made in the US zal niet duurder worden voor den amerikaan.

Het ergste vind ik dat hij Euroa beschuldigt van een tarievenoorlog te starten. Ofwel is hij zwaar aan het dementeren ofwel is hij gewoon retarded.

Het ergste vind ik dat hij Euroa beschuldigt van een tarievenoorlog te starten. Ofwel is hij zwaar aan het dementeren ofwel is hij gewoon retarded.
Waarom zou het één van beide moeten zijn? Gewoon zeggen gelijk het is: staalhard liegen en mee wegkomen bij zijn kiespubliek. Die lezen toch geen kranten, enkel social media.

Trump zei net in zijn toespraak/gesprek met de pers dat hij denkt dat ze Groenland gaan annexeren. Terwijl daar net verkiezingen waren en de partijen voor complete onafhankelijkheid de verkiezingen gewonnen hebben, en de partij pro-VS bijna de kleinste is.

Trump zei net in zijn toespraak/gesprek met de pers dat hij denkt dat ze Groenland gaan annexeren. Terwijl daar net verkiezingen waren en de partijen voor complete onafhankelijkheid de verkiezingen gewonnen hebben, en de partij pro-VS bijna de kleinste is.
hoog tijd dat die eens het denken aan de slimme mensen overlaat.

Mja, het lijkt absurd, maar wie gaat hem tegen houden?

Als de VS hun sterkste leger ter wereld stuurt om eventueel protest de kop in te drukken. Dan kan je als EU wat economische sancties treffen, dat is het.

Uiteraard zou het een extreme zet zijn. Als hij het wil doen, zal het toch nog niet voor dit jaar zijn vermoed ik. Eerst zien dat intern niemand hem iets kan maken. Maar daarna volgen nog 3 jaren presidentschap.

Terug
Bovenaan