De Afspraak / Terzake / De Zevende Dag / Pano

De afspraak gisteren met Abou Jahjah, iemand gezien?
Gedroeg zich zeer irritant met constant geroep, anderen onderbreken en op de man af spelen. Wouter Verschelden heeft zelden zo met z'n ogen moeten rollen.

Ik weet nog in de jaren '00 dat dat een stokebrand was, maar sinds hij enkele jaren terug op televisie komt kon ik 'm beter pruimen. Is toch vaker een gast in de afspraak op vrijdag en vind dat die wel terechte punten aanhaalt en interessante dingen zegt.

Maar dat televisieoptreden gisteren, Jezus.
 
Tja da's ook zo'n figuur die geïnstitutionaliseerd is met ouder te worden (ik herkende hem bijna niet meer, die stem deed het hem).
Mocht hij nog even veel stampij maken als in de tijd van de AEL, dan zat hij al lang achter de tralies (vooral dan in de periode 2015-2016 van de aanslagen toen iedereen allergisch was aan opruiende sujetten)

Is een gewiekste gast die altijd net ver genoeg gaat om te shockeren maar net niet ver genoeg om als staatsgevaarlijk/radicaal te worden weggezet (letterlijk dan).
 
Niet vergeten dat hij letterlijk gezegd heeft tegen Phara dat ze moest zwijgen, wat ze dan ook braafjes deed. Je moet je es inbeelden dat iemand anders zoiets zou zeggen, het kot zou te klein zijn.
 
En ergste is dan nog dat die blijkbaar les geeft. Zal er 'genuanceerd' aan toe gaan in zijn lessen geschiedenis

Idd, en dan moeten die leerlingen van "kant" wisselen, alsof het zwart-wit, Palestijnen of Joden.
Als Verschelden daar zijn bedenkingen tegen uit krijgt hij het verwijt dat hij geen pedagoog is.
Phara moet haar mond houden.
En dan ff later als het gaat over niet objectieve journalisten in die peiling zegt hij nog eens tegen Verschelden dat we er zo een aan tafel hebben zitten.
 
Hij is altijd te pruimen, als het niet over Palestina/Gaza gaat, want dat neemt hij persoonlijk. Dan verdwijnt zijn ratio volledig.
Altijd? No way, niet in zijn jongere jaren hoor. Zie laatste reply's. Gewiekste kerel gewoon, die redelijk wat milder geworden is met de jaren.
 
Altijd? No way, niet in zijn jongere jaren hoor. Zie laatste reply's. Gewiekste kerel gewoon, die redelijk wat milder geworden is met de jaren.

Milder? Nah, is nog altijd een driftkikker als er maar iets van tegenspraak komt. Er zat een laagje vernis op maar dat is ondertussen af gekomen.

Er moet toch een moment komen dat je als "moderator" kan/moet zeggen "doe normaal of je vliegt eruit". Alsook die persoon effectief van tafel verwijderen als dat gedrag verder gaat.
Dat zou nog es goeie tv zijn :)
 
Ik wist niet goed wat ik hoorde toen Jahjah begon en bleef raaskallen over een genocide in Gaza en daar na een minuut zelfs geen weerwerk meer over kreeg door de moderator.
 
Milder? Nah, is nog altijd een driftkikker als er maar iets van tegenspraak komt. Er zat een laagje vernis op maar dat is ondertussen af gekomen.

Er moet toch een moment komen dat je als "moderator" kan/moet zeggen "doe normaal of je vliegt eruit". Alsook die persoon effectief van tafel verwijderen als dat gedrag verder gaat.
Dat zou nog es goeie tv zijn :)
Allè, dan was zijn mildere houding schone schijn. Iets dat ik altijd in m'n achterhoofd houd met zo'n personen. Vandaar dat ik het een 'gewiekste' kerel vind.
Maar idd, een Fara afblaffen en dan niks zeggen tjah ...
 
Laatst bewerkt:
hij gaat blijkbaar een nieuwe beweging "Viva Palestine" opstarten. Die is toch een paar keer met zijn hoofd tegen de muur gebonkt...
 
Oei wat een dramatische aflevering vandaag (15 jan). Die vrouw die Palestina kwam verdedigen, er kwam niets coherent uit behalve haat en ontkenning. Het gebroken Nederlands was ook gewoon ergerlijk in een debat dat nuance verdient.
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Oei wat een dramatische aflevering vandaag (15 jan). Die vrouw die Palestina kwam verdedigen, er kwam niets coherent uit behalve haat en ontkenning. Het gebroken Nederlands was ook gewoon ergerlijk in een debat dat nuance verdient.

En dan wat liggen rondkijken en ongeïnteresseerd zijn toen het over IMEC ging :sarcastic:
Met Criekemans als tegengewicht die niets anders deed dan geanimeerd knikken bij elk woord dat Van den hove zei :rofl:
 
Redelijk hallucinant, dat ze zo'n mensen een nationaal forum geven is beyond me. Wel mooi tegenwerk van de journalist.

De logica die die vrouw hanteerde is gewoon dezelfde als die van de terroristen van Hamas (Israëlische burgerslachtoffers/jongeren = legitiem doelwit want het zijn kolonisten/soldaten van Israël), en dat is dan iemand die verblijfsrecht in ons land gekregen heeft zogezegd omdat ze gevlucht is van Hamas? Wat een grap is ons vluchtelingenbeleid.

Dieptriest dat men zo'n mensen uitnodigt, doe dan ofwel het interview in het Engels, maar niet in dergelijk gebroken Nederlands.
Zo iemand zou men gewoon niet moeten uitnodigen.
 
Lol, Hilde - voorstander van 6% BTW op luxepaarden, prioriteiten! - Vautmans is toch écht een grap in De Afspraak gisteren...
eerst gaan doen alsof ze sympathie heeft met de boeren en vervolgens haar politieke vete jegens een oud-partijgenoot uit trachten te spelen, en dan de voorvechtster van vrouwenrechten...
de enige reden dat zo'n wereldvreemde, blauwe mensen nog verkozen worden is omdat bepaalde mensen nog altijd uit automatisme op bepaalde partijen stemmen, en als je dan de eerste plaats krijgt op een nationale EU-lijst, tja, dan krijg je gewoon een goudpotje cadeau, maar één waaraan je zelf eigenlijk nauwelijks merite hebt buiten de juiste connecties. Verwelijkingen van die vrouw op Europees niveau? Nihil.
 
Verwelijkingen van die vrouw op Europees niveau? Nihil.

je zegt toch zelf dat ze de verlaging van 6% op luxepaarden heeft verwezenlijkt? Dat was europees. Haar bijdragen rond kinderrechten vind ik ook altijd wel relevant. 't Is natuurlijk ook het EP, je kan er per definitie niet hetzelfde gewicht van verwachten als een federaal parlementslid.
 
Terug
Bovenaan