Dakkoffer huren

cege

Well-known member
Iemand een idee waar je een dakkoffer kunt huren en hoe dat in zijn werk gaat? Zijn er verschillende rails of is dat allemaal standaard? Gaat dat wat vlotjes om te installeren etc.
 
Op Google vind je daar wel een paar aanbieders voor. Sommige dealers doen dat misschien ook, al weet ik niet of ze competitieve prijzen gaan hanteren.

Qua rails zijn er aerodynamische modellen die 0,0003% zuiniger en stiller zijn, maar voor verhuur gaan ze altijd vierkante geven. Die zijn prima. Voor de rest is er verschil in lengte, afhankelijk van de auto. Het grote verschil zit hem in de voetjes van de rails: die zijn apart en kunnen verschillen van model tot model. Een fatsoenlijke zaak gaat een uitgebreid assortiment aan voetjes hebben.

Ik weet nog wel een zaak in Limburg die verhuurt tegen een goeie prijs, indien nodig wil ik hem wel posten, hier of via pm.
 
Ik heb de mijne bij Boshton Sport gehuurd. Was toen €50 voor 5 dagen ofzo. Is wel €10 waarborg (krijg je nadien terug). Was wel een Audi dakkoffer, dermee dat die iets duurder was.


Ga daar zeker nog eens een dakkoffer huren, service was echt wel goed.
 
Ik heb aerodynamische dakdragers (whispbar flush bar) en als daar geen dakkoffer opstaat hoor je die alleszins nooit, zelfs niet op de autostrade met tegenwind. Geen ervaring met vierkante dragers dus kan niet vergelijken.
Met de koffer (hapro traxer 6.6) dan wel wat ruis, maar niets storends of dergelijke. Dakkoffer zit bevestigd in het T slot van de dakdrager.

Denk persoonlijk dat het allemaal niet veel uitmaakt als daar een koffer op staat.
 
Denk persoonlijk dat het allemaal niet veel uitmaakt als daar een koffer op staat.
Dat vermoed ik ook ja. En als je gaat huren staat daar eigenlijk altijd een koffer op (tenzij je die zou demonteren als je op locatie bent), dus dan moet je al niet kijken of het veel verschil maakt zonder dakkoffer.

Ik heb de mijne bij Boshton Sport gehuurd. Was toen €50 voor 5 dagen ofzo. Is wel €10 waarborg (krijg je nadien terug). Was wel een Audi dakkoffer, dermee dat die iets duurder was.


Ga daar zeker nog eens een dakkoffer huren, service was echt wel goed.
Daar heb ik ook gehuurd, en ik was daar ook heel tevreden van.
 
Die huurprijzen kunnen toch wel echt de pan uitslaan bij sommige aanbieders, als je 3 weken op autovakantie gaat betaal je al quasi een ganse koffer, maar oke dan wel geen Thule badge.
 
Ik heb de mijne ooit ook bij Bosthon Sport gehuurd en aangezien ik daar heel tevreden van was heb ik het jaar daarna er eentje gekocht daar. Was een koffer die al verhuurd was geweest en omdat daar 1 of 2 krassen vanboven opstonden ging daar toch wel wat korting af.
Ik heb zelf specifiek eentje gekozen die je langs beide zijden kan openen, héél makkelijk.
 
Terug
Bovenaan