Dakkoffer Ford Puma

Splitr

Active member
Ik zoek een dakkoffer voor mijn Ford Puma om te huren voor een autoreis. Ik vind echter nergens in de buurt eentje die geschikt is voor deze auto.
Iemand van jullie tips of aanraders om 1tje te vinden?
Wil zelf geen kopen want in september gaat die weg..
 
Over welke Puma spreken we hier? De oude kleine coupé of de nieuwe kleine SUV?

Wat bedoel je met dakkoffer die geschikt of niet geschikt is? Moet je niet eerder op zoek naar dakdragers die passen? Want elke dakkoffer past vervolgens toch op een setje dakdragers?
 
Ik vind echter nergens in de buurt eentje die geschikt is voor deze auto.

Hoe bedoel je 'niet geschikt' ? Ik zou denken dat eender welke dakkoffer erop kan. Het enige dat normaal model-specifiek is, zijn de voeten voor je dakdragers. Ga je de dakdragers dus ook huren ? Je zou dan kunnen kijken welk merk, en dan enkel de voetenset van dat merk kopen en die voetenset dan terug verkopen achteraf. Heb ik zelf ook gedaan toen ik 1 jaartje tijdelijk met een BMW van 't werk moest rondrijden.
 
Het nieuwe model.
Ik had me geïnformeerd bij een ford garage in de buurt en die zeiden mij dat gezien de grootte van de wagen ik een dakkoffer type S nodig heb. Maar overal waar ik al heb gekeken hebben ze enkel dakkoffers in formaat M, L of XL.
 
Type S? Wat voor zever. Er is niet zoiets als gestandaardiseerde maten/types. Enig wat je moet op letten is de maximale dakbelasting. Dus een grote dakkoffer die bvb 80kg aankan heeft niet veel zin als je wagen maar 50kg last mag dragen (wat het gewicht incl. dragers en dakkoffer is). En eventueel de lengte van de dakkoffer zodat die niet teveel uitsteekt vanvoren.
 
Terug
Bovenaan