Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

• Limburg en curryworst

Stemmen: 15 2,9%
  • Antwerpen en curryworst

Stemmen: 123 24,0%
  • Brussel en curryworst

Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

Stemmen: 61 11,9%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

Stemmen: 47 9,2%
  • West-Vlaanderen en curryworst

• Limburg en frikandel

Stemmen: 49 9,6%
  • Antwerpen en frikandel

• Brussel en frikandel

Stemmen: 2 0,4%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

Stemmen: 14 2,7%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 86 16,8%
  • West-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 106 20,7%

• Totaal aantal stemmers
    512
Limburger, lange hamburger.

Ik stoor me harder aan 'kenner' poeperman die denkt dat er tussen een echte Bicky augurken liggen in plaats van komkommer. :wallbash:
Semantiek

een komkommer is vers en een augurk, die ook een soort kleine komkommer is, is ingelegd/ingemaakt/opgemaakt (in oost-vlaanderen zeggen we ingemaakt) met zuur.

De bicky “cucumbs” leunen van smaak, structuur en grootte veel dichter aan bij wat wij een “augurk” noemen dan wat we verstaan onder een komkommer.

Als er een frituur zou vragen: “Met of zonder komkommerschijfjes?” zou ik mij toch al zorgen beginnen maken

Laatst bewerkt:
Wat, semantiek? :angry:
Nen Bicky is met komkommers en niet met augurken, hoe vaak ik die discussie al gehad heb, zelfs in een fucking "Bicky" frituur.

@DiffieHM euh @REpute :love: frikadelle mé krieke en nen boterham mé boter derba

Wat, semantiek? :angry:
Nen Bicky is met komkommers en niet met augurken, hoe vaak ik die discussie al gehad heb, zelfs in een fucking "Bicky" frituur.

@DiffieHM euh @REpute :love: frikadelle mé krieke en nen boterham mé boter derba
Ik heb die tot op heden toch altijd met augurken gekregen hoor.

Nooit geen komkommers ertussen zien gezwierd worden.

Ik heb die tot op heden toch altijd met augurken gekregen hoor.

Nooit geen komkommers ertussen zien gezwierd worden.
pjrQw6M.png

SxroGLd.png

Ja, opgelegde komkommer.

Het klopt, het zijn komkommers. Maar in een zoetzure azijnmengeling, waardoor ze veel meer lijken op de smaak van augurken dan op verse komkommer.

Op een smaakschaal van 1 tot 10 waarbij 1 een schijfje augurk is en 10 een (vers)komkommerschijfje scoort een bicky cucumb een 2.

Maar het zijn inderdaad komkommers.

(En augurken zijn ook komkommers)

Ja, opgelegde komkommer.

Het klopt, het zijn komkommers. Maar in een zoetzure azijnmengeling, waardoor ze veel meer lijken op de smaak van augurken dan op verse komkommer.

Op een smaakschaal van 1 tot 10 waarbij 1 een schijfje augurk is en 10 een (vers)komkommerschijfje scoort een bicky cucumb een 2.

Maar het zijn inderdaad komkommers.

(En augurken zijn ook komkommers)
het goorste wat ze ooit tussen een bicky leggen zijn toch die augurkommers?

maar hey kijk... ik vraag dan ook altijd een bicky cheese zonder 'augurken' (maar feitelijk zijn het komkommers)
Ik denk dat we deze best ook bijschrijven bij de dualistische uitspraken in het frietkotwezen....

Laatst bewerkt:
Hier is jullie curryworst (dat de hollanders ons nog moeten bijleren is nog het ergste) 😅

En hier is jullie curryworst in blik voor als ge te lui zijt het zelf te maken 😀

40251c.jpg

Hier is jullie curryworst (dat de hollanders ons nog moeten bijleren is nog het ergste) 😅

En hier is jullie curryworst in blik voor als ge te lui zijt het zelf te maken 😀

40251c.jpg
Da's currywurst, geen curryworst.

En Nederlandse websites tellen niet als het op kookadvies aan komt. :P

Limburg : lange hamburger.....

Ooit in Duitsland in zo een fastfood keten curryworsten besteld.
Dan krijg je dus iets wat je compleet niet verwacht. Maar wel iets waarvan je begrijpt waarom dat een curryworst heet. En ge u afvraagt waarom sommigen die worsten, waarover hier sprake is in de thread, curryworsten worden noemen. Want daar zit niks curry in.
Daar komen ze weer af met de Duitsers. Sinds wanneer zijn Duitsers een referentie op culinair vlak?

Irritante Antwerpenaar die altijd roze draagt en juist 10x curryworst gezegd heeft op vtm in 30 seconden.

Vanaf nu is iedereen die curryworst gebruikt die irritante roze Antwerpenaar.

Terug
Bovenaan