Slyke
Well-known member
Nee want dan zouden de mensen ons uitgelachen als we bollige hamburger gebruiken
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee want dan zouden de mensen ons uitgelachen als we bollige hamburger gebruiken
100% gelijk, ware het niet dat je volledig fout bent.De mensen die "lange hamburger" zeggen "want het is hetzelfde vlees als een hamburger, maar dan lang!", wat zeggen jullie dan eigenlijk tegen een boulet van de frituur? Want volgens jullie logica zou dat dan eigenlijk toch "bollige hamburger" ofzo moeten heten?![]()

Een g’ackie =\= boulet100% gelijk, ware het niet dat je volledig fout bent.
Nogmaals de ingrediënten van de drie snacks
(Waarbij boulet toch wel anders is)
Classics Frikandellen - 1400g | Mora
De Mora Frikandellen zijn heerlijk met de bekende Mora frikandel smaak! Heerlijk kruidig en lekker stevig, zoals een frikandel hoort te zijn. Gemakkelijk te bereiden in de frituur. Lekker tussen een broodje of bij de frietjes! - 1400gwww.mora.nl
Classics Hamburgers - 960g | Mora
De Mora Hamburger is een heerlijke kruidige hamburger met een stevige bite. Gemakkelijk te bereiden in de frituur. Lekker tussen een broodje of bij de frietjes! - 960gwww.mora.nl
Inloggen | Mora
www.mora.nl
Dus; lange hamburger it is
Een boulet, redelijk wat andere ingrediënten. Dus gene bolburgerEen g’ackie =\= boulet
Een g’ackie is een gehaktbal, die er quasi artisanaal uitziet. Een boulet is echt wel een bolvormige frikandel.

Die discussies zijn op den duur al even interessant als de keuze tussen een curryworst of een frikandel.
G’ackie is inderdaad totaal anders. Al noemen ze dat in sommige frituren een “roulette”. In mijn “stam”frituur is dat mijn favoriete vleesje, hard gebakken met bbq-saus (van die oranje die ze op veel plaatsen specialsaus noemen).Een g’ackie =\= boulet
Een g’ackie is een gehaktbal, die er quasi artisanaal uitziet. Een boulet is echt wel een bolvormige frikandel.
Kende ik zelfs niet.G’ackie is inderdaad totaal anders. Al noemen ze dat in sommige frituren een “roulette”. In mijn “stam”frituur is dat mijn favoriete vleesje, hard gebakken met bbq-saus (van die oranje die ze op veel plaatsen specialsaus noemen).
) is de pikanto.Lekker jonguhEen Jos Brinkie jonguh.
Het is dan ook lange hamburger. Probleem direct opgelost.
Toen ik opgroeide rond de geburen van Tessenderlo, Beringen, Zolder, Zonhoven, Houthalen, Leopoldsburg, Hechtel was dat gewoon lange hamburger.Bij ons is het gewoon 'hamburger', of 'frikandel'
Proof:
Snacks - De Kleine Lust
www.dekleinelust.be
Zo zie je maar dat er zelfs binnen dezelfde regio grote verschillen kunnen zijn. Ik heb nooit anders geweten als 'hamburger'. Ga je een paar straten verder naar de frituur in Zonhoven, zit je plots met 'lange hamburger'.
.Bij ons is het gewoon 'hamburger', of 'frikandel'
Proof:
Snacks - De Kleine Lust
www.dekleinelust.be
Zo zie je maar dat er zelfs binnen dezelfde regio grote verschillen kunnen zijn. Ik heb nooit anders geweten als 'hamburger'. Ga je een paar straten verder naar de frituur in Zonhoven, zit je plots met 'lange hamburger'.
Moet zowat de eerste keer zijn dat ik de benaming "hamburger" (voor frikandel, dus niet de schijf als broodje) zie staan op een frituurmenu.
Want ongeacht wat er gezegd wordt in de regio (frikandel, (lange) hamburger), curryworst) heb ik op de menu in een frituur nog nooit iets anders dan "frikandel" zien staan (idem ook voor de verpakkingen in winkels))

www.defriturie.be
Al was curryworst ook gekend. Frikandel wel veel minder om eerlijk te zijn. Maar bon, daar zit ondertussen ook al 20 - 30 jaar tussen... en bewijzen veranderen in de tijd.

Cool hé
Frituur iets verderop (Zonhoven) waar enkel lange hamburger op de menu staat, en geen frikandel:
Menukaart – De Friturie
www.defriturie.be

Wel nog zeer schappelijke prijzen zo te zien (toch zeker in vergelijking met de gemiddelde frituur tegenwoordig), terwijl dat nochtans gekend staat als zeer goeie frituur aangezien ik die naam al geregeld heb horen vallen. Jammer genoeg iets te ver van thuis om frieten te halen zonder dat mijn autistisch "OMG ze gaan niet meer warm genoeg zijn!" kantje de kop opsteekt als het over eten gaat![]()

Snackpoint in Bolderberg vind ik ook wel heel goed.Zetelverwarming hé, ik maak mezelf altijd wijs dat dat helpt
Goeie frituur, met snel en vriendelijk personeel. Alleen stoofvlees(saus) is minder. Als we dat willen, is het Kleine Lust. Die laatste is wel mega duur. Zou me niet verbazen als dat de duurste is van de streek.
Snackpoint in Bolderberg vind ik ook wel heel goed.

Hoe is een hamburger ooit iets anders dan een platte schijf vlees zoals ze die in letterlijk heel de wereld kennen?Bij ons is het gewoon 'hamburger', of 'frikandel'
Proof:
Snacks - De Kleine Lust
www.dekleinelust.be

Oranje specialsaus... BBQ??? Wa da ge hier allemaal moet lezen van tijd... specialsaus is toch gewoon mayonaise, (curry) ketchup en gesnipperde ajuin?G’ackie is inderdaad totaal anders. Al noemen ze dat in sommige frituren een “roulette”. In mijn “stam”frituur is dat mijn favoriete vleesje, hard gebakken met bbq-saus (van die oranje die ze op veel plaatsen specialsaus noemen).

Ja bij ons ook, maar op sommige plaatsen noemen ze dat zo, omdat die saus ook tussen een "club/smos kip speciaal" zit.Oranje specialsaus??? Wa da ge hier allemaal moet lezen van tijd... speciaalsaus is toch gewoon mayonaise, (curry) ketchup en gesnipperde ajuin?![]()