Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

  • Limburg en curryworst

    Stemmen: 15 3,0%
  • Antwerpen en curryworst

    Stemmen: 116 23,5%
  • Brussel en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

    Stemmen: 59 12,0%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 46 9,3%
  • West-Vlaanderen en curryworst

    Stemmen: 3 0,6%
  • Limburg en frikandel

    Stemmen: 45 9,1%
  • Antwerpen en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Brussel en frikandel

    Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

    Stemmen: 14 2,8%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 80 16,2%
  • West-Vlaanderen en frikandel

    Stemmen: 106 21,5%

  • Totaal aantal stemmers
    493
Ik zie zowel McDonalds, Quick en Burger King als te dure, slechte versies van een gewone frituur.
Je hebt de luxe in België te wonen. Zie je één van die fastfood-joints? Wandel/loop/fiets/rijd wat verder en je komt gegarandeerd een betere frituur tegen. Wil je toch per se die (platte) hamburger tussen een broodje? Genoeg frituren die zelfs daarop voorzien zijn. Beter, gezelliger en goedkoper.

Ik rijd regelmatig voorbij de "fastfood-boulevard" in Bilzen (waar een Burger King, een McDonalds en binnenkort ook een KFC vlak naast elkaar liggen). Nooit de verleiding om daar te stoppen, ik ken zowel in Bilzen, Hoeselt, Diepenbeek en zelfs in Tongeren minstens één betere frituur. Misschien dat ik die KFC ooit nog wel eens uitprobeer uit nieuwsgierigheid omdat ik dat nog nooit gegeten heb...
 
Ik zie zowel McDonalds, Quick en Burger King als te dure, slechte versies van een gewone frituur.
Je hebt de luxe in België te wonen. Zie je één van die fastfood-joints? Wandel/loop/fiets/rijd wat verder en je komt gegarandeerd een betere frituur tegen. Wil je toch per se die (platte) hamburger tussen een broodje? Genoeg frituren die zelfs daarop voorzien zijn. Beter, gezelliger en goedkoper.

Ik rijd regelmatig voorbij de "fastfood-boulevard" in Bilzen (waar een Burger King, een McDonalds en binnenkort ook een KFC vlak naast elkaar liggen). Nooit de verleiding om daar te stoppen, ik ken zowel in Bilzen, Hoeselt, Diepenbeek en zelfs in Tongeren minstens één betere frituur. Misschien dat ik die KFC ooit nog wel eens uitprobeer uit nieuwsgierigheid omdat ik dat nog nooit gegeten heb...

Heb hier KFC besteld 2 weken terug.
Ik at dat in Thailand wel graag en vind dat lekker.
Was 38 euro voor 2 man en wel redelijk veel. Die kip is wel goed se, frieten zijn ondermaats.

Maar als ik hier bij den Thai bestel heb ik voor 25 even veel én lekkerder.
 
Heb hier KFC besteld 2 weken terug.
Ik at dat in Thailand wel graag en vind dat lekker.
Was 38 euro voor 2 man en wel redelijk veel. Die kip is wel goed se, frieten zijn ondermaats.

Maar als ik hier bij den Thai bestel heb ik voor 25 even veel én lekkerder.

Merci voor de tip!
 
Ik zie zowel McDonalds, Quick en Burger King als te dure, slechte versies van een gewone frituur.
Je hebt de luxe in België te wonen. Zie je één van die fastfood-joints? Wandel/loop/fiets/rijd wat verder en je komt gegarandeerd een betere frituur tegen. Wil je toch per se die (platte) hamburger tussen een broodje? Genoeg frituren die zelfs daarop voorzien zijn. Beter, gezelliger en goedkoper.
BK/Quick/Mc is redelijk duur voor wat je krijgt, geen argument daar.
Maar dat vlees is toch van ne hogere slag kwaliteit dan die platte van op de markt of de frituur hoor, neem de doos van bv Bicky vlees even er bij en in de eerste 5 ''ingredienten'' komt het volgende voor : Kippenseperator, varkensspek, water, Tarwebloem, gist.

Geen idee van je standaarden, maar als water, tarwebloem en gist in de eerste 5 ingredienten staat zou ik het toch niet echt beter noemen.
Ja patties van de fastfoodketens zijn over het algemeen dun en flauw afgekruid maar het is tenminste wel puur rundsvlees.

Verder nog dit lijstje van op een doos Bicky patties :
kleurstoffen (2x): E150a, E160c
conserveermiddelen (3x): E202, E211, E250
voedingszuren (4x): E330, E331, E270, E262
antioxidanten (3x): E300, E301, E316
geleermiddelen, emulgatoren, stabilisatoren en verdikkingsmiddelen (5x): E450, E451, E412, E414, E472e
zuurteregelaars, antiklontermiddelen en rijsmiddelen (1x): E500
smaakversterkers (3x): E621, E627, E631

Gezellig zou ik zo zeggen.
 
BK/Quick/Mc is redelijk duur voor wat je krijgt, geen argument daar.
Maar dat vlees is toch van ne hogere slag kwaliteit dan die platte van op de markt of de frituur hoor, neem de doos van bv Bicky vlees even er bij en in de eerste 5 ''ingredienten'' komt het volgende voor : Kippenseperator, varkensspek, water, Tarwebloem, gist.

Geen idee van je standaarden, maar als water, tarwebloem en gist in de eerste 5 ingredienten staat zou ik het toch niet echt beter noemen.
Ja patties van de fastfoodketens zijn over het algemeen dun en flauw afgekruid maar het is tenminste wel puur rundsvlees.

Verder nog dit lijstje van op een doos Bicky patties :
kleurstoffen (2x): E150a, E160c
conserveermiddelen (3x): E202, E211, E250
voedingszuren (4x): E330, E331, E270, E262
antioxidanten (3x): E300, E301, E316
geleermiddelen, emulgatoren, stabilisatoren en verdikkingsmiddelen (5x): E450, E451, E412, E414, E472e
zuurteregelaars, antiklontermiddelen en rijsmiddelen (1x): E500
smaakversterkers (3x): E621, E627, E631

Gezellig zou ik zo zeggen.

Mja fastfood eet ge nu toch niet omdat 't "echter" is maar voor de smaak? 😝

Allee ik toch. En frituur vind ik altijd lekkerder.
Als ik echt rundvlees wil dan bak ik wel ne steak 😅
 
Mja fastfood eet ge nu toch niet omdat 't "echter" is maar voor de smaak? 😝

Allee ik toch. En frituur vind ik altijd lekkerder.
Als ik echt rundvlees wil dan bak ik wel ne steak 😅
Tuurlijk wel is een frituur beter als het om fastfood gaat.
maar zo ne whopper kan toch ook wel lekker zijn 😀
 
Laatst bewerkt:
Mja fastfood eet ge nu toch niet omdat 't "echter" is maar voor de smaak? 😝
Klopt, maar dan nog vind ik de meeste sausjes in de McDo of Quick beter tussen een burger dan bv Andalouse of Amerikaanse tussen een frituur burger, geef mij maar een bacon burger uit de Quick of Giant/Big Mac over een hamburger uit de frituur, puur voor de smaak van de saus.

Enige wat ik nog goed vind is ne Bicky in de frituur qua burger, maar enkel door de saus combo en omdat iedereen wel ne Bicky kent :LOL:
 
Otoburger, dát waren nog eens burgers. Helaas nooit echt van de grond gekomen. Grof gemalen, zwaar gekruid 100% rund, en dan flame-grilled op een Nieco.

zonde!

Maar voor mij ook liefst een bicky, of als het van de grote moet zijn een Generous Jacqueline, die kip is wel ok!
 
Ik ben eens in antwerpen naar ‘five guys’ geweest.
Na altijd veel gestoef gehoord te hebben erover, ik zo blij als een kind eens naar binnen ( bij ons is da niet te vinden)
12€ (twaalf) voor ene hamburger met wa spek en sla.
ne frit moet ge apart nemen; nog eens 3€ dacht ik en dan nog drank erbij.

ik heb toen heel langzaam gekauwd op mijn eten
😫
 
Laatst bewerkt:
Wat is eigenlijk jullie favo fastfood restaurant in België? En wat is dan zoal het menu dat je het meest hesteld?

pizzahut

en gewoonlijk bestellek ne super supreme en nen alsace. tzijn 2 pizzas vo de prijs van 1 met de kortingsbon. en de code van de pizzahut kunde altijd hergebruiken ondanks datter opstaat dat het niet cumuleerbaar is :D
 
Wat is eigenlijk jullie favo fastfood restaurant in België? En wat is dan zoal het menu dat je het meest hesteld?

Bij mij;
Burger king met de ‘ultimate bacon king’

Als ik fastfood doe, dan liefst BK. Die Extra Long Chili Cheeseburger en de (dubbele) Steakhouse -maar dan zonder schijf tomaat aub- zijn de beste imo.

Vroeger had McDo de CBO en de Southern Chicken Cajun. Die waren ook top.

In Duitsland ooit eens de Big Rosti gegeten 😍😍😍

20100105-mcd-bigrosti.jpg


Enkel snap ik niet waarom ze altijd tussen die hamburgers een schijfje zure augruk moeten leggen. Azo ranzig.
 
BK/Quick/Mc is redelijk duur voor wat je krijgt, geen argument daar.
Maar dat vlees is toch van ne hogere slag kwaliteit dan die platte van op de markt of de frituur hoor, neem de doos van bv Bicky vlees even er bij en in de eerste 5 ''ingredienten'' komt het volgende voor : Kippenseperator, varkensspek, water, Tarwebloem, gist.

Geen idee van je standaarden, maar als water, tarwebloem en gist in de eerste 5 ingredienten staat zou ik het toch niet echt beter noemen.
Ja patties van de fastfoodketens zijn over het algemeen dun en flauw afgekruid maar het is tenminste wel puur rundsvlees.

Verder nog dit lijstje van op een doos Bicky patties :
kleurstoffen (2x): E150a, E160c
conserveermiddelen (3x): E202, E211, E250
voedingszuren (4x): E330, E331, E270, E262
antioxidanten (3x): E300, E301, E316
geleermiddelen, emulgatoren, stabilisatoren en verdikkingsmiddelen (5x): E450, E451, E412, E414, E472e
zuurteregelaars, antiklontermiddelen en rijsmiddelen (1x): E500
smaakversterkers (3x): E621, E627, E631

Gezellig zou ik zo zeggen.
Vergeet niet dat sommige frituren wel wat meer burgers hebben dan nen bicky he.
 
Ik zie zowel McDonalds, Quick en Burger King als te dure, slechte versies van een gewone frituur.
Je hebt de luxe in België te wonen. Zie je één van die fastfood-joints? Wandel/loop/fiets/rijd wat verder en je komt gegarandeerd een betere frituur tegen. Wil je toch per se die (platte) hamburger tussen een broodje? Genoeg frituren die zelfs daarop voorzien zijn. Beter, gezelliger en goedkoper.

Ik rijd regelmatig voorbij de "fastfood-boulevard" in Bilzen (waar een Burger King, een McDonalds en binnenkort ook een KFC vlak naast elkaar liggen). Nooit de verleiding om daar te stoppen, ik ken zowel in Bilzen, Hoeselt, Diepenbeek en zelfs in Tongeren minstens één betere frituur. Misschien dat ik die KFC ooit nog wel eens uitprobeer uit nieuwsgierigheid omdat ik dat nog nooit gegeten heb...
Er is toch een groot verschil, zowel in smaak, als in beleving tussen de frituur en een fastfood joint. Beide hebben voor-en nadelen.
Soms heb ik echt eens goesting in een mcdonalds ofzo en dan kan ik nog naar de frituur gaan, dat stilt mijn honger niet.

Ik ben aan dat punt in Bilzen (te) vaak gestopt toen ik daar nog regelmatig door moest.
 
Geniet ook meer van een goeie Bicky Burger, maar een McDo'ke kan er altijd wel in.
 
Maar als ik hier bij den Thai bestel heb ik voor 25 even veel én lekkerder.
Welke thai ? Ben al even op zoek naar een goede asiatische afhaaloptie... maar mijn vorige adresje is failliet gegaan. Was super kwaliteit en lekker tegen een super prijs. Denk dat ze daardoor ook eronderdoor gegaan zijn :( . Altijd gratis kroepoek erbij (en super kwaliteit), de ribbetjes met look waren fenomenaal :(. Dat was zo'n beetje mijne goto geworden, al was de rest ook zeer lekker.

Heb het echter niet zo voor die hasseltse eetgelegenheden. Redelijk duur... in vgl met wat ik gewend ben bij een afhaalrestaurant (1 ding kopen en daar eet je 2 à 3 dagen van...)

Nu om het even terug te brengen naar fast food, ik moet zeggen dat ik tegenwoordig die bicky's liever laat liggen en eerder zal gaan voor een durum of zo. Doner kebap is gelijkaardig, maar het wrap gehalte van de durum maakt het makkelijker om te eten zoals het moet.

Ik ben eens in antwerpen naar ‘five guys’ geweest.
Na altijd veel gestoef gehoord te hebben erover, ik zo blij als een kind eens naar binnen ( bij ons is da niet te vinden)
12€ (twaalf) voor ene hamburger met wa spek en sla.
ne frit moet ge apart nemen; nog eens 3€ dacht ik en dan nog drank erbij.

ik heb toen heel langzaam gekauwd op mijn eten
😫

Heb dat in brussel gedaan samen met wat collega's... vond het enorm duur voor wat het was (was 20€). Heb hen toen gezegd dat ik volgende keer liever naar de chumadia (https://www.tripadvisor.be/Restaurant_Review-g188644-d813997-Reviews-CHUMADIA-Brussels.html) of de meet meat ging. Dan betaalde ik misschien 2 tot 5€ meer maar dan had je wel argentijnse steak of een steak van 800g ipv een domme hamburger...
Heb het week-end erop even zelf wat rundsgehakt gekocht, wat tex mex paneermeel en dat toen zelf eventjes ineengestoken met wat broodjes. Was lekkerder als degene die ik gekocht had (en tegen een fractie van de prijs - maar das logisch want mijn uren tellen niet ;p)
 
Welke thai ? Ben al even op zoek naar een goede asiatische afhaaloptie... maar mijn vorige adresje is failliet gegaan. Was super kwaliteit en lekker tegen een super prijs. Denk dat ze daardoor ook eronderdoor gegaan zijn :( . Altijd gratis kroepoek erbij (en super kwaliteit), de ribbetjes met look waren fenomenaal :(. Dat was zo'n beetje mijne goto geworden, al was de rest ook zeer lekker.

Heb het echter niet zo voor die hasseltse eetgelegenheden. Redelijk duur... in vgl met wat ik gewend ben bij een afhaalrestaurant (1 ding kopen en daar eet je 2 à 3 dagen van...)

Nu om het even terug te brengen naar fast food, ik moet zeggen dat ik tegenwoordig die bicky's liever laat liggen en eerder zal gaan voor een durum of zo. Doner kebap is gelijkaardig, maar het wrap gehalte van de durum maakt het makkelijker om te eten zoals het moet.



Heb dat in brussel gedaan samen met wat collega's... vond het enorm duur voor wat het was (was 20€). Heb hen toen gezegd dat ik volgende keer liever naar de chumadia (https://www.tripadvisor.be/Restaurant_Review-g188644-d813997-Reviews-CHUMADIA-Brussels.html) of de meet meat ging. Dan betaalde ik misschien 2 tot 5€ meer maar dan had je wel argentijnse steak of een steak van 800g ipv een domme hamburger...
Heb het week-end erop even zelf wat rundsgehakt gekocht, wat tex mex paneermeel en dat toen zelf eventjes ineengestoken met wat broodjes. Was lekkerder als degene die ik gekocht had (en tegen een fractie van de prijs - maar das logisch want mijn uren tellen niet ;p)


Ik ga altijd bij Let's wok. Dat is +/- 12 euro voor een gerecht. Wel niet om 2 dagen van te eten, enfin tenzij je niet veel eet. Maar wel een erg grote eenmalige portie.

Voor 2-3 dagen ga ik al es naar de Chinees op de Sint Truidersteenweg in Alken. Die is best goed!
 
Ik ga altijd bij Let's wok. Dat is +/- 12 euro voor een gerecht. Wel niet om 2 dagen van te eten, enfin tenzij je niet veel eet. Maar wel een erg grote eenmalige portie.

Voor 2-3 dagen ga ik al es naar de Chinees op de Sint Truidersteenweg in Alken. Die is best goed!
Aaaah Alken. Mijn thuisdorp 🥰
 
Vroeger was dat echt zo... Een menu voor 6 euro toen een bicky nog €2 was.. Mcdo is echter nauwelijks duurder geworden maar een Bicky kost wel al vaak €3.30
Bwa alles is duurder geworden, vroeger was ne bicky 2 euro en tegenwoordig afhankelijk van frituur 3 tot 3.50.
Maar zo een medium menu is tegenwoordig ook ongeveer 7.30 ( zonder saus voor frieten, +70 cent ) en enkel maar voor klassieke broodjes zoals big mac of royal cheese of dergelijke, neem zo een generous menu en je tik al snel 10 Euro aan.

Broodjes standalone bij Mc zijn ook duurder, ik weet nog de tijd van '' Donderdag is Big mac dag, 2 Euro '' en toen waren die een lange tijd ongeveer 3.70 ofzo, ik geloof dat een standalone Big Mac ondertussen iets van net boven de 4 Euro is.
Zo ne miezerige Filet-O-Fish is al 3.95 los, ik weet nog de tijd dat zo eentje 2.20 was.

Het blijft redelijk overpriced, de drank kost hun 25cent voor een beker te vullen ( siroop based ) en die medium of ''Large'' friet is niet meer dan 1 aardappel en de meeste van hun burgers zijn met patties van 50 Gram vlees ( x2 maarja das nog maar 100 gram , of 1 x 120 gram zoals een Royal Cheese )
Ik ken bv in Maastricht veel leukere adresjes waar je voor pakweg 8-12 Euro iets veel deftiger eet ( ne serieus dik gevulde burrito of een Koreaanse Bimibap bomvol ) dan steek ik 2x zo vol als met een Large menu in Quick/Mc/BK.
 
Terug
Bovenaan