Crypto - Nieuws en algemene discussie

Zouden drones onderweg zijn naar Israël vanuit Iran, kan nog wel dieper gaan qua "panic sell".
 
Laatst bewerkt:
Dik op de tandjes.... Helemaal niet tof maar bon dat kan gebeuren met al die oorlogen id wereld.

Je kan nu wat instappen maar zou zeker wat achter de hand houden voor komende weken
 
Komaan we staan terug waar we ongeveer een maandje geleden stonden met BTC, niks aan de hand.

Israël gaat hier niet verder mee en voila, kous is af.
 
Bitcoin valt goed mee inderdaad, -15% ofzo van de top vorige maand, alts hebben wel rake klappen gehad, -50% en meer tegenover een maand geleden.
 
Komaan we staan terug waar we ongeveer een maandje geleden stonden met BTC, niks aan de hand.

Israël gaat hier niet verder mee en voila, kous is af.
Israel's war cabinet meeting ended Sunday without a decision on how Israel will respond to Iran’s attack, an Israeli official said. The cabinet is determined to respond – but has yet to decide on the timing and scope.


Dus eens zal er iets gebeuren.

Wsl weer ergens een gebouw opblazen met een hoge pief in, of een wapenfabriek.
Maar de wereld haalt dan zijn schouders op.
Die landen liggen te ver uit elkaar om iets grootschalig te beginnen. Jordanië , Irak en SA gaan niet even een doortrekkend leger toelaten.
Maar zeg nooit nooit.
 
Laatst bewerkt:
Even een crypto-newbie bedenking over Coinbase wallet.

Na een tijdje wat cryoto's rechtstreeks te hebben aangekocht via de Coinbase basis app, ben ik nu voor het eerst uitgeweken naar Coinbase Wallet voor "een crypto die enkel een en alleen verhandeld kan worden via Coinbase Wallet" (zoals zij het omschrijven).

Concreet moet je dus eerst heel wat Ethereum munten kopen om de fees te kunnen betalen.
Daar kan ik op zich nog mee leven, het is wat is het is.

Vervolgens kan je die bepaalde cryoto's enkel en alleen 'verwerven' door Ethereum te gaan swappen voor de bepaalde gewenste munt.
Rechtstreeks aankopen gaat niet.

Nu zit die bepaalde crypto al een tijdje in mijn Wallet en ik wou ze onlangs verkopen.
Koers was op een bepaald moment x6 gegaan en dat leek voor mij oké en ik wou de winst opnemen.

Vraag 1:
De enige manier om die te verkopen is terug swappen naar een munt dat door de Coinbase basic app 'ondersteund' wordt, zodat je vervolgens die vanuit je Wallet naar de Coinbase app (je account) kan versturen.
Bijvoorbeeld de gestegen crypto swappen naar Ethereum en vervolgens de verworven Ethereum verzenden vanuit de Wallet naar je account, via je persoonlijk adres dat je kan opvragen in je account/app.
Ik zie geen enkele andere manier.
Klopt dit?

Vraag 2:
Zijn er geen brokers die die specifieke coins gewoon rechtstreeks laten kopen en verkopen, zonder dat je telkens moet swappen en deze omslachtige (dure) werkwijze moet volgen?

Vraag 3:
Het meest frustrerende echter is: de coin in kwestie staat op een bepaald moment hoog, op een punt dat ik wil swappen.
Echter, wanneer ik een swap simulatie maak, dan is de tegenwaarde nog steeds laag, alsof de markt niet wil volgen en/of dat ef vertraging zit op de prijs.

Wat is dat eigenlijk het nut dat je in de grafiek ziet dat een bepaalde crypto een bepaald hoogtepunt bereikt?
Als je die dan uiteindelijk wil claimen, lukt het toch niet, want bij de swap val je terug op zowat de initiële waarde.

Geen idee of dit een algemeen probleem is of eerder te wijten aan Coinbase.

In ieder geval, als je niet kan verkopen (swappen, als je wil) op een moment dat de waarde hoog staat (ook al is dat misschien maar voor een paar uur), wat is dan het nut om een speculatieve coin te gaan kopen?
Je krijgt ze toch niet verhandeld...

Sorry voor de newbie uitleg, maar momenteel lijkt dit Wallet verhandelen mij eerder een geldklopperij.
 
Vraag 3:
Het meest frustrerende echter is: de coin in kwestie staat op een bepaald moment hoog, op een punt dat ik wil swappen.
Echter, wanneer ik een swap simulatie maak, dan is de tegenwaarde nog steeds laag, alsof de markt niet wil volgen en/of dat ef vertraging zit op de prijs.
Waar heb jij "die grafiek" van die specifieke coin gezien, het is op die plaats dat je moet gaan zoeken waar die koers vandaan komt en daar ga je dan de exchange vinden waar die coin verhandeld kan worden. Dat kan je zien op de coinmarketcap website. Vervolgens maak je een wallet aan op die exchange en sluist daar uw coins naartoe, en dan kan je die daar gaan verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Minder dan 5 dagen resterend! 🙀

Na de halving belanden we in uncharted territory, met andere woorden.. de komende 12 maanden kan er op elk gegeven moment een explosie aan groene/rode candles komen…
 
Even een crypto-newbie bedenking over Coinbase wallet.

Na een tijdje wat cryoto's rechtstreeks te hebben aangekocht via de Coinbase basis app, ben ik nu voor het eerst uitgeweken naar Coinbase Wallet voor "een crypto die enkel een en alleen verhandeld kan worden via Coinbase Wallet" (zoals zij het omschrijven).

Concreet moet je dus eerst heel wat Ethereum munten kopen om de fees te kunnen betalen.
Daar kan ik op zich nog mee leven, het is wat is het is.

Vervolgens kan je die bepaalde cryoto's enkel en alleen 'verwerven' door Ethereum te gaan swappen voor de bepaalde gewenste munt.
Rechtstreeks aankopen gaat niet.

Nu zit die bepaalde crypto al een tijdje in mijn Wallet en ik wou ze onlangs verkopen.
Koers was op een bepaald moment x6 gegaan en dat leek voor mij oké en ik wou de winst opnemen.

Vraag 1:
De enige manier om die te verkopen is terug swappen naar een munt dat door de Coinbase basic app 'ondersteund' wordt, zodat je vervolgens die vanuit je Wallet naar de Coinbase app (je account) kan versturen.
Bijvoorbeeld de gestegen crypto swappen naar Ethereum en vervolgens de verworven Ethereum verzenden vanuit de Wallet naar je account, via je persoonlijk adres dat je kan opvragen in je account/app.
Ik zie geen enkele andere manier.
Klopt dit?

Vraag 2:
Zijn er geen brokers die die specifieke coins gewoon rechtstreeks laten kopen en verkopen, zonder dat je telkens moet swappen en deze omslachtige (dure) werkwijze moet volgen?

Vraag 3:
Het meest frustrerende echter is: de coin in kwestie staat op een bepaald moment hoog, op een punt dat ik wil swappen.
Echter, wanneer ik een swap simulatie maak, dan is de tegenwaarde nog steeds laag, alsof de markt niet wil volgen en/of dat ef vertraging zit op de prijs.

Wat is dat eigenlijk het nut dat je in de grafiek ziet dat een bepaalde crypto een bepaald hoogtepunt bereikt?
Als je die dan uiteindelijk wil claimen, lukt het toch niet, want bij de swap val je terug op zowat de initiële waarde.

Geen idee of dit een algemeen probleem is of eerder te wijten aan Coinbase.

In ieder geval, als je niet kan verkopen (swappen, als je wil) op een moment dat de waarde hoog staat (ook al is dat misschien maar voor een paar uur), wat is dan het nut om een speculatieve coin te gaan kopen?
Je krijgt ze toch niet verhandeld...

Sorry voor de newbie uitleg, maar momenteel lijkt dit Wallet verhandelen mij eerder een geldklopperij.
Vraag 1:
Klopt, als je wilt uitcashen op Coinbase kan je daar inderdaad enkel crypto naartoe sturen die zij ondersteunen.

Vraag 2:
Binance/kucoin bijvoorbeeld hebben wel een breder aanbod dan coinbase maar ook daar staat natuurlijk niet elke coin die ooit op elke blockchain gemaakt is. De ethereum fees zijn wel duurder op drukke momenten, door tijdens de daluren te swappen/transferen kan je wel wat geld besparen. https://etherscan.io/gastracker

Vraag 3:
Vreemd, het kan niet dat je op de chart een x6 ziet maar tijdens een swap aan je initiele waarde zit, misschien de verkeerde chart aan het bekijken of de verkeerde coin gekocht? Moeilijk om zo te zeggen wat er juist mis is, misschien wat meer info/screenshots?
 
Waar heb jij "die grafiek" van die specifieke coin gezien, het is op die plaats dat je moet gaan zoeken waar die koers vandaan komt en daar ga je dan de exchange vinden waar die coin verhandeld kan worden. Dat kan je zien op de coinmarketcap website. Vervolgens maak je een wallet aan op die exchange en sluist daar uw coins naartoe, en dan kan je die daar gaan verkopen.
Grafiek gewoon in de Coinbase app zelf, alsook in de wallet voor de desbetreffende coin.
Eveneens in CoinMarketCap, die ik eigenlijk enkel gebruik voor push notificaties mbt price alerts.

De exchange komt overeen met wat onder de grafiek vermeld staat, namelijk Ethereum.

Toen ik de crypto in kwestie gekocht had heb ik ook gewoon Ethereum geswapt voor de coin. Dat ging allemaal vrij makkelijk.

Pittig detail: toen ik wou 'verkopen' (dus de crypto op een (voor mij) hoogtepunt terug swappen naar Ethereum), dan kan je links kiezen voor 'max'.
Daar verscheen wel degelijk de marktwaarde (in euro) van wat ik in portefeuille had van deze crypto (iets van een 600 EUR waard op dat moment).
Maar toen ik verder ging in de volgende stap 'find the best price', dan werd 600 EUR terug iets van een 100 EUR.
Verschillende keren geprobeerd, ook naar andere coins die onder Ethereum vallen, maar die bleven allemaal rond de 100 EUR als verwacht resultaat voorstellen...
 
Laatst bewerkt:
Vreemd, het kan niet dat je op de chart een x6 ziet maar tijdens een swap aan je initiele waarde zit, misschien de verkeerde chart aan het bekijken of de verkeerde coin gekocht? Moeilijk om zo te zeggen wat er juist mis is, misschien wat meer info/screenshots?
Ja, momenteel zit in mijn Wallet enkel die coin waarmee ik 'experimenteer' (en wat Ethereum coins om de fees te kunnen betalen) en dat is het zowat...
Zie ook trouwens mijn post van hierboven; vond het vooral vreemd dat door te klikken op 'max' hij wel degelijk het bedrag van iets van een 600 EUR voorstelde, maar dan bij uiteindelijk het volgende scherm werd 600 EUR vertaald naar 100 EUR.
Alsof de markt blijkbaar niet geïnteresseerd was om mijn coin tegen die waarde over te nemen?
Maar het leek ook wel dat er misschien vertraging zat in Coinbase en hij zich nog baseerde op een vorige koers...

Probeer bij volgende gelegenheid eens wat screenshots te nemen 😉

Tnx, @Unpro en @Five-seveN
 
Israel's war cabinet meeting ended Sunday without a decision on how Israel will respond to Iran’s attack, an Israeli official said. The cabinet is determined to respond – but has yet to decide on the timing and scope.


Dus eens zal er iets gebeuren.

Wsl weer ergens een gebouw opblazen met een hoge pief in, of een wapenfabriek.
Maar de wereld haalt dan zijn schouders op.
Die landen liggen te ver uit elkaar om iets grootschalig te beginnen. Jordanië , Irak en SA gaan niet even een doortrekkend leger toelaten.
Maar zeg nooit nooit.
Dit is gewoon haantjes gedrag, US is duidelijk aan het maken aan Israël om hier niet mee verder te gaan.
 
Er zijn meldingen van sommige banken die niets met crypto willen te maken hebben en gewoon je account sluiten, ondanks je 4 puntjes.
Of de transactie weken/maandelang geblokkeerd laten staan.

Er is ook weinig bewijs dat punt 1 helpt. Een bank mag ook niet meedelen of je onderzocht wordt.
Zou nuttig zijn als we een lijst hadden van banken die redelijk zijn over dit soort zaken, of banken die juist vermeden dienen te worden. Misschien kan het helpen als mensen hier hun ervaring delen? Zo bouwen we samen een lijstje op.
 
Hier een getuigenis gevonden waarbij KBC geen goede optie blijkt:

“Ikzelf heb reeds meerdere malen 'kleine' bedragen (-10k €)van een exchange (Kraken) laten overzetten naar mijn bankaccount bij KBC. Nooit een probleem.

Enkele weken geleden heb ik eenmalig een groot bedrag (+120k) van mijn winsten laten overzetten van Kraken naar KBC. Alle alarmbellen zijn afgegaan. KBC heeft onmiddellijk het bedrag komende van Kraken geblokkeerd en heeft gevraagd naar bewijzen waar deze gelden vandaan kwamen. Wettelijk dienen zij dit blijkbaar te doen in het kader van witwassen/terrorisme. Tot daar kan ik perfect volgen.
Zoals gevraagd heb ik hen ongeveer 2300 pagina's overhandigd waarop al mijn transacties (van en naar bankaccounts en exchanges) en trades staan welke ik over de laatste 2 jaar bij 6 exchanges heb gemaakt + de meegeleverde bewijzen dat ik deze bedragen heb aangegeven op mijn belastingsbrief en hier dus netjes voor betaal aan vadertje staat. Prima in orde dacht ik zo.
KBC heeft er rustig 4 weken over gedaan om dit te bekijken en daarna kreeg ik een vriendelijk telefoontje van de bankdirecteur van mijn kantoor waarin verteld werd dat mijn bedrag werd vrijgegeven aangezien hier niets illegaals aan is, MAAR dat KBC vriendelijk meedeelt dat de klantrelatie tussen mezelf en hen wordt afgebouwd. Betekenend dat ik mijn huidige rekeningen/verzekeringen/producten bij KBC mag behouden, maar dat ik in de toekomst geen enkel nieuw product bij KBC meer mag aangaan. (Geen rekening, creditkaart, verzekering, lening, niets.) KBC heeft blijkbaar het recht dit eenzijdig te beslissen, ook al valt er met bewijzen perfect aan te tonen dat er niets foutief aan de hand is.

Vandaag (nog eens 4 weken verder) krijg ik hiervan een aangetekend schrijven thuis toegestuurd.

Contact met een financieel advocaat heeft niets opgeleverd. KBC is een private instelling (zoals alle (groot)banken in België en mag zelf beslissen over wie klant is, wordt en blijft.

Na een kortstondig hardhandig bezoekje bij de bankdirecteur op zijn bureau en een dreigement (met ondertekende brief als bewijs) dat een 3-tal zéér rijke klanten zijn kantoor zouden verlaten (kenissen hebben kan handig zijn. Blufpoker spelen ook.) indien er mij niet meer duidelijkheid werd gegeven omtrent deze eenzijdige beslissing van KBC is er mij met een bijna kleuterachtig stemmetje meegedeeld dat KBC niets met crypto te maken wenst te hebben en klanten welke voorzien in hun levensonderhoud, gemaakt met cryptowinsten, liever niet ziet komen. De bankdirecteur deed net niet in zijn broek.

Beste mensen, cryptovrienden, laat u niets wijs maken! KBC houdt NIET van crypto! Ook al zijn ze bezig met de ontwikkeling van hun eigen munt, maken ze reclame hiervoor, hebben ze op hun website een onderdeel om mensen wegwijs te maken in crypto, etc. Vroeg of laat zal je de nadelen hiervan ondervinden.

Mijn enige advies wat betreft KBC en Crypto: Doe het niet! Ga naar een andere bank welke wel beseft wat de toekomst zal brengen. Er zijn genoeg banken (buiten Belgie) waar dit geen enkel probleem vormt. Trek je geld weg uit Belgie tot ze beseffen dat ze fout zijn en het te laat is. (Maar doe het legaal!)

Succes!“


Ik heb de vraag ook eventjes gesteld aan ChatGPT:

“Based on general trends and discussions, some Belgian banks that seem to have a more positive view on crypto include KBC and Belfius. These banks have shown some openness to cryptocurrency transactions and are more accommodating to customers involved in crypto activities compared to others. However, it's always a good idea to check with the specific bank for their current policies and procedures regarding crypto.”
 
Laatst bewerkt:
Zou nuttig zijn als we een lijst hadden van banken die redelijk zijn over dit soort zaken, of banken die juist vermeden dienen te worden. Misschien kan het helpen als mensen hier hun ervaring delen? Zo bouwen we samen een lijstje op.
Ik zou er dan wel een nieuw generiek topic voor openen of één van de bestaande topics gebruiken waar over banken en crypto gesproken wordt zoals:

Daarnaast blijft het een ontzettend slecht idee om uit te cashen naar een bank. Ik heb het al dikwijls gezegd en zal het blijven herhalen, want eens je geflagged wordt zoals de persoon hierboven heb je een probleem, ook al sta je recht in je schoenen.
 
Hier een getuigenis gevonden waarbij KBC geen goede optie blijkt:

Na een kortstondig hardhandig bezoekje bij de bankdirecteur op zijn bureau en een dreigement (met ondertekende brief als bewijs) dat een 3-tal zéér rijke klanten zijn kantoor zouden verlaten (kenissen hebben kan handig zijn. Blufpoker spelen ook.) indien er mij niet meer duidelijkheid werd gegeven omtrent deze eenzijdige beslissing van KBC is er mij met een bijna kleuterachtig stemmetje meegedeeld dat KBC niets met crypto te maken wenst te hebben en klanten welke voorzien in hun levensonderhoud, gemaakt met cryptowinsten, liever niet ziet komen. De bankdirecteur deed net niet in zijn broek.

Ook wel een kinderachtig persoon eigenlijk. Wat kan die lokale bankdirecteur daaraan doen? Hij heeft daar niets in te beslissen.
 
Terug
Bovenaan