Crypto - Nieuws en algemene discussie

Daarom, gewoon uw geld in crypto houden, kan geen overheid of bank aan en dan gewoon spenderen met een credit card of rechtstreeks in crypto. Dat is net het hele idee achter crypto, geen overheidsbemoeienis of bemoeienis van banken. Wil je wel alles op je bankrekening hebben staan, investeer dan in een crypto ETF: geen miserie met de fiscus of de bank als je terug uitcasht en het geld op de bank zet.

Of je kan natuurlijk het risico nemen en je crypto wel uitcashen van een crypto platform naar een bank, maar kom dan achteraf niet klagen als het misloopt want er zijn genoeg cases hier en op andere fora te vinden waar het misgelopen is. Best case stellen ze geen vragen, worst case wordt je klantenrelatie meteen zonder extra info stopgezet. Daartussen heb je dan nog cases waarbij je een vragenlijst moet invullen en als je aanvaarbare antwoorden kan geven (incl. een volledige historiek) je niet buiten wordt gesmeten, maar ook dat is een stresserende situatie die je liever niet meemaakt.
 
Via Coinbase kun je naar uw PayPal account geld opnemen dacht ik. Is dat geen optie? Als je dan geld stort naar uw bank zien ze niet dat het van crypto komt en gaan dan misschien niet moeilijk doen? No idea of het effectief zo is, nog niet geprobeerd. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat Coinbase die dienst begon aan te bieden.
 
Daarom, gewoon uw geld in crypto houden, kan geen overheid of bank aan en dan gewoon spenderen met een credit card of rechtstreeks in crypto. Dat is net het hele idee achter crypto, geen overheidsbemoeienis of bemoeienis van banken. Wil je wel alles op je bankrekening hebben staan, investeer dan in een crypto ETF: geen miserie met de fiscus of de bank als je terug uitcasht en het geld op de bank zet.

Of je kan natuurlijk het risico nemen en je crypto wel uitcashen van een crypto platform naar een bank, maar kom dan achteraf niet klagen als het misloopt want er zijn genoeg cases hier en op andere fora te vinden waar het misgelopen is. Best case stellen ze geen vragen, worst case wordt je klantenrelatie meteen zonder extra info stopgezet. Daartussen heb je dan nog cases waarbij je een vragenlijst moet invullen en als je aanvaarbare antwoorden kan geven (incl. een volledige historiek) je niet buiten wordt gesmeten, maar ook dat is een stresserende situatie die je liever niet meemaakt.
Dat gaat dan over 'kleine uitgaven'. Stel dat je een huis in crypto hebt staan, en je wil er ook echt een huis mee kopen --> blijkbaar geen makkelijke opdracht..

Ook weer a la Belgique natuurlijk: ik investeer met geld waarop ik al volle pot belasting heb betaald. Stijgt het, betaal ik weer belasting (wat dus mijn risico hoger maakt) maar daalt het en zit je met verlies dan is het jouw eigen probleem.
 
Een crypto visa kaart en daarmee uw uitgaven aan boodschappen/restaurantbezoeken/reizen/elektronica/... zoveel mogelijk doen, dat lijkt mij nog de beste oplossing. En dan uw loon sparen zoveel mogelijk.

Dat voor middelgrote bedragen toch (in de 4-5 cijfers grootteorde), eens ge >100K wilt cashen is het mss wel de moeite eens met een advocaat te gaan checken.
Probleem is, het lijkt allemaal nogal willekeur wie gecontacteerd wordt door de bank met vragen, soms kan je 20-30K uitcashen zonder vragen, terwijl dat bepaalde banken zoals Argenta blijkbaar heel rap vragen beginnen te stellen. Kennis van mij had zijn rekening zomaar geblokkeerd, omdat zijn loon op een rekening in het buitenland gestort werd (werkte in 't buitenland , wel in de EU) en na overmaken naar zijn Argenta-rekening, het is dus niet enkel over crypto dat ze lastig doen. En je zou dan maar in de winkel staan en plots niet kunnen betalen omdat uw rekening geblokkeerd is. Ik vind dat een schande eigenlijk. Dat ze mensen contacteren en vragen stellen is één ding, maar toch niet zomaar iemand zijn rekening direct blokkeren zeker ... vind ik echt NOT done.

Ik dacht dat Paypal ook zou crypto ondersteunen maar dat is dan toch niet in Europa precies.

Zal van 't weekend me eens bezig houden met mij een Bybit accountje te maken en de KYC in orde te brengen, zodat ik hun visa kaart kan aanvragen.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat dan over 'kleine uitgaven'. Stel dat je een huis in crypto hebt staan, en je wil er ook echt een huis mee kopen --> blijkbaar geen makkelijke opdracht..

Ook weer a la Belgique natuurlijk: ik investeer met geld waarop ik al volle pot belasting heb betaald. Stijgt het, betaal ik weer belasting (wat dus mijn risico hoger maakt) maar daalt het en zit je met verlies dan is het jouw eigen probleem.
In Spanje kan je met bitcoin gewoon een huis kopen. Dus als je een vakantiehuisje wil (of wil verhuizen), kan dat perfect. :p
 
In Spanje kan je met bitcoin gewoon een huis kopen. Dus als je een vakantiehuisje wil (of wil verhuizen), kan dat perfect. :p
Maar dat moet ge hier dan ook aan de belastingen aangeven en uitleggen. Ze kunnen dan ook weer gaan vragen hoe ge dat gekocht hebt en hun deel opeisen ...
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me sterk dat ze zo ver zullen gaan, tenzij je een sociale woning hebt in België.
Vorig jaar werd er blijkbaar sterk ingezet om mensen met meerdere verblijven in het buitenland op te sporen en te zorgen dat alles werd aangegeven. Dus denk niet dat we daar zo ver van af zijn hoor dat dit nog 'zomaar' zou kunnen.
 
Vorig jaar werd er blijkbaar sterk ingezet om mensen met meerdere verblijven in het buitenland op te sporen en te zorgen dat alles werd aangegeven. Dus denk niet dat we daar zo ver van af zijn hoor dat dit nog 'zomaar' zou kunnen.
Dat ze checken of het aangegeven is geloof ik zeker, maar dat ze gaan vragen waar je het geld vandaan haalt zou ik heel vreemd en onbeschoft vinden. Onze overheid weet niet hoe je betaald hebt dus weet ook niet dat het crypto geld is. Zolang je niet van een uitkering leeft of een sociale woning hebt zou het me dus ook verbazen als je extra vragen krijgt. Een tweede verblijf kunnen kopen is nu ook niet zo vreemd, ook niet in deze tijd.
 
ik heb een beetje MATIC , DOT en Starknet gekocht, zijn -15% solden vandaag. Niet te veel want we weten natuurlijk niet of dit nu een eerste aanzet is van een diepere correctie of gewoon een down day is.

Je zou moeten kopen op rode dagen zoals vandaag.
 
Van wat ik hierboven lees, lijkt het quasi onmogelijk om uit te cashen bij een traditionele bank? Maar als iemand in de volgende situatie zit, dan kan die toch gewoonweg uitcashen?

1. Je neemt pro-actief contact op met de bank om op voorhand te zeggen dat je van plan bent om X bedrag uit te cashen. Zo komt dat niet als een verrassing over en is er ruimte voor bespreking.
2. Je kan al je transactiegeschiedenis voorleggen en de oorsprong van het geld.
3. Het geld dat je hebt geïnvesteerd is oorspronkelijk verstuurd vanuit dezelfde bank waar je nu wil uitcashen, dus zij hebben daar ook een zicht op.
4. Je bent al jaren een vaste klant bij de bank en ze kennen u en je geschiedenis.

Bovenstaande lijkt me de ideale situatie om uit te cashen, wat denken jullie?

De bank kan toch onmogelijk zeggen dat je witwast? Indien de bank ondanks alle bewijzen toch beslist om te weigeren en je rekening sluit, dan is dat een teken dat ze eigenlijk crypto als concurrentie zien en het willen tegenwerken in plaats van heel het argument dat ze hebben rond witwassen en verdedigen van belangen enz.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meldingen van sommige banken die niets met crypto willen te maken hebben en gewoon je account sluiten, ondanks je 4 puntjes.
Of de transactie weken/maandelang geblokkeerd laten staan.

Er is ook weinig bewijs dat punt 1 helpt. Een bank mag ook niet meedelen of je onderzocht wordt.
 
Alts getting rekt

Waarschijnlijk wel een goed moment om te kopen met de halving binnen een week. Maar... buy the dip or wait for it to dip a little more?
 
Terug
Bovenaan