Crypto - Nieuws en algemene discussie

14 dagen tot de halving… het is heel rustig met een constante prijs… stilte voor de storm? Wat het ook wordt, het is mogelijk dat we nog 1 tot zelfs 1,5 jaar moeten wachten voor de ATH van deze cycle. Dat is nog zo lang…
Het is ook mogelijk dat de ATH al gezet is en we al aan de 1 tot zelfs 2 jaar durende bear market begonnen zijn :unsure:

Ik heb geen grote verwachting van de halving. Zover ik zie heeft het nog nooit een grote impact gehad op de koers op korte termijn (lees eerste weken/maand)
Niet meteen nee, maar andere jaren was er vaak nog een bear market gevoel rond de tijd van de halving, deze keer hebben we al een nieuwe ATH gezet nog voor de halving en zitten we volop in een bullrun dus denk ik wel dat de trend zich voorlopig nog verder gaat zetten.
 
september tot nu toch een x4. Mijn 170 euro is 800 geworden.

I know in bull is iedereen een pro trader maar tis toch al een mooie grafische kaart of iets voor mijn telescoop geworden.

IMG-8600.png
 
Klein vraagje aan zwarten dan .

Moest je dit nu omzetten naar harde cash moet je dan ook wachten voor ze uitbetalen ?

(Heb ergens gelezen dat met de huidige situatie nu iemand van 2000 euro , 8000 euro heeft gemaakt maar hij moet wel 1 jaar wachten voor ze uitbetalen en dan betalen ze uit aan de op dat moment geldende waarde . …dus als het terug zakt ziet hem zijne winst verdwijnen . ;) )
 
Klein vraagje aan zwarten dan .

Moest je dit nu omzetten naar harde cash moet je dan ook wachten voor ze uitbetalen ?

(Heb ergens gelezen dat met de huidige situatie nu iemand van 2000 euro , 8000 euro heeft gemaakt maar hij moet wel 1 jaar wachten voor ze uitbetalen en dan betalen ze uit aan de op dat moment geldende waarde . …dus als het terug zakt ziet hem zijne winst verdwijnen . ;) )

Geen idee wat betreft die uitbetaling (als in op mijn bankrekening zetten), vroeger had ik die binance kaart en kocht ik daar probleemloos iets mee. Nu ga ik een andere visa kaart moeten zoeken.
 
Klein vraagje aan zwarten dan .

Moest je dit nu omzetten naar harde cash moet je dan ook wachten voor ze uitbetalen ?

(Heb ergens gelezen dat met de huidige situatie nu iemand van 2000 euro , 8000 euro heeft gemaakt maar hij moet wel 1 jaar wachten voor ze uitbetalen en dan betalen ze uit aan de op dat moment geldende waarde . …dus als het terug zakt ziet hem zijne winst verdwijnen . ;) )
What nog nooit zoiets gehoord?

Je kan toch gewoon je crypto verkopen en czshen? Wat voor zever is een jaar wachten?
 
Klein vraagje aan zwarten dan .

Moest je dit nu omzetten naar harde cash moet je dan ook wachten voor ze uitbetalen ?

(Heb ergens gelezen dat met de huidige situatie nu iemand van 2000 euro , 8000 euro heeft gemaakt maar hij moet wel 1 jaar wachten voor ze uitbetalen en dan betalen ze uit aan de op dat moment geldende waarde . …dus als het terug zakt ziet hem zijne winst verdwijnen . ;) )

Wat ben jij aan het verzinnen?
Wie geeft er jou nu geld voor de prijs van jaar-1?

(Buiten als je met optiecontracten aan het foefelen bent maar tot nu toe heb ik geen weet van "optiecontracten" in crypto.) :p
 
Zou er niet gewoon bedoeld worden dat je pas na een jaar kan uitcashen omdat je anders een deel moet afgeven aan de fiscus?
 
haha van van 170 euro naar 800 euro op 8 maand.

De fiscus zal het inderdaad met argusogen bekijken :p

Ik hoop dat ze betere dingen te doen hebben
 
Daar gaat het niet over he. :p Het gaat erover dat je er in principe wel belastingen over moet betalen. Of je dat doet of niet, is uiteraard aan jou. De gevolgen ook.

Wees je er wel bewust van dat veel banken tegenwoordig standaard vragen gaan stellen als er geld van cryptoplatformen binnenkomt op je rekening en één van die vragen kan zijn: "Heb je je winst aangegeven aan de belastingen?". Indien je daar "Nee" op antwoordt en ze aan je transacties (die je ook moet meegeven) zien dat ze allemaal recent waren, kunnen ze dit zien als poging tot witwassen en gaan ze je geld dus niet aanvaarden (en mogelijk ook doorgeven aan de fiscus?). Blijf best ver weg van banken met je cryptowinst.
 
Kan natuurlijk zijn dat wanneer je éénmaal op hun radar komt dat je mag beginnen zoeken naar alle transacties van 5 of 10 jaar geleden (deels op platformen die al niet meer bestaan of die gegevens niet meer hebben). Ik ben er toch ook voorzichtiger mee.

Met 800 euro gaan ze zich wellicht niet bezig houden, tenzij dat regelmatig gebeurt misschien. Misschien dat de alarmbellen wel gaan rinkelen als ge elke maand 800 euro uitcasht.
 
Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er eigenlijk als je op geen enkele manier nog die transacties kan aantonen/terugvinden?

Betaal je dan gewoon de 33%, of kunnen ze dan moeilijker doen omdat het zogezegd illegale witwaspraktijken kunnen zijn?
 
Wat gebeurt er eigenlijk als je op geen enkele manier nog die transacties kan aantonen/terugvinden?

Betaal je dan gewoon de 33%, of kunnen ze dan moeilijker doen omdat het zogezegd illegale witwaspraktijken kunnen zijn?
De bank zal het niet willen aannemen omdat het crimineel geld zou kunnen zijn en dan riskeren zij grote boetes als ze het aannemen. De fiscus zal aannames maken en die zijn waarschijnlijk het worst case scenario qua hoogte belastingen. Ook al sta je recht in je schoenen en kan je je transacties gewoon niet meer aantonen omdat één of ander platform niet meer bestaat, ik zou het risico niet lopen. Voor de bank ben je schuldig tot het tegendeel bewezen is (hoe belachelijk dat ook mag zijn).
 
Wat zijn dan andere opties? Ik was van plan om uit te cashen na volgende halving omdat ik er eerlijk gezegd geen zin meer in heb en dan gewoon ik aandelen steken. Gaat momenteel maar over 4k
 
Niks verzonnen …. Weet nu nietmeer over welke crypto het ging maar is dus gewoon waarheid .
Dacht ook eerst dat het niet kon .
Ondertussen met de schommelingen is hem terug dacht ik een goede 3000 weer kwijt maar als het terug stijgt wint hem weer hee . ;)

Heb nog al vernomen dat mensen niet direkt aan cash geld konden geraken daarom dat ik het vraag aan crypto bezitters hier of dit waar is .
 
Echt lachwekkend zou ik het vinden als mijn bank me op de vingers zou tikken.

Ik heb onlangs opgezocht:

20k heb ik in de afgelopen 2 jaar gestort van mijn bank naar bitvavo.

Paar weken geleden heb ik eens een testbedrag van 4000€ gestort naar mijn bank. Ben eens benieuwd wat ervan gaat komen.

uiteindelijk zou ik nog 16k mogen storten en dan heb ik een nuloperatie. Pas daarna mogen ze met hun vraagskes afkomen -.-

ps: ben toch van plan mijn inleg er gewoon uit te halen en terug te storten op mijn euro rekening
 
Laatst bewerkt:
Niks verzonnen …. Weet nu nietmeer over welke crypto het ging maar is dus gewoon waarheid .
Dacht ook eerst dat het niet kon .
Ondertussen met de schommelingen is hem terug dacht ik een goede 3000 weer kwijt maar als het terug stijgt wint hem weer hee . ;)

Heb nog al vernomen dat mensen niet direkt aan cash geld konden geraken daarom dat ik het vraag aan crypto bezitters hier of dit waar is .
Je kan niet verkopen aan de prijs die er staat als je op het knopje duwt. Maar je moet geen jaar wachten hoor.

De reden dat mensen niet direct alles kunnen cashen, is simpelweg dat de bank vragen stelt als je enkele 10k binnen krijgt.
 
Ik heb deze vraag enige tijd ook al eens gesteld, maar ik ga ze nog eens opnieuw stellen.

Stel dat iemand jaren geleden wat trades gedaan heeft. Stel nu dat deze trades in het uiterste geval gekwalificeerd kunnen worden als speculatie (en dus divers inkomen). Maar, ondertussen staan deze al jaren stil op een Wallet.

Dus stel trades gedaan in bijvoorbeeld periode 2017 - 2019. Maar, in principe (tenzij de termijn uitgebreid wordt) zijn de aanslagjaren 2018 tot 2020 verjaard. Die BTC staat nu al jaren onaangeroerd op een Trezor.

Dus stel bijvoorbeeld in dat men in 2025 bijvoorbeeld de crypto gaat verkopen naar euro en dat er in de periode 2020 tot 2025 totaal niets gedaan is met de wallet. Onaangeroerd, goede huisvader enzoverder...
Kan men dit dan strikt genomen in het jaar van uitcashen nog als een divers inkomen gaan zien? Voor de rest is aan alle regels voldaan: gemeld als buitenlandse rekening bij NBB en in de personenbelasting en de inkomsten uit staking werden als roerend inkomen aangegeven.

Samengevat: jaren geleden (eventueel) divers inkomen en deze periode is verjaard, is het dan belastbaar in jaar van uitcashen? Dus rekening houdend dat de termijn niet uitgebreid wordt: er wordt door Financiën geen fraude ingeroepen, termijn wordt niet op 10 jaar gezet, gewone termijn van 3 jaar is van toepassing.
 
Terug
Bovenaan