Crypto - Nieuws en algemene discussie

Dat is wanneer je vrij actief mensen ronselt voor crypto.

Dat is voor de originele crypto-evangelist van BG (Kobe was zijn naam zekers?). hij mag daar "ja" op antwoorden :p. Naar mijn weten schreef hij blogs over crypto :p.


Keertje posten over "hoe koop ik crypto's" en heletijd memes posten van hondjes hier, dat is niet "actief" zijn. :p
Dat is jouw interpretatie, tenzij jij ook deel uitmaakt van de ruling jury / fiscus? Dat zet de vinger op de wonde van wat we hier bedoelen, nl. dat de fiscus het waarschijnlijk kan interpreteren zoals ie wil om te kunnen belasten, ook al voldoe je aan 99% van de voorwaarden om als goede huisvader gezien te worden.
 
Dat is jouw interpretatie, tenzij jij ook deel uitmaakt van de ruling jury / fiscus? Dat zet de vinger op de wonde van wat we hier bedoelen, nl. dat de fiscus het waarschijnlijk kan interpreteren zoals ie wil om te kunnen belasten, ook al voldoe je aan 99% van de voorwaarden om als goede huisvader gezien te worden.

Moet de vraag eens herlezen (en niet zelf de vraag herformuleren)

11. Bent u actief op fora, via blogs in de cryptocurrency gemeenschap? Geeft u hierover lezingen? Gelieve dit toe te lichten.

jij :
Beyondgaming is geen cryptogemeenschap
jij geeft geen lezingen
je schrijft geen blogs
=> Nee


Een K. die schreef artikels, organiseerde podcasts met crypto-gastjes, schreef blogs,...
=> ja en hij licht dit toe



Ik ben er vrij overtuigd van dat 95% makkelijk van zijn eigen eerlijk kan zeggen in welke categorie hij valt.

off die nu professioneel bezig is met crypto (crypto adverteren, boeken schrijven over crypto, betaald worden om over crypto te praten, andersmans geld beleggen, hun job gebruiken/misbruiken om crypto te adverteren/ te verdienen -- de IT coordinator die zit te minen op kosten van zijn werkgever bijvoorbeeld. :p)

of die nu niet professionneel maar buiten de grenzen van het normaal beheer gaat (Arbritage, daytraders, bewust meedoen met pump en dumps, de kleine miners, de Hollander die zijn huis heeft verkocht om crypto te kopen -- als hij nog blogs schrijft, vliegt hij wel in categorie 1 :p,...)

of die nu in het normaal beheer valt. (90% van de posters van dit forum hier die ene keer per maand een setje kopen en de paar onnozelaars die grappig willen doen met de memes om daarvoor een paar euro's in te leggen).



En de crypto mag eigenlijk nog content zijn, er bestaat tenminste een vragenlijst als ondersteuning. Degene met aandelen/optiebeleggers/turbo's/pokemonkaarten/sneakers/..., die hebben zoiets niet :p.
 
Laatst bewerkt:
Moet de vraag eens herlezen (en niet zelf de vraag herformuleren)

11. Bent u actief op fora, via blogs in de cryptocurrency gemeenschap? Geeft u hierover lezingen? Gelieve dit toe te lichten.

jij :
Beyondgaming is geen cryptogemeenschap
jij geeft geen lezingen
je schrijft geen blogs
=> Nee
Als ik de advocaat van de duivel mag spelen:

11. Bent u actief op fora, via blogs in de cryptocurrency gemeenschap? Geeft u hierover lezingen? Gelieve dit toe te lichten.

De cryptoforum op beyondgaming wordt beschouwd als een cryptogemeenschap, heeft zelfs een eigen discord channel, dus ja je bent actief.
Geeft u lezingen of schrijft u blogs? Neen
Besluit: grijze zone.
Afhankelijk van de persoonlijke situatie en aantal grijze zones zoals hierboven beschreven kan dat als argument gebruikt worden om jou te kunnen belasten.
 
Wie weet… misschien komt de TA voorspelling van 2 maanden geleden, die een paar keer is gewijzigd, nu toch uit… fantastisch

Dat terzijde, bloedrode markt… lekker!
 
Allez zit bijna in het verlies nu, dolle pret zeg. Heb wel wat winst afgeroomd op bepaalde punten maar over de hele lijn gezien nog altijd meer ingestoken dan eruit gehaald.

Hopelijk binnen 6 maand beter komop!
 
Wat is de volgende pronostiekje?
Moeilijk in te schatten nu. Zo een halving wordt altijd gehyped waardoor een terugval quasi een zekerheid is na de effectieve halving.
Ik denk dat BTC weer wat gaat stijgen tegen eind 2024 en daarna de alts. Maar of we ATH's gaan halen weet ik zo niet.
 
Volgens vorige historische grafiekbewegingen, werd deze dip toch verwacht?
Eerst deze dip, dan weer omhoog?

Of zit ik er ver naast?😅

Garanties heb je nooit uiteraard.
 
Het is van zodra we 10-20% wekelijkse stijgingen/dalingen zien dat we op ons hoede moeten zijn voor een ATH. Ik zou het heel jammer vinden als we de 100k-200k niet halen deze run. Dan wordt het nog eens wachten tot de volgende cycles…
 
Stel, ik wil 10 000 euro (uit crypto) geld sturen naar familie in de VS, maar wil vermijden dat ik veel commissies betaal bij de bank/wisselkantoor om mijn euro’s om te zetten naar dollars, wat is de beste manier om dit te doen?

Crypto verkopen op een centrale exchange en de euro’s sturen naar mijn Revolut account om van daar het geld te sturen naar de bankrekening van de familie in Amerika? Of is er een snellere en goedkopere manier?

Als ik direct crypto kan verkopen in dollars ipv euro’s zou dat perfect zijn, maar weet niet of dat kan als Europese klant op de centrale exchanges zoals kraken?
 
Laatst bewerkt:
Stel, ik wil 10 000 euro (uit crypto) geld sturen naar familie in de VS, maar wil vermijden dat ik veel commissies betaal bij de bank/wisselkantoor om mijn euro’s om te zetten naar dollars, wat is de beste manier om dit te doen?

Crypto verkopen op een centrale exchange en de euro’s sturen naar mijn Revolut account om van daar het geld te sturen naar de bankrekening van de familie in Amerika? Of is er een snellere en goedkopere manier?

Als ik direct crypto kan verkopen in dollars ipv euro’s zou dat perfect zijn, maar weet niet of dat kan als Europese klant op de centrale exchanges zoals kraken?
Het voordeel van crypto is toch net dat je crypto heel voordelig en snel kan versturen over heel de wereld? Zet het desnoods om in USDT en stuur het via het Tron netwerk.

Je kan op exchanges verkopen in USD, maar je kan je geld er niet afhalen als je zelf geen USD bankrekening hebt voor zover ik weet. En je kan het ook niet rechtstreeks naar een rekening op een andere naam laten overschrijven.
 
Ik denk wel dat je gewoon USD kan staan hebben op Kraken.
Makkelijkst is natuurlijk dat zij ook ergens een crypto wallet hebben. Dan verstuur je het as-is en dan moeten ze zelf maar de exchange naar USD doen.

Hoe ga je de transfer naar je Revolut account doen? Is dat ook de bron-rekening voor je exchange? Bij sommige kan je maar withdrawen naar dezelfde bron-rekening. (Of op z'n minst dat de naam moet overeenkomen.)

Beetje triestig eigenlijk dat we door zo'n hoepels moeten springen terwijl crypto juist zorgeloze internationale vermogenstransfers zou mogelijk moeten kunnen maken, ware het niet voor overdreven KYC/AML.
 
Terug
Bovenaan