Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wij hebben Connections gebruikt, en die werken samen me Cosmic travel. Enorm tevreden van.Met welke organisatie kan je best naar Costa Rica gaan? Ik veronderstel dat je best 20 dagen rondreist neen?

La Fortuna en Monteverde liggen dicht bij elkaar dus die moet je best na elkaar doen. En dan eventueel nadien naar Tamarindo, maar dan ga je serieus ver moeten rijden naar Uvita.Wij vertrekken binnenkort naar Costa Rica op onze huwelijksreis. Kijken er echt wel naar uit.
Onze planning:
1: landen in San Jose, auto ophalen (SUV crossover, geen 4x4) en doorrijden naar verblijf
2-4: Puerto Viejo; Cahuita national park bezoeken en snorkeltour
4-6: Tortuguero; het turtle seizoen is voorbij, dus komen vooral voor het jungle gevoel. Kanotour gepland en wss jaguar trail wandelen
6-8: La Fortuna: waterval, Rio Celeste, wandeling rond Arenal en hotsprings
8-10: Tamarindo; online gelezen dat het heel toeristisch is. Maarja, aan die kust kunnen we nog turtles spotten, alsook duiken en hopen op een manta ray. Zou toch wel een droom zijn van mij dat uitkomt.
10-12: Monteverde; voor l geboekt doordat dit online wordt aangeprezen. Echter besef nu dat het vooral om de bridges en ziplining gaat. Ik heb hoogtevrees. Achtbanen ofzo gaan wel, maar bvb doorzichtige trappen hoger dan 5m begin ik al te zweten.
Ook nachttour gepland
12-14: Uvita; walvisspotten, Nauyaca waterval bezoeken en mss lokale tour
14-18: Drake bay + Corvovado; 2 dagen en 1 nacht in Corvovado. Daarnaast de snorkeltour naar Isla Cano
18-19: San Jose; s’ochtends terugvliegen
Momenteel vooral hopen dat we er fatsoenlijk geraken. Treinstakingen en dikke pak sneeuw in New York, waar wij moeten overstappen.
Daarnaast wat aan het twijfelen over Monteverde. Iemand daar ervaring met de zipline? Ik weet dat ik de hanging bridge al niet kan doen.
Nog andere aanraders of dingen dat ik zeker niet moet vergeten?

We nemen juist La Fortuna - Tamarindo - Monteverde - Uvita om te vermijden dat we heel lang zouden moeten rijden van Tamarindo naar Uvita.La Fortuna en Monteverde liggen dicht bij elkaar dus die moet je best na elkaar doen. En dan eventueel nadien naar Tamarindo, maar dan ga je serieus ver moeten rijden naar Uvita.
Hoe er rekening mee dat afstanden in CR niet zoals hier zijn. Vaak slechte wegen en 1 baanvak waardoor het niet altijd vlot gaat.

de zipline zou ik nog eerder doen denk ik dan. De snelheid en hoogte aan de kabel boezemen mij geen angst in, maar eerder adrenaline. Dan zou ik nog meer angst hebben tijdens het stilstaan op de platformen waar ik naar beneden kan kijken. enig idee of die platformen op hoge hoogtes zijn?In Monteverde kan je een dag reserveren om te wandelen in Monteverde Cloud Forest Biological Reserve. Er zijn daar wel hangbruggen, maar die kan je volgens mij vermijden. Toegangsprijs was vier jaar geleden wel 25 dollar.
De zipline doe je met één of twee. Op zich niet zo heel eng, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat je zipline gaat doen wanneer je al moeilijkheden hebt op de hangbrug, want ook bij de zipline kijk je naar beneden.
Op google maps kan je niet echt vertrouwen in Costa Rica. Ik begrijp dat je zo veel mogelijk wilt zien Van het land maar ik zou me meer concentreren op enkele gebieden in plaats van heel het land te doorkruisen. Al valt er overal wel iets moois te zien natuurlijk.We nemen juist La Fortuna - Tamarindo - Monteverde - Uvita om te vermijden dat we heel lang zouden moeten rijden van Tamarindo naar Uvita.
Nu kunnen we het mooi verdelen en (volgens google) tussen 3h30 - 5h rijden bij elke verplaatsing. Om daarna 2 nachten ergens te verblijven.
Ik weet het, het is wel veel rijden, maar opzich zijn we dat wel gewoon van onze andere vakanties. Overlaatst naar Marokko en ook 18h op 4 dagen gereden omdat we de Sahara wilden zien. Geen spijt van
Als ik op google tijden af ga, zouden we zelfs een halfuur winnen om zo te rijden. Mogelijks door minder kleine wegen te moeten gebruiken.
de zipline zou ik nog eerder doen denk ik dan. De snelheid en hoogte aan de kabel boezemen mij geen angst in, maar eerder adrenaline. Dan zou ik nog meer angst hebben tijdens het stilstaan op de platformen waar ik naar beneden kan kijken. enig idee of die platformen op hoge hoogtes zijn?
Wij willen foto's zien!Sinds donderdag zijn we terug in België spijtig genoeg.
Wauw! Wat een reis en land!
Ondanks dat de reis wat minder is begonnen door de buikgriep vanuit België te hebben meegenomen. Daarnaast was het langs de Caraïbische kant ook heel veel aan het regenen in het droogseizoen. Zelfs de locale mensen waren verrast.
Toch heel veel kunnen zien en doen.
De planning is licht gewijzigd door Monteverde over te slaan en naar Quepos te gaan vanuit Tamarindo. Vooral door het natte weer wat we beu waren en de Pacifische kust gewoon zonnig was.
Dus
1: San José; nachtje geslapen en wat uitzieken
2-3: Puerto Viejo; uitzieken, maar toch al onze eerste luiaard (met baby!) kunnen zien
4-5: Tortuguero; vond ik verrassend leuk. Zeer afgelegen en enkel te bereiken met de boot waardoor je een soort Amazone/ avonturiersfilm gevoel kreeg. Kanotocht was zeker een aanrader. Vele soorten vogels, kaaiman en zoetwater schildpad
6-7: La Fortuna; vooral een activiteitenhub naar mijn gevoel. Zelf de místico hanging bridges gedaan ondanks mijn hoogtevrees. Na de eerste gaat het veel beter. Prachtig regenwoud. Daarnaast een (free) nighttour en de waterval bezocht
8-9: Tamarindo; gaan scubadiven. Niet de gehoopte manta ray kunnen spotten, maar wel walvissen onderwater gehoord! Voelde toch heel speciaal, alsof ze bijna naast je zwommen. Daarnaast een turtle night tour waarin we het geluk hadden een nest zien uit te komen met baby turtles.
10-11: Quepos; verandering in plan, maar geen spijt. Manuel Antonio park was leuk, niet veel gespot van wildlife, maar waren er ook zonder gids. Wel een prachtig strand in het park. Daarna ook naar het Bielsaz strand geweest waar we meer wildlife (howler monkeys en two toed sloth) hebben mogen spotten tussen het zwemmen door.
12-13: Uvita; een dag vrienden gaan bezoeken in Puerto Jimenez en een privé tour gekregen naar Matapalo. Ook weer wauw! Een Boa, spider-, howler- en squirrel monkeys, prachtige vogels, leuke waterval en prachtig strand. Wat een plek die op weinig lijstjes staat. Geluk dat die vrienden er woonden.
In Uvita zelf de whale tour gedaan en een moeder whale met haar spelende kalf mogen waarnemen.
14-17: Drake Bay; bij Cano island gaan snorkelen en turtles en een haai kunnen spotten.
2 dagen en 1 nacht in Corvovado; ook weeral wauw. Onze gids heeft zoveel laten zien en uitgelegd, prachtig park en echt wild. Miereneter, Tapir, monkeys, …
17-18: San Jose; slapen en afscheid nemen van Costa Rica
Ik denk dat we geluk hebben gehad, want onze reistijden kwamen overal exact overeen met Google. Geen zware files of heel lang achter vrachtwagens zonder in te kunnen halen.
Online zag ik ook dat s’avonds rijden werd afgeraden. Zelf geen problemen mee gehad in die 2 keer, maar kan natuurlijk anders uitvallen voor anderen.
Aanrader voor iedereen ondanks de kosten die hoger liggen. Je moet maar denken dat het tenminste een fatsoenlijk land is wat je sponsort. Geen echte favela’s gezien en volgens mij een goede sociale en gezondsheidszorg structuur. Ook fijn was dat er zo goed als geen straathonden/katten waren. Degene op straat waren van mensen.