Randapparatuur Corsair toetsenbord in RGB display modus?

Ruigen Das

Well-known member
Ok ik heb hier een corsair K55 - RGB pro XT toetsenbord die wat raar doet.

Alle RGB lichtjes gaan hier in overdrive, precies kerstmis *2

Nog een weekje geleden in de software iCue geweest nadat ik denk ik een foute toetsencombinatie heb gedaan (ik wou een @ typen) is ie in deze modus gegaan. Op dat ogenblik kon ik nog via de snelkoppeling deze software openen, nu reageert het niet meer, en ook niet als ik het als admin wil opstarten via windows knop (programma openen). Hij is dus na dat voorval opgestart in deze modus, en nergens kan ik dat afzetten...

Ik had een leuke preset staan, letters die kleur, tab, enter etc andere kleur, en F toetsen, jeweetwel.... Ben ik deze kwijt, want ik vermoed dat ik alles moet herinstalleren?
 
Probeer dit eens:

1. Toetsenbord uittrekken
2. Escape toets ingedrukt houden
3. Toetsenbord insteken
4. Escape toets loslaten zodra de toetsenbordverlichting begint te branden
 
Het is nu minder kerstverlichting (vollenbak pinken in alle kleuren), maar nog steeds alle kleuren die erdoor gaan, met een soort van heen en weer patroon.

En ik krijg die iCue dus niet aan de praat
 
Dit dan eens:

If you have a K55 keyboard:

1. Unplug your keyboard.
2. Hold down the FN and F4 keys and plug your keyboard back into your computer.
3. Release the FN and F4 keys after 10 seconds. The keyboard should flash at this point.
4. Open iCUE and update the firmware of your keyboard.

Ignore any incompatibility warnings that pop up.

Anders ga je toch eens iCue opnieuw moeten installeren denk ik.
 
Dit dan eens:

If you have a K55 keyboard:

1. Unplug your keyboard.
2. Hold down the FN and F4 keys and plug your keyboard back into your computer.
3. Release the FN and F4 keys after 10 seconds. The keyboard should flash at this point.
4. Open iCUE and update the firmware of your keyboard.

Ignore any incompatibility warnings that pop up.

Anders ga je toch eens iCue opnieuw moeten installeren denk ik.
ik ben ondertussen erin geraakt, maar snap niet al teveel van die profielen. Ik kan het mijne alvast nimeer terugvinden. Heb hierin gelukt nav zo een website die tips gaf om iCue terug aan de praat te krijgen. Ik heb dus ICue gestopt in taskmanager, en dan via appdata (Windows +R) deze map verwijderd (wel eerst gekopieerd naar mijn bureaublad, maar kan dat ene profiel niet vinden om te importeren ofzo). ik herbegin misschien beter even van 0 dan denk ik... En die murals, is dat ietske voor in idle stand ofzo? Er staat zo een M knop helemaal bovenaan op het toetsenbord, volgens mij zijn dat wat effecten die het nabootst, maar snap de bedoeling ni echt... Ik ga dus nieuw profielke aanmaken, en dan exporteren is het beste denk ik...

Maar in die appdata zag ik een mapje met datum van 24/01/2024, dus dat kan wel zijn dat daar die fout is gebeurd... Maar het noemt iCue 5 , verder weet ik ook niet wat mee aan te vangen...
 
Herinstalled dus vanaf 0

Die M staat trouwens voor macro's. Maar die static kleuren werken met lagen, ik heb ze terug gezet hoe ik ze wou, en heb een profiel gestockeerd in de pc, hopelijk blijft het nu tegoei goed
 
Ik heb al een paar jaar corsair keyboards en hier gaat dat ook vaak in de fout, vooral na een pc herstart.
Ofwel geen lichtjes of die profielen laden niet goed in.
Maar enige dat ik dan eens moet doen is manueel mijn icue software herstarten, tis vervelend maar niet zo erg dat ik er al veel tijd heb ingestoken om dat defenitief van de baan te krijgen.

Ik gebruik dat toch enkel om al mijn toetsen in een heel lichte modus te zetten zodat ze herkenbaar zijn in een donkere kamer met weinig licht.
 
Ik zie nu pas uw reactie. Ik kreeg na de reinstall telkens dat hele icue scherm op mijn beeld dus ik besloot van deze niet te laten openen bij de start. Resultaat was dat bij opstart hij in die ene default kleur opstart en ook zo blijft, ondanks dat ik die ene optie terug had aangevinkt om te openen bij restart van de pc. (ik dacht dat ik daarmee de icue software naar de system tray had verhuisd, maar niet dus)

Is er een manier om deze onder het pijltje te laten opstarten rechts beneden in het beeld, system tray dacht ik toch dat dat noemde, en dat de lighting toch werkt zonder een pop up??
 
Ik zie nu pas uw reactie. Ik kreeg na de reinstall telkens dat hele icue scherm op mijn beeld dus ik besloot van deze niet te laten openen bij de start. Resultaat was dat bij opstart hij in die ene default kleur opstart en ook zo blijft, ondanks dat ik die ene optie terug had aangevinkt om te openen bij restart van de pc. (ik dacht dat ik daarmee de icue software naar de system tray had verhuisd, maar niet dus)

Is er een manier om deze onder het pijltje te laten opstarten rechts beneden in het beeld, system tray dacht ik toch dat dat noemde, en dat de lighting toch werkt zonder een pop up??
Bij mij start dat icoontje af en toe ook niet op, maar dat is niet zo dikwijls.
En ik gebruik enkel het default profile, maar ik heb OP dat default profile wat aanpassingen gedaan om een paar toetsen wat meer licht te geven dan anderen. (lightning layers).

Maar dat is het, als ik nu mijn pc opstart start hij op met enkel de kleurtjes die in aangepast heb in het onderste screenschot, op het default profile.

Enige issue dat ik soms is dat de icue inderdaad niet opstart maar dat is gemiddeld 1x/maand of zo denk ik.
Dus te verwaarlozen voor mezelf om er nog veel tijd in te steken met erachter te zoeken, als ik dan icue manueel opstart vanuit mijn programmastructuur is het weer een paar weken in orde.

Mijn versie van icue is 5.11.96

Default-icue.jpg


light-icue.jpg
 
Terug
Bovenaan