Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
2022 is hier ook goed begonnen met een positieve zelftest. Redelijk veel keelpijn, hoesten en hoofdpijn om uwe kop van tegen de muur te willen kloppen.
Blijkbaar moet ge nu altijd via de huisarts voor een "echte" test te laten afnemen, terwijl je vroeger die gratis test gewoon online kon aanvragen.
Hoezo? Ik dacht dat je via die online tool uw symptomen kon opgeven en dat je dan een testcode kreeg (https://sat.info-coronavirus.be/nl/formulier/sat)?

2022 is hier ook goed begonnen met een positieve zelftest. Redelijk veel keelpijn, hoesten en hoofdpijn om uwe kop van tegen de muur te willen kloppen.
Blijkbaar moet ge nu altijd via de huisarts voor een "echte" test te laten afnemen, terwijl je vroeger die gratis test gewoon online kon aanvragen.
Nee, gewoon zelfevaluatietool invullen en je krijgt een code om een test in een centrum te boeken.

Hij bedoelt de code om door te geven aan de trackers zodat zij die code kunnen doorgeven aan HRC zodat zij zich ook kunnen laten testen.
In de Coronalert app kan ik wel aanduiden om mijn contacten te verwittigen als ik positief testte maar die test niet gelinkt was aan de app. Ik vermoed dat dit hetzelfde werkt.

In de Coronalert app kan ik wel aanduiden om mijn contacten te verwittigen als ik positief testte maar die test niet gelinkt was aan de app. Ik vermoed dat dit hetzelfde werkt.
Je kan je positieve test manueel linken aan de coronalert app via de website van coronalert. Allez, zo heb ik mijn negatieve test vorige maand er toch aan gelinkt.
Maar dat was wel een gewone pcr, niet via de apotheek.

Hier werd ons gezelschap ge-omicrond tijdens het 4-daagse uitstapje.

1 van de gasten was wat verkouden bij aankomst. Dag erna was hij wat grieperig, dag daarna mijn vrouw verkouden en vandaag is ze licht grieperig.
Wel perfecte timing, want allemaal geboosterd < 1 maand geleden, dus nu zijn we van beton :biglaugh:

Ik ben compleet asymptomatisch.

op 1 januari begonnen met maag en darm problemen en overgegaan naar koorts / rillingen en hoofdpijn.
Dag erna nog steeds koorts maar ook hoofdpijn en verstopte neus.

3 januari PCR test gedaan en deze morgen resultaat : zwaar positief.
Start mijn quarantaine nu eigenlijk vanaf 3 januari ( datum test) of vanaf wanneer de eerste symptomen gestart zijn?

Normaal gezien zou contacttracing na een positieve test toch zulke gegevens moeten noteren, niet? Alleszins is er niemand die u gaat vragen hoeveel dagen ge nu effectief al in Q zit na uw symptomen. Het enige wat daar officieel aan gelinkt is, is uw CST, maar dat wordt standaard weer groen na 12 dagen las ik hier ergens? Of dat dan 12 dagen na test of 12 dagen na eerste symptomen is, dat weet ik niet.

Maar registreren ze die gevens dan ook, vanaf wanneer jij je eerste symptomen hebt?
Want het enige wat zij weten is dat dat je positief bent van op de moment van de test, dus is dat voor de officiële registratie dan de moment vanaf waar ze beginnen te tellen?
Uitbraak van de symptomen wordt nergens genoteerd en moet indien nodig je zelf bijhouden om het einde van je isolatie te bepalen, althans de persoon van CT deze ochtend. Ik sluit niet uit dat een andere medewerker iets anders zegt, want who knows. Voor je CST telt wel enkel het moment van je pcr-test. Bummer dat de versoepelingen pas volgende week ingaan. Mensen die onlangs positief testten blijven dus toch nog 10 dagen opgesloten.

Normaal gezien zou contacttracing na een positieve test toch zulke gegevens moeten noteren, niet? Alleszins is er niemand die u gaat vragen hoeveel dagen ge nu effectief al in Q zit na uw symptomen. Het enige wat daar officieel aan gelinkt is, is uw CST, maar dat wordt standaard weer groen na 12 dagen las ik hier ergens? Of dat dan 12 dagen na test of 12 dagen na eerste symptomen is, dat weet ik niet.
Ze vroegen mij effectief de datum van de eerste symptomen en niet van de test.
ik gaf dan mijn persoonlijke voorbeeld en dat kwam inderdaad overeen met de datum van de eerste symptomen.

Of dat nu effectief groen zal geven op die datum moet ik uiteraard nog zien ..

Maandag nauw samengewerkt met collega die dan vandaag positief bleek.
Dus nu zit ik ook thuis... Voel me wel oké. Wel nog geen telefoon gehad van contact tracing.

Ik zit momenteel thuis in een gezin waar iedereen al corona heeft gehad de laatste 2 weken. Ik dacht dus dat het een kwestie van tijd was voordat ik ook prijs ging hebben.

Maandagmiddag was het zo ver:koorts, rillingen, last van de keel, hoofdpijn, en zware spierpijn. Gisterenmorgen waren al mijn symptomen al verdwenen, behalve lichte last van de keel.

Maandag om 5h moest ik mijn PCR doen, maar die was negatief. Daar ik duidelijke symptomen had was ik 100% zeker dat ik positief ging zijn, dus nu weet ik het even niet meer.

Zijn er nog die dit gehad hebben? Moet ik nog in quarantaine blijven? Zou ik best nog een extra PCR doen?

Een vriend die in het hospitaal werkt heeft onlangs ook hetzelfde meegemaakt: zeer sterk HRC, zware symptomen, 4d lang PCR, maar telkens negatief...

Vriendin ondertussen positieve zelftest afgelegd na mijn eerdere besmetting.
Zij is geboosterd en heeft precies wel mildere symptomen .. ( op dit moment)

Ondanks twee negatieve zelftesten ben ik vrij zeker dat ik de omikron variant heb zitten.

Zondagmiddag plots keelpijn beginnen krijgen en om vervolgens op maandag zeer fel beginnen hoesten, maar nog niet echt ziek voelen. Op dinsdag voelde ik mij serieus grieperig en had ik weinig energie. Vandaag lijk ik mij alweer beter te voelen.

Het is vooral het slecht slapen door die prikkelhoest die ik krijg als ik in bepaalde posities slaap :sop:

Ondanks twee negatieve zelftesten ben ik vrij zeker dat ik de omikron variant heb zitten.

Zondagmiddag plots keelpijn beginnen krijgen en om vervolgens op maandag zeer fel beginnen hoesten, maar nog niet echt ziek voelen. Op dinsdag voelde ik mij serieus grieperig en had ik weinig energie. Vandaag lijk ik mij alweer beter te voelen.

Het is vooral het slecht slapen door die prikkelhoest die ik krijg als ik in bepaalde posities slaap :sop:
Heb je al PCR-test geboekt?

Zelftesten zijn niet geschikt als je symptomen of klachten van corona hebt. Collega haar man zit ook al sinds zaterdag te hoesten en had 2 zelftesten gedaan met negatief resultaat. Zijzelf ook een negatieve zelftest. Heb haar toen ook moeten wijsmaken dat een zelftest dan niet veel zin heeft. En zowel zij als haar man hebben nu PCR-test laten doen en hebben beiden positief getest.

Heb je al PCR-test geboekt?

Zelftesten zijn niet geschikt als je symptomen of klachten van corona hebt. Collega haar man zit ook al sinds zaterdag te hoesten en had 2 zelftesten gedaan met negatief resultaat. Zijzelf ook een negatieve zelftest. Heb haar toen ook moeten wijsmaken dat een zelftest dan niet veel zin heeft. En zowel zij als haar man hebben nu PCR-test laten doen en hebben beiden positief getest.
Nochtans lees je overal het tegenovergestelde, dat sneltesten niet echt geschikt zijn voor mensen zonder symptomen. Omdat bij een positieve goed uitgevoerde sneltest je wel degelijke positief zal testen op een pcr-test, maar een negatieve sneltest geen garantie is van geen corona (slecht uitgevoerde test, te weinig virus, ... ).

Efkes update vanuit ons werk:
- vorige week 2 personen met een positieve zelftest, die negatief scoorden op de PCR-test.
- we hebben onze eerste herbesmetting binnen: iemand die 28 dagen geleden positief was, is gisteren opnieuw positief getest met een hogere virale lading dan op de test van 4 weken geleden. Vaarwel gevoel van veiligheid omdat je het al eens gehad hebt. 🙈
- iemand die de regels perfect opvolgt op ons werk, is positief getest, 3 weken geleden nog maar zijn booster gehad.

Persoonlijk ga ik terug een tandje hoger schakelen wat betreft voorzorgsmaatregelen en bescherming. 😓

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan