Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds gisteren een snotvalling, iets wat niets abnormaal is en dat ik ieder jaar wel enkele keren heb in de wintermaanden. Daarnet telefoontje gekregen van iemand waarbij we op bezoek geweest waren en die zich had laten testen omdat ze een verstopte neus had. Resultaat positief, en er werd van mij ook een test geëist, daarnet dus om een sneltest geweest en het resultaat was ook positief. Zou dit dan omikron al zijn?

Vriendin en ik deze ochtend ook positief getest met enkel een verstopte neus. Buiten kerstavond bij de schoonouders, inkopen in de Colruyt vorig weekend en de avant première van Spider-Man niet buiten gekomen deze maand.

Minder smaak heb ik al gehad bij verkoudheden, maar geen smaak, dat heb ik nog nooit gehad. Ik heb ook nog nooit gehad dat ik smaak of geur verloor door Sinutab te nemen.

Wat moet ik me daar bij voorstellen eigenlijk?
Geen smaak hebben. Dus alles ‘smaakt’ nu gewoon hetzelfde?
Buiten iets zeer zout of pikant smaakt alles hetzelfde.
Minder smaak heb ik al gehad bij verkoudheden, maar geen smaak, dat heb ik nog nooit gehad. Ik heb ook nog nooit gehad dat ik smaak of geur verloor door Sinutab te nemen.
Ik heb het in het verleden toch al paar keer gehad door gebruik van sinutab en neusspray, komt volgens mij door die efedrine.

Als iedereen met symptomen van een snotvalling zich nu moet gaan laten testen, zoals ze blijkbaar aanraden, dan gaan de testcentra heel veel werk hebben.

Wat moet ik me daar bij voorstellen eigenlijk?
Geen smaak hebben. Dus alles ‘smaakt’ nu gewoon hetzelfde?
Alles smaakt inderdaad naar niks. Ik vond het frustrerend en tegelijk ook zo fascinerend dat ik getest heb met koffie (wat ik normaal echt niet lust) en dat kapte ik binnen als warm water, habanero peper smaakte naar niks (wel nadien de voor mij gebruikelijke ongemakken met pikant eten van zwetend voorhoofd en ring of fire) en genipt aan een glas azijn; het rook naar niks en smaakte hetzelfde als water.
Would not recommend.

Ik denk afgaande op het geur- en smaakverlies dat het bij mij toch de deltavariant zal geweest zijn, gelukkig zijn het maar lichte symptomen dankzij de vaccinatie. Binnen twee weken moet ik gaan voor de boosterprik, dus ik ga er vanuit dat ik vanaf dan superbescherming zal genieten.

Ik denk afgaande op het geur- en smaakverlies dat het bij mij toch de deltavariant zal geweest zijn, gelukkig zijn het maar lichte symptomen dankzij de vaccinatie. Binnen twee weken moet ik gaan voor de boosterprik, dus ik ga er vanuit dat ik vanaf dan superbescherming zal genieten.
Zou ik dan nog even mee wachten. Infectie na dubbele vaccinatie biedt (volgens Van Gucht) betere bescherming dan booster.
Kzou booster dan pas gaan halen (als het mogelijk is) in het voorjaar ergens.

Gisteren positie getest, heb nog mijn smaak- en ruikvermogen maar voel me erg belabberd, vergelijkbaar met de griep hebben. Koorts, snotneus, hoofdpijn,...

De PCRtest afgenomen naar aanleiding van een hoogrisicocontact. Van alle mensen die aanwezig waren op het feest (en dus Hoogrisicocontact hadden) ben ik de enige die positief is. Ik zat er thans het verst vandaan.

Ik vermoed dus dat ik het dan toch elders heb opgepikt? Dat is dan ofwel in een donorcentrum ofwel in een huurwagen van Cambio. Lijkt me allebei evenwel onwaarschijnlijk?

Zou ik dan nog even mee wachten. Infectie na dubbele vaccinatie biedt (volgens Van Gucht) betere bescherming dan booster.
Kzou booster dan pas gaan halen (als het mogelijk is) in het voorjaar ergens.
Steven Van Gucht zelf. Helaas in een gesprek en niet op papier 😁

Dan wil ik daar echt wel eens een opname van zien, want dat gaat volledig in tegen wat er tot nu toe gepubliceerd is.

Zonder booster heb je meer kans op besmetting en een veel hogere kans op hospitalisatie volgens de statistische data vanuit de UK.
De kans op besmetting zonder booster is hoger​
De kans op hospitalisatie na besmetting zonder booster is 30-60% hoger​

Dus jij raadt mensen aan, om een beter bescherming te lopen, eerst meer risico lopen? Lijkt me een slim plan! Ik kan me onmogelijk voorstellen dat Van Gucht dat gaat zeggen

Alle statistische data vanuit London wijzen aan dat een natuurlijke infectie minder bescherming geeft tegen een nieuwe besmetting dan de initiële of de boostervaccinatie. Ik zou me één geval kunnen voorstellen waar dat effectief het geval is, met name iemand die 3 x moderna of pfizer krijgt (want dat geeft ook minder bescherming dan 2 x AZ + MD of Pf als booster). Maar ik heb daar nog geen cijfers van gezien. Ik wel ergens gelezen dat mensen die na een booster alsnog besmet geraken een zeer hoge immuniteit bekomen. Maar dat is niet wat jij hier nu aangeeft.

Dan wil ik daar echt wel eens een opname van zien, want dat gaat volledig in tegen wat er tot nu toe gepubliceerd is.

Zonder booster heb je meer kans op besmetting en een veel hogere kans op hospitalisatie volgens de statistische data vanuit de UK.
De kans op besmetting zonder booster is hoger​
De kans op hospitalisatie na besmetting zonder booster is 30-60% hoger​

Dus jij raadt mensen aan, om een beter bescherming te lopen, eerst meer risico lopen? Lijkt me een slim plan! Ik kan me onmogelijk voorstellen dat Van Gucht dat gaat zeggen

Alle statistische data vanuit London wijzen aan dat een natuurlijke infectie minder bescherming geeft tegen een nieuwe besmetting dan de initiële of de boostervaccinatie. Ik zou me één geval kunnen voorstellen waar dat effectief het geval is, met name iemand die 3 x moderna of pfizer krijgt (want dat geeft ook minder bescherming dan 2 x AZ + MD of Pf als booster). Maar ik heb daar nog geen cijfers van gezien. Ik wel ergens gelezen dat mensen die na een booster alsnog besmet geraken een zeer hoge immuniteit bekomen. Maar dat is niet wat jij hier nu aangeeft.
Wel wat Van Gucht letterlijk zei was: "immuniteit na infectie na dubbele vaccinatie is hoger dan booster na dubbele vaccinatie. Maar dat mag ik niet zeggen van FVDB omdat mensen anders infectie gaan opzoeken."

Wel wat Van Gucht letterlijk zei was: "immuniteit na infectie na dubbele vaccinatie is hoger dan booster na dubbele vaccinatie. Maar dat mag ik niet zeggen van FVDB omdat mensen anders infectie gaan opzoeken."
Nogmaals, zelfs indien het zou kloppen is het gewoon idioot om die strategie te volgen, en ook om ze aan mensen voor te stellen.

Nogmaals, zelfs indien het zou kloppen is het gewoon idioot om die strategie te volgen, en ook om ze aan mensen voor te stellen.
Klopt, vandaar dat hij het dus niet officieel mag verkondigen.
En ik antwoordde op iemand hierboven die zei dat ie nu besmet was nog voor z'n booster en dus beter beschermd is dan met z'n booster en dat ie z'n booster momenteel dus ook absoluut niet nodig heeft.

Maar misschien wissen we deze conversatie best, voor het geval hier een bende wappies neerstrijkt en deze zotte theorie gaan verkondigen in hun Facebookspeeltuinen. :unsure:

Alles smaakt inderdaad naar niks. Ik vond het frustrerend en tegelijk ook zo fascinerend dat ik getest heb met koffie (wat ik normaal echt niet lust) en dat kapte ik binnen als warm water, habanero peper smaakte naar niks (wel nadien de voor mij gebruikelijke ongemakken met pikant eten van zwetend voorhoofd en ring of fire)
:laugh:
Ik ga deze onthouden.:laugh:
en genipt aan een glas azijn; het rook naar niks en smaakte hetzelfde als water.
Would not recommend.

Voor mij was die geur en smaak verlies ook de meest bizarre gewaarwording in héél mijn leven dus ik liep continu alles en iedereen te besnuffelen.
Bizar hoe koffie naar niets rook en smaakte, idem dito met bvb sweet chillisaus etc etc.
Was maar een week maar was wel de langste week uit heel mijn leven.

:laugh:
Ik ga deze onthouden.:laugh:

Voor mij was die geur en smaak verlies ook de meest bizarre gewaarwording in héél mijn leven dus ik liep continu alles en iedereen te besnuffelen.
Bizar hoe koffie naar niets rook en smaakte, idem dito met bvb sweet chillisaus etc etc.
Was maar een week maar was wel de langste week uit heel mijn leven.
Een week valt dan idd heel goed mee. Bij mij ongeveer een maand geen smaak en reukzin is nu na 2 maand nog steeds niet in orde.

Een week valt dan idd heel goed mee. Bij mij ongeveer een maand geen smaak en reukzin is nu na 2 maand nog steeds niet in orde.

Ken iemand en heeft bij haar echt maanden geduurd, lijkt me best wel heftig.
Veel beterschap!:hug:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan