Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit ondertussen aan de zesde dag symptomen.

Het draaierig gevoel in mijn hoofd is wat afgenomen. Ik ben wat futloos en heb gewoon zin om de hele dag in de zetel te hangen. Dat kan natuurlijk ook een gevolg zijn van de deprimerende situatie die quarantaine is. 😛

Het vreselijkste symptoom voor mij is nog steeds het gevoel alsof ik verbrand ben door de zon. Nu heb ik dat vooral op mijn buik, rug en nek. Het enige dat tijdelijke verlichting brengt is een bad nemen.

Zondag heb ik buiten wat gesport. Dat viel eigenlijk vrij goed mee. Algemeen gezien voelt het voor mij aan alsof ik een gematigde verkoudheid heb, met bijkomend het geur/smaakverlies en de branderige huid.

Ik heb dat vorig jaar ook gehad. Ik kon geen kledij of deken, of aanraking verdragen aan mijn buik & borst :wtf:
Gelukkig maar 2 dagen geduurd ofzo

ha,they fucked up bigtime :love:

labo heeft mijn test niet doorgestuurd naar de staat of naar Sciensano
Deze morgen gebeld en ze gingen het nasturen.
nu check ik de site van e health en mijn positief resultaat is binnen maar zonder de code, die staat nu op de lijn eronder als niet afgenomen, en lijn 1 is een positieve test zonder pcr code.

resultaat: covidsafe app niet up to date, geen herstelcertificaten mogelijk want de ctpc code is onbekend.

Ik zit ondertussen aan de zesde dag symptomen.

Het draaierig gevoel in mijn hoofd is wat afgenomen. Ik ben wat futloos en heb gewoon zin om de hele dag in de zetel te hangen. Dat kan natuurlijk ook een gevolg zijn van de deprimerende situatie die quarantaine is. 😛

Het vreselijkste symptoom voor mij is nog steeds het gevoel alsof ik verbrand ben door de zon. Nu heb ik dat vooral op mijn buik, rug en nek. Het enige dat tijdelijke verlichting brengt is een bad nemen.

Zondag heb ik buiten wat gesport. Dat viel eigenlijk vrij goed mee. Algemeen gezien voelt het voor mij aan alsof ik een gematigde verkoudheid heb, met bijkomend het geur/smaakverlies en de branderige huid.

Paracetamol helpt hier goed tegen de pijn aan je 'huid'. Ondertussen een 14-tal dagen geleden. Bijna volledig hersteld, smaak en geur blijven nog een beetje achter maar is elke dag iets beter. Af en toe nog een licht gevoel in het hoofd maar dit is ook minder en minder aan het worden.

Laatst bewerkt:
Isolatie van mijn vrouw is gelukt. Wij zijn op dag 7 voor de tweede maal alle drie negatief getest en zij is intussen bijna volledig hersteld en mag uit isolatie. FY Covid! :)

ha,they fucked up bigtime :love:

labo heeft mijn test niet doorgestuurd naar de staat of naar Sciensano
Deze morgen gebeld en ze gingen het nasturen.
nu check ik de site van e health en mijn positief resultaat is binnen maar zonder de code, die staat nu op de lijn eronder als niet afgenomen, en lijn 1 is een positieve test zonder pcr code.

resultaat: covidsafe app niet up to date, geen herstelcertificaten mogelijk want de ctpc code is onbekend.
k denk dat dit veel voorkomt.
schoonouders werden niet opgebeld door de contact tracing.. mijn vriendin, sinds dit weekend positief, eveneens.

Net uit een vliegtuig vol hoestende en niezende mensen, met voor en achter mij roepende kinderen.

Ik zal jullie op de hoogte houden of de booster van 2 weken geleden effectief zijn werk doet :unsure:

Ik zelf voelde vrijdag de eerste symptomen. Keelpijn en de eerste verschijningen van een standaard verkoudheid. Op vrijdagavond een zelftest: negatief.
Zaterdag sta ik op met een serieuze verkoudheid. Keelpijn, niezen, hoofdpijn, maar geen koorts. Een Dafalgan en Strepsils verzachten de ongemakken. Zaterdagmiddag zelftest: negatief.
Zondag dezelfde symptomen als op zaterdag. Behalve dat ik op zondagavond heel moe ben en als gevolg vroeg ga slapen. Ik deed geen zelftest, daar de symptomen hetzelfde bleven...
Maandagochtend: ik sta op op met dezelfde symptomen als het voorbije weekend. Maar tijdens het ontbijt ontdek ik geen smaak en de geur van mijn koffie leek me ontgaan. Zelftest: positief.
Net voor de middag pcr, tegen 's avonds uitslag: positief.

Is nu dag 5 met symptomen. Hoofdpijn blijft, maar de Dafalgan werkt die weg. Smaak en geur gedeeltelijk terug. Keelpijn is verdwenen. Ik voel me minstens dubbel zo goed als in het weekend. Ik vermoed tegen het einde van deze week geen last meer te hebben. Het vervelende zal natuurlijk zijn om dan die quarantaine uit te zitten zonder nog ziek te zijn...
Vrouwlief liet haar zopas testen, hopelijk tekent zij negatief. De kinderen worden vrijdag getest. In het beste geval mogen ze allen maandag terug naar school...

Die zelftest zijn, me dunkt, niet te vertrouwen. Heb je symptomen en je wilt zekerheid? Doe een PCR-test...

Ik zelf voelde vrijdag de eerste symptomen. Keelpijn en de eerste verschijningen van een standaard verkoudheid. Op vrijdagavond een zelftest: negatief.
Zaterdag sta ik op met een serieuze verkoudheid. Keelpijn, niezen, hoofdpijn, maar geen koorts. Een Dafalgan en Strepsils verzachten de ongemakken. Zaterdagmiddag zelftest: negatief.
Zondag dezelfde symptomen als op zaterdag. Behalve dat ik op zondagavond heel moe ben en als gevolg vroeg ga slapen. Ik deed geen zelftest, daar de symptomen hetzelfde bleven...
Maandagochtend: ik sta op op met dezelfde symptomen als het voorbije weekend. Maar tijdens het ontbijt ontdek ik geen smaak en de geur van mijn koffie leek me ontgaan. Zelftest: positief.
Net voor de middag pcr, tegen 's avonds uitslag: positief.

Is nu dag 5 met symptomen. Hoofdpijn blijft, maar de Dafalgan werkt die weg. Smaak en geur gedeeltelijk terug. Keelpijn is verdwenen. Ik voel me minstens dubbel zo goed als in het weekend. Ik vermoed tegen het einde van deze week geen last meer te hebben. Het vervelende zal natuurlijk zijn om dan die quarantaine uit te zitten zonder nog ziek te zijn...
Vrouwlief liet haar zopas testen, hopelijk tekent zij negatief. De kinderen worden vrijdag getest. In het beste geval mogen ze allen maandag terug naar school...

Die zelftest zijn, me dunkt, niet te vertrouwen. Heb je symptomen en je wilt zekerheid? Doe een PCR-test...
Die zijn wél te vertrouwen MAAR tekenen later positief dan een pcr-test.
Bekijk het als een zwangerschapstest uit Kruidvat versus een bloedtest bij de huisarts: de zelftest zal langer negatief tekenen dan de test bij de huisarts omdat er eerst een bepaald niveau moet behaald zijn van hcg/virale lading.

Vrouw van schoonbroer is positief getest en afgelopen zaterdag hebben we nog samen gezellig aan tafel gezeten.

Wanneer begin je de eerste symptonen te vertonen na een besmetting? Op internet zeggen ze tss de 4 à 6 dagen?

Momenteel dag 5 en voel mij nog steeds kiplekker, wat niet wilt zeggen dat we geen drager zijn uiteraard dus vanavond zelftestje.

21287013_web1_copy_jacehazmat.jpg

ook positief, vooral groggy gevoel en geur en smaakverlies

vraag me af hoelang dat geur en smaakverlies zal duren

Vrouw van schoonbroer is positief getest en afgelopen zaterdag hebben we nog samen gezellig aan tafel gezeten.

Wanneer begin je de eerste symptonen te vertonen na een besmetting? Op internet zeggen ze tss de 4 à 6 dagen?

Momenteel dag 5 en voel mij nog steeds kiplekker, wat niet wilt zeggen dat we geen drager zijn uiteraard dus vanavond zelftestje.
Uw zus dus?
Als "risicocontact" kan je normaal toch ook een gratis PCR test laten doen?

Uw zus dus?
Als "risicocontact" kan je normaal toch ook een gratis PCR test laten doen?

Zoals hierboven dus, de vrouw van de broer van mijn vrouw idd.

Morgen gratis pcr test idd, had ook nog zelftest liggen en die was negatief alleszins.

Maandag bericht gehad van mijn nicht dat ze positief is. Zondag er nog bij geweest dus hoog-risicocontact. Test vervroegd naar vandaag aangezien mijn pa & ik geurverlies hadden. Mijn pa & ik zijn positief mijn ma is negatief 😅
Ze heeft ook toevallig heel de familie gezien vorig weekend. Haar ouders, zijn ouders (van haar vriend) en dan nog ik en mijn ouders. Allemaal positief behalve mijn mama en haar dochterke :unsure: Mijn ma gaat volgende week nog een 2de test doen.
Momenteel last van verstopte neus/loopneus, hoest en beetje keelpijn en geurverlies. Smaak heb ik wel nog :p Echt wel vreemd om aan een fles azijn te ruiken en dan ... helemaal niks 😅 Gisteren had ik trouwens wel nog geur! Ik hoop wel dat mijn smaak niet volledig weg gaat dat lijkt me wel heel irritant :p

Nederland past wel een heel simpel testbeleid toe:

Als je klachten hebt die passen bij COVID-19​

Heb je milde klachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? En/of heb je plotseling verlies van reuk of smaak? Doe dan meteen een zelftest of maak een testafspraak bij de GGD. Is de uitslag van de zelftest positief, maak dan een afspraak bij de GGD om de testuitslag te laten controleren. Blijf thuis tot de uitslag bekend is. Doe geen boodschappen en ontvang geen bezoek. Laat anderen boodschappen doen of laat ze bezorgen, zorg dat een ander de hond uitlaat. Voor huisgenoten zonder klachten gelden de basisregels die voor iedereen in Nederland gelden.

Als de uitslag van de zelftest of de test bij de GGD negatief is, dan had je op het moment dat je getest werd geen infectie met het coronavirus SARS-CoV-2.

Sneltesten worden daar ook als de basis beschouwd omdat volgens hen genoeg indicatie geeft over besmettelijkheid (=besmet zijn).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan