Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
12 dagen bij niet-hospitalisatie (ik had eerder mijn certificaat dan dat ik zelfs buiten KON omdat ik nog te ziek was 🤨)
Op dag 12 als de positieve test dag 1 is?

(20/11 positief en vandaag jarig, iets gaan drinken zal er dus niet in zitten.)

Dat zijn de oude regels nog, er is nog geen consensus over de nieuwe dus... Is het advies dat je krijgt wat at random.
De dag 5-regel is wat de huisartsen etc wél willen.
Collega heeft gebeld naar contactcenter, volgens het contactcenter "liepen wij geen gevaar" en worden wij niet gecontacteerd. Wel advies om 5 dagen in quarantaine te blijven en bij symptomen zelf een test te ondernemen. Nochtans gisteren zonder mondmasker een koffiepauze gehouden met de positief geteste collega en ermee gebabbeld. één van de andere collega's heeft sinds gisteren ook symptomen..

Dus ik kan mij enkel laten testen als ik symptomen heb (want dan krijg je enkel een code) of ik moet zelf een zelftest kopen?

Collega heeft gebeld naar contactcenter, volgens het contactcenter "liepen wij geen gevaar" en worden wij niet gecontacteerd. Wel advies om 5 dagen in quarantaine te blijven en bij symptomen zelf een test te ondernemen. Nochtans gisteren zonder mondmasker een koffiepauze gehouden met de positief geteste collega en ermee gebabbeld. één van de andere collega's heeft sinds gisteren ook symptomen..

Dus ik kan mij enkel laten testen als ik symptomen heb (want dan krijg je enkel een code) of ik moet zelf een zelftest kopen?
je moet dit niet, maar het kan wel gemoedsrust voor jezelf bezorgen ;p

Als je via een SMS twee testcodes krijgt na een reis, hoe zit dat nu eigenlijk?

Na 1ste test negatief mag je kennelijk uit quarantiane? Dit is normaal op dag 1, maar volgens mij loopt alles in het 100 want mijn vrouw is vorige vrijdag aangekomen uit België (uit een EU land) als gevaccineerde, en gisteren kreeg ze die 2 codes (voor dag 1 en 7) terwijl het al dag 4 was. Dus ze liep al 4 dagen gewoon rond, aangezien je overal terugvindt dat gevaccineerd/EU bestemming geen test noodzakelijk is.

Nu moet ze op dag 7 dag nog een test doen, maar dat mag ook een sneltest zijn?

Nochtans gisteren zonder mondmasker een koffiepauze gehouden met de positief geteste collega en ermee gebabbeld. één van de andere collega's heeft sinds gisteren ook symptomen..
Uw collega heeft, tijdens het werk een positieve zelftest afgenomen? Of was in afwachting van het resultaat van zijn PCR test nog gewoon naar het werk geweest?

Als je via een SMS twee testcodes krijgt na een reis, hoe zit dat nu eigenlijk?

Na 1ste test negatief mag je kennelijk uit quarantiane? Dit is normaal op dag 1, maar volgens mij loopt alles in het 100 want mijn vrouw is vorige vrijdag aangekomen uit België (uit een EU land) als gevaccineerde, en gisteren kreeg ze die 2 codes (voor dag 1 en 7) terwijl het al dag 4 was. Dus ze liep al 4 dagen gewoon rond, aangezien je overal terugvindt dat gevaccineerd/EU bestemming geen test noodzakelijk is.

Nu moet ze op dag 7 dag nog een test doen, maar dat mag ook een sneltest zijn?
Het moet een pcr-test zijn.

Het moet een pcr-test zijn.
Eerlijk, ik volg niet meer. Ben je hiervan zeker?

Als je hier leest:
Kom je uit een rode zone in de Europese Unie of Schengenzone of uit een rood derde land op de witte lijst?
--> Heb je een vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat ? Je moet niet in quarantaine of je laten testen.

Mijn vrouw woont hier en komt terug uit Italië, dus het is me al een raadsel waarom zij haar moet laten testen. In elk geval buiten zeer hoog risico landen (en op die lijst staan nu enkel Afrikaanse landen) staat daar dan dat een RAT ook goed is.

Is dat niet meer up to date ofzo?

Eerlijk, ik volg niet meer. Ben je hiervan zeker?

Als je hier leest:
Kom je uit een rode zone in de Europese Unie of Schengenzone of uit een rood derde land op de witte lijst?
--> Heb je een vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat ? Je moet niet in quarantaine of je laten testen.

Mijn vrouw woont hier en komt terug uit Italië, dus het is me al een raadsel waarom zij haar moet laten testen. In elk geval buiten zeer hoog risico landen (en op die lijst staan nu enkel Afrikaanse landen) staat daar dan dat een RAT ook goed is.

Is dat niet meer up to date ofzo?
Op dit moment, mag je er volgens mij idd niet meer vanuit gaan dat de websites up2date zijn.
Ik zou gewoon een afspraak boeken in een testcentrum voor dag 7 om zeker te zijn. Wat heb je te verkiezen buiten wat tijd en 10 Seconden irritatie?

Op dit moment, mag je er volgens mij idd niet meer vanuit gaan dat de websites up2date zijn.
Ik zou gewoon een afspraak boeken in een testcentrum voor dag 7 om zeker te zijn. Wat heb je te verkiezen buiten wat tijd en 10 Seconden irritatie?
Wel dag 7 is volgende maandag, en de woensdag erna zou haar eerste werkdag zijn op een nieuwe job, dus met een RAT is ze zeker van resultaat. Nu goed, met een PCR mogelijk ook als de wachttijd meevalt.

Wel dag 7 is volgende maandag, en de woensdag erna zou haar eerste werkdag zijn op een nieuwe job, dus met een RAT is ze zeker van resultaat. Nu goed, met een PCR mogelijk ook als de wachttijd meevalt.
Zorgen dat ze zo vroeg mogelijk 's ochtends kan gaan, de stalen worden minimum 2x, meestal 3x per dag opgehaald, althans bij ons in de streek. Wie voor 9u gaat, zit meestal bij de eerste ophaling en heeft de volgende dag zijn resultaat. 😉

Zou wel heel jammer zijn (maar wel denkbaar hier) dat ze hun websites niet up-to-date houden maar er wel naar verwijzen.
Terwijl de meeste mensen hun informatie wel online zullen opzoeken i.p.v. info via-via die niet altijd betrouwbaar is.

Sommige mensen zou ge toch me hunne kop tegen de muur slagen hè…

Laatste weekend ook 2 verhalen gehoord:
1) Leukweg naar feestje bij iemand komen terwijl die symptomen had en in afwachting bent van het resultaat. “Ik heb een test gedaan maar die gaat negatief zijn hoor” zei die dan.
2) petekind van ne maat jaar geleden geselecteerd voor dansen bij studio 100. Heel het jaar aan gewerkt, dat had voorbije weekend plaatsgevonden normaal. Kind kon over nix anders spreken een jaar lang. Was de week ervoor familiefeestje aan de kant van de vader (gescheiden ouders), waar zij dus ook was. Paar dagen erna wordt ze ziek en positief. Vraagt contact tracing waar ze geweest zijn en zeiden ze dus op een feestje en die en die waren er. Zegt die aan de telefoon: “Jamaar hoe kan dat, die hadden ervoor positief getest ?”. Die randdebielen hebben dus gewoon geweest terwijl ze positief waren en zo dus dat kind haar grote droom aan diggelen geslaan. Kind is er kapot van.

Gisteren ook iemand aan de lijn: vrouw positief dus zij mag na 10 dagen uit quarantaine, hun baby moet 20 dagen in quarantaine.
Man neemt de telefoon over"dat is toch belachelijk, ik ga ze ook na 10 dagen gewoon naar de crèche sturen hoor!!!"
Gelukkig dacht de vriendin er ook anders over dan de papa, ben rustig gebleven maar duidelijk gemaakt dat als de baby de onthaalmoeder aan zou steken, die OOK 10 dagen toe moet en met wat pech in het ziekenhuis kan belanden waardoor ze veel langer geen opvang meer zullen hebben. Persoonlijk vind ik het voor ouders met jonge kinderen absoluut het lastigste. 😟

Ik hoop voor jou dat je ook negatief blijft, maar dit is dus hoe het virus zo fel blijft verspreiden en het aantal besmettingen maar blijft toenemen.
Heel veel mensen testen eerst negatief en dan dan na een paar dagen worden ze toch plots ziek (of testen ze bij een tweede test positief terwijl ze helemaal niet ziek zijn, een test die nu blijkbaar niet meer moet?) en op die manier hebben zij weer een aantal andere mensen besmet.
Zo blijven we natuurlijk aan de gang.

Dit is natuurlijk niet jou fout, het systeem trekt gewoon op geen kloten.
Dit en het feit dat veel mensen nog steeds voor hun pcr test naar de huisarts moeten. Ik zat vrijdag in de wachtzaal bij de huisarts toen er een gezin van 4 binnenkwam voor een pcr test, dat bleef niet buiten wachten en zei doodleuk 'onze zoon heeft woensdag positief getest en wij hebben intussen ook symptomen'. Zegt de vrouw tegen manlief 'ge hebt uw mondmasker verkeerd aan'.
Toen ik buitenkwam was de wachtzaal al gevuld met 3 extra patiënten. Allemaal bij een besmet gezin. Dat kan toch niet?

Ik heb onmiddellijk mijn handen grondig ontsmet, neus gespoeld met zout water, ffp2 mondmasker in de vuilbak gesmeten en mijn kleren gewassen. Gisteren eens een zelftest gedaan, negatief en geen symptomen. Maar je bent natuurlijk wel alert omdat je anderen niet wil aansteken. Vrijdagavond gaan we normaal gezien bij een zwangere vriendin gaan eten, zal nog eens zelftest doen voor vertrek.

Ge moet toch niet meer naar de arts? Had zaterdag last, dan maar een zelftest gedaan = positief.
Dan die zelftest gedaan online, code gekregen en de zondag nog een pcr test kunnen laten doen.
Positief uiteraard... Madam test haar om de 3 dagen ( werkt int ziekenhuis ), slapen / eten / badkamer apart. Voel me precies ne outcast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan