Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Allee mijn vrouw heeft ook prijs. Geen idee van waar het komt, maar het blijft gelukkig beperkt tot een zware verkoudheid. Ik moet voorlopig in quarantaine blijven tot ik resultaat heb van mijn PCR-test, maar ik heb 0 symptomen, dus ik vermoed een negatief resultaat.

Via mijn burgerprofiel heb ik twee quarantaine certificaten ontvangen : eentje tot 9/12, daarna eentje tot 6/12 en daarna nog eentje van mijn arts tot 01/12. Geweldig.

Ik ga die van mijn arts maar volgen, daar heb ik meer vertrouwen in :) Hopelijk geen gezever als de flikken mij zouden tegen houden.
De PCR-test is negatief. Ik mag dus morgen gaan werken. Intussen is mijn vrouw in isolatie :( Die is nu wel al aan de betere hand, maar toch opletten geblazen aangezien de oudste over een dikke week met zijn examens begint.

4 dagen na de positieve test ben ik mijn geur kwijtgeraakt.

griepgevoel is ondertussen weg, ook geen koorts gehad.

De PCR-test is negatief. Ik mag dus morgen gaan werken. Intussen is mijn vrouw in isolatie :( Die is nu wel al aan de betere hand, maar toch opletten geblazen aangezien de oudste over een dikke week met zijn examens begint.
Normaal gezien, mag je toch niet gaan werken? Ik ben positief getest, mijn vrouw en zoon zijn negatief getest en toch in quarantaine moeten gaan? Zelfs na een nieuwe negatieve test moesten ze evenzeer binnen blijven?

Laatst bewerkt:
Hoe zit het nu met hoogrisico contact? Ik zit sinds deze namiddag thuis in quarantaine aangezien collega positief heeft getest. Nu zegt men dat we vijf dagen in quarantaine moeten zitten en dan corona test moeten laten uitvoeren en afhankelijk van resultaat terug kunnen werken.
Ik lees toch andere zaken op infosite van de overheid

Ben je volledig gevaccineerd?
  • Ga in quarantaine.
  • Je krijgt een test.
  • De quarantaine wordt stopgezet van zodra je de resultaten van je eerste test ontvangt.
  • Laat je daarna nog eens testen op dag 7.

Ik ben ondertussen pakt 5 dagen positief.
Ik heb eigenlijk vooral een "prikkende" neus vanbinnen. Ik weet alleen niet of dat komt door de stokken die ze erin hebben gestoken of door corona.
Deed behoorlijk zeer de laatste keer dat ze mij testten. En dan nog langs beide kanten.

Daarnaast ook een pijnlijke aft. Zal er ook wel mee te maken hebben (zwakkere weerstand).
In mijn omgeving is dit toch iets vrij typisch dat ongemakkelijk gevoel in de neus. We waren met 11 besmet en hebben dit allemaal. We vragen ons af hoe lang die 'neuslast' blijft. Het is nu toch al 8 dagen :sop:

Hoe zit het nu met hoogrisico contact? Ik zit sinds deze namiddag thuis in quarantaine aangezien collega positief heeft getest. Nu zegt men dat we vijf dagen in quarantaine moeten zitten en dan corona test moeten laten uitvoeren en afhankelijk van resultaat terug kunnen werken.

• Ga in quarantaine.
  • Je krijgt een test.
  • De quarantaine wordt stopgezet van zodra je de resultaten van je eerste test ontvangt.
Dat zijn de oude regels nog, er is nog geen consensus over de nieuwe dus... Is het advies dat je krijgt wat at random.
De dag 5-regel is wat de huisartsen etc wél willen.

• Ga in quarantaine.
  • Je krijgt een test.

Nah, dit is het normale verloop:

Dag 1: hoogrisicocontact met X (besmette persoon weet het ook niet)
Dag 2: X wordt ziek en/of krijgt bericht dat hij een hoogrisicocontact had, boek afspraak voor dag 4 want testcentra zitten volgeboekt
Dagen 2-5: kom in contact met andere mensen
Dag 6: X krijgt eindelijk resultaat, is positief, informeert jou, jij boekt afspraak voor dag 8 hoewel je al aan dag 5 zit intussen
...
Ad infinitum

Ik ben er eindelijk vanaf. Tweede test op dag 17 ook negatief. Kinderen (eerst) en vrouw hebben het wel allemaal gehad.. vreemd.

Ik ben er eindelijk vanaf. Tweede test op dag 17 ook negatief. Kinderen (eerst) en vrouw hebben het wel allemaal gehad.. vreemd.
En toch kan je positief geweest zijn hé. Géén enkele test is 100% sluitend. Maar goed, gelukkig ben je er vanaf, dat is het belangrijkste!

En toch kan je positief geweest zijn hé. Géén enkele test is 100% sluitend. Maar goed, gelukkig ben je er vanaf, dat is het belangrijkste!
Ja ik kan ook zelfs tussenin positief geweest zijn zonder symptomen. Zal het nooit weten. Vooral blij dat ik niet nog eens 10 dagen in isolatie moet.

De oma van mijn vriendin vorige week positief getest, maar niet heel veel last buiten een zware hoest. Haar opa eerst negatief, maar vandaag toch positief getest. Hopelijk heeft hij er ook weinig last van. Hij heeft gelukkig wel zijn derde spuit gehad.

Normaal gezien, mag je toch niet gaan werken? Ik ben positief getest, mijn vrouw en zoon zijn negatief getest en toch in quarantaine moeten gaan? Zelfs na een nieuwe negatieve test moesten ze evenzeer binnen blijven?
Ik heb voor de zekerheid gebeld naar mijn WG en mag (moet) komen werken. Geen symptomen en negatieve PCR-test. De website van sciensano is nog niet up-to-date.

Laatst bewerkt:
Ik heb voor de zekerheid gebeld naar mijn WG en mag (moet) komen werken. Geen symptomen en negatieve PCR-test. De website van sciensano is nog niet up-to-date.
Ik hoop voor jou dat je ook negatief blijft, maar dit is dus hoe het virus zo fel blijft verspreiden en het aantal besmettingen maar blijft toenemen.
Heel veel mensen testen eerst negatief en dan dan na een paar dagen worden ze toch plots ziek (of testen ze bij een tweede test positief terwijl ze helemaal niet ziek zijn, een test die nu blijkbaar niet meer moet?) en op die manier hebben zij weer een aantal andere mensen besmet.
Zo blijven we natuurlijk aan de gang.

Dit is natuurlijk niet jou fout, het systeem trekt gewoon op geen kloten.

Ik hoop voor jou dat je ook negatief blijft, maar dit is dus hoe het virus zo fel blijft verspreiden en het aantal besmettingen maar blijft toenemen.
Heel veel mensen testen eerst negatief en dan dan na een paar dagen worden ze toch plots ziek (of testen ze bij een tweede test positief terwijl ze helemaal niet ziek zijn, een test die nu blijkbaar niet meer moet?) en op die manier hebben zij weer een aantal andere mensen besmet.
Zo blijven we natuurlijk aan de gang.

Dit is natuurlijk niet jou fout, het systeem trekt gewoon op geen kloten.
Ik heb die bedenking ook gemaakt. Het zou idd veiliger geweest zijn mocht ik deze week thuis gebleven zijn. Door mijn beroep kan ik echter niet van thuis werken (alarmcentrale).

Langs de andere kant weten we van waar de besmetting komt en is mijn vrouw al bijna 10 dagen geleden besmet geraakt en ik voel mij nog altijd goed. Intussen zit mijn vrouw in strikte isolatie : ze zit gans de dag alleen op een kamer, we slapen apart, apart toilet en douche, eten wordt aan de deur afgezet .... De oudste zoon heeft examens volgende week, dus we nemen geen enkel risico.

Op doktersadvies ga ik mij nog een tweede maal laten testen hoor.

Intussen zit mijn vrouw in strikte isolatie : ze zit gans de dag alleen op een kamer, we slapen apart, apart toilet en douche, eten wordt aan de deur afgezet .... De oudste zoon heeft examens volgende week, dus we nemen geen enkel risico.

Op doktersadvies ga ik mij nog een tweede maal laten testen hoor.
RESTECPE.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan