Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Best gek. Dat zijn toch al een paar serieuze indicatoren wat betreft een corona besmetting. Vooral het smaak en geurverlies.
De PCR test is blijkbaar niet 100% accuraat
De PCR-test

de PCR-test heeft altijd een percentage fout-positieven (iemand is niet besmet, maar volgens de test is dat wel het geval) en fout-negatieven (de patiënt is besmet, maar de test geeft dat niet aan). Daarvoor is een aantal mogelijke oorzaken: ....

Ik heb (nog) géén zelftest gedaan, ik ben géén setje gaan halen. Ik heb 4 dagen na de eerste symptomen een PCR test laten afnemen via het labo (negatief). Daarna gewoon 10 dagen in quarantaine gegaan, en alleen naar de huisarts, winkel en apotheek geweest (dat mag hé).
Kan misschien zijn dat bij jou het langer duurt eer het tot een covid besmetting komt? Dat je wel de symptomen hebt, maar dat het langer duurt eer een test het aantoont.?

Allez, het hier ook vlaggen. Besmetting vant school door gekregen van meneer. Hij gewoon niezen en snot. Ik een serieuze verkoudheid.
Madam negatief getest. Wordt hier plezant in huis.

? Waarom moet ik dan 17 dagen in quarantaine? Mijn 1ste symptomen zijn op 17/11 opgedoken, pcr afgenomen op 20/11 was positief. Resultaat ontvangen op 21/11 Moet echter tot 03/12 opgesloten blijven?
Wie besmet is, moet 10 dagen in isolatie nadat de test positief was, als dat bij jou anders is, moet je je wenden tot de instantie die jou langer schreef.
Normaal 20/11 +10 = 30/11 🤷🏼

Wie besmet is, moet 10 dagen in isolatie nadat de test positief was, als dat bij jou anders is, moet je je wenden tot de instantie die jou langer schreef.
Normaal 20/11 +10 = 30/11 🤷🏼
Dacht ik ook. Nochtans is dit door het ziekenhuis zo opgegeven op ontslagpapieren en attest voor huisarts, dat ik in isolement moet tot 3/12. En dit zou dan verlengd worden indien ik nog steeds symptomen ( koorts of kortademigheid ) vertoon.

Dacht ik ook. Nochtans is dit door het ziekenhuis zo opgegeven op ontslagpapieren en attest voor huisarts, dat ik in isolement moet tot 3/12. En dit zou dan verlengd worden indien ik nog steeds symptomen ( koorts of kortademigheid ) vertoon.
Ja dat is ook zo. Die 10 dagen is als ge geen symptomen hebt of uw symptomen al danig verbeterd zijn (+ 3 dagen geen koorts). Als ge in het ziekenhuis hebt gelegen volgt ge op wat uw artsen hebben beslist.

Mijn zoontje zijn 10 dagen zijn om volgende woensdag. Ikzelf ben nog ziek als gezinslid. Zo ook zijn broertje. Zij hebben wel geen symptomen. Hij zou dus volgende woensdag zonder problemen naar school kunnen? Of verwachten ze dat heel het gezin genezen verklaard moet zijn?

Mijn zoontje zijn 10 dagen zijn om volgende woensdag. Ikzelf ben nog ziek als gezinslid. Zo ook zijn broertje. Zij hebben wel geen symptomen. Hij zou dus volgende woensdag zonder problemen naar school kunnen? Of verwachten ze dat heel het gezin genezen verklaard moet zijn?
Ik denk niet dat je een " het hele gezin is genezen " verklaring krijgt. Zo ver ik weet krijg je na x aantal dagen een herstelcertificaat, zonder daarom ook effectief genezen te zijn. In principe zou je zoontje naar school kunnen, hou er wel rekening mee dat je zoontje nog steeds besmettelijk is, vooral omdat jij nog ziek bent.

Mijn dokter liet deze week ook weten dat hij positief getest had en een collega van dezelfde praktijk negatief. Hij had geen enkele symptomen, zijn collega lichte verkoudheidssymptomen. Gezien ze dat vreemd vonden, hebben ze zich opnieuw laten testen. Bij die tweede test was het resultaat net omgekeerd.
Blijkbaar bij de eerste test waren de resultaten aan de verkeerde test gekoppeld. Het komt misschien 1 op de zoveel keer voor.

Dochter van de buren is overleden na 3 weken coma :headshake:Mens was wel 70, maar die was hele dagen in de tuin aan het werken, weer of geen weer. Zo ene die onverwoestbaar was en waar ik altijd wat mee stond te babbelen. Ik kan niet zeggen dat het een dichte kennis was, maar het doet me toch wat. Voor onze reis nog afgesproken dat we de foto's eens gingen komen tonen en nu net telefoon dat ze er niet meer is :/

Onze dochter moest sinds gisterenavond hoesten en kreeg vanavond koorts. Daarnet een zelftest gedaan en is positief, fml :(

Hijzelf is niet besmettelijk, alleen moet een negatief persoon hem brengen en halen 😉

@Tonerider of @Carrion , beschikbaar anders? 😘
sorry, ik ben allergisch aan kinderen. Anders graag hoor, kan ik hen hersenspoelen over hoe het leven eigenlijk geen zin heeft en al de kennis die ze opdoen op school uiteindelijk ook weer verdwijnt. Dat ze nog een leven van verlies, dood, gebroken harten tegemoet gaan en dat papa liever 5000euro uitgeeft aan een kookplaat in plaats van de arme kindjes in afrika te helpen. Een kookplaat die ook afgeschreven gaat zijn tegen dat zij oud genoeg zijn om het huis te erven en dus papa een deel van hun erfenis gewoon aan nutteloze dingen heeft uitgegeven. Papa is essentie van het leven kwijtgespeeld en werkt hard voor nutteloze dingen in plaats van minder te werken om meer met hun te spelen. Dus de ouderliefde is in tegenstelling tot wat ze dachten wel voorwaardelijk en niet puur.
Oh ja, en zwarte piet is niet zwart en de paashaas bestaat niet. Allemaal leugens van de ouders om de kinderen stil te houden. Niemand ziet hen graag.

sorry, ik ben allergisch aan kinderen. Anders graag hoor, kan ik hen hersenspoelen over hoe het leven eigenlijk geen zin heeft en al de kennis die ze opdoen op school uiteindelijk ook weer verdwijnt. Dat ze nog een leven van verlies, dood, gebroken harten tegemoet gaan en dat papa liever 5000euro uitgeeft aan een kookplaat in plaats van de arme kindjes in afrika te helpen. Een kookplaat die ook afgeschreven gaat zijn tegen dat zij oud genoeg zijn om het huis te erven en dus papa een deel van hun erfenis gewoon aan nutteloze dingen heeft uitgegeven. Papa is essentie van het leven kwijtgespeeld en werkt hard voor nutteloze dingen in plaats van minder te werken om meer met hun te spelen. Dus de ouderliefde is in tegenstelling tot wat ze dachten wel voorwaardelijk en niet puur.
Oh ja, en zwarte piet is niet zwart en de paashaas bestaat niet. Allemaal leugens van de ouders om de kinderen stil te houden. Niemand ziet hen graag.
Gelukkig ben je toch een positieve mens he

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan