Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maat van mij heeft het nu ook zitten. Al 5 dagen serieus ziek als een zware griep: constante hoofdpijn, vermoeid, veel hoesten, slijmen overgeven etc. Hij is 37 jaar oud en volledig gevaccineerd, geen overgewicht, vrij gezond... Zonder vaccin had hij vermoedelijk wel in het ziekenhuis gelegen.

Gekregen via zijn zoontje die het op school van iemand (asymptomatisch) uit zijn klas heeft gekregen.

Het is en blijft een raar beestje.

Ikzelf en 2 kinderen van 4 en 5 positief getest.
Ik heb vooral last van koorts en spierpijn. Zoon heeft af en toe wat verhoging en snottebellen en de dochter is int algemeen wat plattekes.

Allez ik mag hier ook posten. Zelftest was gisteren negatief maar pcr die gisteren afgenomen werd, is sterk positief en ik ben zeer besmettelijk.

Enige symptoom is voorlopig totaal smaakverlies. Verder zelfs geen hoestje of snotneus.

Hoe heb je het opgelopen?
Losbandig leven he :unsure:

Nee, ik snap eigenlijk niet hoe mensen kunnen weten hoe ze het zelf opgelopen hebben. Gezien hoe makkelijk het virus zich verspreid is het toch meer giswerk dan wetenschap om te weten hoe je het hebt opgelopen.

Hoe heb je het opgelopen?
Zoals @nestorius aangaf, is dat moeilijk in te schatten. Maar ik heb me in elk geval laten hertesten toen ik gisteren vernam dat mijn ex schoonouders en m’n ex haar plus zoontje ziek waren en int weekend positief getest werden. Daarbij vernam ik ook dat haar partner al twee weken zwaar ziek in bed ligt, zij zelf doodmoe is en ze beiden niet gevaccineerd of getest zijn :woohoo:

Ik had me twee weken geleden ook laten testen omdat ik toen zelf effectief symptomen had en ziek was, maar dat was toen negatief. Smaak is daarna teruggekomen en andere symptomen ebden weg, tot smaak helemaal terug verdwenen is maar (voorlopig) dus zonder enig ander symptoom/hinder.

Daarnet mijn allereerste koffie ooit gedronken. Ik proef toch niks 🤷‍♂️

Laatst bewerkt:
Zoals @nestorius aangaf, is dat moeilijk in te schatten. Maar ik heb me in elk geval laten hertesten toen ik gisteren vernam dat mijn ex schoonouders en m’n ex haar plus zoontje ziek waren en int weekend positief getest werden. Daarbij vernam ik ook dat haar partner al twee weken zwaar ziek in bed ligt, zij zelf doodmoe is en ze beiden niet gevaccineerd of getest zijn :woohoo:

Ik had me twee weken geleden ook laten testen omdat ik toen zelf effectief symptomen had en ziek was, maar dat was toen negatief. Smaak is daarna teruggekomen en andere symptomen ebden weg, tot smaak helemaal terug verdwenen is maar (voorlopig) dus zonder enig ander symptoom/hinder.

Daarnet mijn allereerste koffie ooit gedronken. Ik proef toch niks 🤷‍♂️
Kom, tijd om te experimenteren. Smaak je dan ook niks pikant?

Ribbetjes met Carolina reaper gingen vlot binnen. Mijn maag bleek echter minder immuun.
Langs de ene kan vind ik dat fascinerend dat ge echt door een ziekte niks van smaak meer kan hebben, langs de andere kant is dat dan wel weer angstaanjagend, gewoon niks meer proeven van wat je eet.

Langs de ene kan vind ik dat fascinerend dat ge echt door een ziekte niks van smaak meer kan hebben, langs de andere kant is dat dan wel weer angstaanjagend, gewoon niks meer proeven van wat je eet.
Ik kan bevestigen dat het heel snel frustrerend wordt. Bij de boodschappen dacht ik “welk beleg zal ik eens nemen” om dan te beseffen dat het geen hol uitmaakt want het smaakt allemaal naar niks 🤷‍♂️

Ik ken 2 personen die last hebben van extreme haaruitval na coronabesmetting. Beide zijn grieperig geweest, geen dramatische toestanden.
Maar toch is het lichaam dermate afgemat geweest dat het haar en nagels eronder lijden. Vriendin heeft er zelf haar huwelijk voor uitgesteld omdat ze zich schaamt, ze had effenaf kale plekken waar nu mini haartjes op beginnen te groeien.
Dokter had bevestigd dat het een gekende aandoening is bij mensen die hersteld zijn van corona. Ze worden medisch beholpen met vitamines en lotions.
Was toch ook even geschrokken als ik dat hoorde. Ook al vallen uw symptomen mee, het virus kan altijd lelijk huis houden in uw lichaam.

Vandaag de 5de dat dat ik ziek ben. Vooral nog heel vermoeid en vieze hoest. Ook nen hele dwaze kop, moet ontzettend veel moeite doen om me op iets te concentreren.

Ik vond dat ècht bizar, om 10u nog iets gegeten, niets aan de hand, om 12u: enkel nog textuur ervaren. 🤷🏼

Hier ondertussen meer dan een maand geleden positief getest.
Migraine is moeilijker onder controle te krijgen, ik moet ervoor meer/zwaardere medicatie nemen en meermaals per week dat ik na het werk 2 graden warmer heb dan ervoor. Inspanningen kosten me dus nog wel wat. Gelukkig met dafalgan wel snel terug ok.

Allez ik mag hier ook posten. Zelftest was gisteren negatief maar pcr die gisteren afgenomen werd, is sterk positief en ik ben zeer besmettelijk.

Enige symptoom is voorlopig totaal smaakverlies. Verder zelfs geen hoestje of snotneus.
Sinds gisterenavond is mijn smaak (lichtjes) teruggekomen en ook vandaag lijkt dit te bevestigen. Smaken zijn nog niet heel uitgesproken, maar ik proef wel terug verschillen. Ook van een wolk deo kon ik vanochtend een (lichte) geur waarnemen.

Overigens geen enkel signaal van contact tracing.

Is één van de symptomen, betreffende geur- en smaakverlies effectief geur- en smaakverlies, dus dat je niets smaakt? Of is het bij sommigen ook zo dat iets heel vies smaakt (of bedorven of rot enzovoort). Dat vraag ik mij eigenlijk af. En is dat dan bij alle geuren en smaken, of kan dat ook bij specifieke geuren en smaken zijn?

Bij mij begint de smaak sinds vandaag, dag 11 na positieve pcr test en dag 13 na smaak-geurverlies, lichtjes te komen. Niets metaalachtig of bedorven.

Maat van mij heeft het nu ook zitten. Al 5 dagen serieus ziek als een zware griep: constante hoofdpijn, vermoeid, veel hoesten, slijmen overgeven etc. Hij is 37 jaar oud en volledig gevaccineerd, geen overgewicht, vrij gezond... Zonder vaccin had hij vermoedelijk wel in het ziekenhuis gelegen.

Gekregen via zijn zoontje die het op school van iemand (asymptomatisch) uit zijn klas heeft gekregen.

Het is en blijft een raar beestje.
Familie van me, net de 50 voorbij, in uitstekende conditie (net nog een marathon afgelegd in een stuk onder de 4 uur), geen overgewicht en nooit ziek, ligt ondertussen al bijna 3 weken in zijn bed.

Ziektes zijn ook raar in de zin dat je tegen de ene ziekte goed kunt, en de andere totaal niet. Sommigen hebben een zwakker immuunsysteem in het algemeen, bij anderen is dat dan doorgaans goed. Soms is je immuunsysteem zelfs al zo goed en gericht dat het lui kan worden en problemen heeft met een nieuwe ziekte. Vergelijk het met een sporter die weinig concurrentie heeft, en dan plots overmoedig wordt. Maar dan kan het ook wel zijn dat in de toekomst er dan wel weer goed tegen gewapend bent.

Er is sowieso wel iets dat ziektes waar mee je vroeger in aanraking komt, meestal best tegen gewapend bent, maar soms is het wel zo dat het dominante beeld daarvan kan veranderen. Een pandemie is meestal een ziekte waar weinig mensen vroeger mee in aanraking kwamen, en hun immuunsysteem het niet (goed) herkent. Bij een grieppandemie is dat meestal een griepvirus dat al een tijd niet meer rondcirculeerde.

Soms is het wel wat 'random' ja. Misschien dat het ook wel met de varianten en subvarianten te maken heeft qua ernst, en hoe oud de vaccinatie is/hoeveel bescherming die nog geeft en hoe je er destijds op reageerde en misschien ook het type vaccin.

Is één van de symptomen, betreffende geur- en smaakverlies effectief geur- en smaakverlies, dus dat je niets smaakt? Of is het bij sommigen ook zo dat iets heel vies smaakt (of bedorven of rot enzovoort). Dat vraag ik mij eigenlijk af. En is dat dan bij alle geuren en smaken, of kan dat ook bij specifieke geuren en smaken zijn?
Collega van werk had vorig jaar smaak en geur problemen door corona. Nu meer dan een jaar geleden is het nog steeds niet zoals voor de corona.
Op een bepaald moment smaakte alles zoet, daarna smaakt alles gerookt,......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan