Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

  • Ja, onmiddellijk

    Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

    Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

    Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

    Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

    Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

    Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

    Stemmen: 20 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    315
thanks, volgens de bloomberg link zou resultaten nog altijd eind januari zijn.
Hopelijk niet te veel extra tijd. Want deze is een belangrijken voor Europa.
We kopen er veel van en belangrijkst : is maar 1 shot

Grappig hoe de westerse wereld zoveel vaccins koopt. Europa 183% Canada zelfs 303%
is idd eind januari, vergissing van me
belangrijkste is dat Europa echt het leeuwendeel van deze vaccins heeft gekocht, dus er zouden er snel veel kunnen binnenkomen.
 
Vandaag in de krant gezien dat iedereen een brief krijgt met een dag en uur wanneer hij/zij zich kan gaan laten vaccineren.
Je bent niet verplicht, maar je word toch een beetje gedwongen richting vaccinatie.

Ik heb het al eerder gezegd, ik wil mij wel laten vaccineren, maar niet direct, ik wil eerst even afwachten wat de effecten op langere termijn kunnen zijn. Want wat er ook beweerd word, we weten dat nu nog altijd niet.
 
Vandaag in de krant gezien dat iedereen een brief krijgt met een dag en uur wanneer hij/zij zich kan gaan laten vaccineren.
Je bent niet verplicht, maar je word toch een beetje gedwongen richting vaccinatie.

Ik heb het al eerder gezegd, ik wil mij wel laten vaccineren, maar niet direct, ik wil eerst even afwachten wat de effecten op langere termijn kunnen zijn. Want wat er ook beweerd word, we weten dat nu nog altijd niet.
Vaccinatiecentra in Vlaanderen: wanneer en waar krijg ik mijn vaccin? - Laat je vaccineren

Als het zover is, krijg je een uitnodiging om je te laten vaccineren, via sms, brief en mail. Daarbij heb je de optie om te bevestigen, weigeren of de afspraak te verplaatsen. Er staat ook waar je je kan laten vaccineren.
 
Vandaag in de krant gezien dat iedereen een brief krijgt met een dag en uur wanneer hij/zij zich kan gaan laten vaccineren.
Je bent niet verplicht, maar je word toch een beetje gedwongen richting vaccinatie.

Ik heb het al eerder gezegd, ik wil mij wel laten vaccineren, maar niet direct, ik wil eerst even afwachten wat de effecten op langere termijn kunnen zijn. Want wat er ook beweerd word, we weten dat nu nog altijd niet.
Dan gaat ge al uit van de assumptie dat er effecten op lange termijn gaan zijn. Ge kunt er even goed van uitgaan dat die er niet gaan zijn, of dat het risico erop zo belachelijk klein is dat het in het niets verdwijnt in vergelijking met de lange termijneffecten van een serieus covid ziekteverloop. :)
 
Vandaag in de krant gezien dat iedereen een brief krijgt met een dag en uur wanneer hij/zij zich kan gaan laten vaccineren.
Je bent niet verplicht, maar je word toch een beetje gedwongen richting vaccinatie.

Ik heb het al eerder gezegd, ik wil mij wel laten vaccineren, maar niet direct, ik wil eerst even afwachten wat de effecten op langere termijn kunnen zijn. Want wat er ook beweerd word, we weten dat nu nog altijd niet.
Idem. Nu als iedereen denkt zoals degenen in dit topic moet ik me niet vaccineren 😁
 
Hoe zit dat eigenlijk met GDPR? Mensen gaan contacteren via SMS, mail? Hmm...

en ge moet ofwel bevestigen, verplaatsen of weigeren? Waar is de optie “ik negeer de boel”?
 
Hoe zit dat eigenlijk met GDPR? Mensen gaan contacteren via SMS, mail? Hmm...

en ge moet ofwel bevestigen, verplaatsen of weigeren? Waar is de optie “ik negeer de boel”?
Er staat nergens dat ge dat moet, er staat dat dat de drie mogelijke opties zijn. Het lijkt mij duidelijk dat uw kop in het zand steken en doen alsof ge niks gehad hebt onder de categorie van weigeren staat.

Er is trouwens bij mijn weten geen enkel probleem met een overheid die zijn burgers via elektronische weg contacteert. Dat interfereert op geen enkele manier met GDPR.
 
Hoe zit dat eigenlijk met GDPR? Mensen gaan contacteren via SMS, mail? Hmm...

en ge moet ofwel bevestigen, verplaatsen of weigeren? Waar is de optie “ik negeer de boel”?
Ja want de overheid heeft natuurlijk het recht niet om burgers via die weg te contacteren, ze sturen beter een belleman rond in elke straat om dan te zien wie der thuis is. Dat gaat een smsje zijn en ne mail, en normaal ook nen brief gelijk een oproepingsbrief oid. Hoe zou je dan liever zien dat ze het doen?

En tuurlijk mag je weigeren, maar het is wel zo beleefd tov een ander die zich wel wil laten vaccineren dat je laat weten dat je geen interesse hebt. Kwestie van het toch een beetje efficiënt aan te kunnen pakken.

Hoe mensen de vraag om zich te laten vaccineren kunnen zien als een "zachte dwang om het te doen". Het is van in het begin duidelijk gezegd dat het niét verplicht is. Maar een opt-out lijkt me toch veel beter dan een opt-in.
 
Dan gaat ge al uit van de assumptie dat er effecten op lange termijn gaan zijn. Ge kunt er even goed van uitgaan dat die er niet gaan zijn, of dat het risico erop zo belachelijk klein is dat het in het niets verdwijnt in vergelijking met de lange termijneffecten van een serieus covid ziekteverloop. :)
Omdat ik weet dat er van die vaccin-sceptici gaan zijn die met me zouden lachen mocht ik een nadelig effect hebben van dat vaccin, wijs ik me het recht toe om mensen die niet gevaccineerd zijn (zonder specifieke medische reden) en flink ziek worden van COVID echt goed uit te lachen.
Zowel tijdens als na hun genezing.
 
Eigenlijk zou je de poll van deze thread nu moeten kunnen aanpassen. De vraag zou moeten zijn: ga je op (bij benadering) het tijdstip dat de overheid je het vaccin aanbiedt? Of ga je wachten tot daarna? Hoe zit het overigens met het "weigeren": kan je weigeren als je in mei een brief krijgt maar in september alsnog achter één (gratis) gaan vragen? Ik hoop vermoed van wel, want de overheid weet bijvoorbeeld niet van iedereen of die bijvoorbeeld in het geval van vrouwen dan toch, zwanger zijn en momenteel geen vaccin kunnen krijgen.
 
Eigenlijk zou je de poll van deze thread nu moeten kunnen aanpassen. De vraag zou moeten zijn: ga je op (bij benadering) het tijdstip dat de overheid je het vaccin aanbiedt? Of ga je wachten tot daarna? Hoe zit het overigens met het "weigeren": kan je weigeren als je in mei een brief krijgt maar in september alsnog achter één (gratis) gaan vragen? Ik hoop vermoed van wel, want de overheid weet bijvoorbeeld niet van iedereen of die bijvoorbeeld in het geval van vrouwen dan toch, zwanger zijn en momenteel geen vaccin kunnen krijgen.
Het zal wel gratis blijven, daar zou ik me geen zorgen over maken. Ik snap (persoonlijk) wel niet goed welk verschil je hoopt te merken tussen mei en september. Op die termijn gaan we niet meer weten dan de klinische tests die reeds gebeurd zijn.

Dit is geen kritiek trouwens, maar een oprechte vraag.
 
Dan gaat ge al uit van de assumptie dat er effecten op lange termijn gaan zijn. Ge kunt er even goed van uitgaan dat die er niet gaan zijn, of dat het risico erop zo belachelijk klein is dat het in het niets verdwijnt in vergelijking met de lange termijneffecten van een serieus covid ziekteverloop. :)
Nee, ik ga er van uit dat alles wel goed zal verlopen.
Als ik er effectief van uit zou gaan dat er negatieve effecten / bijwerkingen zouden zijn op lange termijn, dan zou ik er alles aan doen om anderen te overhalen om ook te wachten met zicht te laten vaccineren, maar dat doe ik niet, iedereen moet die keuze voor zichzelf maken.
Ik hoop dus ook voor hen dat er op lange termijn geen problemen zullen opduiken.
Maar ik ben altijd al het afwachtende type geweest, ik zal nooit de eerste zijn om nieuwe zaken die pas op de markt komen direct te gaan kopen. Je kan dit dus best daarmee vergelijken.
 
Eigenlijk zou je de poll van deze thread nu moeten kunnen aanpassen. De vraag zou moeten zijn: ga je op (bij benadering) het tijdstip dat de overheid je het vaccin aanbiedt? Of ga je wachten tot daarna? Hoe zit het overigens met het "weigeren": kan je weigeren als je in mei een brief krijgt maar in september alsnog achter één (gratis) gaan vragen? Ik hoop vermoed van wel, want de overheid weet bijvoorbeeld niet van iedereen of die bijvoorbeeld in het geval van vrouwen dan toch, zwanger zijn en momenteel geen vaccin kunnen krijgen.
Dat zijn wel goede vragen. Het word inderdaad nergens vermeld hoe je, wanneer je nu zou weigeren, achteraf alsnog kan vragen om toch het vaccin te krijgen.
Vrouwen die zwanger zijn die kunnen dat wel aangeven op de moment dat ze het weigeren dat het omwille van die reden is denk ik?
Het zal wel gratis blijven, daar zou ik me geen zorgen over maken. Ik snap (persoonlijk) wel niet goed welk verschil je hoopt te merken tussen mei en september. Op die termijn gaan we niet meer weten dan de klinische tests die reeds gebeurd zijn.

Dit is geen kritiek trouwens, maar een oprechte vraag.
Als ik het nu niet laat zetten, dan zou ik minstens wachten tot binnen jaar, zeker niet nu weigeren en dan in september alsnog laten zetten.
Gratis of niet, dat maakt mij niet uit, als ik beslis het te laten zetten dan mag dat voor mijn part zelfs tegen betaling zijn.
 
Ze hebben een rondvraag gedaan naar al het verplegend personeel met de vraag of ze mee willen helpen met vaccineren. Geinteresseerden moeten wel eerst een aangepaste reanimatiecursus volgen. :thinking:
 
Het zal wel gratis blijven, daar zou ik me geen zorgen over maken. Ik snap (persoonlijk) wel niet goed welk verschil je hoopt te merken tussen mei en september. Op die termijn gaan we niet meer weten dan de klinische tests die reeds gebeurd zijn.

Dit is geen kritiek trouwens, maar een oprechte vraag.
Ik ook niet hoor, ik laat het meteen zetten wanneer ik de kans krijg. Ik verwees gewoon naar de opties in de huidige poll.

Afwachten heeft tenzij in specifieke situaties, zoals zwangerschap, weinig zin.
 
Persoonlijke voorkeur: graag nog een jaartje wachten, tot er wat meer gekend is over langere termijn van de duur van de werking, neveneffecten,...

Maar ik werk in de zorg. Ik hou me netjes aan de regels, maar moet soms mijn mondmasker uitdoen omdat oudere patiënten die hardhorig zijn ècht dat "liplezen" erbij nodig hebben.
Of ze komen binnen met een mondmasker onder de neus en negeren je als je zegt dat ze het verkeerd dragen,...
Dan vind ik het mijn morele plicht om me wél te laten vaccineren tegenover iedereen die bij ons werkt en klant is. En tegenover mijn moeder die risicopatiënt is en mijn dochter heel graag knuffelt 😍
 
Ik vraag me af waar dat wantrouwen vandaan komt (langere termijn effecten), zijn er bestaande vaccins waarbij achteraf is gebleken dat ze bepaalde andere gezondheidsproblemen veroorzaakten?
 
Terug
Bovenaan