Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

  • Ja, onmiddellijk

    Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

    Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

    Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

    Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

    Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

    Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

    Stemmen: 20 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    315
Ik zal wellicht bij de laatste groep behoren en ga er niet moeilijk over doen. Het gaat om collectieve verantwoordelijkheid om er een te nemen. Als iedereen de boot afhoudt blijven we in lockdown.
 
Tot nu toe zijn er in de VS 6 mensen met een zware allergische reactie op het vaccin op 272 000 gevaccineerden, dat is dus 0.0022% van de gevaccineerden
1500 gevaccineerden (1.5%) hebben bijwerkingen die maken dat ze medische verzorging nodig hebben en niet in staat zijn om te werken die dag.

Men heeft er ook een vermoeden van welke component die de allergische reactie triggert : het zou PEG, pohyethyleen glycol zijn.
 
Tot nu toe zijn er in de VS 6 mensen met een zware allergische reactie op het vaccin op 272 000 gevaccineerden, dat is dus 0.0022% van de gevaccineerden
1500 gevaccineerden (1.5%) hebben bijwerkingen die maken dat ze medische verzorging nodig hebben en niet in staat zijn om te werken die dag.

Men heeft er ook een vermoeden van welke component die de allergische reactie triggert : het zou PEG, pohyethyleen glycol zijn.
Dat lijken mij zeer goede cijfers toch?
 
Dat lijken mij zeer goede cijfers toch?
Ik vermoed dat het vooral belangrijk is dat men weet wat de allergie triggert. En 0.0022% is inderdaad een zeer beperkt risico. In België zou dat bij volledige vaccinatie 45 van die gevallen betekenen.
De kans dat je sterft aan de ziekte is groter, zelfs wanneer je vrij jong bent. En van die 6 mensen is ook niemand gestorven, voor zover ik heb begrepen.
 
Ja ken je toch afvragen of het de moeite is om iemand van 96 en 102 nog een vaccin te geven waarvan we er momenteen te weinig hebben.
 
Ja ken je toch afvragen of het de moeite is om iemand van 96 en 102 nog een vaccin te geven waarvan we er momenteen te weinig hebben.
Je kan je dat absoluut afvragen, maar er is geen ander acceptabel antwoord op die vraag dan "ja" zonder een zeer grondig ethisch debat, en daar is geen tijd voor.

Bovendien, het doel is nooit echt geweest om zo snel mogelijk naar 0 Covid-doden te gaan, maar wel om de maatschappij te kunnen heropenen zonder dat de ziekenhuizen meteen overspoeld geraken. Als de bejaarden dus weer massaal vredig in hun slaap kunnen sterven in het woonzorgcentrum in plaats van op een duur bedje in de ICU, is dat alleen maar goed nieuws voor de rest van de bevolking.
 
Onmiddellijk als het aan mij is. Al ben ik wel realistisch dat dit niet vandaag op morgen zal zijn als 30'er die thuis werkt.
 
Ja onmiddelijk, maar dan in de zin van "als het mijn beurt is".
Als thuiswerkende dertiger begrijp ik dat er heel wat mensen zijn die het vaccin voor mij zouden moeten krijgen.
Idem, dus ik vrees ook dat het nog behoorlijk lang zal duren vooraleer ik aan de beurt ben.. :S
 
Ik twijfel nog. Maar ben wel risicopatiënt. Ik hoop dat de bijwerkingen wat meevallen. Blijkbaar zit er in het Pfizer vaccin een bestanddeel van laxeermiddel waar een klein van de mensen allergisch op reageert...
 
Wij gaan het vaccin laten zetten van zodra mogelijk. We werken allebei in een "essentiële job" dus zouden mogelijk tegen mei-juni ingeënt kunnen worden?
 
De procedures die ze nu aan sneltempo hebben afgewerkt?
Die hebben ze nu nog altijd volledig doorlopen hoor. Het is niet omdat bepaalde administratieve stappen tijdens testfases gebeurd zijn, dat die vaccins minder grondig gescreend werden..
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ik vind dat trouwens altijd zo'n vreemd argument, dat mensen vaccins (of iets anders) niet vertrouwen omdat het er sneller is dan anders, of dan wat ze verwacht hadden. Alsof iets wat sneller klaar is, per se slechter moet zijn en tijd de (enige) bepalende factor is voor kwaliteit.
 
Ik vind dat trouwens altijd zo'n vreemd argument, dat mensen vaccins (of iets anders) niet vertrouwen omdat het er sneller is dan anders, of dan wat ze verwacht hadden. Alsof iets wat sneller klaar is, per se slechter moet zijn en tijd de (enige) bepalende factor is voor kwaliteit.
Ik vraag me dan af of die mensen naar het nieuws kijken, al ken ik het antwoord al. Is een goede maand geleden nog uitgelegd dat er al 2-3 jaar uitgespaard is enkel en alleen omdat dit vaccin qua papierwerk op elk vlak topprioriteit heeft gekregen.
 
Terug
Bovenaan