Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

  • Ja, onmiddellijk

    Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

    Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

    Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

    Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

    Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

    Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

    Stemmen: 20 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    315
nee, ik kijk nooit naar het nieuws, daarmee dat ik ook de reputatie heb van alle conspiracy-theorien te ondersteunen en mijn mening te baseren op hoeveel blaadjes ik nodig heb gehad om mijn gat af te vegen.
 
Mocht je Netflix hebben, deze mini-docu van 3 afleveringen “Coronavirus, Explained” en vooral de aflevering “The Race for a Vaccine” vat alles duidelijk samen.

Link naar de docu.
Ik heb geen netflix, toch bedankt om te delen.


---
Het nieuws: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201225_97046977
Sneltest blijkt niet zo goed te werken. Is nochtans ook goedgekeurd geweest. Maar waarschijnlijk andere procedures? Laat me toe van sceptisch te zijn en twijfels te hebben over de snelheid waarmee alles ontworpen, getest en goedgekeurd is.
 
Het vaccin van Astrazeneca zou te weinig getest zijn op mensen ouder dan 55 jaar om zeker te zijn dat het ook op die groep doeltreffend werkt. Ik hoop dat men bij het Europees agentschap voldoende pragmatisme aan de dag legt om dat vaccin dan goed te keuren voor mensen die geen 55 jaar oud zijn. Volgens mij zijn die er ook meer dan voldoende. Hoe sneller voldoende mensen ingeënt zijn, hoe sneller we van de miserie af zijn.
 
Het vaccin van Astrazeneca zou te weinig getest zijn op mensen ouder dan 55 jaar om zeker te zijn dat het ook op die groep doeltreffend werkt. Ik hoop dat men bij het Europees agentschap voldoende pragmatisme aan de dag legt om dat vaccin dan goed te keuren voor mensen die geen 55 jaar oud zijn. Volgens mij zijn die er ook meer dan voldoende. Hoe sneller voldoende mensen ingeënt zijn, hoe sneller we van de miserie af zijn.
Jup, het lijkt mij ook logisch om in de toekomst met nieuwe vaccins naargelang wat ze precies doen andere bevolkingsgroepen in te enten. Bij vaccins die ook verspreiding tegengaan houdt het bijvoorbeeld veel meer steek om eerst jongere mensen en zorgpersoneel te vaccineren, aangezien zij enerzijds de motor zijn en anderzijds vaker in contact komen met risicogroepen.
 
Eerste geval van hersenvliesontsteking na inenting in Mexico


Dit blijft natuurlijk wel een alleenstaand geval, op de ondertussen miljoenen vaccins die zijn toegediend. De dokter in kwestie had bovendien een geschiedenis van allergische reacties op medicatie...
Het feit dat er openlijk over gecommuniceerd wordt, bewijst ook dat er niets in de doofpot gestoken wordt.
 
Eerste geval van hersenvliesontsteking na inenting in Mexico


Dit blijft natuurlijk wel een alleenstaand geval, op de ondertussen miljoenen vaccins die zijn toegediend. De dokter in kwestie had bovendien een geschiedenis van allergische reacties op medicatie...
Het feit dat er openlijk over gecommuniceerd wordt, bewijst ook dat er niets in de doofpot gestoken wordt.
Is het eigenlijk nog niet bekend welk deeltje in het vaccin die allergische reactie uitlokt?
 
Toch even kaderen. In de VS op 1 miljoen vaccinaties
5 ernstige allergische reacties
10 andere allergische reacties

Dat valt dus best mee
Wat niet meevalt is dat er dus nog maar 1.000.000 vaccinaties in de VS zijn uitgevoerd. De Trump administratie had als doel 20.000.000 vaccinaties in 2020 vooropgesteld.
 
Toch even kaderen. In de VS op 1 miljoen vaccinaties
5 ernstige allergische reacties
10 andere allergische reacties

Dat valt dus best mee
Wat niet meevalt is dat er dus nog maar 1.000.000 vaccinaties in de VS zijn uitgevoerd. De Trump administratie had als doel 20.000.000 vaccinaties in 2020 vooropgesteld.
Ik heb de indruk dat men overal nogal optimistisch is over het aantal vaccinaties die men vooropstelt.
 
Nogmaals goed nieuws ivm vaccinatie
Mensen jonger van 50 jaar die een dosis van 50% van het vaccin van Moderna krijgen, lijken even goed beschermd te zijn. Dus nog steeds twee vaccinaties, maar wel slechts 50% van de dosis.
bron NY Times (Slaoui is de leider van operation Warp Speed)

In an interview on the CBS program “Face the Nation,” Dr. Slaoui pointed to data from clinical trials run by Moderna, whose vaccine is typically given in two doses, four weeks apart, each containing 100 micrograms of active ingredient.

In the trials, people between the ages of 18 and 55 who received two half-doses produced an “identical immune response to the 100 microgram dose,” Dr. Slaoui said. The F.D.A. and Moderna are now considering implementing this regimen on a more widespread scale, he added.
 
Da's inderdaad wel goed nieuws, aangezien dan, eens de risicogroepen en het medisch personeel gedaan is, het enorm snel zou moeten kunnen gaan omdat ge de facto twee keer zoveel mensen kunt vaccineren.
 
J&J resultaten zijn voor einde van februari. Om aan risicospreiding te doen hebben ze ook een testgroep met twee dosissen opgestart
 
Deze Panorama aflevering van BBC over Oxford/Astrazenica gaf toch mooi aan dat er snel gewerkt is maar zonder wettelijke stappen over te slaan.

https://www.bbc.co.uk/programmes/m000qdzd

Hier is de aflevering in het kort in tekstvorm en de reden waarom alles zo snel kon gaan.

The vaccine has been through all the usual research stages, although for speed these have overlapped when they would usually happen one after another.
 
nee, ik kijk nooit naar het nieuws, daarmee dat ik ook de reputatie heb van alle conspiracy-theorien te ondersteunen en mijn mening te baseren op hoeveel blaadjes ik nodig heb gehad om mijn gat af te vegen.

laat een bidet installeren, dan kan je dezelfde mening vasthouden.

OT: ik verwacht dat mijn gezin in H1 2021 gevaccineerd is.
 
Waar haal je die info?

Ik dacht dat J&J eind januari z'n resultaten en aanvraag ging indienen.
onderaan staat de extra info

Een ander deel van de info krijg ik van een forum waar een viroloog om de zoveel dagen wat links naar nieuwe wetenschappelijke artikels post, en er vaak nog wat info bij zet
 
onderaan staat de extra info

Een ander deel van de info krijg ik van een forum waar een viroloog om de zoveel dagen wat links naar nieuwe wetenschappelijke artikels post, en er vaak nog wat info bij zet

thanks, volgens de bloomberg link zou resultaten nog altijd eind januari zijn.
Hopelijk niet te veel extra tijd. Want deze is een belangrijken voor Europa.
We kopen er veel van en belangrijkst : is maar 1 shot

Grappig hoe de westerse wereld zoveel vaccins koopt. Europa 183% Canada zelfs 303%
 
Terug
Bovenaan