Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

  • Ja, onmiddellijk

    Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

    Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

    Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

    Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

    Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

    Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

    Stemmen: 20 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    315
Wel, ik zal volgende maand iets laten weten. Prikjes zijn ingepland.
Eerste prikje gezet. Twee dagen stijve arm, reactie ligt in de lijn van griepvaccin.

Voelt wel fancy aan wanneer je bij de eerste bent die zo'n peperduur hitech spuitje in de arm gekregen hebt. Precies alsof je de nieuwe iphone bij launch te pakken hebt. Maar dan gratis.
 
Om nog eens wat positieve cijfers te posten, een overzicht van de resultaten van de gerandomiseerde onderzoeken voor de verschillende vaccins.
Over alle onderzoeken zijn er momenteel 0 gevallen van hospitalisatie voor mensen die het aanbevolen aantal dosissen heeft gekregen van de verschillende vaccins, ook voor zware varianten zonder vaccinatie is de bescherming enorm hoog. Enkel voor een mildere variant die voor niemand buiten een risicogroep meer zou moeten zijn dan enkele dagen in bed liggen, zijn er voor sommige vaccins wat lagere percentages. Die laatste worden mee in rekening gebracht als ze spreken over algemene beschermingsgraad van het vaccin waardoor de J&J an AZ vaccins lager scoren maar dat vertelt dus maar een deel van het verhaal.

ndN7S2B.png

(Afbeelding van https://twitter.com/MonicaGandhi9)
 
Eerste prikje gezet. Twee dagen stijve arm, reactie ligt in de lijn van griepvaccin.

Voelt wel fancy aan wanneer je bij de eerste bent die zo'n peperduur hitech spuitje in de arm gekregen hebt. Precies alsof je de nieuwe iphone bij launch te pakken hebt. Maar dan gratis.
Welk heb je gehad?
Mijn madam heeft AZ gekregen de donderdag en heeft toch het meeste last vd pijnlijke arm en gisterenavond en deze morgen wat hoofdpijn. Maar niks ernstig
 
Welk heb je gehad?
Mijn madam heeft AZ gekregen de donderdag en heeft toch het meeste last vd pijnlijke arm en gisterenavond en deze morgen wat hoofdpijn. Maar niks ernstig
Comirnaty pfizer biontech

Reactie is dus zeer mild. Ik heb al heviger gereageerd op griepvaccins. Zwelling en pijn in schouder zijn na 2 dagen volledig weg.
 
- USA: AZ heeft zelf nog geen aanvraag ingediend en wacht op USA resultaten om hun aanvraag te doen. FDA zal niet goedkeuren op basis van Europese testen. https://www.forbes.com/sites/leahro...19-vaccine--why-hasnt-the-us/?sh=6e80f719350e
- Zwitserland: Vaccin AZ nog niet goedgekeurd, volgens regulator Swissmedic: “The data currently available do not point to a positive decision regarding benefits and risks,”

En dat zijn geen instellingen waar Dr. Google werkt. In Europa gebruiken de meeste landen het vaccin ook niet voor ouderen omdat er te weinig testdata is voor die populatie. Als er wetenschappelijke consensus zou zijn dat alles veilig is, zou dat niet nodig zijn. Het is erg waarschijnlijk dat het veilig is maar verschillende mensen en regulatoren hebben andere maatstaven om te bepalen wat voldoende veilig is.
waarom zou AZ moeten een aanvraag indienen in de USA als ze nu al niet kunnen leveren wat ze beloofd hebben.
 

Volgens gynaecologen is er geen reden om te denken dat het vaccin niet zou werken of onveilig zou zijn bij zwangere vrouwen. Dat was de boodschap van twee gynaecologen tijdens het wekelijkse infomoment van de taskforce vaccinatie zaterdag. Vaccineren is ook volkomen veilig bij borstvoeding en bij vrouwen met een kinderwens.

Kwam hier al vaker ter sprake, @TooChé onder andere.
 
Kennis van mij heeft haar eerste prik gehad vorige week. Ze ligt nu ineens met 39 graden koorts in bed. (Haar man nog aan de telefoon gehad)
Of het door het vaccin komt of door gewoon toeval weet ik wel niet.

Nevenwerkingen kunnen natuurlijk altijd hé.
 
Comirnaty pfizer biontech

Reactie is dus zeer mild. Ik heb al heviger gereageerd op griepvaccins. Zwelling en pijn in schouder zijn na 2 dagen volledig weg.
Mijn schoonzus is erg ziek geweest van de 2e dosis Pfizer (amper ee dag hoor), van het eerste had ze geen last. Bij mijn zus was het dan net andersom. Eerste prik had ze wat last (niet ziek) en tweede geen last van gehad.
Bij beiden hoor ik wel dat er toch telkens een aantal collega's ziek waren en thuis moesten blijven na het vaccin.
 
Kennis van mij heeft haar eerste prik gehad vorige week. Ze ligt nu ineens met 39 graden koorts in bed. (Haar man nog aan de telefoon gehad)
Of het door het vaccin komt of door gewoon toeval weet ik wel niet.

Nevenwerkingen kunnen natuurlijk altijd hé.
is vrij normaal bij vaccins.
De ene reageert heviger dan de andere.
Heb in 2017 een griep vaccin gehad, niks van gemerkt.
In 2018 weer eentje en toen ben ik 2 dagen doodziek geweest.
 
Mijn schoonzus had ook lichte bijwerkingen voor 1 dag, maar haar collega had ook 39 graden koorts. Kan altijd.
 

Nee, ook niet als het verplicht wordt​

Hoewel ik niet denk dat het kan worden verplicht
Dus ik had eigenlijk

Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden) moeten kiezen :/​

 
Terug
Bovenaan