Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

  • Ja, onmiddellijk

    Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

    Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

    Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

    Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

    Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

    Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

    Stemmen: 20 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    315
Er is zelfs voor de wetenschappers nog geen volledige consensus over het AstraZeneca vaccin, is het dan zo raar dat sommige mensen er nog vragen over hebben? Of zijn de instanties die de vaccins goedkeuren in Zwitserland en de USA ook bevolkt door anti-vaxxers want zij wachten ook nog steeds op meer testinformatie voor goedkeuring? Nogmaals, door iedereen in twee kampen in te delen (anti-vaxxers vs de goeden, versoepelbrigade vs de goeden) ga je het debat niet vooruithelpen. Geef je argumenten waarom jij je wel laat vaccineren, waarom de argumenten van Black Devil niet wetenschappelijk zijn en dan kan je misschien hem overtuigen om van mening te veranderen. Door hem een egoïst en anti-vaxxer te noemen gaat dat niet lukken.
Per definitie is hij een antivaxxer als hij zich niet laat vaccineren en een egoïst als hij zo'n kerngezonde kerel is en het niet wil nemen om andere mensen te beschermen. Geen idee hoe je erbij komt dat die termen niet correct zijn?

En over die consensus? Geef eens bronnen?
5 second search via de site van de VRT :
Rechtstreeks uit de mond van mensen die er iets van kennen ipv Dr Google :

 
Per definitie is hij een antivaxxer als hij zich niet laat vaccineren en een egoïst als hij zo'n kerngezonde kerel is en het niet wil nemen om andere mensen te beschermen. Geen idee hoe je erbij komt dat die termen niet correct zijn?

En over die consensus? Geef eens bronnen?
5 second search via de site van de VRT :
Rechtstreeks uit de mond van mensen die er iets van kennen ipv Dr Google :

? Dus iemand die zich de vraag stelt of een vaccin goed is voor mensen met een goede immuniteit / gezondheid of dat er een kans is dat je daardoor zwakker komt , dan ben je een anti-vaxxer , gewoon al door die vraag te stellen , leuk zeg 👍
 
? Dus iemand die zich de vraag stelt of een vaccin goed is voor mensen met een goede immuniteit / gezondheid of dat er een kans is dat je daardoor zwakker komt , dan ben je een anti-vaxxer , gewoon al door die vraag te stellen , leuk zeg 👍
Van mij mag je vragen wat je wil als je je maar laat vaccineren. Jij gaat je misschien een dag of 2 wat minder voelen of wat ziek voelen en that's it.
Voor jezelf, corona heeft ook al kerngezonden mensen gedood hoor, niet veel, maar denk niet dat je het wil krijgen.
 
Van mij mag je vragen wat je wil als je je maar laat vaccineren. Jij gaat je misschien een dag of 2 wat minder voelen of wat ziek voelen en that's it.
Voor jezelf, corona heeft ook al kerngezonden mensen gedood hoor, niet veel, maar denk niet dat je het wil krijgen.
geldt die "anti-vaxxer" term ook voor mensen die het griepvaccin niet nemen? Ben ik dan een anti-vaxxer voor het griepvaccin ?

Ik dacht dat die term meer bedoelt was voor mensen die denken dat ze je een chip laten inspuiten en dergelijke ..
 
? Dus iemand die zich de vraag stelt of een vaccin goed is voor mensen met een goede immuniteit / gezondheid of dat er een kans is dat je daardoor zwakker komt , dan ben je een anti-vaxxer , gewoon al door die vraag te stellen , leuk zeg 👍
Je post kwam eigenlijk neer op "ik ben weinig ziek en ik denk dat ik met een vaccin sneller ziek ga worden". Je geeft ook zelf aan dat dit op niets gebaseerd is.

Wat wil je nu eigenlijk horen? Proficiat?
 
Er staat op de website van de overheden en de normale nieuwskanalen méér dan genoeg info over de vaccins en hoe ze ons en vooral ouderen beschermen. En dan nog, die uitleg zou overbodig moeten zijn.
Ik ben geen vaccinoloog en weinigen zijn het. Dus moet je vertrouwen op experts op dat vlak en als die zeggen "neem het" dan doe je dat gewoon. Punt aan de lijn.

Als je ooit een brugje wil bouwen en je wil weten wat voor staalbalken je daarvoor nodig hebt dan mag je aan mijn deur kloppen en ik zal het je zeggen. En als ik je zeg dat het een HEB 380 moet zijn en jij gaat van "Jamaar op FB/Google/gelijkWTFkanaalwaarjeopzit zegt men dat het anders is" dan ben je gewoon een idioot.
Een beetje zoals de mondmaskers zeker?
Eerst niet nodig volgens de virologen, het werd zelfs belachelijk gemaakt..daarna verplicht..de overheid geeft er..en nu blijken ze giftig te zijn.
Hebben we het over dezelfde wetenschappers? Een beetje kritisch nadenken zou wat meer op zijn plaats staan in deze samenleving ipv als een kudde alles zomaar te aanvaarden.

Ik ga mezelf niet direct laten vaccineren. Niet dat ik het nooit zal doen..maar nu gewoon niet. Eerst nog wat afwachten wat de effecten zijn. En intussen blijf ik met plezier een mondmasker dragen en houd ik mij aan de regels. En indien nodig ga ik ook niet op reis. Dit zou niemand kunnen storen ;-). Mijn lichaam, mijn keuze.. en de personen die het vaccin krijgen kunnen toch niet meer ziek worden (blijkbaar), dus dan zie ik het probleem van het niet te willen niet.

Het wil niet zeggen dat ik mij binnen 1-2jr niet laat vacineren
 
Als het 1x is, doe ik het direct.
Maar als het 2x per jaar moet, dan pas ik.

ik ga echt niet levenslang 2x per jaar mij laten vaccineren (panische angst voor naalden)
 
geldt die "anti-vaxxer" term ook voor mensen die het griepvaccin niet nemen? Ben ik dan een anti-vaxxer voor het griepvaccin ?

Ik dacht dat die term meer bedoelt was voor mensen die denken dat ze je een chip laten inspuiten en dergelijke ..

De kans om te sterven van de griep is 0.01% of zoiets en de griep legt geen landen stil. Dus nee, ik beschouw je niet als een antivaxxer als je je niet laat inenten tegen de griep als je geen risicopatiënt bent op de griep.

En die chip is allang ingespoten, die zit in je GSM en alle social media. :)
 
Je post kwam eigenlijk neer op "ik ben weinig ziek en ik denk dat ik met een vaccin sneller ziek ga worden". Je geeft ook zelf aan dat dit op niets gebaseerd is.

Wat wil je nu eigenlijk horen? Proficiat?
in de hoop dat hier mss mensen zitten die konden wetenschappelijk uitleggen dat dat nonsens is , nuja had het idd gewoon beter aan de huisarts gevraagd. Op een internetforum mag je toch nog wel eens een vraag stellen?
 
Een beetje zoals de mondmaskers zeker?
Eerst niet nodig volgens de virologen, het werd zelfs belachelijk gemaakt..daarna verplicht..de overheid geeft er..en nu blijken ze giftig te zijn.
Hebben we het over dezelfde wetenschappers? Een beetje kritisch nadenken zou wat meer op zijn plaats staan in deze samenleving ipv als een kudde alles zomaar te aanvaarden.

Ik ga mezelf niet direct laten vaccineren. Niet dat ik het nooit zal doen..maar nu gewoon niet. Eerst nog wat afwachten wat de effecten zijn. En intussen blijf ik met plezier een mondmasker dragen en houd ik mij aan de regels. En indien nodig ga ik ook niet op reis. Dit zou niemand kunnen storen ;-). Mijn lichaam, mijn keuze.. en de personen die het vaccin krijgen kunnen toch niet meer ziek worden (blijkbaar), dus dan zie ik het probleem van het niet te willen niet.

Het wil niet zeggen dat ik mij binnen 1-2jr niet laat vacineren
Hier gaan we weer, de mondmaskers. Echt, meendet? Als dat niet al 100 keer uitgelegd is aan jan en alleman dan weet ik het ook niet meer. Dan wil je het gewoon niet horen. Fuck maat het begint hilarisch te worden. :)

Trouwens, groepsimmuniteit, kendet?

Aan het tempo dat België gaat zou jij waarschijnlijk volgend jaar gevaccineerd worden weliswaar, dus WIN WIN wohoo!
 
in de hoop dat hier mss mensen zitten die konden wetenschappelijk uitleggen dat dat nonsens is , nuja had het idd gewoon beter aan de huisarts gevraagd. Op een internetforum mag je toch nog wel eens een vraag stellen?
Ik heb die posts nog eens gelezen, en dat waren geen vragen hoor. Nog een nasaal Amerikaans accent en je kon meegaan met KellyAnne die zich afvraagt waarom Bill Gates en George Soros ons willen injecteren met chips.

Maar ok het was dus een vraag voor informatie. :unsure:
 
Per definitie is hij een antivaxxer als hij zich niet laat vaccineren en een egoïst als hij zo'n kerngezonde kerel is en het niet wil nemen om andere mensen te beschermen. Geen idee hoe je erbij komt dat die termen niet correct zijn?

En over die consensus? Geef eens bronnen?
5 second search via de site van de VRT :
Rechtstreeks uit de mond van mensen die er iets van kennen ipv Dr Google :


- USA: AZ heeft zelf nog geen aanvraag ingediend en wacht op USA resultaten om hun aanvraag te doen. FDA zal niet goedkeuren op basis van Europese testen. https://www.forbes.com/sites/leahro...19-vaccine--why-hasnt-the-us/?sh=6e80f719350e
- Zwitserland: Vaccin AZ nog niet goedgekeurd, volgens regulator Swissmedic: “The data currently available do not point to a positive decision regarding benefits and risks,”

En dat zijn geen instellingen waar Dr. Google werkt. In Europa gebruiken de meeste landen het vaccin ook niet voor ouderen omdat er te weinig testdata is voor die populatie. Als er wetenschappelijke consensus zou zijn dat alles veilig is, zou dat niet nodig zijn. Het is erg waarschijnlijk dat het veilig is maar verschillende mensen en regulatoren hebben andere maatstaven om te bepalen wat voldoende veilig is.
 
Ik heb die posts nog eens gelezen, en dat waren geen vragen hoor. Nog een nasaal Amerikaans accent en je kon meegaan met KellyAnne die zich afvraagt waarom Bill Gates en George Soros ons willen injecteren met chips.

Maar ok het was dus een vraag voor informatie. :unsure:
ja sorry voor m'n eerder volks taalgebruik ,ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is niwaar :)
 
- USA: AZ heeft zelf nog geen aanvraag ingediend en wacht op USA resultaten om hun aanvraag te doen. FDA zal niet goedkeuren op basis van Europese testen. https://www.forbes.com/sites/leahro...19-vaccine--why-hasnt-the-us/?sh=6e80f719350e
- Zwitserland: Vaccin AZ nog niet goedgekeurd, volgens regulator Swissmedic: “The data currently available do not point to a positive decision regarding benefits and risks,”

En dat zijn geen instellingen waar Dr. Google werkt. In Europa gebruiken de meeste landen het vaccin ook niet voor ouderen omdat er te weinig testdata is voor die populatie. Als er wetenschappelijke consensus zou zijn dat alles veilig is, zou dat niet nodig zijn. Het is erg waarschijnlijk dat het veilig is maar verschillende mensen en regulatoren hebben andere maatstaven om te bepalen wat voldoende veilig is.

De USA is Europa niet hé, hier is het wel goedgekeurd dus nemen maar. Ze zijn trouwens testen aan het doen in Amerika. En er is genoeg bevolking om de 55+'ers dan een ander vaccin te geven, ik ga ervan uit dat wij geen 55 zijn?
 
Zoals ik al eerder hier gezegd heb, voor mij maakt het niet uit, ik neem het vaccin dat mij wordt aangeboden of het nu Pfizer, AZ of iets dat in de pijplijn zit, is. Ik begrijp wel dat er nog mensen zijn die vragen hebben en weigerachtiger zijn op basis van de negatieve artikels die in de krant zijn verschenen en de voorbehouden in andere landen zoals hierboven vermeld. De groep die op basis van deze gegevens nog vragen heeft bij het vaccin is nog relatief groot, kijk naar het relatief groot aantal weigeraars bij medisch personeel. Door die groep dom en egoïstisch te noemen en als anti-vaxxers te bestempelen, ga je geen mensen overtuigen.
 
Terug
Bovenaan