Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

  • Ja, onmiddellijk

    Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

    Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

    Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

    Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

    Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

    Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

    Stemmen: 20 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    315
Vandaag had m'n vriendin uitnodiging in de bus voor vaccinatie, ze moest haar afspraak voor de 22ste februari bevestigen/wijzigingen/weigeren. Code uiteraard al vervallen. :unsure:

Ze stelt het sowieso uit tot juli, is nog in moederschapsrust tot dan en geeft nog borstvoeding.
 
Vandaag had m'n vriendin uitnodiging in de bus voor vaccinatie, ze moest haar afspraak voor de 22ste februari bevestigen/wijzigingen/weigeren. Code uiteraard al vervallen. :unsure:

Ze stelt het sowieso uit tot juli, is nog in moederschapsrust tot dan en geeft nog borstvoeding.
wat een slechte administratie wel , dat belooft als ze aan de grote massa beginnen.
 
Staat de datum van verzending ook vermeld?
Want kan een fout zijn van de administratie, maar zou ook een fout van bpost kunnen zijn, brief ergens te lang blijven liggen.
 
Ik kreeg een mail met de uitnodiging en deze was ook in mijn ebox terug te vinden. Daags nadien kwam de brief ook nog eens via de post. (10 dagen voor de effectieve vaccinatie kwam de brief)
 
Het laatste artikel dat ik daarover las is dat die bijwerking ook voorkwam bij kinderen die de ziekte gewoon gekregen hadden en dat het dus daar een gevolg van zou zijn. Dus niet zozeer een 'fout' van het vaccin (en dan moet ge de afweging maken of ge het risico neemt dat een zeer beperkt aantal iets ontwikkelt dat ze ook zouden krijgen moesten ze effectief ziek worden of niet). Maar ik kan dat artikel niet direct meer terugvinden.
Als het ene vaccin de bijwerkingen wél heeft en een ander niet, dan zou dat een eigenaardige verklaring zijn.
 
Laatst bewerkt:
Staat de datum van verzending ook vermeld?
Want kan een fout zijn van de administratie, maar zou ook een fout van bpost kunnen zijn, brief ergens te lang blijven liggen.
Net eens gekeken. Die brief is op tijd verzonden, maar bij het huisnummer staan er 2 nullen voor. Zou me niet verbazen dat deze brief een tijdje in de brievenbus bij een naburig appartementsblok in de straat heeft gelegen.

Maar toch, haar collega's hadden beiden ook nog een sms en een mail gekregen blijkbaar. Dus misschien bij haar niet omdat ze momenteel niet aan het werk is ofzo... Dus cava nog nu ik dat weet :)
 
Ik verlang toch ook serieus tot die brief hier in de bus valt. Jammer genoeg zal ik wel achteraan die lijst bengelen
Hoe gaat men dat doen bij het grote publiek? Een brief/ mail sturen en op die datum moet je gaan?
Wat dan met mensen die posten werken? Of je echt nie kan?
Terug dan voor weken wachten?
 
Hoe gaat men dat doen bij het grote publiek? Een brief/ mail sturen en op die datum moet je gaan?
Wat dan met mensen die posten werken? Of je echt nie kan?
Terug dan voor weken wachten?
Mijn vriendin kreeg een mail en dan kun je zelf een datum en tijd kiezen.
 
Hoe gaat men dat doen bij het grote publiek? Een brief/ mail sturen en op die datum moet je gaan?
Wat dan met mensen die posten werken? Of je echt nie kan?
Terug dan voor weken wachten?
Ge gaat een andere optie kunnen kiezen online (of via de telefoon voor de mensen die bellen)
 
Ik kan daar idd geen wetenschappelijke uitleg aan geven , maar ik denk dat soms , ik wil gewoon niet dat ik dan vanaf volgend jaar veel meer ziek kom ,


Het is ook dezelfde reden waarom ik geen griepvaccin neem en andere , omdat ik niet wil dat ik daarna nog meer afhankelijk ben van vaccins.
Bende egoïsten hier maat. Laat je dan vaccineren opdat je de anderen niet ziek zou maken hé. Als je toch zo ne gezonde zijt kan een vaccin allesbehalve een probleem zijn.

Echt al die flatearthers en antivaxers hier maat niet te geloven. Ik word daar echt pissig van.
 
Bende egoïsten hier maat. Laat je dan vaccineren opdat je de anderen niet ziek zou maken hé. Als je toch zo ne gezonde zijt kan een vaccin allesbehalve een probleem zijn.

Echt al die flatearthers en antivaxers hier maat niet te geloven. Ik word daar echt pissig van.
kom eens af met een uitleg in de plaats van iedereen die niet meteen alles kent over vaccins anti-vaxxers te noemen ..
 
kom eens af met een uitleg in de plaats van iedereen die niet meteen alles kent over vaccins anti-vaxxers te noemen ..

Er staat op de website van de overheden en de normale nieuwskanalen méér dan genoeg info over de vaccins en hoe ze ons en vooral ouderen beschermen. En dan nog, die uitleg zou overbodig moeten zijn.
Ik ben geen vaccinoloog en weinigen zijn het. Dus moet je vertrouwen op experts op dat vlak en als die zeggen "neem het" dan doe je dat gewoon. Punt aan de lijn.

Als je ooit een brugje wil bouwen en je wil weten wat voor staalbalken je daarvoor nodig hebt dan mag je aan mijn deur kloppen en ik zal het je zeggen. En als ik je zeg dat het een HEB 380 moet zijn en jij gaat van "Jamaar op FB/Google/gelijkWTFkanaalwaarjeopzit zegt men dat het anders is" dan ben je gewoon een idioot.
 
Bende egoïsten hier maat. Laat je dan vaccineren opdat je de anderen niet ziek zou maken hé. Als je toch zo ne gezonde zijt kan een vaccin allesbehalve een probleem zijn.

Echt al die flatearthers en antivaxers hier maat niet te geloven. Ik word daar echt pissig van.
Oost-Vlaming (Gentenaar?) gespot?
 
Er is zelfs voor de wetenschappers nog geen volledige consensus over het AstraZeneca vaccin, is het dan zo raar dat sommige mensen er nog vragen over hebben? Of zijn de instanties die de vaccins goedkeuren in Zwitserland en de USA ook bevolkt door anti-vaxxers want zij wachten ook nog steeds op meer testinformatie voor goedkeuring? Nogmaals, door iedereen in twee kampen in te delen (anti-vaxxers vs de goeden, versoepelbrigade vs de goeden) ga je het debat niet vooruithelpen. Geef je argumenten waarom jij je wel laat vaccineren, waarom de argumenten van Black Devil niet wetenschappelijk zijn en dan kan je misschien hem overtuigen om van mening te veranderen. Door hem een egoïst en anti-vaxxer te noemen gaat dat niet lukken.
 
Terug
Bovenaan