Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

  • Ja, onmiddellijk

    Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

    Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

    Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

    Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

    Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

    Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

    Stemmen: 20 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    315
Dit dus. Begin eens, met simpele woorden, de mensen uit te leggen wat RNA nu eigenlijk is en waarvoor het dient.
Want voor velen is dit een van de punten waar men bang voor is.
Zeg dan ook dat bvb het AZ vaccin daar geen gebruik van maakt en dit dan misschien voor die mensen ideaal is?
Anderzijds: leggen we aan mensen in simpele bewoordingen uit wat microgolfstraling is voor ze een GSM gebruiken?

Ik heb toch al redelijk wat info zien passeren daarover hoor, is dat zelfs al niet op het (VRT/VTM) nieuws geweest? Al die informatie is beschikbaar hé, eigenlijk zouden mensen zelf de reflex moeten hebben eens iets op te zoeken als ze toch twijfelen. Als je dat in "simpele woorden" moet uitleggen moet je nog kiezen tussen meer vereenvoudigd en meer correct. Er gaan ook altijd mensen overblijven die het dan nog niet snappen, of nog twijfelen want ze hebben Jos iets anders horen vertellen.

Op een bepaald vlak moeten mensen eens leren aanvaarden dat er experts rondlopen die jaren gestudeerd hebben om zo'n inschattingen te maken, en dat hun eigen onderzoek/mening daar ondergeschikt aan is. Het is te zeggen, dat is al zo voor praktisch alles dat niet uitvoerig in de media komt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wel eens willen weten,voor mijn eigen dan, voor hoeveel % ik beschermd ben na een een vaccinatie.
Het kan toch niet dat dat bij iedereen hetzelfde is?
 
Uiteraard is dat niet hetzelfde voor iedereen, de cijfers die gerapporteerd worden zijn gemiddeldes op basis van testpopulaties en vergelijkingen met controlepopulaties. Sommige mensen zonder vaccin worden niet ziek, sommige met vaccin wel, wie kan voorspellen wie in welke groep valt, heeft de jackpot gewonnen. Het enige dat je kan concluderen is dat mensen met vaccin x% minder kans hebben om ziek te worden dan mensen zonder vaccin. Het exacte percentage verschilt per vaccin en test. Jouw persoonlijk percentage ligt tussen de 0 en 100 maar kan niemand exact bepalen.
 
Die 5.6% uit de voting hier die gestemd hebben op:
Zal jij je laten vaccineren? --> Nee, ook niet als het verplicht wordt.
Hoh ,wel ja we zijn nu een jaar sinds de corona-uitbraak , en eerlijk ik heb me geen dag ziek gevoeld , buiten de corona-maatregelen heb ik weinig met de ziekte geconfronteerd geweest(buiten enkele collega's en een vriendin die in de afdelingwerkt) .Het is ook niet dat ik me een jaar hebt afgesloten, Ik ben ook gewoon iemand die weinig ziek komt 'gelukkig' , en ik wil dat eigl het liefst ook zo behouden , ik heb schrik dat dat vaccin mijn immuniteit gaat verlagen .
 
Hoh ,wel ja we zijn nu een jaar sinds de corona-uitbraak , en eerlijk ik heb me geen dag ziek gevoeld , buiten de corona-maatregelen heb ik weinig met de ziekte geconfronteerd geweest(buiten enkele collega's en een vriendin die in de afdelingwerkt) .Het is ook niet dat ik me een jaar hebt afgesloten, Ik ben ook gewoon iemand die weinig ziek komt 'gelukkig' , en ik wil dat eigl het liefst ook zo behouden , ik heb schrik dat dat vaccin mijn immuniteit gaat verlagen .

Waarom? Want dat is hetzelfde als zeggen dat je schrik hebt dat autogordels uw veiligheid in het gedrang brengen.
 
Waarom? Want dat is hetzelfde als zeggen dat je schrik hebt dat autogordels uw veiligheid in het gedrang brengen.
Ik kan daar idd geen wetenschappelijke uitleg aan geven , maar ik denk dat soms , ik wil gewoon niet dat ik dan vanaf volgend jaar veel meer ziek kom ,


Het is ook dezelfde reden waarom ik geen griepvaccin neem en andere , omdat ik niet wil dat ik daarna nog meer afhankelijk ben van vaccins.
 
Een vaccin triggert gewoon je natuurlijke immuniteitsrespons dus je zou juist moeten denken dat die door nog eens in actie te komen extra getraind wordt. Ik denk dat de kans groter is dat je COVID krijgt en er blijvende of langdurige klachten aan overhoudt die je immuunsysteem wel kunnen impacteren dan dat er blijvende negatieve schade is van het vaccin.
 
Voila. Mijn madam heeft haar eerste prikje van AZ gekregen. Nu maar hopen dat, tegen dat ik steaks thuis kom van werk, ze geen borsthaar ontwikkeld heeft 😀
 
Mijn vriendin heeft haar twijfels of ze zich gaat inenten.

Haar twijfel komt vooral vanuit een wantrouwen van de overheid. Onlangs stond nog in de media dat de mondmaskers diende gratis kregen bij de apotheek mogelijk giftig zijn.

Ook geeft ze aan dat er vroeger ook medicatie op de markt is gekomen, die toen veilig werd geacht en later, toch niet onschuldig was. ( Medicatie tegen ochtendmisselijkheid met misgroei van de baby als gevolg).

Ze geeft ook nog borstvoeding en zou zich schuldig voelen indien de vaccinatie toch effecten op ons dochter zouden hebben.
 
Mijn vriendin heeft haar twijfels of ze zich gaat inenten.

Haar twijfel komt vooral vanuit een wantrouwen van de overheid. Onlangs stond nog in de media dat de mondmaskers diende gratis kregen bij de apotheek mogelijk giftig zijn.

Ook geeft ze aan dat er vroeger ook medicatie op de markt is gekomen, die toen veilig werd geacht en later, toch niet onschuldig was. ( Medicatie tegen ochtendmisselijkheid met misgroei van de baby als gevolg).

Ze geeft ook nog borstvoeding en zou zich schuldig voelen indien de vaccinatie toch effecten op ons dochter zouden hebben.
Een medicament en een vaccin zijn totaal niet vergelijkbaar qua risico's.
IVM softenon(wat dus medicatie is): andere tijden en totaal niet zo gereguleerd/onderzocht als nu.

Die mondmasker-historie is ook weinig vergelijkbaar. Voor vaccins te testen zijn de procedures en checks wel duidelijk.

Ik zou dat vooral eens overleggen met de gynaecoloog.
 
Mijn vriendin heeft haar twijfels of ze zich gaat inenten.

Haar twijfel komt vooral vanuit een wantrouwen van de overheid. Onlangs stond nog in de media dat de mondmaskers diende gratis kregen bij de apotheek mogelijk giftig zijn.

Ook geeft ze aan dat er vroeger ook medicatie op de markt is gekomen, die toen veilig werd geacht en later, toch niet onschuldig was. ( Medicatie tegen ochtendmisselijkheid met misgroei van de baby als gevolg).

Ze geeft ook nog borstvoeding en zou zich schuldig voelen indien de vaccinatie toch effecten op ons dochter zouden hebben.
Ik denk dat ze het zelfs niet mag nemen ivm borstvoeding
 
Mijn vriendin heeft ook een oproep gekregen. Ze heeft naar Leuven gestuurd of ze het mag nemen ivm IFV.
 
Kunt ge in beide zaken 100% zeker zijn dat de vaccinatie geen effect heeft op de baby?
Ik zeg er niets over. En al zeker niet over 100% zekerheid. Als je 100% zekerheid wilt dan mag je helemaal niets doen, en dan spreek ik niet alleen corona-gerelateerd. 😅

Nu ik snap je voorzichtigheid he. Absoluut. Ik vraag me gewoon oprecht af, als het voor zwangere vrouwen "goedgekeurd" is, hoe zou het dan voor borstvoeding erger kunnen zijn?
 
Ik zeg er niets over. En al zeker niet over 100% zekerheid. Als je 100% zekerheid wilt dan mag je helemaal niets doen, en dan spreek ik niet alleen corona-gerelateerd. 😅

Nu ik snap je voorzichtigheid he. Absoluut. Ik vraag me gewoon oprecht af, als het voor zwangere vrouwen "goedgekeurd" is, hoe zou het dan voor borstvoeding erger kunnen zijn?
Ik volg uw vraag wel, echter met uw eigen kinderen wilt ge 100% zekerheid, want ge vergeeft uzelf nooit denk ik, als er iets met de kleine door de vaccinatie.
 
Dat is het juist, in het begin was het niet, ook niet voor zwangere vrouwen. Nu mogen zwangere vrouwen wel. Over borstvoeding wordt dan niet meer gepraat.

Bij ons op het werk is er nu gecommuniceerd dat het veilig zou zijn bij borstvoeding en zwangerschap.
Maar ik kan wel begrijpen dat ze er toch wat weigerachtige tegenover staat.
 
Een medicament en een vaccin zijn totaal niet vergelijkbaar qua risico's.
IVM softenon(wat dus medicatie is): andere tijden en totaal niet zo gereguleerd/onderzocht als nu.

....... Voor vaccins te testen zijn de procedures en checks wel duidelijk.
Hmm, er is een heel bekend voorbeeld van een vaccin dat veilig werd geacht door de overheid/publieke opinie en waar de fabrikant goed en wel wist dat er serieus wat bijwerkingen waren. Is ook niet uit een ver verleden of zo, maar van 2009.
 
Hmm, er is een heel bekend voorbeeld van een vaccin dat veilig werd geacht door de overheid/publieke opinie en waar de fabrikant goed en wel wist dat er serieus wat bijwerkingen waren. Is ook niet uit een ver verleden of zo, maar van 2009.
Het laatste artikel dat ik daarover las is dat die bijwerking ook voorkwam bij kinderen die de ziekte gewoon gekregen hadden en dat het dus daar een gevolg van zou zijn. Dus niet zozeer een 'fout' van het vaccin (en dan moet ge de afweging maken of ge het risico neemt dat een zeer beperkt aantal iets ontwikkelt dat ze ook zouden krijgen moesten ze effectief ziek worden of niet). Maar ik kan dat artikel niet direct meer terugvinden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan