Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

• Ja, onmiddellijk

Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

Stemmen: 20 6,3%

• Totaal aantal stemmers
    315
Ja onmiddelijk, maar dan in de zin van "als het mijn beurt is".
Als thuiswerkende dertiger begrijp ik dat er heel wat mensen zijn die het vaccin voor mij zouden moeten krijgen.

Van zodra da 't mijn beurt is, onmiddellijk.
Dat ik er mogelijk efkes ziek van kan worden, deert mij weinig.
Indertijd met de vogelgriep (H1N1) was ik een week nie goed van het vaccin. Maar liever dat dan het virus zelf.

In mijn familie zitten er redelijk wat mensen die tot een risicogroep behoren of in de zorg werken.
Dus voor onvoorzichtigheid is efkes geen plaats.

Ik weet wel dat ik als alleenstaande zeer weinig risico loop door telewerk en al 6 weken lang mijn sociaal leven te beperken tot telefonie.
(Aangezien ik op 75km van mijn familie en maten woon, zijn ze dat al gewoon.)
Mijn boodschappen laat ik ook leveren of haal ik af bij de Collect&Go.

Mijn werkgever zit echter te pushen om ons meer op kantoor te krijgen, dus loop ik binnenkort wel weer meer risico.
En als de laksheid van mijn collega's zich voortzet zoals de laatste 8 maanden, is dat risico zeker aanwezig.
(Handen niet wassen, mondmasker afdoen "omdat dat makkelijker praat", geen afstand houden,...)

Is er nu al duidelijkheid of de vaccins de overdracht van het virus stoppen? Of helpt het enkel om zelf niet (of minder) ziek te worden?

Ik werk in de zorg en neem COVID-19 stalen af dus ik laat me onmiddellijk vaccineren als die mogelijkheid er is.

Liever neveneffecten van een vaccin dan nog langer in deze bullshit te moeten leven. Spuit mij plat aub!

Liever neveneffecten van een vaccin dan nog langer in deze bullshit te moeten leven. Spuit mij plat aub!
probleem is dat we het grootste deel van het volk moeten vaccineren vooraleer de bullshit stopt. Denk niet dat er individuele vrijheden komen voor gevaccineerden.

probleem is dat we het grootste deel van het volk moeten vaccineren vooraleer de bullshit stopt
Die krijgen geen vaccinatiekaart en moeten zich aan de huidige regels houden tot wanneer we aan 80% vaccinatiegraad zitten.

(wishful thinking)

Direct, vanaf het aan mij is...

Het normale leven terugkrijgen is voor mij ook topprioriteit dus als dat kan door alleman een spuit te geven, graag ja!
Nevenwerkingen nemen we der maar bij... paar dagen plat op de zetel en daarna gewoon terug op café mogen en mijn vrienden en familie mogen zien, das ne prijs die ik daar graag voor betaal.

probleem is dat we het grootste deel van het volk moeten vaccineren vooraleer de bullshit stopt. Denk niet dat er individuele vrijheden komen voor gevaccineerden.
Individuele vrijheden niet. Maar dat andere landen inreisverboden zullen instellen voor mensen die geen vaccinatie kunnen voorleggen, lijkt me een realistische ontwikkeling.

Individuele vrijheden niet. Maar dat andere landen inreisverboden zullen instellen voor mensen die geen vaccinatie kunnen voorleggen, lijkt me een realistische ontwikkeling.
Mogelijks, maar dan ook enkel te controleren bij vliegreizen.

Mogelijks, maar dan ook enkel te controleren bij vliegreizen.
Niet heel de wereld is Schengenzone, zo’n restricties kunnen aan elke douane of grenscontrole gecontroleerd worden.

Individuele vrijheid is belangrijk en de vaccinatiegraad moet voldoende hoog liggen, hopelijk kan die combinatie gemaakt worden met gezond verstand zonder dat daar regels over moeten komen. Ik hoop snel in een wereld terecht te komen zoals die was voor februari/maart.

Laatst bewerkt:
Ik ga er alvast niet actief achter vragen. Als het effectief goed werkt en het is mijn toer dan zeg ik geen nee.
Maar om bij de eerste te zijn, nee dankjewel.

Van het moment ik kan en mag, dan zeker. Wil de risico's zo laag mogelijk houden bij het uitvoeren van mijn beroep (niet-medisch contactberoep) en ook om mijn (oudere) omgeving te beschermen natuurlijk.

Ik ga er alvast niet actief achter vragen. Als het effectief goed werkt en het is mijn toer dan zeg ik geen nee.
Maar om bij de eerste te zijn, nee dankjewel.
Idem, als ze het mij aanbieden, zeg ik ja, maar er actief naar zoeken zal ik niet doen, ik ben geen risicopatiënt en ook amper contact met risicopatiënten.

Ik wil het vooral niet zelf moeten regelen.
Als de dokter gewoon aan huis of op het werk komt met een spuitje zeg ik meteen ja, anders zal mijn uitstelgedrag de bovenhand halen vrees ik.

Ik wil het vooral niet zelf moeten regelen.
Als de dokter gewoon aan huis of op het werk komt met een spuitje zeg ik meteen ja, anders zal mijn uitstelgedrag de bovenhand halen vrees ik.
Kan lijkt me zeer klein in dat geval.
Of op uw werk moest men iets collectief regelen natuurlijk. Maar zelfs al neem je zelf initiatief en maak je een afspraak bij de dokter zal de wachtlijst heel lang zijn. Tegen dat je effectief aan de beurt ben is het misschien al zomer.

Van zodra da 't mijn beurt is, onmiddellijk.
Dat ik er mogelijk efkes ziek van kan worden, deert mij weinig.
Indertijd met de vogelgriep (H1N1) was ik een week nie goed van het vaccin. Maar liever dat dan het virus zelf.

In mijn familie zitten er redelijk wat mensen die tot een risicogroep behoren of in de zorg werken.
Dus voor onvoorzichtigheid is efkes geen plaats.

Ik weet wel dat ik als alleenstaande zeer weinig risico loop door telewerk en al 6 weken lang mijn sociaal leven te beperken tot telefonie.
(Aangezien ik op 75km van mijn familie en maten woon, zijn ze dat al gewoon.)
Mijn boodschappen laat ik ook leveren of haal ik af bij de Collect&Go.

Mijn werkgever zit echter te pushen om ons meer op kantoor te krijgen, dus loop ik binnenkort wel weer meer risico.
En als de laksheid van mijn collega's zich voortzet zoals de laatste 8 maanden, is dat risico zeker aanwezig.

(Handen niet wassen, mondmasker afdoen "omdat dat makkelijker praat", geen afstand houden,...)

Bij ons is het net omgekeerd! Omdat we eigenlijk een goed jaar achter de rug hebben en er vertrouwen is tussen de werkgever en werknemer gaan ze bekijken of meer thuiswerk kan geïntroduceerd worden na covid.

Ik zal me wel laten vaccineren vanaf het kan. Het kan zijn dat er idd wat bijwerkingen zijn voor bepaalde personen, maar voor het algemeen goed lijkt het me beter dat iedereen zich zo snel mogelijk laat vaccineren.

Ja, onmiddellijk. Ik wil zo snel mogelijk terug naar het normale leven en dat zal enkel lukken als er voldoende mensen gevaccineerd zijn. Bij een te lage vaccinatiegraad krijg je situaties zoals de bofepidemie van een aantal jaar terug.

Terug
Bovenaan