Corona protesten

Dit is een oneindige discussie of hoe je het ook wil noemen.
Mij lijkt het vrij simpel. Bekijk even de geschiedenis en ik stel vast
dat sinds het bestaan van de mensheid er altijd ambras & oorlog is geweest met af en toe wat
jaren van wapenstilstand. Dit is mijn rekening natuurlijk & iedereen telt anders.
 
Stuk rustiger vandaag wel een grote brand in Rotterdam die zou aangestoken zijn.

Op beelden die momenteel op sociale media rondgaan, lijkt het er op dat de brand is aangestoken door enkele jongeren. De politie is op de hoogte van de beelden, vertelt een woordvoerder. ,,We kennen dit filmpje waarop een vermeende brandstichting te zien is. Die beelden nemen we uiteraard mee in ons onderzoek.
Grote uitslaande brand in het theater en restaurant van Plaswijckpark mogelijk aangestoken: ‘Uitermate verdrietig’ | Rotterdam | AD.nl


Met zo'n brand zit je taak als relschopper er dan ook meteen op, en heb je verder een rustige dag.
 
Allé, het gezag dan aan Bassam Tibi.

Bassam Tibi is niets minder dan een levend monument. Zonder de Syrische geleerde, die op z’n 18e vanuit Damascus de wereld introk, zou de islamologie – de kennis over de (cultuur van de) islam – niet bestaan. Tibi, die meer dan vijftig boeken schreef, is een gelovige moslim, die ongemakkelijke vragen stelt. „Waarom verdedigen de Europeanen zich niet tegen de islamisering? Jullie zijn sukkels.”
Voor de toekomst van Duitsland, maar ook voor die van Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden, landen waar kritiek op de islam reflexmatig als ’islamofoob’ wordt weggezet, koestert hij weinig hoop. „Nee, geen enkele. De politiek-correcte terreur was nog nooit zo sterk als nu en dat zal niet snel veranderen. Ik zie dat Europa zelfmoord pleegt. Kijk naar de demografische ontwikkelingen: over een aantal jaren zijn grote delen van Europa overwegend islamitisch. Waarom verdedigen jullie je niet tegen de islamisering? Jullie zijn sukkels.” Tibi hekelt de ’linkse onderwerping’ aan de islam. „Zodra islamisten ’racisme!’ roepen – bij ook maar de geringste kritiek op de islam – krijgen zij steun uit linkse hoek. Maar islamisten zijn nota bene radicaal-rechts! Hoe kunnen linkse partijen hen verdedigen? Het is rationeel bijna niet meer te begrijpen. Maar weet je wat het is? Die linkse mensen haten alles wat westers is en zien in de radicale islam een bondgenoot.”


Een al oud interview:
"Europeans Have Stopped Defending Their Values"
For years, political scientist Bassam Tibi has been urging Muslims to integrate into European societies and Europe to stand up to Islamists. He spoke with SPIEGEL about the weakness of Europe, the orthodoxy of Islam and what Germany needs to do to open up.



Geen nobody dus.


Of helemaal pessimist:
‘Ik ben blij dat ik nog maar vijf of tien jaar te leven heb’ - De Standaard

Bassam Tibi: 'Ik ben blij dat ik nog maar paar jaar te leven heb, de politieke islam staat heel sterk in Europa'. - TPOok


Lang verhaal kort, totaal ontploffen zal het. Ik ga nu de badkamer poetsen. :cautious:
Thx, had er al van gehoord, maar moet er eens wat meer over/van lezen. Op het eerste zicht lijkt dit mij wel een heel andere en veel meer genuanceerde insteek te zijn dan het essay dat Stungunner postte.
De appel valt niet ver van de boom denk ik dan...

https://m.standaard.be/cnt/dmf20210127_93442825

Die ouders deugen ook voor geen meter.

Verkeerde thread denk ik? (was wel protest, maar niet tegen corona maatregelen)
 
Mij lijkt het vrij simpel. Bekijk even de geschiedenis en ik stel vast
dat sinds het bestaan van de mensheid er altijd ambras & oorlog is geweest met af en toe wat
jaren van wapenstilstand. Dit is mijn rekening natuurlijk & iedereen telt anders.
Ik zie ook veel gelijkenissen met het verval van het Romeinse Rijk.
Laks in het verdedigen van hun grenzen, economie die slabakt en integratie van grote groepen niet-Romeinen.
Dit gecombineerd met slappe bestuurders.

Met 'superieur moreel gezag' alleen kom je er meestal niet....

Weet dat het leger na de aanslagen in maart 2016 op minder dan 24u bijna 1500 man extra op straat had
(y)
 
Alé, een topic over uit de hand gelopen protesten in Nederland waarbij zowel volbloed Nederlanders als Nederlanders met een migratieachtergrond, zowel jongeren als ouderen, aan deelnemen ... en het zijn toch weer de migranten die ons ten gronde richten :)
 
Verkeerde thread denk ik? (was wel protest, maar niet tegen corona maatregelen)
Ja en nee. Nee het protest was niet corona gerelateerd. Maar het is imo wel een soortgelijke deel oorzaak. Ouders die gewoon hun kinderen slecht opvoeden.
 
Ja en nee. Nee het protest was niet corona gerelateerd. Maar het is imo wel een soortgelijke deel oorzaak. Ouders die gewoon hun kinderen slecht opvoeden.
Dit lijkt mij wel heel kort door de bocht. Als uw zoon/dochter van het politiekantoor naar de kliniek moet (staat letterlijk in het artikel), dan lijkt het mij maar logisch dat ge wilt weten hoe de vork in de steel zit, zeker als ge tegenstrijdige verklaringen hebt (volgens de politie waren er geen gewonden) . Een klacht indienen om een onderzoek te laten openen, is in dat geval dan ook de officiële procedure. Als daaruit blijkt dat zoonlief meer mispeutert heeft dan enkel op straat lopen waar het niet mag, dan zal dat direct ook de nodige consequenties hebben.

Kortom: dit staat voor mij los van het feit dat ze niet op die betoging moesten zijn, betogen alleen kan nooit een excuus zijn om geweld te gebruiken.
 
Thx, had er al van gehoord, maar moet er eens wat meer over/van lezen. Op het eerste zicht lijkt dit mij wel een heel andere en veel meer genuanceerde insteek te zijn dan het essay dat Stungunner postte.
Dat die meer adelbrieven kan voorleggen dan Nicolai Sennels, akkoord. Maar in sé zeggen ze beiden wel zowat hetzelfde. Daarom vind ik het jammer dat de boodschap bij de ene meteen wordt afgeschoten als irrelevant en bij de andere is het plots wel relevant. Dat lijkt mij een beetje een "de boodschapper is belangrijker dan de boodschap" verhaal.

Je had het over Sennels die "verstoten is uit de professionele wereld" omdat hij werd ontslagen van zijn job als gevangenispsycholoog, maar dat is gewoon een heel biased aanname die je daar doet, we kennen de omstandigheden van het hoe en waarom daar niet. Voor hetzelfde geld werd hij daar ontslagen omdat ze dat potje gewoon gedekt wilden houden. Blijkbaar heeft men op de universiteit waar Bassam Tibi les gaf ook zijn professoraat verwijderd, met dezelfde bias kan je dan ook zeggen "zie je wel, ze hebben hem verwijderd van de unief, zegt ook genoeg toch?".
 
geen hondenfluitjes aub
Alé, een topic over uit de hand gelopen protesten in Nederland waarbij zowel volbloed Nederlanders als Nederlanders met een migratieachtergrond, zowel jongeren als ouderen, aan deelnemen ... en het zijn toch weer de migranten die ons ten gronde richten :)
Je hebt de protesten en je hebt de vernielingen en plunderingen hé. Het lijkt idd dat de groep die op straat komt om te protesteren heel divers is, maar over de groep die effectief aan het vernielen en plunderen is geslagen is nog niet voldoende geweten. Volgens de berichten zijn dit in pakweg Rotterdam vnl migranten, in kleinere steden ook vaak autochtonen.

Het is dus wel te voorbarig om langs beide kanten conclusies te trekken, maar enig vooroordeel is imo wel te begrijpen gezien onze ervaring hier met de Brusselse jongeren.
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt mij wel heel kort door de bocht. Als uw zoon/dochter van het politiekantoor naar de kliniek moet (staat letterlijk in het artikel), dan lijkt het mij maar logisch dat ge wilt weten hoe de vork in de steel zit, zeker als ge tegenstrijdige verklaringen hebt (volgens de politie waren er geen gewonden) . Een klacht indienen om een onderzoek te laten openen, is in dat geval dan ook de officiële procedure. Als daaruit blijkt dat zoonlief meer mispeutert heeft dan enkel op straat lopen waar het niet mag, dan zal dat direct ook de nodige consequenties hebben.

Kortom: dit staat voor mij los van het feit dat ze niet op die betoging moesten zijn, betogen alleen kan nooit een excuus zijn om geweld te gebruiken.
Als mijn zoon of dokter opgepakt wordt op een betoging waar alles kort en klein geslagen wordt, dan ben ik de agenten dankbaar voor het lesje dat hij gekregen heeft en krijgt hij er nog een straf bovenop van mij.

Ik zal u zeggen hoe de vork aan de steel zit. Die ouders hebben hun kinderen gewoon niet in de hand door slechte opvoeding. Er zou beter een onderzoek geopend worden naar de verantwoordelijkheid van de ouders in al deze rellen en plunderingen ipv naar de politie.
 
Dat die meer adelbrieven kan voorleggen dan Nicolai Sennels, akkoord. Maar in sé zeggen ze beiden wel zowat hetzelfde. Daarom vind ik het jammer dat de boodschap bij de ene meteen wordt afgeschoten als irrelevant en bij de andere is het plots wel relevant. Dat lijkt mij een beetje een "de boodschapper is belangrijker dan de boodschap" verhaal.
De ene poogt de vinger op de wonde te leggen betreffende de lacunes in het migratiebeleid en het gevaar van buitenlandse invloeden van bepaalde specifieke, extremere strekkingen binnen de islam. De andere gooit alle moslims op 1 hoop, generaliseert zo even een kwart van de wereldbevolking en stelt een politiestaat en geboortebeperking voor om het probleem aan te pakken...
Je had het over Sennels die "verstoten is uit de professionele wereld" omdat hij werd ontslagen van zijn job als gevangenispsycholoog, maar dat is gewoon een heel biased aanname die je daar doet, we kennen de omstandigheden van het hoe en waarom daar niet. Voor hetzelfde geld werd hij daar ontslagen omdat ze dat potje gewoon gedekt wilden houden. Blijkbaar heeft men op de universiteit waar Bassam Tibi les gaf ook zijn professoraat verwijderd, met dezelfde bias kan je dan ook zeggen "zie je wel, ze hebben hem verwijderd van de unief, zegt ook genoeg toch?".
De ene heeft een waslijst aan universitaire wetenschappelijke publicaties en is nog steeds actief als emeritus aan een Ivy-League universiteit (zijn leerstoel in Duitsland in niet verlengt nadat hij daar op pensioen ging, dit is betreurenswaardig maar kan legio redenen hebben). De andere is effectief ontslagen, heeft verder geen achtergrond in wetenschappelijk onderzoek (peer review etc.), en heeft verder enkel een pamflet geschreven waarmee hij nu toert in extreemrechtse kringen.

Je kunt dit bias vinden, voor mij is dit gewoon uw bronnen checken.
 
Ik kan me niet herinneren dat Youth for climate zo een zelfde resultaat had dan de BLM betoging afgelopen jaar. Nationale betogingen lijken me ook niet het spoor van vernieling achter te laten.
vreemd, ik meen mij andere dingen te herinneren bij die nationale betogingen en stakingen...

maar dat heette dan "geinfiltreerd te zijn"
 
Als mijn zoon of dokter opgepakt wordt op een betoging waar alles kort en klein geslagen wordt, dan ben ik de agenten dankbaar voor het lesje dat hij gekregen heeft en krijgt hij er nog een straf bovenop van mij.

Ik zal u zeggen hoe de vork aan de steel zit. Die ouders hebben hun kinderen gewoon niet in de hand door slechte opvoeding. Er zou beter een onderzoek geopend worden naar de verantwoordelijkheid van de ouders in al deze rellen en plunderingen ipv naar de politie.
Misschien de berichtgeving eens volgen, voor zover ik weet zijn er geen vernielingen geweest, maar is gewoon iedereen die op het plein stond, met veel machtsvertoon ingesloten door de politie en administratief opgepakt. Ironisch was het net een betoging tegen politiegeweld...

Vandaar ook dat ik het vreemd vond dat dit hier in deze thread werd tussen gegooid, want het heeft compleet niks met coronaprotesten of vernielingen te maken.
 
De ene poogt de vinger op de wonde te leggen betreffende de lacunes in het migratiebeleid en het gevaar van buitenlandse invloeden van bepaalde specifieke, extremere strekkingen binnen de islam. De andere gooit alle moslims op 1 hoop, generaliseert zo even een kwart van de wereldbevolking en stelt een politiestaat en geboortebeperking voor om het probleem aan te pakken...

De ene heeft een waslijst aan universitaire wetenschappelijke publicaties en is nog steeds actief als emeritus aan een Ivy-League universiteit (zijn leerstoel in Duitsland in niet verlengt nadat hij daar op pensioen ging, dit is betreurenswaardig maar kan legio redenen hebben). De andere is effectief ontslagen, heeft verder geen achtergrond in wetenschappelijk onderzoek (peer review etc.), en heeft verder enkel een pamflet geschreven waarmee hij nu toert in extreemrechtse kringen.

Je kunt dit bias vinden, voor mij is dit gewoon uw bronnen checken.

Eerste punt vind ik dat je toch voor beide veel te kort door de bocht gaat.

2de punt, fair enough, hij kan inderdaad een pak meer adelbrieven voorleggen is daardoor ook een pak geloofwaardiger, akkoord.
 
Eerste punt vind ik dat je toch voor beide veel te kort door de bocht gaat.
Vermoedelijk, maar dit is toch mijn eerste indruk afgaande op wat je over Sennels postte en wat ik gisteren over Tibi gegoogled heb (over Sennels is ook niet veel ander materiaal te vinden, het lijkt vooral veel herhaling van hetzelfde riedeltje).
 
vreemd, ik meen mij andere dingen te herinneren bij die nationale betogingen en stakingen...

maar dat heette dan "geinfiltreerd te zijn"
5e keer :p vandaliseren, rellen =/= de trend van bewust gaan plunderen onder het mom van betogingen

Vandaliseren/rellen versta ik dan bushokjes afbreken, autos in brand steken, politie aanvallen.
Plunderen is echt een winkel openbreken en leegroven.
 
Misschien de berichtgeving eens volgen, voor zover ik weet zijn er geen vernielingen geweest, maar is gewoon iedereen die op het plein stond, met veel machtsvertoon ingesloten door de politie en administratief opgepakt. Ironisch was het net een betoging tegen politiegeweld...

Vandaar ook dat ik het vreemd vond dat dit hier in deze thread werd tussen gegooid, want het heeft compleet niks met coronaprotesten of vernielingen te maken.
Nee. Het was een NIET toegelaten betoging, dus ze hadden er niks te zoeken. 1 van de oorzaken is gewoon dezelfde bij dit als bij corona protesten. nl, opvoeding en mentaliteit van ouders.
 
Nee. Het was een NIET toegelaten betoging, dus ze hadden er niks te zoeken. 1 van de oorzaken is gewoon dezelfde bij dit als bij corona protesten. nl, opvoeding en mentaliteit van ouders.
As usual is het weer niet zo simpel, dankzij Brusselse Kafka:
- Close had betoging toegelaten, met als gevolg dat alles georganiseerd en gepland was
- Minister fluit Close terug, betoging wordt de dag ervoor alsnog verboden
- Organisatie laat weten dat de bal aan het rollen is, en dat er sowieso betogers naar Brussel zullen afzakken
- Close besluit om een statische betoging te gedogen op de Kunstberg
- Er is een massa politie aanwezig, die na een half uur (m.a.w. wanneer de laatste deelnemers nog aan het toekomen zijn) het plein omsingeld en iedereen oppakt zonder boe of ba.

Dus ja, de betoging is officieel niet toegelaten, maar nee, het is again weer niet zo zwart/wit als sommigen laten uitschijnen. Idem met direct alle ouders over 1 kam scheren: je kunt als ouder perfect uw kind straffen omdat ze niet op die betoging moesten zijn, maar tegelijkertijd ook verdedigen wanneer die klappen krijgt van de politie.
 
Terug
Bovenaan