Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het eindelijk eens goed dat er perspectieven zijn. Maar ivm die bubbel van 10 buiten .. met alle respect maar zoiets mijd je best ook al is het buiten!

Als iedereen de regels respecteert, afstand of mondmasker etc dan zien de virologen geen probleem in die groepen van 10 buiten

Nu opeens niet, laatste maanden was het wel een probleem

We hebben afspraken gemaakt tussen de ministerS van volksgezondheid

Dan denk je op Europees niveau, nee nee gewoon in België

We hebben afspraken gemaakt tussen de ministerS van volksgezondheid

Dan denk je op Europees niveau, nee nee gewoon in België

En dan denk je binnen België misschien nog 2 à 3 (één voor elk groot gewest), maar neen hoor, hoeveel zijn het er? Minstens 8 à 9.

De kans is reëel dat er minder Belgen zijn die alle ministers in dit land bij naam en functie kennen, dan dat dat er ministers in dit land zijn.

er zijn genoeg vaccins geleverd.

Degene die de vaccinatie centra organiseert, de overheid, had eeuwig tijd ervoor en kan zonder probleem voor genoeg verplegend personeel en artsen zorgen, ook in het weekend, en deze mensen goed betalen voor hun werk. .
Kijk maar naar de UK. 500.000 (vijfhonderdduizend!) vaccins op 1 zaterdag.

Het is ONWIL en ONKUNDE, maar toch dapper dat je de onzin blijft verdedigen.

Sommige vaccinatie centra hebben gewoon geen stock meer van het vaccin. Zij zijn zelf vragende partij maar krijgen er niet meer. Het vaccinatiecentrum hier kreeg deze week woensdag een lading vaccins en volgende week donderdag pas de volgende lading. Intussen moeten een deel van de medewerkers uitnodigingen versturen en personen inplannen.

Info: Ik werk zelf in zo'n vaccinatiecentrum.

De avondklok, en daarmee de grootste inbreuk op het recht op vrije beweging sinds de bezetting, blijft behouden. Het reisverbod dat al weken onder vuur ligt in Europa en niet strookt met Schengen en het vrij verkeer van personen of goederen blijft behouden. Maar allez we mogen (misschien) op café vanaf mei.

Wat zijn wij toch een bende schapen.

In klassieke overheidsopdrachten krijgt de goedkoopste alle punten voor pricing (en pricing is vaak 50 tot 60% punten) en krijgt iemand die 2x zo duur is of duurder 0 punten. De wetgeving rond voerheidsopdrachten is énorm voordelig voor prijsbrekers, niet voor kwaliteit aan een hoge prijs.
Standaard werkwijze bij ons is prijs meestal 40% van de totaalscore, waarbij score dan prijs goedkoopste offerte/prijs offerte x 40 is. Als je weet dat iemand 0 punten kan krijgen zou ik ook niet indienen.

Volgens mij zijn de grenzen gesloten behalve voor essentiële reizen 🙂

Vooral veel gejuich uit de horeca, wat ik begrijp, maar het is nog geen zekerheid tot het echt zo ver is

Volgens mij zijn de grenzen gesloten behalve voor essentiële reizen 🙂

Vooral veel gejuich uit de horeca, wat ik begrijp, maar het is nog geen zekerheid tot het echt zo ver is
Da's bij niets zo hé. Bij kappers was het ook niet zeker. Uiteindelijk toch doorgegaan en ondanks stijging niet gesloten

Men heeft het deze keer wat beter verpakt en met nog wat extra subsidies heeft men de horeca gesust. Maar voor de rest is het allemaal wel een scenario dat een pak slechter is dan wat ik in oktober-december verwacht had, op dat moment zagen de zaken er een stuk beter uit.

Men heeft het deze keer wat beter verpakt en met nog wat extra subsidies heeft men de horeca gesust. Maar voor de rest is het allemaal wel een scenario dat een pak slechter is dan wat ik in oktober-december verwacht had, op dat moment zagen de zaken er een stuk beter uit.
Maar toen was er geen vaccin en niemand ga buiten in de winter. Het zijn versoepelingen voor buiten voornamelijk

Hoe je als "liberaal" op de nationale TV durft verkondigen dat een nationale avondklok die er bijna 5 maanden is zonder enige discussie nog minstens bijna 3 maanden wordt verlengd, enkel en alleen als repressiemiddel, ik snap het niet.

Hoe je als "liberaal" op de nationale TV durft verkondigen dat een nationale avondklok die er bijna 5 maanden is zonder enige discussie nog minstens bijna 3 maanden wordt verlengd, enkel en alleen als repressiemiddel, ik snap het niet.
Ergerlijk tot en met, vooral omdat men elke keer met een nieuw excuus afkomt. Ik begin me echt af te vragen of die avondklok ooit nog gaat verdwijnen. Grote achande is dit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan