Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het beste is u der gewoon niks van aan te trekken van dit soort vrijheidsberovende, compleet disproportionele maatregelen:
- Avondklok? Politie gaat je niet tegenhouden hoor. In Brussel trouwens al na 22u rondgereden en daar loopt nog veel man rond op straat, in de auto etc. Politie rijdt rond maar doet niemand stoppen.
- Reizen? Oke met vliegtuig zal wellicht streng gecontroleerd worden maar met de auto de grens over is geen probleem en desnoods pak je daar het vliegtuig. Nuja veel interessante reizen zijn er momenteel niet te doen dus zoveel stoort deze maatregel me voorlopig niet.

Vooraleer deze post verwijderd wordt: Deze post dient niet om het overtreden van regels aan te moedigen.

In Brussel ziet de politie heel veel door de vingers. Maar daarom niet overal in België.

Ja dat is écht een doorn in mijn oog ja. Ik ben oud en wijs genoeg om zelf te beslissen hoe laat ik mij waar bevind. Dat jij de zelfdiscipline niet hebt om uw verstand een beetje te gebruiken in deze tijden zou mijn probleem niet mogen zijn.

En nu heb je gewoon een paar uur vroeger een stuk in uw kloten als anders dus wat is het verschil?
bon, je ziet van mijlenver af dat we hier nooit op elkaar gaan kunnen afstemmen maar toch een laatste reactie. Ik zie geen probleem met een avondklok zoals die op heden is ingesteld en die gericht is om potentieel excessief gedrag, dat veel waarschijnlijker is in de nacht, te gaan voorkomen.

Dat jij een voorbeeldfiguur bent voor het opvolgen van de regels na 12.00 uur betekent niet dat iederen dat is. En als we gewoon eerlijk zijn dan hebben we na middernacht veelal niet veel nuttigs meer te doen. Dit maakt dat de kosten (inperken individuele vrijheid) / baten (onnodige contacten) best wel te verantwoorden zijn.

En om iedereen gerust te stellen, ik zit mij echt geen stuk in mijn kloten te drinken, noch voor noch na middernacht.

Een organisatie wiens Franstalige voorzitter en andere militanten zijn veroordeeld voor kwaadwillige belemmering van het verkeer met de dood van een patiënte tot gevolg zou beter zwijgen!!!! De mensen van de Horeca zullen bijna 7 maanden zonder werk gezeten hebben. Laat 1 mei de dag van de horeca zijn. Wat een stomme geit is dat zeg die van het ABVV.

Ondertussen wordt, nogmaals volgens Van Quickenborne, hard gewerkt aan een systeem voor controle en testing van terugkerende reizigers. Doe op het gemak jongens, het dringt niet en het is maar paasvakantie binnenkort. Hoeveel teleurgestelde virologen en politici gaan er dan weer in de media komen als de Belgische toeristische plekken overspoeld worden?

Wel weer triestig hoe men zich vastklampt aan kalenderdata " 1 april dit, 1 mei dat" ipv te werken met besmettingsdata "vanaf 100 ziekenhuisopnames dit en vanaf 5 doden per dag dat"

Indien de cijfers terug stijgen is het weer een gezaag en ontgoocheling van alle sectoren in begin april/mei

Dom dom dom.

+1 nog eens herhalen dat die avondklok echt weg mag, weg ermee eruit. Kan je als overheid geen handhaving doen dan moet je maar andere regels opstellen.
Juist niet, aan die 800 besmettingen zijn we nooit gekomen en zie ons nu 2 maand verder.

Ik ben wel benieuwd wat de reactie gaat zijn als het begin mei mooi weer is, de terrassen vol zitten en dan om 23u30 de laatste pint moet getapt worden. Of de avondklok het dan zoveel makkelijker gaat maken voor de politie moet nog maar blijken.
Vanaf dat de zon weken aan een stuk schijnt in april, dan gaan de mensen die avondklok enzo echt niet meer accepteren denk ik. FREEDOM

Die debiele avondklok mogen ze echt wel afschaffen godverdomme. Gaat gezellig worden als er zo eens een paar echt warme avonden aankomen.. moet ge uw bezoek naar huis sturen om 12. Dikke bullshit.

Vanaf dat de zon weken aan een stuk schijnt in april, dan gaan de mensen die avondklok enzo echt niet meer accepteren denk ik. FREEDOM
Ja want in april schijnt de zon tot 2u 's nachts en is het nog 35 graden!

Vanaf dat de zon weken aan een stuk schijnt in april, dan gaan de mensen die avondklok enzo echt niet meer accepteren denk ik. DOM

Fixed that for you.

Die avondklok is irritant, maar zoals zo vaak gezegd...geen maatregel genomen door de regering om "mensen te kloten" zoals sommigen zo graag denken..maar gewoon om die late bijeenkomsten waar de drank vloeit en maatregelen niet nauw gevolgd worden in te perken. Zo lang de horeca niet normaal open is heeft het toch nog nut, want als je niet op de baan moet zijn voor je werk of medische redenen., waarom zijn mensen dan nog aan het crossen na middernacht? Juist ja. Daarom blijft het voorlopig nog een goede maatregel, omdat het toch een beperking op "al te gezellige"feestjes legt.

Voorlopig, want hoe harder de cijfers op vlak van hospitalisatie en sterfte dalen, hoe moeilijker het wordt om die klok te rechtvaardigen. Ik denk dat de klok bvb met het openen van de horeca al opgeschoven zal worden naar 1 a 2 om rond de zomer dan volledig uit te faseren.

Ja dat is écht een doorn in mijn oog ja. Ik ben oud en wijs genoeg om zelf te beslissen hoe laat ik mij waar bevind. Dat jij de zelfdiscipline niet hebt om uw verstand een beetje te gebruiken in deze tijden zou mijn probleem niet mogen zijn.

En nu heb je gewoon een paar uur vroeger een stuk in uw kloten als anders dus wat is het verschil?
Typisch. 1 iemand vind van zichzelf dat hij wel het discipline heeft, dus voor die 99 anderen die de discipline niet hebben moet de overheid maar andere regels zien te vinden, regels die niet snel controleerbaar of implementeerbaar zijn op korte termijn.

Typisch. 1 iemand vind van zichzelf dat hij wel het discipline heeft, dus voor die 99 anderen die de discipline niet hebben moet de overheid maar andere regels zien te vinden, regels die niet snel controleerbaar of implementeerbaar zijn op korte termijn.
Och kom laat het, ik vind just niks van mezelf, ik vind het gewoon een debiele regel, niet meer, niet minder. Maar ik hou me eraan hoor, dat ze gewoon maar rap afgeschaft wordt.

En als 99 van de 100 geen discipline hebben dan hebben we een groter probleem.

Stop eens met zeuren. Dat is lastig ja. En tuurlijk zal deze afgeschaft worden van zodra het kan en dat moment komt mss wel sneller dan je denkt.

De wereld is nu eenmaal geen ijskar he.
Het gaat hier niet over een accijnsverhoging op een pakje sigaretten of de blauwe zak die 5 eurocent duurder wordt hé.

We leven vandaag in een land waar de burger, in vredestijd, vervolgd kan worden voor het verlaten van z'n huis tussen 12h en 05h. Je moet dat eens een paar keer voor de spiegel herhalen. Er bestaat vandaag in heel het land geen enkel scenario dat een dergelijke draconische maatregel kan rechtvaardigen, nul.

Het ontnemen van de vrijheid is een middel dat thuishoort in het strafrecht waar het vooraf wordt gegaan door een eerlijk proces en gewogen wordt. We hebben als maatschappij beslist welke periode van vrijheidsberoving hoort bij de ernst van een misdaad. Zoiets is normaal.

De manier waarop men de verleden maanden eenieders vrijheid dagelijks ontneemt heeft daar niets meer mee te maken. Het is eigenlijk uw plicht als burger om dat aan te klagen.

Sommige vaccinatie centra hebben gewoon geen stock meer van het vaccin. Zij zijn zelf vragende partij maar krijgen er niet meer. Het vaccinatiecentrum hier kreeg deze week woensdag een lading vaccins en volgende week donderdag pas de volgende lading. Intussen moeten een deel van de medewerkers uitnodigingen versturen en personen inplannen.

Info: Ik werk zelf in zo'n vaccinatiecentrum.

dus nogmaals een bevestiging dat het probleem uitsluitend bij de onkunde en onwil van de overheid ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan