Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dat van u is een mening die gewoon feitelijk onjuist is. Je mag nog de mening hebben dat 2 + 2 = 5 maar dat doet er niets vanaf dat dat onwaar is.

Mijn mening is dat het hypocriet is. Op een congres binnen hoeft het maskertje niet, diezelfde dag op tv zeggen dat hij wel nog met het masker naar de bakker ging om dan in een compleet veilige situatie (buiten met een cameraploeg wss op 2m weg) het maskertje rap op te zetten omdat hij in primetime op tv komt en zo le peuple wat kan masseren.

Als je als minister van vg altijd zo de mond vol hebt van draag het masker binnen toch nog, dan kan hij ook wel consequent zijn en het overal binnen opzetten en niet als het hem goed uitkomt buiten wel omdat hij in primetime op tv zijn zegje mag doen, maar binnen niet. Die situatie buiten was minstens even veilig als dat CST event van Vooruit.

Hypocrisie ten top.

Mijn mening is dat het hypocriet is. Op een congres binnen hoeft het maskertje niet, diezelfde dag op tv zeggen dat hij wel nog met het masker naar de bakker ging om dan in een compleet veilige situatie (buiten met een cameraploeg wss op 2m weg) het maskertje rap op te zetten omdat hij in primetime op tv komt en zo le peuple wat kan masseren.

Als je als minister van vg altijd zo de mond vol hebt van draag het masker binnen toch nog, dan kan hij ook wel consequent zijn en het overal binnen opzetten en niet als het hem goed uitkomt buiten wel omdat hij in primetime op tv zijn zegje mag doen, maar binnen niet. Die situatie buiten was minstens even veilig als dat CST event van Vooruit.

Hypocrisie ten top.
Ik bekijk dat gewoon als het goede voorbeeld geven wanneer je de regels wijzigt.

Hypocrisie ten top.
Ik geef het op, ik kan beter mijn tijd steken in iets dat wel haalbaar is. Mac-bc overtuigen een alleenstaande villa in Limburg te komen bouwen ofzo. Want op deze manier een discussie voeren heeft gewoon geen nut.

Ik bekijk dat gewoon als het goede voorbeeld geven wanneer je de regels wijzigt.
Goh ik moet toch ook zeggen dat ik niet goed snap waarom politiekers er zich nog aan laten vangen. Gisteren ook Francesco Vanderjeugd die een beeld post van op het overlegbureau van de Open VLD met daarbij de caption "mondmaskerplicht bespreken".

Om vervolgens eens die zaal rond te gaan. Ne man of 15-20 in een klein kot, geen mondmasker en geen open ruiten. Je zoú denken dat ze ondertussen afgeleerd zijn van zo stomme stoten te doen, maar nee. Vanavond waarschijnlijk dan aankondigen dat "thuiswerk sterk aangeraden wordt" & "een mondmasker is maar een kleine moeite".

Ik heb niets tegen het mondmasker dat er weer aan zit te komen, maar dat geklungel qua beeldvorming van politiekers heb ik ondertussen echt wel gehad. Alexander zat daar gisteren rustig tussen en gaat vanavond komen zeggen dat we toch weer moeten oppassen. Practice what you preach.

Mijn supermarkt in de buurt gaat niet meedoen met de mondmaskerverplichting.
Het zou inderdaad een vrije keuze moeten zijn. Wie wilt draagt er eentje, maar je kiest zelf, ze gaan niemand weigeren.

Vandenbroucke “Deze epidemie maakt overal slachtoffers. We tellen nu gemiddeld 121,3 ziekenhuisopnames per dag, waarvan de helft in Vlaanderen. Het virus begrijpt het verschil tussen het Frans en het Nederlands niet erg goed”

Der zijn ook dubbel zoveel Vlamingen als Walen, maar daar fietst hij dan weer rond. Wààrom is het zo moeilijk om een probleem gewoon te benoemen? Maak het verplicht en stop met rond de pot te draaien om niet op de gevoelige tenen van Brussel/Wallonië te gaan staan.

Mijn supermarkt in de buurt gaat niet meedoen met de mondmaskerverplichting.
Het zou inderdaad een vrije keuze moeten zijn. Wie wilt draagt er eentje, maar je kiest zelf, ze gaan niemand weigeren.
Hah. Dat is geen keuze, hoor. Je kunt voor of tegen regels zijn. Maar kiezen welke je gaat volgen, is niet hoe het werkt.
Lijkt me vooral stoere praat, maar de boetes zijn dusdanig, en bij herhaling wordt het boeltje gesloten, dat het snel wat anders zal worden. En terecht ook.

Vandenbroucke “Deze epidemie maakt overal slachtoffers. We tellen nu gemiddeld 121,3 ziekenhuisopnames per dag, waarvan de helft in Vlaanderen. Het virus begrijpt het verschil tussen het Frans en het Nederlands niet erg goed”

Der zijn ook dubbel zoveel Vlamingen als Walen, maar daar fietst hij dan weer rond. Wààrom is het zo moeilijk om een probleem gewoon te benoemen? Maak het verplicht en stop met rond de pot te draaien om niet op de gevoelige tenen van Brussel/Wallonië te gaan staan.
Maar het is niet omdat jij dat het probleem vindt, dat dat ook het probleem is. Het is misschien makkelijk om het zo te benoemen, zodat wij er ons niks van moeten aantrekken. En wat heeft het dan uiteindelijk geholpen, dat "kordate en gedurfde" benoemen, als het niet het echte probleem -of de echte oplossing- blijkt te zijn?

Maar het is niet omdat jij dat het probleem vindt, dat dat ook het probleem is. Het is misschien makkelijk om het zo te benoemen, zodat wij er ons niks van moeten aantrekken. En wat heeft het dan uiteindelijk geholpen, dat "kordate en gedurfde" benoemen, als het niet het echte probleem -of de echte oplossing- blijkt te zijn?
"

Artsen bij opkomst vierde golf: “Maak de vaccinatie verplicht en het is opgelost”"​

De oplossing is dus iedereen vaccineren. Schop tegen de schenen van Brussel, Wallonië en elke Vlaming die achterblijft. Maar kom zeg, we gaan nu niet doen alsof de vaccinatiegraad in de andere landsdelen geen groter probleem is dan in Vlaanderen. En rond dat vraagstuk dribbelen lost niets op.

Hah. Dat is geen keuze, hoor. Je kunt voor of tegen regels zijn. Maar kiezen welke je gaat volgen, is niet hoe het werkt.
Lijkt me vooral stoere praat, maar de boetes zijn dusdanig, en bij herhaling wordt het boeltje gesloten, dat het snel wat anders zal worden. En terecht ook.
Absoluut terecht. We hebben in juli 2020 gezien wat voor gigantische impact de invoering van mondmaskerplicht in winkels had op de besmettingscijfers. Not. Nog even de cijfers erbij;
Op 10 juli - dag voor de invoering van mondmaskerplicht - zaten we met 7daags gemiddelde van 90 besmettingen. Twee weken later op 24 juli (incubatietijd meegerekend dus) zaten we met een 7daags gemiddelde van 243 besmettingen. Waarna het nog verder doorsteeg later in de maand juli en augustus. Nochtans zijn er geen andere regels versoepeld in die periode na 10 juli.

Als de Franstaligen weeral het probleem (of een disproportioneel deel van het probleem) zijn, mag dat toch gezegd worden ?

Zeker omdat op intensieve het beeld nog helemaal anders is. Vlaanderen gaat nu pas naar 1A (25% bedden gereserveerd), terwijl Brussel nooit onder 1B (50% bedden gereserveerd) is geweest.

Dus waarom dan enkel ziekenhuis bezetting grafieken voor heel Belgie in de officiële cijfers ?

Maar die mondmaskers of covid safe pass in Vlaanderen gaat helemaal niks uithalen en het probleem gaat zichzelf oplossen door een natuurlijke piek te geven (net zoals in zoveel andere landen op de wereld zonder zware maatregelen). En dan kan de politiek zich op de borst kloppen hoe amazing en plezant mondmaskers wel niet zijn. Alsof winkels de besmettingshaarden zijn 🤣

1/4 van de lagere schoolkinderen heeft al antistoffen op 2 maand. Nog 2 maand aan deze dubbele cijfers en we hebben ze bijna allemaal.

Absoluut terecht. We hebben in juli 2020 gezien wat voor gigantische impact de invoering van mondmaskerplicht in winkels had op de besmettingscijfers. Not. Nog even de cijfers erbij;
Op 10 juli - dag voor de invoering van mondmaskerplicht - zaten we met 7daags gemiddelde van 90 besmettingen. Twee weken later op 24 juli (incubatietijd meegerekend dus) zaten we met een 7daags gemiddelde van 243 besmettingen. Waarna het nog verder doorsteeg later in de maand juli en augustus. Nochtans zijn er geen andere regels versoepeld in die periode na 10 juli.
Niet terecht omdat de mondmaskers de Heilige Graal zijn. Dat staat los van de maatregel. Terecht omdat een supermarkt geen beleid mag bepalen (uit geldgewin) dat indruist tegen een democratisch (ja) beleid dat is uitgezet door volksvertegenwoordigers.

Ale coronapas :) sommige leden die paar maanden geleden de wind van voor kregen, hebben dan toch gelijk gekregen :) en wij als bevolking laten ons gewoon doen :)

Ja want de politie houdt zich echt nog bezig met het uitdelen van boetes omdat je je mondmasker niet ophebt...

Ah voila, de mondmasker voorstanders hebben gewonnen.

Ik hoop dat tenminste jullie ervan genieten! Wat heb ik een hekel aan de Belgische anti-vrijheid cultuur. Niet tevreden totdat iedereen onder de knoet ligt, ipv gewoon op het eigen gedrag te focussen.

Nu mogen we weer maanden wachten totdat we die ** maskers niet meer moeten opzetten (als dat er al ooit komt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan