Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, dat zijn feiten. Wees dan op zijn minst zo volwassen genoeg om uw ongelijk toe te geven, daar is niets mis mee hoor.

Ik geef helemaal niks toe, ik sta 100% achter mijn mening net zoals jullie dat achter die van jullie doen.

Maar we weten ondertussen dat de meningen die de regering en coronamaatregelen verdedigen in dit topic meer waard zijn dan de andere meningen, dus ik schrik ondertussen nergens meer van in alle eerlijkheid.

Ik geef helemaal niks toe, ik sta 100% achter mijn mening net zoals jullie dat achter die van jullie doen.

Maar we weten ondertussen dat de meningen die de regering en coronamaatregelen verdedigen in dit topic meer waard zijn dan de andere meningen, dus ik schrik ondertussen nergens meer van in alle eerlijkheid.

Maar het is geen mening toch?
Met CST mag je zonder mondmasker en afstand evenementen organiseren. De bestaansreden van de CST.

Jij vindt het hypocriet dat de politiekers zelfde regels volgen als algemene bevolking?

Laatst bewerkt:

Maar dat van u is een mening die gewoon feitelijk onjuist is. Je mag nog de mening hebben dat 2 + 2 = 5 maar dat doet er niets vanaf dat dat onwaar is.

Idd een stok in uw neus. Geen idee wat de prijzen zijn, maar het waren 2 gratis toen niet iedereen gevaccineerd was. Nu zul je wel moeten betalen. In Nederland ook lijkt me. Als ge gevaccineerd zijt hoef je toch geen test meer te doen?
Op zich betekent gevaccineerd zijn niet dat we niet besmet kunnen worden. Dat is helaas het punt.
In café's en dergelijke waar men gauw door elkaar loopt, afstandsregels helemaal weg zijn lijkt me dit een soort van middenweg te bieden.
Een prijsverschil maken tussen gevaccineerden én niet-gevaccineerden, dat zou ze toch over de streep moeten kunnen trekken...

Uw mening staat niet boven feiten, die al aangehaald zijn.

Op zich betekent gevaccineerd zijn niet dat we niet besmet kunnen worden. Dat is helaas het punt.
In café's en dergelijke waar men gauw door elkaar loopt, afstandsregels helemaal weg zijn lijkt me dit een soort van middenweg te bieden.
Een prijsverschil maken tussen gevaccineerden én niet-gevaccineerden, dat zou ze toch over de streep moeten kunnen trekken...
Ah oké, dat had verkeerd begrepen. Dacht dat het vooral ging over dat je in Nederland sneller uw resultaat wist. Maar denk dat je in Nederland nu ook de volle pot betaalt.

Awel dat moest ik ook denken toen ik de beelden zag als hij daar zonder mondmaker naast King Connah stond te pronken, en de dag nadien zich voor het journaal buiten op straat laten interviewen met een mondmasker op. Hypocrisie ten top.
Heb je ook de rest van de posts hier gelezen? Die de hypocrisie totaal ontkrachten?

Als we er vanuit gaan dat door het feit dat vaccins geen 100% bescherming bieden we nog steeds dergelijke maatregelen moeten aanhouden waar eindigt het dan?

Niet. Het eindigt niet...nooit.
Afstand houden, mondkapjes, vaccineren, het CST, alles hebben we gehad en we staan anderhalf jaar later weer bij af.
Enige manier om hier ooit vanaf te geraken is elke 24u testen en wie negatief is mag met een groen mutsje buiten rondlopen, wie positief test moet thuis blijven.

Dat is het enige wat ons nog rest...

Kom, kom. Volwassen blijven.

Je wilde gewoon even beginnen kakken op de kop van een politieker die naar jouw mening wat te veel voorzichtigheid voorschrijft (als ik mag afgaan op wat je het voorbije jaar in deze thread hebt gepost toch) en dan heb je dat balletje dat je opgooide in dit geval tegen je neus terug gekregen, want wat hij daar deed is helemaal niet hypocriet.

Hij volgt gewoon de regels die op dit moment zijn voorgeschreven door de politiek (en de experts dus). Niks hypocriet aan. Had hij op dat Vooruit congres een mondmasker aan had jij 'm waarschijnlijk zitten uitlachen voor angsthaas of zagen we hier woorden als 'angstpsychose' verschijnen of weet ik veel.

Dat je dan komt doen alsof jouw mening per definitie wordt weggezet omdat dat 'de gang van het topic is', dat vind ik wel heel sneu. Je kan vind ik echt niet zeggen dat 'anti maatregelen' (of hoe je het ook moet noemen) meningen hier niet aan bod mogen komen. Soms gaat het er mijns inziens trouwens zelfs over op dat vlak (niet door de 'regulars,' wel door sommige nieuwe accounts of accounts die maar zelden posten) zonder dat daar iets aan wordt gedaan, maar da's een andere discussie.

Afstand houden, mondkapjes, vaccineren, het CST, alles hebben we gehad en we staan anderhalf jaar later weer bij af.
Enige manier om hier ooit vanaf te geraken is elke 24u testen en wie negatief is mag met een groen mutsje buiten rondlopen, wie positief test moet thuis blijven.

1.200 mensen op intensieve zorg in april 2020 en 1.400 in november, 240 op dit moment.
Ga je die 1.000 mensen uitleggen dat er geen verschil is tussen toen en nu?

Fvdb die met zijn mondmasker buiten voor de camera een betoog geeft
maar 2 dagen daarvoor wel lekker binnen op het spa congres zonder mondmasker liep. Siri, wat is het toppunt hypocrisie?
Ik ga straks alvast met een open paraplu binnen zitten als het regent, misschien helpt dat ook.
Wat jij hier bedoelt, is dat je het overdreven vindt dat fvdb een mondmasker buiten draagt.

Om dat als hypocrisie te beschouwen heb je geen argumenten gegeven, want hij houdt zich inderdaad gewoon aan de opgelegde regels.

Nu niet overdrijven he. De druk in de ziekenhuizen is nog steeds in bedwang terwijl de maatschappij voor 99% terug open is (om niet te zeggen voor 100%, weliswaar nog hier en daar met bepaalde voorwaarden zoals mondmaskers, CST, ... ) En ook al heerst er terug wat meer paniek, ik heb zowel vanuit de politiek als vanuit de groep experten nog niemand horen pleiten voor het terug sluiten van sectoren. Covid is dus nog steeds aanwezig ja, maar om te zeggen dat we weer terug bij af zijn, is ook wel kort door de bocht.

1.200 mensen op intensieve zorg in april 2020 en 1.400 in november, 240 op dit moment.

Oké.
Wanneer eindigt het dan?
Want 240 zijn er nog 240 teveel ...

Dit heb ik hier al een paar keer aangekaart.

Waarom hebben we niet al lang een kwantitatieve 'barometer' zodat de bevolking en bedrijven perfect weten waar ze aan toe zijn?

Bv. mondmaskers bij intensieve >300, indoorbeperking bij intensieve > 600,
Lockdown bij intensieve >900 of zo?

Altijd maar ad hoc discussies, onderhandelingen en nieuwe vogeltjes oplaten, terwijl we na 1,5 jaar eigenlijk al perfect weten welk pallet aan maatregelen we hebben.

En moesten nagedacht hebben welke drempels van ziekenhuisbezetting we aanvaardbaar vinden om verder te leven met covid zonder maatregelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan