Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik bekijk het wel zo zwartwit, want eens iedereen die wil gevaccineerd is zijn er twee opties: Ofwel permanent met beperkingen blijven zitten, ofwel lossen. Er is geen tussenweg meer, want inherent gaat er daarna niets meer veranderen. Covid gaat niet weg, mensen gaan blijven besmet worden, dus wordt het kiezen.

Zwartwit genoeg?
Op mondiaal vlak zitten we daar nog lang niet, en in een geglobaliseerde wereld als de onze gaat dat impact hebben op kleinere schaal ook. Dat gaat dan niet over mondmaskerplicht en dergelijke die van mij gewoon de schop op mag van zodra de nationale vaccinatiecampagne is afgerond, maar simpelweg stellen dat we dan met een druk op de knop terug naar "Life as we knew it" kunnen, is helaas te kort door de bocht.

Ik bekijk het wel zo zwartwit, want eens iedereen die wil gevaccineerd is zijn er twee opties: Ofwel permanent met beperkingen blijven zitten, ofwel lossen. Er is geen tussenweg meer, want inherent gaat er daarna niets meer veranderen. Covid gaat niet weg, mensen gaan blijven besmet worden, dus wordt het kiezen.

Zwartwit genoeg?
Ja, zo zwartwit dat er niet meer te praten valt.
Het hoeft niet permanent te zijn, maar misschien wel langduriger. En dan gaat het over dingen als protocols in ziekenhuizen, al dan niet op afdelingen met hoogrisicopatiënten. Protocols in woonzorgcentra, voor bijvoorbeeld nieuwe bewoners. Of protocols voor reizen van hoogrisicogebieden. Dat hoeft niet eens te gaan over het dragen van mondmaskers, maar misschien gewoon over testprotocols en een andere aanpak van instroom van patiënten. Dat zijn ook maatregelen.

Mss moet je het nieuwe normaal aanvaarden?
Maar imo mag het een verplicht vaccin worden, Polio is ook uitgeroeid dankzij een verplichte vaccinatie EN de maatregelen die er nog zijn om het niet vanuit andere landen toch terug te importeren

Of laten we alle maatregelen in het verkeer dat al begint met het behalen van een rijbewijs ook maar afschaffen
Of er nu 100 of 50000 doden / jaar vallen in het verkeer, zolang uw ziekenhuizen het aankunnen who cares
Als je het in het belachelijke gaat beginnen trekken door opnieuw van die van de pot gerukte vergelijkingen in het rond te gooien, dan stopt de discussie hier wel. :)

Polio is uitgeroeid omdat vaccinatie voldoende werkt tegen transmissie, wat bij covid niet het geval is. Quod non.

Wel dat eerste deden ze ook zo met de woonzorgcentra.
Het grote argument is hier toch vaak dat als de ziekenhuizen instortten je ook andere ziektes impactteerd die jonge mensen wel kunnen krijgen.
Neen, ze hebben in de woonzorgcentra niet zomaar iedereen laten verkommeren en sterven. Dat is zo'n fabeltje dat ge (zeker tijdens de eerste golf) ook te pas en te onpas zag passeren. WZC-bewoners waarbij de overlevingskansen hoog genoeg werden ingeschat, werden heus nog wel naar het ziekenhuis overgebracht om daar de nodige zorg te krijgen om er terug bovenop te geraken. Helaas waren er in de WZC's ook veel patiënten die er dusdanig erg aan toe waren dat zelfs het ziekenhuis/ICU geen baat meer zou kunnen brengen en bij wie men de voorkeur gaf hen dan in hun vertrouwde omgeving te laten sterven ipv in het ziekenhuis.

Corona propageert nog steeds ondanks de hoge vaccinatiegraad.
De vaccins zijn er om je te beschermen tegen ziek worden, ziekenhuisopname en erger.
Zolang men het zotte idee aanhangt om Corona uit te roeien, ttz besmettingen te voorkomen, door vaccinatie is men fout bezig.
Welke hoge vaccinatiegraad? Voor Polio is dat 99% he daar zijn we nog ver af

Ik ben dubbel gevaccineerd maar loop op een klein event covid op doordat er iemand die besmet was niet gevaccineerd en niet getest me besmet heeft. Ik ga daarna werken in het woonzorgcentrum waar ik werk (want ik heb geen symptomen) en geeft het door aan de mensen. Paar weken later sterven er 3
Mogen we die persoon dan voor gerecht dagen wegens 'onopzettelijke doodslag' ?

Het tonen van die pas is amper werk, wie weigert zich te laten vaccineren of testen moet maar thuis blijven zou ik zeggen
Ik ben dubbel gevaccineerd, maar loop op een klein event griep op doordat iemand er rondliep met een griep en daar (uiteraard) niet positief op getest heeft. Ik ga nadien werken in het WZC (want ik heb/had geen griepsymptomen) en geef het door aan mensen. Paar weken later sterven er verschillende mensen aan de griep in het WZC (want hoewel gevaccineerd beschermt het maar ± 50%). Mogen we die grieperige persoon dan voor het gerecht dagen wegens 'onopzettelijke doodslag'?

Ja, zo zwartwit dat er niet meer te praten valt.
Het hoeft niet permanent te zijn, maar misschien wel langduriger. En dan gaat het over dingen als protocols in ziekenhuizen, al dan niet op afdelingen met hoogrisicopatiënten. Protocols in woonzorgcentra, voor bijvoorbeeld nieuwe bewoners. Of protocols voor reizen van hoogrisicogebieden. Dat hoeft niet eens te gaan over het dragen van mondmaskers, maar misschien gewoon over testprotocols en een andere aanpak van instroom van patiënten. Dat zijn ook maatregelen.
Allemaal dingen die geen impact hebben op het dagelijkse of maatschappelijke leven, Loser. Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik het daar niet over had. Op nationaal vlak is er na de vaccinatiecampagne geen enkele reden om nog beperkingen op te leggen aan de mensen.

Dat je in ziekenhuizen iets voorzichtiger bent, of met risicopatiënten, daar kan ik perfect inkomen. Reizen naar hoogrisicogebieden ook (als die op een deftige manier gedefinieerd worden, niet zoals nu het geval is).

Allemaal dingen die geen impact hebben op het dagelijkse of maatschappelijke leven, Loser. Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik het daar niet over had. Op nationaal vlak is er na de vaccinatiecampagne geen enkele reden om nog beperkingen op te leggen aan de mensen.

Dat je in ziekenhuizen iets voorzichtiger bent, of met risicopatiënten, daar kan ik perfect inkomen. Reizen naar hoogrisicogebieden ook (als die op een deftige manier gedefinieerd worden, niet zoals nu het geval is).
Ah, kijk. Nu val je dus ook in het kamp van de "maatregelenliefhebbers", de "angstigen" van anonymousMF...
En daarom valt er dus niet te praten zodra alle nuance verdwijnt.

Welke hoge vaccinatiegraad? Voor Polio is dat 99% he daar zijn we nog ver af

Het polio vaccin helpt tegen transmissie, bij Corona is dat niet het geval.

Als je 100% vaccineert, op basis van de eiwitten van de alpha stam dan nog, dan nog zal het propageren en uiteindelijk ergens de vaccinbescherming ontwijken.

Vaccines Are Pushing Pathogens to Evolve

Het vaccinatieverhaal om besmettingen te voorkomen is een straatje zonder einde.

Men gaat ergens moeten lossen en de natuurlijke weerbaarheid zijn rol laten spelen.

Jawel ook bij corona-vaccin is dat het geval

Ben je gevaccineerd en kom je met het virus in contact, dan ben je niet alleen zelf beter beschermd, maar zal ook je virale lading lager zijn dan als je niet gevaccineerd bent. Dat betekent dat je minder snel andere mensen kan besmetten. Je helpt de verspreiding van het virus (en mogelijke varianten) tegen te gaan.

Als je 100% vaccineert, op basis van de eiwitten van de alpha stam dan nog, dan nog zal het propageren en uiteindelijk ergens de vaccinbescherming ontwijken.

Het vaccinatieverhaal om besmettingen te voorkomen is een straatje zonder einde.

Men gaat ergens moeten lossen en de natuurlijke weerbaarheid zijn rol laten spelen.
Ik heb nog niet gehoord dat het slechter zou zijn om wel te vaccineren dan niet te vaccineren om die reden. Bij griep evolueert het virus ook, daarom dat de kwetsbare personen jaarlijks zouden moeten gevaccineerd worden.
De besmettingen alleen is toch niet het grote probleem? De ziekenhuizen die overvol komen te liggen en een hoog sterftecijfer wanneer er niet zou gevaccineerd worden, dat is het probleem. In plaats van 1 zwaar zieke op 10 gaat ge misschien nog 1 zwaar zieke op 1000 besmettingen hebben. Geen excuus dus om niet te gaan vaccineren.

Ik heb nog niet gehoord dat het slechter zou zijn om wel te vaccineren dan niet te vaccineren om die reden. Bij griep evolueert het virus ook, daarom dat de kwetsbare personen jaarlijks zouden moeten gevaccineerd worden.
De besmettingen alleen is toch niet het grote probleem? De ziekenhuizen die overvol komen te liggen en een hoog sterftecijfer wanneer er niet zou gevaccineerd worden, dat is het probleem. In plaats van 1 zwaar zieke op 10 gaat ge misschien nog 1 zwaar zieke op 1000 besmettingen hebben. Geen excuus dus om niet te gaan vaccineren.

Uiteraard is het niet slecht te vaccineren, om de juiste redenen. Zoals in je voorbeeld van de griep, kwetsbare personen.
Probleem is dat men nu vaccineert, zelfs bij jongeren, om besmettingen tegen te gaan, dat werkt niet.

Dit kun je op dit moment onmogelijk stellen. Niemand weet hoe het virus en zijn varianten zich post-vaccinatiecampagne zullen gedragen. Men kan nu niet stellen welke redenen er dan zullen zijn om beperkingen aan te houden of af te schaffen.

Ah, kijk. Nu val je dus ook in het kamp van de "maatregelenliefhebbers", de "angstigen" van anonymousMF...
En daarom valt er dus niet te praten zodra alle nuance verdwijnt.

Wel je gaat ook op zoek naar corner cases in mijn 'kampen' statements. Anyway mijn opinie over bepaalde mensen is ook compleet naast de kwestie dus ik zal daar maar niet verder over uitweiden.

Maar hier derail je de discussie weer compleet. Puni geeft wat argumenten/uitleg voor zijn vizie en je reactie erop is weer wie wat wanneer heeft gezegd ipv te reageren op zijn content.

Dat artikel zegt niet wat je denkt dat het zegt, hoor. En de covidvaccins helpen ook tegen transmissie.

Wel je gaat ook op zoek naar corner cases in mijn 'kampen' statements. Anyway mijn opinie over bepaalde mensen is ook compleet naast de kwestie dus ik zal daar maar niet verder over uitweiden.

Maar hier derail je de discussie weer compleet. Puni geeft wat argumenten/uitleg voor zijn vizie en je reactie erop is weer wie wat wanneer heeft gezegd ipv te reageren op zijn content.
En dat is dus al wat ik zei: De definitie van die kampen is zo flou en totaal veranderlijk afhankelijk van het onderwerp, dat je niet kunt spreken over gedefinieerde kampen. Maar dat het in de praktijk neerkomt op "ofwel vind je volledig wat ik vind, en anders vind je het tegenovergestelde van alles wat ik vind".

Zelfs op deze twee pagina's verandert het al voortdurend wat nu precies die twee kampen zouden zijn. Wat zwart is en wat wit. Maar toch blijven volhouden dat het zwartwit is, en er maar 2 opties zijn, ook al bewijst post na post dat er zo veel meer opties zijn en dat er voor verschillende opvattingen wel iets te zeggen valt, is gewoon dodelijk voor een fatsoenlijk gesprek.

Uiteraard is het niet slecht te vaccineren, om de juiste redenen. Zoals in je voorbeeld van de griep, kwetsbare personen.
Probleem is dat men nu vaccineert, zelfs bij jongeren, om besmettingen tegen te gaan, dat werkt niet.
Als er zonder vaccin regelmatig ook jongeren op intensieve belanden en een vaccin dat grotendeels kan voorkomen dan heeft het wel nut. (zolang de kans op ernstige bijwerkingen van een vaccin niet groter wordt dan de kans om ernstig ziek te worden van Covid zelf)

Ik vraag me eigenlijk af welke reacties er hier zouden zijn mocht COVID het ergst zijn voor tieners en niet de oude mensen.

Gaan we dan ook nog goochelen met argumenten van : als ze dood gaan dan gaan ze dood, en ze gingen wel dood gaan uiteindelijk ondanks covid.

Dat artikel zegt niet wat je denkt dat het zegt, hoor. En de covidvaccins helpen ook tegen transmissie.

Maar niet genoeg om het uit te roeien, ondanks het feit dat @SomeDude nu al twee keer een discutabele bron heeft gepost om iets anders te beweren. Misschien moet je daar eens op reageren, want dat is gewoon pure misinformatie? :)

Ik vraag me eigenlijk af welke reacties er hier zouden zijn mocht COVID het ergst zijn voor tieners en niet de oude mensen.

Gaan we dan ook nog goochelen met argumenten van : als ze dood gaan dan gaan ze dood, en ze gingen wel dood gaan uiteindelijk ondanks covid.
Neen, omdat de schade dan veel groter zou zijn (net zoals bij de Spaanse griep, om maar iets te zeggen). En het aantal verloren levensjaren. Maar dat oudere mensen vaker overlijden aan respiratoire aandoeningen, dat aanvaarden we toch gewoon al sinds jaar en dag? Ik snap niet waarom daar soms zo op gereageerd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan