Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar niet genoeg om het uit te roeien, ondanks het feit dat @SomeDude nu al twee keer een discutabele bron heeft gepost om iets anders te beweren. Misschien moet je daar eens op reageren, want dat is gewoon pure misinformatie? :)
Inderdaad. Toen er nog geen sprake was van dominantie van Delta, kon je misschien inderdaad met een aan grote zekerheid grenzende waarheid verkondigen dat transmissie serieus werd gestopt door de vaccins. Maar sinds Delta is men het er toch over eens wat ook transmissie bijna gelijk is bij wel en niet-gevaccineerden?
Also het riedeltje om kinderen en jongeren te vaccineren om de circulatie tegen te houden is helemaal verleden tijd? En dus nog weinig zinvol, zeker voor de echt jonge kinderen (-12), moest dat idee er ooit komen.

Ze vragen aan virologen wat het beste zou zijn : meerderheid zegt : nog niet versoepelen en mss maatregelen tot na de winter.
Dan reageer je boos dat ze dit niet mogen zeggen en dat ze dit te nauw te bekijken vanuit hun veld en angst etc.

Maar als diezelfde virologen het eventjes breder willen bekijken en past niet in de lezer hun kraam dan komt er kritiek dat de virologen best bij hun expertise blijven en niet verder kijken.

Damned if you do, damned if you don't.
Ik heb toch de indruk dat al die wetenschappers het onderling ook niet met mekaar eens zijn , waarom zou ik de Limburgse infectioloog minder moeten geloven dan een Erika Vlieghe ?

Als er zonder vaccin regelmatig ook jongeren op intensieve belanden en een vaccin dat grotendeels kan voorkomen dan heeft het wel nut. (zolang de kans op ernstige bijwerkingen van een vaccin niet groter wordt dan de kans om ernstig ziek te worden van Covid zelf)

Daar kan ik ietwat in volgen.

Alleen lijkt het me dat een natuurlijke infectie doorlopen (ja, met de piepkleine kans serieus ziek te worden) op termijn beter is dan een vaccin, omdat men dan als jongere een immuniteit wint die gebaseerd is op de laatste variant en niet op een vaccin waarvan we nu in somminge landen zien dat de effectiviteit daarvan daalt.

Groepsimmunitieit (die men nu tracht te halen door vaccinatie) wil niet zeggen dat Corona uitgeroeid is. Het betekent gewoon het einde van een golf, zoals bij de griep.
Met een natuurlijke update van je immuunsysteem ben je sneller gewapend, en zeker wereldwijd.
Vaccinatie kan dit niet bijbenen.

Corona is een blijvertje, en men zal dit moeten aanvaarden en lossen.

Neen, omdat de schade dan veel groter zou zijn (net zoals bij de Spaanse griep, om maar iets te zeggen). En het aantal verloren levensjaren. Maar dat oudere mensen vaker overlijden aan respiratoire aandoeningen, dat aanvaarden we toch gewoon al sinds jaar en dag? Ik snap niet waarom daar soms zo op gereageerd wordt.

Welke schade zou er groter zijn?

Een tiener z'n leven is evenveel als een dertiger of als een tachtiger.
Dat is toch beetje de maatschappij waar we in leven. Survival of the fittest hebben we achter ons gelaten.

Dat is toch beetje de maatschappij waar we in leven. Survival of the fittest hebben we achter ons gelaten.
Als je genetisch aanleg hebt om 110 jaar te worden, dan word je dat misschien wel.
Als je daar genetisch géén aanleg voor hebt, dan is die kans letterlijk 0,0%. Survival of the fittest bestaat nog wel ..

Maar inderdaad ik volg je wel ergens. Iemand die in mindere gezondheid verkeert, heeft anno 2021 véél kans om 80 jaar te worden.
Vroeger stierf die mens dan op zijn ... 20ste of zo ... als ie dan toch nog 60 werd dan had ie de lotto gewonnen.

Hoe zit dat eigenlijk met China? Volgens worldometer bestaat corona daar niet meer, maar in hoeverre zouden die cijfers kloppen? Die delta moet toch ook al in China geraakt zijn ondertussen?

Het is nu eenmaal makkelijker te relativeren dat een 85-jarige oma overlijdt dan haar 16-jarige kleindochter. Dat we survival of the fittest achter ons hebben gelaten verandert niets aan onze natuurlijke levensloop. En daar is het nu eenmaal “minder erg” als een hoog bejaarde persoon sterft dan een tiener of 30’er.

Puur economisch leven we nog steeds in een maatschappij waarin kinderen als een investering in de toekomst gezien worden en een actieve bevolking als een noodzaak. Tachtigers zijn, met alle respect, geen investering in de toekomst noch deel van de actieve bevolking.

Ook emotioneel heb ik minder moeite met afscheid nemen van een 80-plusser, maar dat kan voor iedereen anders zijn.

Objectief gezien is dat niet zo. Het aantal verloren levensjaren van een tiener die sterft is veel groter. De maatschappelijke, psychologische en economische kost die eraan vasthangt ook.

En subjectief gezien natuurlijk ook. Als je morgen moet kiezen tussen een kind of een 80-jarige te redden van een zekere dood, zal iedereen altijd voor die eerste kiezen.

Ik ben er eigl wel van overtuigd als moesten we nu de mondmaskers verminderen ,avondklok afschaffen , dat dat eigl niet zo heel veel zou veranderen aan de cijfers .

Zelfs een pukkelpop had mss toch nog kunnen doorgaan .

Daar kan ik ietwat in volgen.

Alleen lijkt het me dat een natuurlijke infectie doorlopen (ja, met de piepkleine kans serieus ziek te worden) op termijn beter is dan een vaccin, omdat men dan als jongere een immuniteit wint die gebaseerd is op de laatste variant en niet op een vaccin waarvan we nu in somminge landen zien dat de effectiviteit daarvan daalt.

Groepsimmunitieit (die men nu tracht te halen door vaccinatie) wil niet zeggen dat Corona uitgeroeid is. Het betekent gewoon het einde van een golf, zoals bij de griep.
Met een natuurlijke update van je immuunsysteem ben je sneller gewapend, en zeker wereldwijd.
Vaccinatie kan dit niet bijbenen.

Corona is een blijvertje, en men zal dit moeten aanvaarden en lossen.
Daar ga ik in mee. Ik zou denken dat, ook al beschermt een vaccin niet 100%, dat je na een aantal keren herinfectie toch voldoende immuniteit gaat opbouwen. En alles blijven dichthouden betekent ook de huidige situatie blijven rekken.

Maar niet genoeg om het uit te roeien, ondanks het feit dat @SomeDude nu al twee keer een discutabele bron heeft gepost om iets anders te beweren. Misschien moet je daar eens op reageren, want dat is gewoon pure misinformatie? :)

Of als de bron niet in uw kraam past is ze discutabel?
Inderdaad. Toen er nog geen sprake was van dominantie van Delta, kon je misschien inderdaad met een aan grote zekerheid grenzende waarheid verkondigen dat transmissie serieus werd gestopt door de vaccins. Maar sinds Delta is men het er toch over eens wat ook transmissie bijna gelijk is bij wel en niet-gevaccineerden?
Also het riedeltje om kinderen en jongeren te vaccineren om de circulatie tegen te houden is helemaal verleden tijd? En dus nog weinig zinvol, zeker voor de echt jonge kinderen (-12), moest dat idee er ooit komen.
Is dat zo? Bij mijn weten heb je als gevaccineerde nog steeds minder virusdeeltjes bij de delta-variant en ben je dus minder besmettelijk

Ik ben er eigl wel van overtuigd als moesten we nu de mondmaskers verminderen ,avondklok afschaffen , dat dat eigl niet zo heel veel zou veranderen aan de cijfers .

Op drukke (zeker binnen zoals supermarkt) plaatsen mondmasker behouden is toch echt een kleine moeite (tenzij je daar werkt), avondklok is al afgeschaft toch?

Pukkelpop had mss gekunnen maar dan enkel voor gevaccineerde Belgen wat mij betreft :p

Is dat zo? Bij mijn weten heb je als gevaccineerde nog steeds minder virusdeeltjes bij de delta-variant en ben je dus minder besmettelijk

• Fully vaccinated people with Delta variant breakthrough infections can spread the virus to others. However, vaccinated people appear to be infectious for a shorter period: Previous variants typically produced less virus in the body of infected fully vaccinated people (breakthrough infections) than in unvaccinated people. In contrast, the Delta variant seems to produce the same high amount of virus in both unvaccinated and fully vaccinated people. However, like other variants, the amount of virus produced by Delta breakthrough infections in fully vaccinated people also goes down faster than infections in unvaccinated people. This means fully vaccinated people are likely infectious for less time than unvaccinated people.
https://www.reuters.com/world/uk/en...r-virus-levels-regardless-vaccine-2021-08-06/
There are early signs that people who have been vaccinated against COVID-19 may be able to transmit the Delta variant of the virus as easily as those who have not, scientists at Public Health England (PHE) said on Friday.

Pukkelpop had mss gekunnen maar dan enkel voor gevaccineerde Belgen wat mij betreft :p
Maar enkel na afleggen van en negatieve test 48 uur vooraf . :p
En dan juist voor binnen gaan een sneltest afleggen zoals ze bij dat ander festinval gedaan hebben en diegene die positief zijn niet binnen laten natuurlijk .

Laatst bewerkt:

Neen, omdat er buiten een paar zero covid wacko's niemand nog gelooft in het verdwijnen van covid.

Het enige verschil is dat de periode van besmettelijkheid waarschijnlijk lager is omdat de virale lading sneller daalt bij gevaccineerden. Maar tijdens de periode van besmettelijkheid zijn ze, grosso modo, gewoon even besmettelijk als een niet-gevaccineerde.

Er is geen avondklok meer. En Pukkelpop kon zeker doorgaan moest Chokri niet zo geldgeil zijn.

Daar ga ik in mee. Ik zou denken dat, ook al beschermt een vaccin niet 100%, dat je na een aantal keren herinfectie toch voldoende immuniteit gaat opbouwen. En alles blijven dichthouden betekent ook de huidige situatie blijven rekken.

Dit!

En dan vraag ik me soms toch echt af of onze "topexperten" dit niet weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan