anonymousMF
Well-known member
Dan denk ik dat je gewoon heel selectief leest. Maar ik vind het ook niet erg interessant wat ikzelf daarvan vind? Ik geef gewoon aan dat één argument gewoon op niets slaat. Maak dan een beter argument, dan zwijg ik of kan ik je gelijk geven.
En het probleem is inderdaad dat er duidelijk voor jou twee kampen zijn. Alleen zijn die niet zo duidelijk als je zelf wel denkt.
Kamp 1 is pro afschaffing in de zeer nabije toekomst van alle verplichte maatregelen: Daar val ik niet onder, tenzij de mensen die er meer van weten dan ik zouden beslissen dat dat uiteindelijk het beste is. Grappig genoeg valt Puni hier ook niet onder, want hij wil NU afschaffen. En wat ik zei, was dat het NU volgens die experts nog te vlug is (en dat het argument van "iedereen belandt toch in het ziekenhuis" niet opgaat).
Kamp 2 is tegen afschaffing in de zeer nabije toekomst van alle verplichte maatregelen. Het probleem is dat dat constant vertaald wordt naar: Tegen de afschaffing van maatregelen. Daar val ik niet onder, want ik ben voorstander om zo veel mogelijk maatregelen zo snel mogelijk af te schaffen. Alleen maak ik me niet de illusie dat ik er evenveel van ken als doctoraten en mensen die er hun levenswerk van gemaakt hebben om er zo veel mogelijk van te weten, gewoon omdat ik vier Twitterposts en een YouTubefilmpje heb gezien. Waar we trouwens collectief mee lachen als het gaat om antivaxxers, maar wat we dan weer minder een probleem vinden als het Twitterposts zijn die zeggen wat we willen horen, en dat alles moet versoepelen.
Er zit dus nog heel wat grijs tussen. En je voorstelling van die twee kampen gaat al niet op voor de vorige discussie, wat ik dus al zei: Dat is geen harde grens, de definitie van die kampen verandert voortdurend, maar bij veel posters komt het gewoon neer op "ofwel ben je eens met 100% van wat ik zeg, ofwel vind je het tegenovergestelde van alles wat ik zeg". Kwestie van discussies doodknijpen, kan dat tellen.
Ik snap dat je experten volgt, maar je kiest er duidelijk voor om 100% enkel de Belgische status quo experten te volgen. Dat is jou keuze, maar andere experten uit andere landen waar ze andere keuzes maken zijn daarom zeker geen bullshit. Elke keer als iemand hier het Engelse of Nederlandse voorbeeld aanhaalt schieten jullie dat af met 'ja maar in belgie doen we het anders'. Als je dan wilt ingaan op waarom we het anders doen kunnen we er niet over babbelen want we zijn geen experten (je moet blijkbaar een expert zijn om experten te vergelijken. Als we die standaard voor eender welk politiek debat zouden hebben valt er over niks te praten). En toon dan is een voorbeeld van een post van jou die het tegendeel bewijst als ik zo 'selectief lees'.
Dus op die manier kan je natuurlijk enkel de Belgische experten volgen. En doordat alle Belgische experten met een andere mening zijn weggepest of uit zichzelf zwijgen (bv Appelmans) is dat nogal een eenzijdige visie.
En het is heel moeilijk een debat te voeren met iemand die ervoor kiest om zijn mening niet te delen en selectief stukjes van argumenten afschiet zonder echt te veel in te gaan in de core van het debat. Bijvoorbeeld op mijn post ga je volledig in, waar we gewoon aan het lullen zijn over wie wat wanneer heeft gezegd. Maar over posts die bv het Engelse voorbeeld aanhalen kunnen we precies niet deftig debatteren.
En kwa kampen valt 'nu' onder die zeer nabije toekomst voor mij (kamp 1). Maar als iemand voor een concrete einddatum is (bijvoorbeeld 1 oktober) toont dat ook al aan dat die niet voor een instandhouding van de maatregels is. Ze voor onbepaalde tijd willen aanhouden (ik heb hier al horen vallen 'dat kan jaren' zijn) op basis van wat onze kleine Belgische experten zeggen is inderdaad kamp 2.
)